جاباما
۹۲۴۴۸۸
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

وقوع آتش‌سوزی‌های جدید در کالیفرنیا

آتش‌سوزی‌های جدید در کالیفرنیا روز گذشته (جمعه) نزدیک به ۳۷۰۰ هکتار از زمین‌های این ایالت را سوزانده و منجر به آوارگی هزاران نفر از ساکنان منطقه شده است.

خبرگزاری ایسنا: آتش‌سوزی‌های جدید در کالیفرنیا روز گذشته (جمعه) نزدیک به ۳۷۰۰ هکتار از زمین‌های این ایالت را سوزانده و منجر به آوارگی هزاران نفر از ساکنان منطقه شده است.

آتش‌سوزی‌های طبیعی موسوم به "ماریا" از عصر روز پنج‌شنبه در شهرستان "ونچورا" واقع در ۱۰۵ کیلومتری شمال غربی لس آنجلس به وقوع پیوسته و در طول شب به دلیل وزش بادهای شدید از کنترل خارج شده و ۲۳۰۰ سازه موجود در منطقه را در معرض خطر تخریب قرار داده است.

تا بعدازظهر روز گذشته دستور تخلیه دست‌کم ۸۰۰۰ نفر از ساکنان این مناطق صادر شده و دو سازه نیز در حریق سوخته‌اند. آتش‌نشانان و هواپیماهای بدون سرنشین در حال انجام عملیات اطفای حریق در این منطقه‌اند.

آتش‌سوزی‌های طبیعی "ماریا" در حالی طی دو روز گذشته رخ داده که در دو هفته اخیر ایالت کالیفرنیا درگیر آتش‌سوزی‌های طبیعی متعددی بوده که باعث تخلیه بسیاری از مردم این ایالت و قطعی برق گسترده شده است.

یکی دیگر از این آتش‌سوزی‌ها با نام آتش‌سوزی "ایزی" که چهارشنبه در شهرستان "ونچورا"ی کالیفرنیا آغاز و به کتابخانه ریاست جمهوری رونالد ریگان نزدیک شد، روز جمعه تقریباً به طور کامل مهار شد.

مقامات همچنین اعلام کرده‌اند آتش‌سوزی "کینکید" در شهر "سونوما" واقع در شمال سانفرانسیسکو که بزرگ‌ترین آتش‌سوزی این فصل کالیفرنیا محسوب می‌شود، تا ۶۸ درصد مهار شده است.

این آتش سوزی‌ها باعث شد تا فرماندار کالیفرنیا این هفته را وضعیت اضطراری در سراسر ایالت اعلام کند.

شعله‌های این آتش‌سوزی‌های طبیعی به دلیل وزش بادهای شدید و شرایط خشک آب و هوایی تشدید می‌شوند و کار اطفای حریق را برای آتش‌نشانان دشوار می‌سازنند.

این آتش‌سوزی‌ها در حالی رخ داده که سال گذشته نیز بدترین آتش‌سوزی‌ در تاریخ ایالت کالیفرنیا با نام آتش‌سوزی‌های "کمپ" منجر به ویرانی شهر "پارادایس" این ایالت و کشته شدن ۸۶ نفر شد. هم‌چنین آتش سوزی مشابهی در سال ۲۰۱۷ میلادی در شمال کالیفرنیا باعث کشته شدن ۴۴ نفر و تخریب هزاران سازه شد.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، تاکنون تلفاتی در رابطه با آتش سوزی‌های سال جاری رخ نداده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج