جاباما
۹۲۱۶۳۵
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

ناظم‌الشریعه: باید امپراتور فوتسال آسیا باقی بمانیم

سرمربی تیم‌ملی فوتسال ایران گفت: در حال حاضر بجز ژاپن و تایلند باید ویتنام، کویت، لبنان، چین و اندونزی را هم از تیم‌های خوب آسیا دانست.

خبرگزاری ایسنا: پس از پیروزی تیم‌ ملی فوتسال ایران با نتیجه ۴ بر صفر برابر ترکمنستان در نخستین دیدارش از مرحله انتخابی مسابقات فوتسال جام ملتهای آسیا، سرمربیان دو تیم در نشست خبری پایان بازی به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

سید محمد ناظم الشریعه، سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در ابتدای صحبت‌هایش گفت: در وهله اول از پیروزی در این بازی بسیار خوشحالم چرا که باعث شادی تماشاگران حاضر در سالن شد. دوست دارم علاقه مردم ارومیه به والیبال را در فوتسال نیز مشاهده کنیم و شاهد پرورش بازیکنانی همچون سالار آقاپور در این شهر باشیم.

ناظم‌الشریعه: باید امپراتور فوتسال آسیا باقی بمانیم

وی افزود: همانگونه که دیدید تیم ترکمنستان با توجه به شرایط بازیکنانش به صورت چند لایه کار دفاعی را انجام می‌داد و بیشتر سعی کردیم که در این بازی بازیکنان جوانمان را با همدیگر هماهنگ کنیم. می‌دانستیم که در این صورت کار برایمان در امر گلزنی سخت می‌شود اما هماهنگی جوانان در چنین بازی‌هایی ارزشمند است و برایم پیروزی با تعداد گل بالا در اولویت نبود.

او در پاسخ به این سوال که آیا این جوانگرایی در تیم ملی تا جام جهانی ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: درهای تیم ملی هم به روی بازیکنان جوان و هم بازیکنان باتجربه باز است. قاعده ورزش حرفه‌ای این است که زمانی که تیم ملی به جام جهانی می‌رود با ترکیبی منسجم وارد مسابقات شود. قبل از جام جهانی، جام ملت‌های آسیا را پیش رو داریم و همان گونه که می‌بینید تیم‌های آسیایی حداقل در بحث دفاع کردن پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را داشته‌اند. در هر تورنمنت تعدادی بازیکنان جوان را اضافه می‌کنیم و اگر بتوانند جایگاهشان را حفظ کنند حتما از نیروهای جوان در تیم ملی استفاده خواهد شد.

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در خصوص عملکرد تیم ملی ترکمنستان نیز گفت: من این تیم را از سال ۲۰۱۷ می شناسم چرا که در مسابقات داخل سالن آسیا شاهد بازی آنها بودم. در طی این سه سال پیشرفت چشمگیری داشته‌اند و در حال حاضر از یک مربی کروات استفاده می‌کنند که توانسته دفاع کردن را به خوبی به آنها یاد دهد. مطمئن باشید تیم‌های زیادی در مرحله نهایی حرف برای گفتن دارند. در بازی امروز دلیل عدم گلزنی بازیکنان در بسیاری از لحظات ناهماهنگی بازیکنان جوان تر بود چرا که با دو جلسه تمرین از تهران به ارومیه آمده بودیم.

وی در خصوص رقبای اصلی ایران در جام ملتهای آسیا گفت: در سال‌های گذشته رقبای اصلیمان، تایلند و ژاپن بودند اما در حال حاضر تیم‌های کویت، لبنان، ویتنام، چین و اندونزی جزو تیم‌های خوب آسیا هستند. بر اساس آماری که داریم بیش از ۱۲۰ بازیکن ایرانی در کشورهای اطراف بازی می‌کنند و هر جایی که بازیکنان ایرانی فعالیت داشته باشند فوتسال آن کشور رشد می‌کند. باید تمام تلاشمان را بکنیم تا به عنوان امپراتور فوتسال آسیا باقی بمانیم.

ناظم الشریعه در پاسخ به این سوال که آیا می توانیم در جام جهانی آینده عنوان سومی دوره گذشته را تکرار کرده و یا حتی این عنوان را بهتر کنیم، گفت: در جام جهانی قبلی افتخاری را کسب کردیم که باعث عزت ورزش کشورمان شد. بین سکوی سوم و چهارم یک اختلاف ده سانتی وجود دارد اما در واقع یک دنیا فاصله بین آنها است چرا که عنوان سومی ماندگار است اما عنوان چهارمی از یادها فراموش می‌شود. باید یادآور شوم که برای قهرمان ماندن و قهرمان شدن نیاز به ابزار است. در ایران استعدادهای زیادی در زمینه فوتسال داریم ولی باید ورای کارهای انجام شده عمل کنیم. در بحث زیر ساخت‌ها، لیگ و منابع اقتصادی باید کارهای بهتری صورت پذیرد.

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در پایان اظهار کرد: امیدوارم روز به روز بهتر شویم. حق ایرانیان است که در همه رشته‌ها در جهان جزو برترین‌ها باشند. از مردم ارومیه نیز به خاطر میزبانی شایسته ایشان تشکر می‌کنم، این میزبانی‌ها اخیر در شهر ارومیه نشانگر رشد این شهر است.

روبرت گردویچ، سرمربی تیم ملی ترکمنستان نیز، گفت: پس از نتیجه‌ای که کسب کردیم کمی ناامید شدم اما با دیدن بازی و کیفیت بالای بازی ایران به نظرم باخت با نتیجه ۴ بر صفر نتیجه معمولی باشد. می‌دانم که ایران تیم بسیار قدرتمندی است. در نیمه اول خوب نبودیم اما در نیمه دوم پراشتباه بازی کردیم.

وی افزود: سرمربی ایران در نیمه دوم هرچند به بازیکنان جوانش بازی داد اما شاهد بودیم که سطح بازی این تیم تغییر خاصی نکرد. امیدوارم اشتباهات دفاعیمان را برطرف کنیم و در بازی دوم نتیجه خوبی بگیریم.

او درخصوص هدف گذاری ترکمنستان برای مرحله نهایی گفت: ما به دنبال پیروزی هستیم و این جا برای کسب تجربه آمدیم. در صورت باخت در دومین دیدار باز هم میزبان دور نهایی هستیم. در ترکمنستان گزینه‌های زیادی برای پیدا کردن بازیکن فوتسال ندارم و بیشتر جوانان این کشور به دنبال فوتبال بازی کردن هستند. پیش از این مسابقات با کویت نیز بازی کردیم اما کسب تجربه در برابر ایران برایمان ارزشمند است.

گردویچ در پایان صحبت‌هایش گفت: فکر می‌کنم برای مسابقات پیش رو باید چند بازیکن را تغییر دهم. اگر بازی امروز را دیده باشید متوجه شدید که برخی از بازیکنان در حد تیم ملی نیستند. در حال حاضر دو بازیکن که قبلا فوتبالیست بودند را شناسایی کرده‌ام و به تیم ملی فوتسال اضافه خواهم کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      داداش امپراطوره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج