۹۲۵۵۸۵
۴۹ نظر
۵۴۷۹
۴۹ نظر
۵۴۷۹
پ

چگونه شیک و پول‌دار به‌نظر برسیم؟

شاید فکر کنید برای اینکه شیک و پولدار به‌نظر برسید، حتما باید لباس‌ها و اکسسوری‌های گران‌قیمت بخرید. هرچند که مسلما خرید اجناس گران، از ملزومات این مسئله است، اما راه‌های دیگری نیز برای انجام این کار وجود دارد؛ حقه‌های کوچکی که به‌راحتی و با هزینه کم می‌توان انجام داد؛ از تمیز بودن لباس‌ها گرفته تا استفاده از رنگ‌هایی که به لباس، جلوه و کیفیت بالاتری می‌بخشند.

برترین‌ها: شاید فکر کنید برای اینکه شیک و پولدار به‌نظر برسید، حتما باید لباس‌ها و اکسسوری‌های گران‌قیمت بخرید. هرچند که مسلما خرید اجناس گران، از ملزومات این مسئله است، اما راه‌های دیگری نیز برای انجام این کار وجود دارد؛ حقه‌های کوچکی که به‌راحتی و با هزینه کم می‌توان انجام داد؛ از تمیز بودن لباس‌ها گرفته تا استفاده از رنگ‌هایی که به لباس، جلوه و کیفیت بالاتری می‌بخشند.

بسیاری از این راهکار‌ها را برند‌های معروف و لاکچری همچون The Row ارائه داده‌اند؛ راهکار‌هایی که باعث می‌شوند که استایلتان کلاسیک و شیک، گاهی هم پیچیده و همیشه طبق مد به‌نظر برسد. ما در این مطلب، راهکار‌های ارزان‌قیمتی را در این زمینه به شما آموزش می‌دهیم. با ما همراه باشید.

لباس‌های اتوکشیده بپوشید

چگونه شیک و پول‌دار به‌نظر برسیم؟

یکی از بهترین راه‌های پولدار و شیک به‌نظر رسیدن، این است که لباس‌های کاملا اتوکشیده بپوشید و مناسب‌ترین شیوه برای اینکه این خصوصیت را نشان دهید، پوشیدن لباس‌هایی است که قابلیت چروک شدن دارند. در این صورت، علاوه بر اینکه استایلی شیک خواهید داشت، اینگونه به‌نظر می‌رسد که ترسی از هزینه‌های اتوشویی ندارید؛ البته نیازی هم نیست که هربار هزینه‌های گزاف بابت اتوشویی بپردازید؛ تنها کافی است یک‌بار کمی هزینه کنید و یک اتوبخار خوب بخرید (اگر اتوبخار ایستاده باشد، بهتر است).

لباس‌های رنگ روشن بپوشید

چگونه شیک و پول‌دار به‌نظر برسیم؟

پوشیدن یک دست لباس تماما سفید یا کرم (درکل رنگ روشن) باعث می‌شود که استایلتان شیک به‌نظر برسد، زیرا بقیه اینگونه تصور می‌کنند که ترسی از کثیف شدن لباستان و تحویل آن به خشک‌شویی ندارید یا اینکه فقط با اسنپ رفت‌وآمد می‌کنید، نه وسایل نقلیه عمومی.

کفش‌های پاشنه‌بلند بپوشید

چگونه شیک و پول‌دار به‌نظر برسیم؟

اگر همیشه کفش‌های پاشنه‌بلند بپوشید، اینگونه به‌نظر می‌رسد که همیشه با اسنپ یا تاکسی تلفنی رفت‌وآمد می‌کنید یا ماشین شخصی دارید؛ البته بهتر است که در این صورت زیاد پیاده‌روی نکنید، وگرنه به کمرتان فشار وارد خواهد شد.

لباس‌های ابریشم و کتان بپوشید (پلی‌استر نپوشید)

چگونه شیک و پول‌دار به‌نظر برسیم؟

بهتر است به‌جای اینکه هربار برای خرید لباس‌های پلی‌استر که ارزانتر هستند، هزینه کنید، یک‌بار هزینه لباس‌های گرانتر از جنس ابریشم و کتان را بپردازید که شیکتر هستند، هیچگاه از مد نمیفتند و به‌دلیل جابجایی هوا، بدن، درون آن‌ها زیاد عرق نمی‌کند و درصورت تعریق، بوی چندان بدی نمی‌گیرد.

در روز‌های پاییزی، با خود چتر حمل کنید

چگونه شیک و پول‌دار به‌نظر برسیم؟

چتر شیک و آراسته و کمی بزرگ، یکی از راهکار‌های شیک و پولدار به‌نظر رسیدن است؛ به‌خصوص چتر‌هایی که دسته عصایی چوبی دارند. حمل چتر علاوه براینکه به استایل شما جلوه‌ای خاص می‌بخشد، درصورت بارش باران و برف در آب‌وهوای غیرمنتظره پاییز و زمستان، لباس شما را از کثیف و چروکیده شدن و خودتان و مو‌ها و آرایشتان را از شلخته شدن نجات می‌دهد.

یک کیف دستی کوچک بردارید و آن را برروی آرنجتان حمل کنید

چگونه شیک و پول‌دار به‌نظر برسیم؟

کیف‌های کوچک دستی با دسته‌های کوتاه، مدل‌ها و جنس‌های مختلفی دارند و برند‌های متفاوتی، آن‌ها را تولید می‌کنند. بسیاری از این کیف‌ها گران‌قیمت هستند، زیرا معمولا از چرم یا پوست اصل تهیه می‌شوند، اما اگر اهل بازارگردی باشید، با کمی گشت‌وگذار می‌توانید کیف‌های ارزان‌قیمت‌تری بخرید که از چرم مصنوعی تهیه شده‌اند.

بهتر است این نوع کیف‌ها را همراه با لباس‌هایی استفاده کنید که چندان گشاد نیستند یا حداقل آستین‌های دست‌وپاگیری ندارند تا بتوانید آن را برروی آرنجتان حمل کنید.

ساعتی جذاب و شیک به دستتان ببندید

چگونه شیک و پول‌دار به‌نظر برسیم؟

وقتی کسی از شما ساعت را می‌پرسد یا خودتان بر سر قرار یا میز شام می‌خواهید ببینید ساعت چند است، بسیار بهتر و شیک‌تر است که ساعتی مچی در دست داشته باشید و زمان را از روی آن چک کنید تا اینکه گوشی خود را از کیف دربیاورید؛ بنابراین بهتر است که به دنبال ساعتی زیبا باشید.

نیازی نیست که حتما هزینه‌های گزاف بپردازید و ساعت مارکدار به دستتان ببندید؛ می‌توانید ساعت‌های فیک باکیفیت (های‌کپی) نیز تهیه کنید. به یاد داشته باشید که ضدآب بودن ساعت، نقش مهمی در جذابیت آن ایفا می‌کند.

به‌جای کاپشن، اورکت یا بارانی اندازه تنتان بپوشید

چگونه شیک و پول‌دار به‌نظر برسیم؟

پوشیدن یک اورکت یا بارانی که فیت (کاملا اندازه) تنتان است، سطح شیک‌پوشی شما را افزایش می‌دهد؛ به‌خصوص اگر کتتان بلند باشد.

وسیله زیادی با خود حمل نکنید

چگونه شیک و پول‌دار به‌نظر برسیم؟

امروزه کیف‌های دستی کوچک، دیگر تبدیل به یک آیکون خاص شده‌اند که هر خانمی حداقل یکی از آن‌ها را در کمد لباس‌هایش دارد. اگر دوست دارید که شیک و پولدار به‌نظر برسید، بهتر است که کیف‌های بزرگ را کنار بگذارید و از حمل کردن لوازم اضافه نیز پرهیز کنید. هرچه کیف کوچکتر، بهتر؛ مثلا جی‌جی حدید اکثر اوقات با کیف‌هایی از منزل خارج می‌شود که تنها برای یک کارت اعتباری و رژلب جای دارند.

مراقب مو‌های خود باشید

چگونه شیک و پول‌دار به‌نظر برسیم؟

مو نقش مهمی در شیک بودن و پولدار نشان دادن شما دارد؛ بنابراین موهایتان همیشه باید تمیز، مرتب، براق و درخشان باشد. اگر موهایتان رنگ دارد، مرتبا رنگش را تجدید کنید و اجازه ندهید که ریشه موهایتان مشخص شود (مگر اینکه این مدل رنگ مو، دلخواه خودتان باشد که در آن‌صورت هم باید مرتب باشد).

همیشه به موهایتان مدل بدهید و آن را مرتب کنید. برای این کار نیازی نیست که هزینه‌های گزاف سالن‌های آرایشی را بپردازید، بلکه تنها به یک سشوار، اتوی مو و تعدادی نرم‌کننده و کاندیشنر احتیاج دارید. یادتان باشد که هرازچندگاهی، دم مو‌های خود را که دوشاخه یا وز شده، کمی کوتاه کنید.

ناخن‌هایتان را مرتب نگاه دارید

چگونه شیک و پول‌دار به‌نظر برسیم؟

برای داشتن ظاهری شیک و ثروتمند و باکلاس، ناخن‌هایتان را همیشه تمیز و مرتب نگاه دارید، اجازه ندهید ناخن‌ها از حد مطلوب کوتاهتر یا بلندتر شوند، ناخن‌ها را مرتبا سوهان بکشید و اگر علاقه چندانی به لاک زدن ندارید، می‌توانید از برق ناخن استفاده کنید. یادتان باشد که پوست اطراف ناخن را بگیرید و آن قسمت را همیشه تاحدی مرطوب نگاه دارید.

کیفیت را فدای کمیت نکنید

چگونه شیک و پول‌دار به‌نظر برسیم؟

همیشه قانون یک‌سوم را به یاد بسپارید. یک‌سوم چیز‌هایی را که استفاده می‌کردید، بخرید، درعوض، سه برابر برای خریدتان خرج کنید. یعنی به‌جای اینکه شش پیراهن ارزان ۴۰ هزار تومانی از فروشگاهی ارزان بخرید، دو پیراهن ۱۲۰ هزار تومانی از فروشگاهی بهتر بخرید.

لباس‌ها و اکسسوری‌های ساده و مینیمال بخرید

چگونه شیک و پول‌دار به‌نظر برسیم؟

لباس‌های ساده مانند شلوار‌ها و کفش‌های مشکی ساده را راحت‌تر می‌توان با سایر لباس‌ها ست کرد. درمورد جواهرات نیز بهتر است ساده‌تر‌ها را انتخاب کنید. جواهرات بسیار بزرگ و براق، معمولا تقلبی به‌نظر می‌رسند.

درکل اگر لباس‌های ساده‌تری داشته باشید، می‌توانید دفعات بیشتری آن‌ها را بپوشید، بدون اینکه چندان به چشم بیاید؛ اما اگر لباس‌های پرزرق‌وبرق را چندین بار بپوشید، به‌راحتی به چشم می‌آیند و مردم متوجه می‌شوند که لباس دیگری ندارید.

لباس جین تیره بپوشید

چگونه شیک و پول‌دار به‌نظر برسیم؟

شاید فکر کنید تنها زمانی شیک و پولدار به‌نظر می‌رسید که لباس‌های رسمی و کلاسیک بپوشید، اما اینگونه نیست. شما با پوشیدن لباس جین هم می‌توانید شیک و جذاب به‌نظر برسید؛ به‌شرطی که لباس‌های جین تیره‌ای بپوشید که کاملا اندازه تنتان است. جین‌های تیره، براق‌تر هستند و گرانتر به‌نظر می‌رسند.

رنگ‌های خنثی را با یکدیگر ست کنید

چگونه شیک و پول‌دار به‌نظر برسیم؟

لباس‌هایی که رنگ خنثی دارند، معمولا گرانتر به‌نظر می‌رسند؛ رنگ‌هایی مثل رنگ شتری، سفید، مشکی، بژ و صورتی روشن. شما می‌توانید با ترکیب توناژ‌های مختلف رنگ‌های خنثی، استایلی شیک و لاکچری بسیازید؛ بدون اینکه هزینه‌های گزافی بابت خرید لباس‌هایتان و کیف و کفش بپردازید.

دندان‌های سفید و مرتب داشته باشید

چگونه شیک و پول‌دار به‌نظر برسیم؟

دندان‌های سفید مرواریدی و لبخند زیبا از نشانه‌های افراد پولدار و باکلاس و شیک است. درست است که هزینه‌های دندانپزشک در ایران بسیار گزاف است، اما این نکته را در نظر بگیرید که اگر دندان‌های مرتب و زیبایی نداشته باشید، هرچقدر هم که برای خرید لباس‌ها و اکسسوری‌های شیک هزینه کنید، بازهم چیزی کم خواهید داشت و ظاهرتان جلوه خوبی نخواهد داشت.

اگر به‌خوبی از دندان‌هایتان مراقبت کنید، روزی دو بار مسواک بزنید و روزی یک بار هم از نخ دندان استفاده کنید، کمتر به دندانپزشک احتیاج پیدا خواهید کرد. امروزه برای سفید کردن دندان‌ها هم راهکار‌های ارزانتری مثل خمیردندان‌های سفیدکننده مخصوص وجود دارد.

منابع: whowhatwear ،wikihow ،wikihow.life

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این مقاله تمام مفاهیم اعتماد به نفس و ارزش ها رو زیرپا گذاشت
      سعی در آراسته و پاکیزه بودن عالیه ولی تظاهر به متمول بودن ،دائما خود شخص رو اذیت می کنه، یک پیامی در ذهنش بهش میده تو از سایرین پایینتری پس این ضعف رو با این تقلبها جبران کن
      اون هم با این راههای احمقانه!
      چنین شخصی کافیه با تدکر شوخی یا جدی یک نفر طرف بشه همه اون اعتماد به نفس پوچالیش خراب میشه
      من با اعتماد به نفسم از آن چیزی که هستم پایین تر خودمو ارائه میدم و حس خوبی هم دارم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مخالف حرف شما هستم این یک توجیه هه

      • Saba

        من اون زمانا که دانشجو بودم و ندار یه عمر با اتوبوس می رفتم بعدشم که می شد با 30 تومن یه ماشین خوب خرید 70 هزینه کردم که الان حدود 250 قیمتشه ولی خیلی وقتا هم اون موقع هم الان میزارمش خونه یا پارکینگ دفتر و با مترو می رم اونوقت چرا کفش پاشنه بلند بپوشم که مردم فکر کنن ماشین دارم خب کمرم داغون میشه
        !مانتوهای کیپ کام آیم ریچ برای همین کار بود دیگه

        یه بارم با ماشین دوستم بی ام و بود بیرون رفتیم از خجالت آب شدم حس کردم باید جواب مطالبات مردمی رو بدم

    • بدون نام

      هرکسی که پول داشته باشه پولدار ب نظر میرسه هرکی هم نداشته باشه به نظر نمیرسه!

      پاسخ ها

      • سپیده

        درسته

      • بدون نام

        گل گفتی

      • بدون نام

        والا به خدا

      • آیلین

        منظور فقط پولداری نیست شبک بودن واقعا با ارزش تره ولی پیشنهادهاش خوب بود مثلا کمتر بخر بهتر بخر عالی بود

      • بدون نام

        نه لزوما ، خیییلییی از ثروتمندای داخل ایران دو زار نمی ارزن و پولدارن

      • بدون نام

        والاا

      • بدون نام

        کاملا درست

    • بدون نام

      خوب اصلا چرا باید خودمون رو پولدار و شیک نشون بدیم. عحب نویسنده عقده ای هستی تو.

    • بدون نام

      ثروتمند که باشی اتوماتيک شیک و پولدار به نظر میای.

    • بدون نام

      توی ایران اگر زن باشی کافیته کلی آرایش خفن کنی و موهات رو بلوند کنی و کاشت ناخن اون وقت خیلی لاکچری و پولدار به نظر میرسی حتی اگر آه هم در بساط نداشته باشی. پسر باشی هم کفش کالج بپوش یه هدفون توی گوشت با یه گوشی که توی کوله ته و مدلش معلوم نیست (هدفون سفید با ظاهری مرغوب توصیه میشه). یه عینک خفن هم بزن و وانمود کن به کسی توجهی نداری. ته لاکچری نگری مردم به اینه بخصوص برای خانمها که کاملا درسته

    • بدون نام

      تعجب می کمم چه اصراری دارید مردم رو سطحی نگر کنید؟ چه اهمیتی داره کی چجوری به نظر میرسه چرا اینقدر مهمه که هر هفته چندین مطلب از اینستای سلبریتی ها بذارید که چیزی جز ترویج سطحی نگری یا حسرت رو به دنبال نداره. چقدر بی اهمیته براتون که تو این شرایط که مردم به انواع دردها و مشکلات گرفتارن راه حل بدید برای مدیریت اقتصادی خانواده، دوری از خرافات و رسوم خرج تراش، سواد مجازی، سواد رسانه ای و ...
      چقدر بی هدف هستید و متاسفانه رسالت خودتون رو نمیدونید.
      با احترام حرفه ای نیستید. هر رسانه حرفه ای اهدافی دقیق و متناسب با نیاز جامعه داره

    • مهناز

      پول پول پول
      کاش معیار ارزش آدما پول نبود و چیزای باارزش تر دیگه بود.
      ولی متاسفانه هست.

    • ساحل زیبایی

      باتشکر خیلی خوب بود واقعا لذت بردم ممنون دوستم

    • بدون نام

      لطفا مطالبی بگذارید که ارزش خوانده شدن داشته باشد!

    • بدون نام

      به نظر بنده اینکه چیزی که نیستیم به نظر بیایم کار درستی نیست و به نوعی عقده ای بودن رو نشون میده
      شیک پوشی بسیار جذاب و عالی هست پولدار بودن هم همینطور ولی وقتی پولدار نیستیم پولدار به نظر رسیدن یه نوع دروغ گویی و تظاهر هستش
      بهتره هر چیزی که هستیم سعی کنیم بهتر بشیم و تغییر کنیم به سمت بهتر شدن نه اینکه نقش بهترهارو بازی کنیم

    • بدون نام

      همچین کاری فقط قشر خیلی پولدار میتونن بکنن
      کسی که باید بره سر کار، اونقدیم در نمیاره که با ماشین شخصی رفت و آمد کن باید بیخیال بیشتر موارد فوق بش

    • بدون نام

      خانم عسگریان نویسنده گرامی
      اگر توانایی تهیه موارد بالا را داشتیم نیازی به تظاهر نبود
      واقعا ثروتمند بودیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تعجب می کنم اگه پول اتو و سوهان ناخن و چنر رو هم نداید، چطوری هزینه اینترنت رو دارید؟ وقت هم که برای کامنت گذاشتن دارید، به جاش بیشتر کار کنید یه چتر رو دیگه بتونین بخرین که سر مورد الکی به نویسنده بیچاره هم گیر ندین

    • بدون نام

      پولدارهایی هستن که لباساشون رو بقیه رایگان هم باشه نمیپوشن ..همه چیز بستگی به خود آدم داره .حالا اصلا پولدار بنظر رسیدیم ،که چی بشه؟

    • پسرشجاع

      همش برا ظاهر بود فکر کردم برا شخصیت مطلب باشه

    • بدون نام

      چگونه مثل آدمیزاد رفتار کنیم

    • بدون نام

      تا پول نداشته باشی بهترین لباس رو بپوشی معلوم میشه

    • بدون نام

      همین تظاهرهای الکی جامعه رو به این روز انداخته.تمام هم وغم ما شده این که خودمون رو به جای اون شخصی جا بزنیم که نیستیم.واقعا چرا شخصیت فیک از خودمون ارائه بدیم.من ترجیح میدم شیک ومرتب و به اندازه وسعم لباس بپوشم ولی خودم باشم.چرا باید خودمو با اکسسورهای تقلبی پولدار نشون بدم جامعه ما واقعا بیماره

    • یه آدم معمولی

      این که فقط توصیه به خانم ها بود!!!!!!!
      بعد خانم ها مدعی هم میشن که ما دغل باز و حیله گر نیستیم
      99 درصدشون هم که مدعی هستن که فریب یه مردی رو خوردن که براش عشق پاکشون گذاشتن
      خیلی باحالید خدایی!!!!

    • نوجوون

      چرا باید پولدار بنظر برسیم؟ مگه همه باید پولدار بنظر بیان؟ همین که ادم تمیز و مرتب باشه کافیه ، لازم نیس هزار جور چیز اضافی از فلان برند بخری که فقط پولدار بنظر بیای

    • مهسا

      شاید بهتر بود به جای پولدار و شیک فقط مینوشتید شیک. چرا آدم بخواد تظاهر به پولداری بکنه؟

    • بدون نام

      تیتر مقاله اصلا جالب نیست شیک پوش بودن خوبه ولی نه باهدف تظاهر به پولدار بودن

    • بدون نام

      یعنی خاااااااااک بر سرتون با این نطالب و نقالاتتون

    • بدون نام

      خیلی این مقاله مزخرف بود

    • آیلین

      خوب بود واقعا
      چه اشکالی داره ادم سعی کنه شیک به نظر برسه
      ممنون مخصوصا اتو عالی بود دقیقا

    • نرگس

      ترویج شانیت انسانها با توجه به پولشون؟؟؟؟؟؟؟؟.چه موضوع جالبی رو تیتر زدی.همه میدونیم کرامت انسانها منوط به ثروتمندی نیست.چقدر شیک و پولدار بی شعور که دوروبرمونو گرفتن

    • mm

      پولدار بودن پولدار به نظر رسیدن اصلا اهمیتی نداره اون چیز که واسه انسان لازمه انسانیت و شرافت و اخلاق و دین و ایمان که برای رسیدن بهش باید تلاش کنه نه یه سری تجملات دنیای

    • بدون نام

      در انتظار بررسی ۳۳ نظر!!!

    • مهرداد

      مثلا این مقالتون چه کاربردی تو ایران داشت؟؟؟؟

    • امین

      چگونه شیک و پولدار به نظر برسیم!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟!!!!!

    • بدون نام

      با پول میشه شیک و پولدار بود.

    • نوشین

      اونیکه پولداره اگه شلواره پاره بپوشه میگن مده و اگه پولدار نباشه میگن فقیره... کچل پولدار جذابه و کچل بی پول زشت ...

    • Mha

      خب حالا پولدار به نظر نیایم چی میشه مثلا چیزی ازمون کم میشه مگه، بعدشم نظر دیگران مهم نیست در این باره اصلا فقیر به نظر بیای.

    • بدون نام

      همه کسانی که اینجا منتقد این مقاله هستن از اون دسته کسانی هستن که بوی عرقشون تو متروی از بمب اتمی هم کشنده تره

    • ویدا

      خب چیه مگه شیک و پولدار به نظر بیایم؟ نکنه دوست دارید مطلب در مورد چگونه شلخته و بدبخت به نظر بیایم بزارن براتون

    • ترجیحا بی نام

      اگه مخالف این مطلب بودین اصلا چرا خوندینش؟؟؟؟

    • پریماه

      بابا یکم کمتر انتقاد کنین خوشتون میاد بخونین اگرم نه نخنونین

    • بدون نام

      این مزخرفات چیه تحویل مردم میدهید

    • عاشق پول

      مطالب اموزنده بود
      تظاهر کم کم باعث میشه واقعا پولدار بشیم چون ب ناخود اگاهمون فرمان پولداری میدیم

    • نورا

      این بیشتر شیک بودن بود ک

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج