۹۲۲۲۳۸
۱۲ نظر
۵۰۰۸
۱۲ نظر
۵۰۰۸
پ

وقتی با حجاب می‌توان تمام رکورد‌ها را شکست

بانوی مسلمان و محجبه اندونزیایی نشان داد که چگونه با حفظ باورها و چهارچوب‌های مذهبی می‌توان با چنان سرعتی پیش رفت که تمام رکوردها را جابجا کرد.

خبرگزاری فارس: وقتی حرف از حجاب می‌شود، برخی فکر می‌کنند در بسیاری از موارد، محدودیت های زیادی را برای زنان ایجاد می‌کند. مخصوصا در زمینه ورزش، برخی بر این باورند که مانع از درخشش یک ورزشکار در سطح بین المللی و جهانی می‌شود.

اما آریس سوسانتی، سنگنورد مسلمان اندونزیایی تمام این معادلات را برهم زد. بانوی محجبه و مسلمان چند روز پیش در چین نشان داد که حجاب نه تنها مانع نیست بلکه باعث موفقیت یک ورزشکار نیز می‌شود و چنان انگیزه ای برایش ایجاد می کند که جهان را حیرت زده می کند.

وقتی با حجاب می‌توان تمام رکورد‌ها را شکست

«زن عنکبوتی» ترند صفحات مجازی شد و این لقب بزرگ، متعلق به کسی جز این بانوی محجبه و مسلمان نیست. سوسانتی 24 ساله در یک خانواده متعهد و مذهبی بزرگ شده است. وی از 7 سالگی علاقه خود را برای سنگنوردی، با بالا رفتن از درختان و ساختمان‌ها نشان داد.

او در سال 2007 برای اولین‌بار با سنگنوردی آشنا شد و به صورت حرفه‌ای این ورزش را آغاز کرد. او اولین مدال جهانی خود را در سال 2017 در چین کسب کرد. مدال برنز مسابقات جهانی اولین دست‌آورد این بانوی محجبه بود. او در همان سال در رقابت های قهرمانی آسیا به میزبانی تهران حضور پیدا کرد و در آن نیز به مدال برنز دست یافت.

وقتی با حجاب می‌توان تمام رکورد‌ها را شکست

موفقیت‌های این بانوی مسلمان ادامه پیدا کرد و در سال ۲۰۱۸ در مسابقات جهانی سنگنوردی چین به مدال طلا رسید. او در پایان سال ۲۰۱۸ در رده بندی فدراسیون جهانی سنگنوردی در رده دوم ایستاد.

درخشش این بانوی مسلمان زبان‌زد خاص و عام شد. او رکورد سرعت سنگنوردی در رده بانوان را جابه‌جا کرد و نمایشی تاریخی از خود به جای گذاشت. او با ثبت زمان ۶:۹۹۵ ثانیه، موفق شد رکورد جدیدی به نام خود ثبت کند.

او علاوه بر کسب مدال طلا، نامش را به عنوان‌ نخستین‌ زنی که در زمانی کمتر از ۷ ثانیه مسیر ۱۵ متری مسابقه را پشت سر گذاشت، ثبت کرد.

این رکورد خارق‌العاده از یک بانوی محجبه و مسلمان در سطح اول ورزش دنیا، پاسخی به کسانی است که معتقدند حجاب مانع از پیشرفت است. این بانوی مسلمان اندونزیایی، نمونه ای از صدها و ده های بانوی ورزشکار مسلمان است که با حفظ اصول و باورداشت های دینی، توانسته اند سکوهای موفقیت را به نام خود کنند. البته، پرچمدار این حرکت اعتقادی، بانوان ورزشکار ایرانی بوده اند که نماد توانمندی زنان مسلمان در حوزه ورزش هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Reza

      ضمن عرض سلام و ادب و احترام
      تبریک وسپاس۱)حجاب۲)کسب افتخارقهرمانی

    • بدون نام

      عقب مونده ذهنی
      سنگ نوردی باوالیبال و فوتبال میکنه

    • سرافراز

      قبول نیست.مچ پای رتستش معلوم بود تحریک کننده س

    • Alireza Abbasi

      حجابش رو خودش انتخاب کرده اجباری نیست

    • بدون نام

      خیلی تحلیل خنده داری بود.بیشتر از ۹۹.۹٪ رکوردها مال زنهای بی حجابه .چرا نتیجه گیری نکردی که با بی حجابی میشه همه رکورد ها رو زد .

      پاسخ ها

      • سعید رحیمی

        لخت بشی تموم رکوردارا میشکنیا

      • ج

        الحق که گل گفتی

    • masoud

      خبرگزاری فارس خخخخ
      فقط پاراگراف آخر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        موافقم خخخخخ

    • ایرانی

      درود بر این زن مسلمان.در جواب اون کسی که میگه خیلی از رکوردها مال بی حجاباس باید بگم بحث همیشه بر سر این بوده که حجاب مانعه. این خانم ثابت کرد که حجاب مانع نیست .کمی فکر کن بعد بنویس

    • ریحانه خورخواه ازتبریز

      افرینن به شما من هم به نوبه خودم به شما تبریک میگم کاش به ما دختران وزنان ایرانی هم فدراسیون تبریز وهم تهران وبه دستور حاج اقا خامنه ای بها میدادند خوهش میکنم پیام منو به گوش کل زنان ایران وکل دنیا درااینستا ویا فیسپورگ بفرستید یک مسول با شرف بیاد جلو ببینه من چرا ورژشکارنیمه کاره شدم چون توتمامی رشته ها ازمن پول خواستند توتیر اندازی تبریز جلیقه تیرانداز تفنگ بایستی از خودم باشه ایا این انصاف است چقدر توایران زجر بکشیم شما مسولین باعث میشید ماورزشکاران تابعیت کشورهای بیگانه رابگیریم وهرچه مقام اوردیم ماله کشورهای بیگانه شود

    • بدون نام

      حالا یک زن با حجاب مقام آورده شانسی....بعدش حجاب اختیاریه....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج