۹۲۴۸۹۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

صد‌ها صفحه از گزارش «مولر» منتشر شد

وزارت دادگستری آمریکا صدها صفحه از یادداشت‌ها و اسناد گزارش بازپرس ویژه تحقیقات درباره ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ و تبانی کارزار دونالد ترامپ با مسکو را منتشر کرد.

خبرگزاری فارس: به دنبال پیروزی حقوقی دموکرات‌ها در موضوع تحقیقات درباره استیضاح دونالد ترامپ و حکم قاضی فدرال به وزارت دادگستری آمریکا برای همکاری با این تحقیقات و انتشار علنی گزارش «رابرت مولر»، این وزارتخانه صدها صفحه از یادداشت‌های مربوط به این گزارش را منتشر کرد.

بنا بر نوشته «هیل»، وزارت دادگستری آمریکا اولین مجموعه از اسناد مربوط به گزارش رابرت مولر بازپرس ویژه پرونده تحقیقات درباره ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ را منتشر کرد.

در اسنادی که این وزارتخانه منتشر کرده، اسناد شخصیت‌های نزدیک به کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ شامل «پل مانفورت» رئیس سابق ستاد انتخاباتی او و «مایکل کوهن» وکیل شخصی سابق ترامپ وجود دارد.

کوهن و منافورت هر دو به دلیل ارتکاب اقدامات غیرقانونی به زندان محکوم شده و در حال گذراندن دوران محکومیت خود هستند.

بنا بر گزارش پایگاه آمریکایی «بازفید»، انتشار علنی این اسناد در راستای پنج شکایت این رسانه برای دستیابی به منابع اولیه گزارش نهایی مولر انجام شده است.

بازفید اعلام کرده که این رسانه در شکایت‌نامه‌های خود خواستار دسترسی به همه ایمیل‌ها، یادداشت‌ها، نامه‌ها، اظهارنظرها و متن مصاحبه‌های تیم مولر با اشخاص مختلف در پرونده تحقیقات درباره ادعای دخالت روسیه در انتخابات و تبانی کارزار ترامپ با مسکو شده بود.

طبق گزارش‌ها، وزارت دادگستری آمریکا ضمن مخالفت با این درخواست‌ها اعلام کرده بود که انجام این درخواست به معنای ارائه «۱۸ میلیون صفحه» سند خواهد بود اما «رگی واتسون» قاضی فدرال آمریکایی حکم داد که وزارت دادگستری اگر نمی‌تواند اسناد مربوطه را منتشر کند، باید در همکاری با کنگره این کار را انجام ندهد.

طبق گزارش بازفید، اولین بخش از اسناد منتشرشده وزارت دادگستری آمریکا، ۵۰۰ صفحه از خلاصه گزارش‌های ماموران تحقیق اف‌بی‌آی و شاهدان را شامل می‌شود و این رسانه در نظر دارد طی هشت سال آینده هر ماه، گزارشی درباره اسناد وزارت دادگستری درباره تحقیقات مولر منتشر کند.

طبق یکی از این اسناد، «ریک گیتس» قائم مقام ستاد انتخاباتی ترامپ در مصاحبه با مسئولان تیم تحقیق مولر در آوریل ۲۰۱۸ گفت، پل مانافورت (رئیس ستاد انتخاباتی ترامپ) این تصور را مطرح کرده بود که این اوکراین بوده که در سال ۲۰۱۶ کمیته مرکزی حزب دموکرات را هک کرد نه روسیه.

در بخش دیگری از این اسناد، ایمیل منافورت به «جرد کوشنر» داماد و مشاور ارشد ترامپ در آستانه انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکا منتشر شده است که در آن کوشنر درباره شانس بالای ترامپ برای پیروزی در انتخابات ابراز خوشبینی کرده بود.

«استیو بَنِن» استراتژیست سابق ترامپ پنجم نوامبر ۲۰۱۶ در یک ایمیل به کوشنر درباره پل منافورت نوشت: «پل، آدم خوبی است اما ما نمی‌توانیم این موضوع را فاش کنیم که او دارد به ما مشاوره می‌دهد چرا که آنها (دموکرات‌ها) تلاش می‌کنند که بگویند روس‌ها با ویکی‌لیکس همکاری کرد و به ما این پیروزی را بخشیده است».

با انتشار گزارش بازفید، پایگاه «هیل» از رجوع به وزارت دادگستری آمریکا برای تایید یا تکذیب خبر بازفید درباره اسناد خبر بدهد اما این وزارتخانه اظهارنظر در این خصوص نکرده است.

گزارش بازفید در شرایطی صورت گرفته که چهارم آبان قاضی دادگاه فدرال ناحیه کلمبیا با صدور حکمی اعلام کرد تحقیقات مجلس نمایندگان آمریکا درباره استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور، قانونی است.

این قاضی همچنین به وزارت دادگستری آمریکا دستور داد که نسخه کامل و سانسور نشده گزارش نهایی رابرت مولر را در اختیار «کمیته امور قضایی مجلس نمایندگان» قرار دهد؛ کمیته‌ای که در حال تحقیق درباره استیضاح ترامپ است.

تلاش‌های دموکرات‌ها و تیم تحقیق درباره استیضاح ترامپ برای دسترسی به نسخه کامل گزارش ۴۴۸ صفحه‌ای مولر در حالی انجام شده که مولر بعد از ۲۲ ماه تحقیقات گزارش خود را به «ویلیام بار» وزیر دادگستری آمریکا ارائه داد و آقای بار بعد از حذف بخش‌هایی از آن، گزارش را منتشر کرده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج