۹۲۴۱۹۱
۵۹ نظر
۵۰۲۲
۵۹ نظر
۵۰۲۲
پ

قرائتی: ازدواج را آسان بگیرید تا گناه کم شود

امروزه مشکلات و دلایل متعدد زیادی باعث مجرد ماندن طیفی از جوانان شده و شرایط را برای آنان به گونه‌ای رقم می‌زند که دختران و پسران در سن ازدواج هرگز تشکیل زندگی مشترک جزو برنامه‌هایشان نیست ، حجه الاسلام محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور در همایش پیشگامان عفاف و حجاب در شیراز به این موضوع پرداخت و بیان داشت:ترویج ازدواج آسان منجر به کم شدن گناهان در جامعه خواهد شد.

ایرنا: حجه الاسلام محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور روز جمعه در همایش "پیشگامان عفاف و حجاب" که با حضور بانوان شاغل در مجموعه قضایی فارس و به میزبانی دادگستری استان فارس برگزار شد اظهار داشت: ازدواج راه خداست و باید ترویج یابد و زمینه را برای ازدواج آسان فراهم نمائیم چرا که این مسیر منجر به کم شدن گناهان در جامعه خواهد شد.

حجت الاسلام محسن قرائتی در خصوص ترویج ازدواج آسان نیز تصریح کرد: باید برای ترویج ازدواج آسان عزم و اراده داشته باشیم چرا که هر کاری را که بخواهیم انجام دهیم با اراده می توانیم به سرانجام برسانیم.

قرائتی: ازدواج را آسان بگیرید تا گناه کم شود

وی همچنین در ادامه به تفسیر آیه 35 سوره نساء پرداخت و با بیان اینکه در این آیه از قرآن کریم تأکید شده است : اگر خوف دارید که بین زن و مرد تفرقه ایجاد شود بی تفاوت نباشید تصریح کرد: در قرآن کریم تأکید شده است با انتخاب داور از زن و مرد تلاش نمائید اختلاف با کد خدامنشی حل شود.

حجت الاسلام قرائتی افزود : اگر بدانیم که برخی اختلافات در اکثر خانواده ها وجود دارد حل اختلافات راحت تر خواهد شد.

قرائتی در ادامه با اشاره به اینکه در این آیه قرآن تأکید شده است اطلاعات از اختلافات خانوادگی باید به صورت طبیعی و به دور از هر گونه حدس و گمان و تجسسی به دست بیاید گفت: این بدان معناست که باید در درجه اول این اختلافات توسط خود زن و شوهر حل و فصل شود اما اگر افراد و نزدیکان به درجه ای از اطمینان از وجود اختلاف خانوادگی برسند برای حل و بر طرف کردن و جلوگیری از توسعه اختلاف مسئول هستند.

معاون فرهنگی دادگستری استان فارس نیز در آغاز همایش "پیشگامان عفاف و حجاب" در جمع بانوان شاغل در دادگستری فارس گفت: اسلام و شریعت و پیامبر اسلام (ص) برای بانوان شأن و جایگاه ویژه ای قرار داده است بنابراین باید برای اداره جامعه و امور قضایی نیز از نظرات زنان به شایسته ترین شکل استفاده شود.

حجت الاسلام سید صدراله رجائی نسب با بیان اینکه در هیچ دین و شریعتی به اندازه اسلام برای زنان منزلت تعریف نشده است گفت: در طول قرن ها نقش بانوان بسیار ممتاز بوده است و تاریخ سرشار از اتفاقات، حوادث و خدماتی است که در آن زنان از مردان پیشی گرفته اند .

وی افزود: نقش زنان در ایجاد ، ثبات و ادامه انقلاب اسلامی بر هیچکس پوشیده نیست و زنان با تربیت نسل ها و فرزندان و ترویج دیدگاه های انقلابی نقش بسزایی در پیشرفت انقلاب اسلامی و کشور داشته اند.

معاون قضایی و فرهنگی دادگستری فارس با تأکید بر اینکه باید از ایده ها و افکار بانوان در همه امور بخصوص در زمینه فرهنگی استفاده شود به پیشگامی بانوان شاغل در مجموعه قضایی استان در امر ترویج و توسعه فرهنگ عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: افراد پاکدامن ، عفیف و با حیا اعم از زن و مرد شریف ترین و با ارزش ترین افراد جامعه هستند.

حجت الاسلام رجائی نسب قائل شدن امتیاز برای زنان نسبت به مردان در بحث عفاف در اسلام را بخاطر حفظ جایگاه زنان خواند و افزود: زن به منزله جواهر و درّ بی نظیری است که آحاد جامعه وظیفه صیانت از آنان را بر عهده دارند.

وی در ادامه در جمع بانوان شاغل در دادگستری فارس افزود: حجاب برای زنان حفظ شخصیت است و این حجاب دژ و مانع مستحکمی در برابر تعرض است.

این مقام قضایی بیان داشت : امام زمان (عج) به عنوان با ارزش ترین عنصر هستی الگو قرار گرفتن حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان الگو و اسوه همه عالم را حجت قرار داده است و این امر نشان دهنده این است که شخصیت حضرت فاطمه فراتر از همه تاریخ می تواند در همه عرصه های مختلف از جمله زندگی شخصی ، اجتماعی و همچنین بحث عفاف و حجاب الگو و اسوه برای همه مردان و زنان باشد.

معاون فرهنگی دادگستری فارس در ادامه به موضوع حجاب حداقلی و حجاب حداکثری اشاره و تأکید کرد: چادر به عنوان حجاب حداکثری پاسخی منفی به همه چشم های ناپاک و قلب های بیمار است.

وی همچنین بر پیشگامی زنان مجموعه قضایی استان در جامعه و احساس مسئولیت در جمع خانواده ، همکاران و دوستان در راستای ترویج حجاب حداکثری تأکید کرد و بیان داشت : متأسفانه در جامعه ما بسیاری مسائل قبح خود را از دست داده است و ممکن است سکوت ما آثار زیانباری را در پی داشته باشد.

حجت الاسلام رجائی نسب در پایان بر ادای فریضه امر به معروف و نهی از منکر توسط پیشگامان عرصه عفاف و حجاب تأکید کرد و خاطر نشان ساخت: شما با توصیه ها و انجام فریضه دینی خود جامعه را به سمت سوی خیر خواهی دعوت می نمائید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نه شیخ دزدها را بگیرید تا گناه کم شود .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گرفتن دزد ها از واجباته اما واقعا مراسم های لاکچری رو چه قشری پیگیری میکنه و هی تو اینستا لایکشون میکنه؟

      • بدون نام

        گرفتن دزد ها از واجباته اما واقعا مراسم های لاکچری رو چه قشری پیگیری میکنه و هی تو اینستا لایکشون میکنه؟

      • AAAAAAAAAS

        باز این بلبل آمد
        بلبل جان اول بزرگان را راه نمایی کن اختلاس نکند
        فقط اینجا‌ما به یک مشکل خوردیم چه کسی را بیاوریم تو بلبل را نصیحت کند

      • AAAAAAAA

        آقای بلبل گرامی
        با سلام
        از قدیم گفتن هر چه بگندد نمکش میزنند
        وای به روزی که بگندد نمک

    • علیرضا

      آقای قرائتی ، یعنی مشکل مملکت و مردم ما همینه ؟؟؟

    • بدون نام

      متاسفانه اگر ازدواج آسان هم شود باز خیلی از جوانان برای این که تعهدی بر گردنشون نباشه ازدواج نمیکنن و راه آسون تر رو برای کسب لذت انتخاب میکنن

    • بدون نام

      اگه پول تو رو داشتیم حتما ازدواج میکردیم

    • عبدالله

      ازاین اسانترکه دختروپسر بدون هیچ هزینه وانجام مراسمی می روندیک جایی اجاره می کنند وچندنفری دران مشغول زناشویی می شوند واگربچه ای هم ناخواسته سرک بکشدباکورتاژ نابودش می کنند

    • بدون نام

      یعنی متاهلا گناه نمی کنن؟؟

    • بدون نام

      افرین اقای قرایتی تا بحال نشنیدم مثل اون آخوند کثافت که وقت مردم رو قبل از ستایش گرفت برای تعدد زوجات شما در این چهل سال چنین حرفی بزنید او بیشعور زندگی مردم رو بخطر میندازه وفرهنگ عرب رو پیاده میکنه

    • بدون نام

      والا ما آسون گرفتیم
      ولی دیگه کار و یک جا برای زندگی دیگه جزو ملزومات زندگیه
      حالا خیلی دیگه آسون بگیریم ، میشه چادر زد و توش زندگی کرد ولی کار رو دیگه نميشه کاری کرد
      یادم افتاد دولت ماهی 45 هزار تومن یارانه میده ، دو نفر میشه 90 تومن ، دیگه کارم احتیاجی نداریم

    • بدون نام

      حاج اقا ایا شما خبر از بازار داری؟ایا او جوونی که میخواد ازدواج کنه سراغ داری که بیکاره؟ایا خبر از قیمت زمین خونه یخچال تلوزیون کولر وبقیه اش خود شما بفرمایید کی باید ازدواجو اسان بگیره عامل تمام این مشکلات خود مسعولینن اگر تذکری هست به اونا تذکر بدید

    • بدون نام

      حداقل کار را باید داشته باشد, دیگه خونه, ماشین, پول,.....پیشکش جمهوری اسلامی که شما مشاورش هستید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برو بابا

    • بهلول

      گرونی رو کم کنیم زودتر جواب میگیریم
      ازدواج زیادیم اسون بشه خوب نیست
      نمیشه دختر بدن به یه اسمون جل ک حتی نمیتونه خونه بگیره

    • بدون نام

      والا آقای قرائتی شما تو این چهل سال فرهنگ مردم رو نابود کردید نسلی که شما پرورش دادید یک مشت آدم تنوع طلب بی مسئولیت اند و بس.الان منی که دوست دارم ازدواج کنم هیچ توقعی از همسر آینده م ندارم.همه چیز هم دارم.اما به صرف اینکه یه بار ازدواج کردم و جدا شدم هیچکس حاضر نیست من و به چشم مورد ازدواج نگاه کنه.این چیزیه که شما و هم نسلهای شما درست کردین آقای قرائتی.همه فقط فکر سو استفاده جنسی هستند و بس.همه مریض جنسی ان.هیچکس حاضر نیست تن به تعهد بده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دمت گرم منم دخترم برعکس بعضی از دخترا که قیافه خیلی واسشون مهمه من زیاد برام اولویت نداره مهم هستا ولی اولویت نداره چون میترسم قیافش خوب باشه ولی تعهد نداشته باشه بم خیانت کنه یا صیغه کنه یا ازدواج دوم یا معتاد باشه یا وقتی بیرون میره چشاش هرز بگرده یا شغل نداشته باشه یا بیکار بشه بخاطر همین مسائل که خیلیم مهمه از ازدواج خیلی میترسم. میترسم نتونم خیانت یا هوو رو تحمل کنم و دووم بیارم و طلاقمم نده چون قانون همه جوره پشت اقایونه. بعضی از اقایونم انگار بدشونم نمیاد دل و غرور یه دختر و بشکنن همون جور بعضی از کاربرا تو این خبر گفتن چهارتا زن میگیرم یعنی چی چهارتا زن مگه فقط شماها باید خوش باشید پس دل اون زن چی میشه!!!!

      • بدون نام

        اتفاقا قانون در موارد اختلاف بیشتر پشتیبان زنها س که اینقدر طلاق زیاد شده

    • بدون نام

      اقای محترم جوان کار نداره برای نیاز خودش دستش طرف پدر پیرش درازه چه جوری زن فردا بچه رو اداره کنه کارگران بیکار شدند همه بدهکارند به بانک به صاحبخونه به مغازه مگه میشه زندگی کرد بیکار وحیران کم نداریم از یکطرف هم رواج صیغه لطمه زده به ارزش ازدواج

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

    • بدون نام

      حالا طرف آسون بگیره وقتی زنش را بیاره خونه نون نداشته باشه بهش بگه باید چکار کنه؟

    • بدون نام

      حاج اقا درست میفرمان که ازدواج باید ساده باشه اما حاج آقا خونه شغل که نباشه چجوری میشه ساده گرفت . ی جوان بیکار و بی خونه اگر یک ریال هم هزینه نکنه بر عقد و عروسی ، ایا میتونه چادر بزنه و نون خالی بخوره

    • بدون نام

      خوب ازدواج را آسان بگیریم اختلاس قاچاق پولشویی رشوه رانت کم میشود آقای قرائتی

    • بدون نام

      اقای قراعتی حرفهات خریدار ندارد

    • سید حسن

      قرائتی جان ،اگر دولتی ها خبر شدن،همین ازدواج اندکم خرابش میکنن،ولش کن ،حرفشا نزن،جامعه نام اسلام دارد،ولی دقیقا وبیشتر از همه کشورها، قوانین کفر اجرا میشود!

    • بدون نام

      خب اگه راست میگی از کارخانه اسنوا تتتتتت بهشون چند قلم جهیزیه بده عمل کردن به از شعار دادن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مدرکی هم داری برای این ادعا؟

    • بدون نام

      ازدواج را آسان بگیرن .با اینهمه گرونی و بی پولی و بیکاری چکار باید کرد؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مشکلات ازدواج زیاده اما خیلی از رسوم ومشکلات دستو پاگیر رو هم مردم بهش اضافه کردن از ماست که بر ماست

    • پرویز

      فسادها و اختلاس های میلیاردی در مقایسه با گناه اذدواج نکردن بسیار بالاتر است زیرا اختلاس ها باعث افزایش فساد و همچنین دین زدایی بین جوانان می گردد بنابراین سرچشمه گناه در یک حکومت اسلامی مدیران اختلاس گر می باشند

    • بدون نام

      الان گناه وخیانت تو زنان متاهل بیداد میکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردان چی؟ مردا خیانت نمیکنن؟

      • بدون نام

        بیداد نمیکنه الکی امار غلط نده از امارهای دولتی بدتر میدی

    • بدون نام

      راست میگه

    • بدون نام

      آیا ریشه گناه در عسرت نیست؟؟؟
      آیا 200 درصد افزایش قیمت مسکن آمار غلط است ؟؟؟
      آیا قشر متوسط جامعه توان خرید مسکن را دارد ؟؟؟
      آیا درآمد ما از سال 96 تا 98 به همین میزان اضافه شد ؟؟؟
      آیا حساب کردیم یک سفره کوچک خانواده 4 نفره چقدر تمام میشود ؟؟؟

    • بدون نام

      دزدی ها راکم کنید تا کشور سر و سامانی بگیرد بلکه من هم بعد از داشتن شغل و امنیت شغلی بتوانم ازدواج کنم....باور کن برای ازدواج نه من و نه خانواده امو حتی بسیاری از مردم چه پسر و چه دختر توقع بی جایی از کسی ندارن

    • داراب

      درود کار بدید چشم

    • خلیلی قوشچی

      ازدواج آسان اول از همه کار و درآمد و دوما ارزانی میخواد
      پس....

    • بی نام

      شماها هم کمتر دزدی کنید و کمتر بریزید حلق دوستان فربه و بیکارتون تا مردم بتونن نفس بکشن .

    • بدون نام

      گناه یعنی اختلاس وفساد مسئولین.یعنی رانت بازی وپارتی بازی یعنی دروغ یعنی ریا یعنی...

    • بدون نام

      دوران این حرف های بی ارزش گذشته است بیکاری جوانان را از آینده نا امید کرده است بدون پول و امکانات چطور می شود زن گرفت.

    • محمد

      اشتغال رو چکار کنیم

    • بدون نام

      زیادفرق نمیکنه

    • بدون نام

      پولش را بده کی بدش می آید عروسی کند.

    • بدون نام

      افغانیاروبریزیدبیرون ازدواج‌کنیم شغل بودجه کنابع شغلامون مصرف میکنن لعنتیها

    • نعیمه

      ما ازدواج رو آسان گرفتیم اما امان از این همه گرونی و احتکار واختلاس که تا قیام قیامت دست از سر جوون ها مون برنمی داره بیکاری رو کجای دلشون بزارن جوونهامون با هوا که شکم سیر نمیشه بزرگوار عزیز

    • بدون نام

      حاج شیخ من ۵۰ سالم بابا خدا بیامرز اول جنگ پای خالی بندی هایت می نشست و سال ۷۱ بر اثر فشار اقتصادی فوت کرد . برام جالبه اون موقع هم شما همین شکلی بودی حالا بعد از ۲۸ سال هنوز شما سرو مور گنده همچنان یکتازی میکنی ، اگر یک درصد مشکلات مار داشتی تا حالا فوت کرده بودی

    • بدون نام

      مگه میشه با دلار ۱۱ تومن ازدواج کرد تا حالا آسون گرفت انگار تو باغ نیست

    • بدون نام

      آقای قرائتی در این چهل سال جز حرف زدن کار مفیدی داشته؟

    • بدون نام

      منظورحاج آقاقرایتی اینستکه هنگامیکه به خواستگاری درخانه ای رازدایرادات بنی اسراییلی نگیرندومتوسط وضعیت همه جانبه راخانوادههادرنظرگیرندوآسان باشد.

    • بدون نام

      یکم واقع بینانه به مسائل نگاه کنید با این وضع انسان خرج خودش را هم به زور در می کند که آن را هم اداره مالیات وشهرداری ونهادهای دیگر خوابهایی برایش می‌بینند درآخر پول بخور نمیری کف دست انسان بماند یا نماند

    • بدون نام

      40 سال است رادیو و تلویزیون رو قبضه کردی و مدام حرفه‌اي تکراری صد من یه غاز میزنی اگر مدیران صدا و سیما در این 40 بجای حرفهای تو تبلیغ پفک و پوشک و قابلمه و سردوش و گالش که هر ثانیه آن میلیون ها تومن در آمد حاصل میکنه را می‌کردند و پول حاصله از آن در صرف کارهای خیر می‌کردند الان یک جوان مجرد نبود یک بیکار نبود یک مدرسه بی در و پیکر نبود و یک بیمارستان بی امکانات نبود جناب قرائتی بسه هر چی بی نماز ها رو نماز خون کردی بسه هر چی بی همسرها رو همسردارکردی بسه هر چی بی مسکن ها رو مسکن دار کردی بسه عزیزم خدا قبول کنه راست راستی حالا دیگه برو سراغ دو رکعت نماز با توجه

    • مجتبی

      خانواده ها نمی ذارن باید چیکار کنیم‌ نزدیک ب هفت ساله همو میخوایم‌ راه و چاره چیه

    • wo

      اقا جان ازدواج آسان هست مشکل ادامه آن و زندگی کردنه با این گرونی ها شما با حقوقت با من جابجا کن نامردم به جای یکی چهارتا نگیرم

    • بدون نام

      ازدواج بخوره تو سرت اون که شروع داستانه. بعدش رو چطور ادامه بِدن؟؟؟
      گرفتنش که سخت نیست نگه داشتنش سخته

    • بدون نام

      خب بگیدما دوتا بگیریم

    • بدون نام

      جوانان بدی تربیت کردیم متاسفانه...این دهه هفتادی ها هم که راحت ازدواج میکنن ولی راحت هم طلاق میگیرن...حداقل صد رحمت به کسانی که اگر پرتوقع هستن ولی انتظارات خودشونو شناختن و دیگران رو بدبخت نمیکنن....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برای گناه توجیه زیاده خودمون و گول نزنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج