جاباما
۹۲۴۳۶۴
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

روند نزولی سطح تراز دریاچه ارومیه متوقف شد

معاون فنی حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از توقف روند نزولی سطح تراز دریاچه ارومیه طی نیمه دوم سالجاری خبر داد.

خبرگزاری مهر: معاون فنی حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از توقف روند نزولی سطح تراز دریاچه ارومیه طی نیمه دوم سالجاری خبر داد.

حجت جباری در خصوص آخرین وضعیت دریاچه اومیه با بیان اینکه با سرد شدن هوا و شروع بارندگی های پاییزه روند کاهش سطح تراز دریاچه ارومیه متوقف شده است افزود: سطح تراز دریاچه ارومیه با سرد شدن هوا در تراز ۱۲۷۱.۲۳ متر متوقف شده است.

وی با بیا ن اینکه در ادامه سال آبی جاری با شروع آبگیری دریاچه ارومیه از طریق رودخانه ها، ارتفاع آب در دریاچه ارومیه افزایش یافته و با یک سانتیمتر افزایش به سطح تراز ۱۲۷۱.۲۴ متر رسیده است اظهارداشت: در حال حاضر سطح تراز دریاچه ارومیه نسبت به مدت زمان مشابه پارسال ۱۰۱ سانتیمرتر بالاتر است.

جباری حجم آب موجود دریاچه ارومیه ارومیه ۳.۲۴ میلیارد مترمکعب عنوان و خاطرنشان کرد: مساحت عرصه آبی دریاچه ارومیه نیز امسال به دو هزار و ۷۸۰ کیلومتر مربع رسیده است.

معاون فنی حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: در طی سال آبی گذشته سطح تراز دریاچه ارومیه با ۱۷۴ سانتیمتر افزایش به ۱۲۷۱.۹۶ متر بالاتر از سطح آبهای آزاد رسیده بود که در طول تابستان به دلیل تبخیر آب و عدم ورود آب از رودخانه ها تنها ۷۳ سانتیمتر کاهش داشته است.

جباری با بیان اینکه آذربایجان غربی با بیش از ۶۰ تالاب فصلی و دایمی از استانهای مهم کشور به شمار می رود یادآور شد: امسال هیچ یک از تالابهای استان با بحران جدی مواجه نشده و با شروع بارندگی های پاییزه وضعیت آبی تالابهای استان بهبود یافته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج