جاباما
۹۲۴۳۲۷
۶ نظر
۵۶۰۹
۶ نظر
۵۶۰۹
پ

نان تورتیلای گل‌کلم؛ بدون آرد، بدون گلوتن و کم‌کربوهیدرات

نان تورتیلای گل‌کلم ممکن است شما را شوکه کند؛ نانی که بدون استفاده از آرد و با گل‌کلم درست می‌شود. این نان به دلیل استفاده از این سبزی، پرفیبر و سیر کننده است در حالی که از هیچ ماده کربوهیدراتی استفاده نمی‌کند. همراهی این نان با تخم‌مرغ به عنوان یک منبع پروتئینه، آن را مقوی می‌سازد.

برترین‌ها: نان تورتیلای گل‌کلم ممکن است شما را شوکه کند؛ نانی که بدون استفاده از آرد و با گل‌کلم درست می‌شود. این نان به دلیل استفاده از این سبزی، پرفیبر و سیر کننده است در حالی که از هیچ ماده کربوهیدراتی استفاده نمی‌کند. همراهی این نان با تخم‌مرغ به عنوان یک منبع پروتئینه، آن را مقوی می‌سازد.

نگران نباشید و اخم نکنید. این نان‌ها اصلا بد مزه نیستند. آن‌ها عجیب هستند، اما در عین حال شگفت انگیز و دوست داشتنی هم هستند. تورتیلای گل‌کلم مزه‌ای شبیه به تورتیلای آرد یا ذرت ندارد.

مزه آن‌ها متفاوت است، اما جایگزین ساده و مناسبی برای غلات هستند و همانطور خوب هستند. من جزو افراد دنبال کننده رژیم پالئو نیستم اگر چه زمانی دوست داشتم این کار را انجام دهم، اما به طور جدی به آن نگاه نکردم. این نان در رژیم غذایی پالئو قرار می‌گیرد یعنی نانی بدون غله.

نان تورتیلای گل‌کلم؛ بدون آرد، بدون گلوتن و کم‌کربوهیدرات

افرادی که رژیم پالئو را دنبال می‌کنند بر چند نوع هستند؛ بعضی از آن‌ها با حذف غلات به دنبال کاهش وزن هستند. بعضی از آن‌ها دچار مشکلات گوارشی و آلرژی‌های غذایی همانند سلیاک هستند. برخی هم به دلیل داشتن دیابت سعی می‌کنند از غلات که منبع کربوهیدرات هستند، خودداری کنند. نان تورتیلای گل‌کلم شاید بتواند همه خواسته‌های این افراد را برآورده کند. شما یک نان خوشمزه خواهید داشت که خالی از همه آن کربوهیدرات‌های ناخواسته و غلات آلرژی زاست. من هم فکر می‌کنم شاید یکی از دلایل التهاب در پوست صورتم، خوردن همین غلات باشد که البته دقیقا نمی‌دانم.

درست کردن این نان شاید کمی سخت به نظر برسد، اما مطمئنان لذت بخش است. برای اینکه این نان را درست کنید باید گل‌کلم را تبدیل به غله‌ای کنید که بافت نان را تشکیل می‌دهد و برای این کار باید آن‌ها را خرد کرد و در غذاساز ریز کرد تا چیزی شبیه به بلغور باشند. این مدل را برنج گل‌کلم هم می‌گویند. وقتی که گل‌کلم به این حالت درآمد آن را در مایکروفر بگذارید تا نرم شود. اگر مایکروفر ندارید، آن را روی گاز بخارپز کنید.

وقتی گل‌کلم پخته شد، باید رطوبت آن بطور کامل از بین برود. به همین منظور آن را در یک پارچه نخی یا تنظیف ریخته و آن را به آرامی فشار دهید تا رطوبت گل‌کلم خارج شود. این مرحله مهم است. گل‌کلم پخته و آب گرفته را با سایر مواد مخلوط کرده و آن را خمیر می‌کنید. یکی از موادی که با گل‌کلم مخلوط می‌شود، تخم‌مرغ است؛ اگر گیاهخوار هستید و یا به تخم‌مرغ آلرژی دارید، فلکس اگ یا همان جایگزین تخم‌مرغ با تخم کتان را به جای آن استفاده کنید. مخلوط را به شکل نان تورتیلا درآورید و در فر گرم شده بپزید. پس از خنک شدن برای برشتگی نهایی آن‌ها را در ماهیتابه گرم قرار دهید تا هر دو سوی آن برشته شود.

نان تورتیلای گل‌کلم؛ بدون آرد، بدون گلوتن و کم‌کربوهیدرات

این نان را می‌توان برای صبحانه همراه با پنیر ذوب شده همانند یک کوئسادیلا استفاده کرد و یا همانند تاکو چند نوع ماده غذایی خام و پخته را در آن قرار دهید. من ترجیح می‌دهم آن را همراه تخم‌مرغ صبحانه مصرف کنم.

مواد لازم برای ۶ عدد نان تورتیلای گل‌کلم

  • سر گل‌کلم: ۳/۴ یک عدد بزرگ (یا دو پیمانه برنج گل‌کلم)
  • تخم‌مرغ: ۲ عدد (یا فلکس اگ برای گیاهخواران)
  • گشنیز: ۱/۴ پیمانه خرد شده
  • لیموی متوسط: ۱/۲ یک عدد
  • نمک و فلفل: مقداری برای مزه

نان تورتیلای گل‌کلم؛ بدون آرد، بدون گلوتن و کم‌کربوهیدرات

طرز تهیه

۱. فر را با حرارت ۱۸۵ درجه سلسیوس روشن کنید و کف یک سینی فر را با کاغذ بپوشانید.

۲. گل‌های گل‌کلم را جدا کنید و به قطعات کوچکی برش بزنید، تکه‌ها باید یکدست و هماهنگ باشند. آن‌ها را در غذاساز بریزید و خرد کنید تا زمانی که شبیه به دانه‌های بلغور شوند. در نهایت باید ۲ پیمانه گل‌کلم داشته باشید.

نان تورتیلای گل‌کلم؛ بدون آرد، بدون گلوتن و کم‌کربوهیدرات

۳. گل‌کلم را در کاسه‌ای مناسب مایکروفر بریزید و به مدت ۲ دقیقه در مایکروفر قرار دهید سپس بهم زده و ۲ دقیقه دیگر هم بگذارید در مایکروفر باشند. یک بخارپز هم به این منظور خوب است. گل‌کلم پخته را داخل یک پارچه نخی تمیز یا پارچه تنظیف بریزید و به آرامی فشار دهید تا مایع داخل آن تا جایی که می‌شود، از داخل آن خارج شود. مراقب باشید که دست‌تان را نسوزانید. می‌توانید موقع این کار از دستکش ظرفشویی تمیز استفاده کنید تا دست‌تان نسوزد.

نان تورتیلای گل‌کلم؛ بدون آرد، بدون گلوتن و کم‌کربوهیدرات

۴. داخل کاسه‌ای متوسط، تخم‌مرغ‌ها را با همزن سیمی بهم بزنید. گل‌کلم، گشنیز، آب لیموترش، نمک و فلفل را اضافه کنید. آن‌ها را مخلوط کنید تا زمانی که ترکیب شوند. از دست‌هایتان استفاده کنید و آن‌ها را روی کاغذ روغنی به شکل ۶ عدد نان تورتیلا درآورید.

نان تورتیلای گل‌کلم؛ بدون آرد، بدون گلوتن و کم‌کربوهیدرات

۵. آن‌ها را در فر به مدت ۱۰ دقیقه بپزید، با دقت نان را برگردانده و دوباره در فر به مدت ۵ تا ۷ دقیقه بپزید یا تا زمانی که کاملا پخته شود. پس از انجام این مرحله آن‌ها را روی توری شیرینی پزی بگذارید تا کمی خنک شوند.

نان تورتیلای گل‌کلم؛ بدون آرد، بدون گلوتن و کم‌کربوهیدرات

۶. یک ماهیتابه را روی حرارت متوسط گرم کنید. تورتیلای پخته را داخل ماهیتابه بگذارید، کمی به سمت پایین فشار دهید و به مدت ۱ تا ۲ هر طرف را گرم کرده تا برشته شود. این کار را برای تورتیلا‌های دیگر هم انجام دهید.

نان تورتیلای گل‌کلم؛ بدون آرد، بدون گلوتن و کم‌کربوهیدرات

نکات مهم

  • می‌توانید از این نان برای انواع ساندویچ رپ استفاده کنید. یا با استفاده از پنیر ذوب شده کوئسادیلا درست کنید. یا با ریختن برنج پخته، گوشت و یا سویا و همچنین گوجه و خیار و سایر اقلام تاکو با آن‌ها یک ساندویچ تاکو درست کنید.
  • می‌توانید آن‌ها را در پلاستیک دو لایه گذاشته و فریز کنید. برای استفاده دوباره هم پس از ماندن در دمای اتاق و نرم شدن، آن‌ها را در ماهیتابه گرم کنید تا برشته شوند.
  • این دستورالعمل برای افراد مبتلا به دیابت، افراد مبتلا به بیماری سلیاک و کسانی که به دنبال کاهش وزن هستند، خوب است.

منبع: recipegirl

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بسسسسیار عالی لطف غذاهای کم کرب بیشتر آموزش بدید باز هم تشکر

    • بدون نام

      خوب بگو کوکوی گل کلم. چه ربطی به نان داشت این؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کوکوی گل کلم یه چیز دیگه ست نانهای کم کربوهیدرات این شکلی هستند با تخم مرغ درست میشن این نازکه و پهنه و مثل نون در میاد

    • همراه

      بنظرتون نمیشه این نان رو داخل تابه پخت ، از مایکروفر استفاده نشه (بعلت مضراتی که داره ) و همینطور گل کلمهای بخارپز شده خرد شده رو روی یک دستمال پهن کنیم تا خشک بشه و آبش تبخیر بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نان که توی ماهیتابه پخته شده فقط گل کلمها توی مایکروفر پخته شده که میتونی روی گاز بعد هم بچلونی که آبش بره قراره که آب گل کلم گرفته نه فقط آب دورش بنابراین روی گاز بپزید و داخل کیسه بچلونید.

    • امیر

      خیلی خیلی ممنون بابت این طرز تهیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج