۹۲۲۹۵۷
۹ نظر
۵۰۵۴
۹ نظر
۵۰۵۴
پ

آبشار لاتون آستارا؛ صدای جریان آب در قلب طبیعت!

آبشار لاتون در ۱۵ کیلومتری جنوب شهرستان آستارا، شهر بوندویل و روستای کوته کومه استان گیلان قرار دارد و با ۱۰۵ متر ارتفاع به عنوان بلندترین آبشار این استان از اهمیت بسیاری برخوردار است. برای رفتن به این آبشار باید از مسیر جاده شمال به سمت آستارا شروع کنید. از آنجا نیز به راحتی می‌توانید مسیر خود را مستقیماً به سمت لوندویل و کوته کومه ادامه دهید.

برترین‌ها: گشت‌وگذار در دل طبیعت همیشه و هر زمانی می‌تواند لذت‌بخش و دلنشین باشد. همان‌طور که می‌دانید بازدید از مناطق بکر و طبیعی در کشور ما از رونق بسیار زیادی برخوردار است، چراکه از شمالی‌ترین نقطه تا جنوبی‌ترین قسمت خاک ایران دارای جاذبه‌های طبیعی گردشگری است که تنوع بالایی نیز دارند.

آبشار لاتون آستارا؛ صدای جریان آب در قلب طبیعت!

در این میان، اما مناطق سرسبز می‌توانند تا حدودی آرامش‌بخش‌تر باشند، به همین دلیل هم هست که نوار شمالی ایران همیشه طرفداران زیادی دارد و در تمامی فصل‌های سال مسافران و گردشگران بسیاری را به سمت خود سوق می‌دهد. استان گیلان به عنوان یکی از زیباترین استان‌های سرسبز کشورمان هم همیشه انتخاب خوبی برای سفر به شمار می‌رود.

این استان با داشتن جاذبه‌های گردشگری بکر بسیاری در قلب خود شگفتی‌های بسیاری را برای گردشگران و مسافرانی که پا به خاک آن می‌گذارند به همراه دارد و می‌تواند خاطره یک سفر به‌یادماندنی را در ذهن آن‌ها به یادگار بگذارد.

یکی از جاذبه‌های گردشگری بکر و زیبای استان گیلان آبشار لاتون است. این آبشار تقریباً در منطقه مرزی شهر آستارا قرار دارد و انتخاب خوبی برای سفر و البته بازدید نیز به حساب می‌آید. در این مطلب همراه ما باشید تا آبشار لاتون را بیشتر بشناسیم و با زیبایی‌های آن آشنا شویم.

درباره آبشار لاتون آستارا

آبشار لاتون در ۱۵ کیلومتری جنوب شهرستان آستارا، شهر بوندویل و روستای کوته کومه استان گیلان قرار دارد و با ۱۰۵ متر ارتفاع به عنوان بلندترین آبشار این استان از اهمیت بسیاری برخوردار است. برای رفتن به این آبشار باید از مسیر جاده شمال به سمت آستارا شروع کنید. از آنجا نیز به راحتی می‌توانید مسیر خود را مستقیماً به سمت لوندویل و کوته کومه ادامه دهید.

آبشار لاتون آستارا؛ صدای جریان آب در قلب طبیعت!

برای بازدید از این آبشار باید چیزی حدود ۶ کیلومتر طبیعت‌گردی را با دل و جان پذیرا باشید، البته هر جایی که خسته شدید می‌توانید در دل طبیعت زیبای آن دقایقی را به استراحت بپردازید. در ابتدای مسیر از کنار رودخانه‌ای می‌گذرید که فضای بسیار رویایی و جان‌بخشی را فراهم کرده است.

علاوه بر این برای رفتن به سمت آبشار لاتون تپه‌های جنگلی‌ای وجود دارد که باید آن‌ها را پشت سر بگذارید. بعد از آن هم روستایی قدیمی و البته خالی از سکنه نیز منتظر شماست که باید از آن هم عبور کنید. بعد از پشت سر گذاشتن این مکان‌ها به ارتفاع ۷۰۰ متری و البته انتهای مسیر می‌رسید. اینجا دقیقاً مرز استان اردبیل و ۱۵ کیلومتری جنوب آستاراست و آبشار لاتون نیز در آن قرار دارد.

شدت حرکت آب در آبشار لاتون بسته به میزان بارش در منطقه متغیر است، اما این آبشار تقریباً هیچ وقت بدون آب نمی‌ماند! در کنار آبشار لاتون جنگل زیبا و بکری وجود دارد که زیبایی منطقه را به‌مراتب افزایش داده است. این جنگل دارای گیاهان و درختان متنوعی از جمله گلابی، به، آلو، فندق، گردو، سیب وحشی و... است و حیواناتی از جمله جوجه‌تیغی، گاو، اسب، گراز و... نیز در آن دیده می‌شوند.

زیبایی‌های منطقه آبشار لاتون به همین‌جا ختم نمی‌شود. به فاصله ۱۰ متر از آبشار لاتون، آبشار دیگری نیز دیده می‌شود که چیزی حدود ۶۵ متر از لاتون کوتاه‌تر است، اما حجم آب آن بیشتر بوده و عریض‌تر نیز هست. کمی بالاتر که بروید سه حوض بزرگ طبیعی با سه آبشار ۱۰ متری را نیز می‌بینید که این منطقه را به فضایی رویایی و البته شبیه بهشت تبدیل کرده‌اند.

این منطقه برای کسانی که اهل کوهنوردی هستند گزینه ایده‌آلی است، چراکه می‌توانند تا قله اسپیناس و قلعه لاتون بروند و از تماشای آن لذت ببرند، البته رسیدن به این نقاط کار ساده‌ای نیست و نیازمند کوهنوردانی حرفه‌ای با آمادگی بدنی بالاست.

آبشار لاتون آستارا؛ صدای جریان آب در قلب طبیعت!

بازدید از آبشار لاتون

از آنجایی که آبشار لاتون سالانه پذیرای مسافران و گردشگرانی بسیاری است، امکانات رفاهی در این منطقه به شکل قابل قبولی فراهم شده است. در نزدیکی آبشار لاتون پارکینگی قرار دارد که مسافران می‌توانند از نظر محل قرارگیری خودرو‌های خود اطمینان خاطر حاصل کنند. علاوه بر این بوفه، سرویس بهداشتی، آب گرم معدنی و... نیز از دیگر امکانات موجود در این منطقه است.

توصیه می‌کنیم که اگر قصد بازدید از آبشار لاتون را دارید وسایل به خصوصی را با خود همراه داشته باشید. چیز‌هایی از قبیل کفش‌های مناسب و راحت، لباس کافی، کلاه، ضد آفتاب، عینک آفتابی و... از ابتدایی‌ترین وسایلی هستند که در مسیر رسیدن به آبشار لاتون لازمتان خواهند شد.

برای بازدید از آبشار لاتون تقریباً تمامی فصل‌های سال مناسب نخواهند بود. توصیه ما این است که در اوایل فصل بهار و ابتدای تابستان برای بازدید از این منطقه اقدام کنید، چراکه در این زمان هوای منطقه لاتون هنوز آن‌قدر گرم و شرجی نشده و می‌توانید از آن لذت ببرید.

آبشار لاتون آستارا؛ صدای جریان آب در قلب طبیعت!

در این زمان زیبایی‌های فصل بهار به خوبی خود را نشان می‌دهند و صدای پرندگان نیز گوش‌های شما را نوازش خواهد کرد. طراوت و تازگی جنگل لاتون در فصل بهار یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربیات شما در سفر خواهد بود. یادتان باشد که حتماً یک دوربین عکاسی مناسب نیز با خود به همراه داشته باشید تا بتوانید تصاویر زیبا و بی‌نظیری را از این منطقه بکر و سرسبز ثبت کرده و به یادگار بگذارید.

اگر در زمان بازدید از آبشار لاتون قصد اقامت در این منطقه را داشتید می‌توانید از کلبه‌های کوچک موجود در این منطقه بهره بگیرید. به علاوه آنکه هتل‌های باامکاناتی در شهر آستارا وجود دارند که پذیرای مسافران و گردشگران هستند. ناگفته نماند که چادر زدن در منطقه آبشار لاتون و یا اجاره کردن خانه‌هایی در روستای کوته کومه نیز از دیگر راه‌های اقامت در منطقه آبشار لاتون است.

مسیر دسترسی به آبشار لاتون

همان‌طور که پیش از این نیز اشاره شد برای رفتن به آبشار لاتون باید وارد جاده آستارا شوید. از شهر تهران تا لوندویل چیزی بیشتر از ۶ ساعت و نیم فاصله است که باید آن را پشت سر بگذارید. شما می‌توانید اتوبان تهران- رشت را ادامه دهید و از تالش تا لندویل نزدیک به یک ساعت را طی کنید.

آبشار لاتون آستارا؛ صدای جریان آب در قلب طبیعت!

بعد از آن با کمک جاده فرعی موجود در لندویل وارد قسمت جنوبی شوید و خود را به روستای کوته کومه برسانید. از اینجا تا روستای کوته کومه تقریباً ۱۵ دقیقه زمان است و بعد از آن هم باید خودروهایتان را بگذارید و پیاده‌روی‌تان را شروع کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      گردنه حیران آستارا(جاده آستارابه اردبیل)روبروی تله کابین گردنه حیران،پنجاه مترجلوترتابلوی ونبین وجوددارد،روستای ویلایی زیبای مرزی درمرزکشورآذربایجان،ومجوار روستای ویلایی حیران که دوباره به جاده اصلی متصل میشود!حتماسربزنیدومخصوصاتابستان!مرزکشورآذربایجان وپادگان مرزی کشورآذربایجان مشهوده!

    • ناصری

      چند کیلومتر پیاده روی دارد؟

    • بدون نام

      من به همراه دوستان به انجا رفتیم بسیار دیدنی، جالب و لذت بخش است ،برترین ها مجددا ما را وسوسه کردید، پیشنهادمن هم همین است تشریف بیاورید، شیر،عسل،هم هست.و در کنار ان مردم مهربان.

    • بدون نام

      جاده رویایی اسالم به خلخال ازسمت گیلان(تالش*)بروید!عالیه

    • بدون نام

      جنگل گیسوم تالش وساحل قروق تالش هم درگیلان سربزنید،کیش دیبی تالش تامریان تالش هم جاده کوهستانی زیباودرمسیر جاده ییلاق اییربو تالش هم قرارداردکه مسیرش تابستان،عالی وزیباست!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کل جاده خراب است اینقدر کامیونها با بار زیاد در ان محور تردد کردند که پدر اسفالت را در اوردند.با سواری کمی سخت است،

      • بدون نام

        چند سالیه به جنگل گیسوم کرمهای تخریبگر وارد کردن از طریق کود داره نابود میشه که البته اونموقع کسی نمیدونست دلیلش چیه ولی حتما یه ربطی به انتقال آب خزر و تخریب ۴۰ هکتار دیگه از جنگلها داره

    • بدون نام

      رستوران روحی آستاراسربزنیدوعالیه وگران!

    • بدون نام

      چه آبشار باریک و کم جونی !!!!!

      از آبشار هم شانس نیاوردیم !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج