۹۲۵۶۵۲
۱۶ نظر
۵۰۰۸
۱۶ نظر
۵۰۰۸
پ

ماجرای گم شدن ۱۱۰میلیون درهم در بانک پارسیان

نماینده دادستان تهران در دادگاه مفسدان اقتصادی، از نماینده بانک پارسیان خواست تا مشخص کند ۱۱۰ میلیون درهم گمشده کجاست و سرنوشت آن چه شده است.

خبرگزاری ایرنا: نماینده دادستان تهران در دادگاه مفسدان اقتصادی، از نماینده بانک پارسیان خواست تا مشخص کند ۱۱۰ میلیون درهم گمشده کجاست و سرنوشت آن چه شده است.

رسول امیرقهرمانی روز سه شنبه در هفتمین جلسه رسیدگی به اتهامات علی دیواندری و دیگر متهمان پرونده بانک ملت و پارسیان گفت: در حال حاضر ۱۱۰ میلیون درهم گم شده و معلوم نیست این مبلغ دست چه کسی است ولی اکنون این سوال را از بانک پارسیان دارم که مشخص کند این مبلغ گم شده را از چه کسی مطالبه می کند.

وی خطاب به اسماعیل احدی یکی از متهمان این پرونده گفت: چرا باید ۲۶۰ میلیارد تومان به حساب شما بیاید در حالی که حساب شما کاملا شخصی است؟ آیا شما از آقای سعادتی سوال نمی کردید که چرا این مبالغ باید به حساب شخصی من واریز شود؟

احدی پاسخ داد "این سوال را از سعادتی خواهم پرسید" ولی نماینده دادستان گفت "اکنون دیگر وقت پرسش نیست. الان زمان پاسخ دادن است و شما باید در آن زمان این سوال را مطرح می‌کردید."

نماینده دادستان خطاب به احدی اظهار داشت: شما و وکیلتان عنوان کردید که در شرکت امرالد مدیر بازرگانی بودید در حالی که اسناد تسویه را امضا می‌کردید، حال اعلام کنید که مدیر عامل این اسناد را امضا می‌کند یا مدیر بازرگانی؟

قهرمانی افزود: شما با آقای سعادتی یک امضای مشترک داشتید که گاهی وی و گاهی شما از آن استفاده می‌کردید. از سوی دیگر شما با آقای ابوالحسنی درباره ارسال صورت حساب نامه نگاری می‌کردید. حال بگویید کدام مدیر بازرگانی ارسال صورت حساب انجام می دهد؟

لایحه وکیل متهم ابهام های بسیاری دارد

قهرمانی درباره لایحه‌ای که وکیل متهم فلاحتیان به دادگاه ارائه داده بود، اظهار داشت: در این لایحه اشاره کردید از ۲۲۶ میلیون درهمی که به نام فلاحتیان از بانک پارسیان واریز شده بود، ۱۱۰ میلیون درهم آن از سوی مدیران بانکی برداشت شده و فقط ۱۱۰ میلیون درهم دیگر در حساب باقی مانده است.

وی ادامه داد: آنچه که شما در این لایحه به عنوان سند ارائه کردید، نشان می‌دهد این اسناد برای سال ۲۰۱۳ است در حالی که این فعالیت‌ها از سال ۲۰۱۵ شروع شده است و این لایحه به شدت ابهام زیادی دارد و شما باید توضیح دهید که سرنوشت ۱۱۰ میلیون درهم چه شده است؟

نماینده دادستان خطاب به وکیل متهم فلاحتیان بیان داشت: در سال ۲۰۱۳ اصلا شرکت امرالد وجود نداشته است که حال اسناد آن را ارائه می‌کنید.

حجت الاسلام محمد موحدی آزاد رئیس این دادگاه از اسماعیل احدی خواست تا با حضور در جایگاه متهم درباره مسئولیت خود در شرکت امرالد سخن بگوید.

قاضی موحد خطاب به این متهم اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، حساب بانکی شما نشان دهنده آن است که گردش حساب بانکی شما از اول فرودین ۹۰ تا پایان سال ۹۵ در حدود ۵۳۴ میلیارد تومان بوده است. این رقم با توصیفی که عنوان کردید که یک کارمند جزء بودید یا به گفته وکیلتان فقط مجری بودید، ناسازگار است و طبق آنچه که گفتید ماهانه دو و نیم میلیون تومان حقوق می‌گرفتید و این رقم حقوق با آنچه که گردش حساب شما بوده همخوانی ندارد.

متهم احدی پاسخ داد: این موضوع در دادسرا بررسی شد و در مورد آن توضیح دادم در حالی که در کیفرخواست و قرار نهایی و در پرونده موجود نیست. ابتدا من می‌خواهم بدانم که اتهام من در این خصوص چیست؟

قاضی اعلام کرد: شما به سوال پاسخ دهید. دست دادگاه برای آنکه از هر کجا که بخواهد به دنبال مشخص شدن واقعیت باشد، باز است.

متهم اظهار داشت: من در یک شرکت کار می‌کردم که در آنجا به من اعتماد داشتند و لذا به حساب من پول واریز می‌شد که عین پول نیز از آن حساب خارج می‌شد و من دخل و تصرفی نداشتم.

قاضی خطاب به متهم احدی گفت: این حساب و پولی که به حساب شما واریز شده سود داشته است پس سود آن را چکار کردید؛ رقمی که به حساب شما واریز شده ۲۶۷ میلیارد تومان بوده و ۲۶۷ میلیارد هم از آن خارج شده است. پس این گردش ۵۶۴ میلیارد تومانی چه بوده و سود آن چه شده است؟

متهم در پاسخ اظهار داشت: من اسنادم را بررسی می‌کنم و در جلسات آتی خدمتتان توضیح خواهم داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کامران

      مرحوم رویگری می خوند!؟
      فردا که بهارآید دزدا بکارآیند!؟
      چی شده یکی ازگرسنگی می میمره یکی میلیارد میلیارد اختلاس می کنه میره کانادا!؟
      یک حسابداری جزشرکتی می تونه میلیاردها اختلاس کنه!
      بعد ایراد می گرفتند برای......!؟بگذریم.

    • بدون نام

      فساد پایه و ستون جمهوری اسلامی ایران را متزلزل کرده تا کی باید شاهد فساد باشیم

    • بدون نام

      خصوصیها که حدو مرزی ندارند کسی هم ناظر کارشون نیست حالا بانک باشه دارو باشه مدرسه باشه کارخونه و شرکت باشه ای وای نانوایی باشه همه ازاد

    • رسول

      از دکل های گم شده چه خبر؟

    • بدون نام

      امیدواریم که قوه قضائیه همینطور با جدیت با این سارقین برخورد وآنهارا به سزای اعمالشان برساند.
      ما از این بابت از قوه قضاییه متشکریم.

    • بدون نام

      امیدواریم که قوه قضائیه همینطور با جدیت با این سارقین برخورد وآنهارا به سزای اعمالشان برساند.
      ما از این بابت از قوه قضاییه متشکریم.

    • بدون نام

      تو ایران چه خبره ما این همه پول داریم مردمان گرسنه برازنده ایران نیست

      پاسخ ها

      • وانک علا خلق عظیم

        گم شده ههههههههههههعععععهها خیلی خوبه مملکت تسلیت

    • بدون نام

      واقعا دیگه شورش در اومده تو این مملکت ... معلوم نیست این همه پول و اختلاص از کجا میومده. . آدم زورش میاد... به خدا سی سال تو بیابون حمالی کردم و میلیاردها دلار برای مملکتم سود داشتم با سند و مدرک اینو میگم ..بابت تحریمها و فتوای رهبر عزیزمون کارهایی انجام دادیم و ابزارهایی طراحی کردیم تا در جهت مبارزه با تحریم کمک حال مملکتمون باشیم و دستور رهبرمون رو اجرا کرده باشیم و خدا گواهه که هنوز کرایه نشین هستم و بعد از سی سال هر چی تو سرم زدم خونه سازمانی تو شرکت نفت بهم ندادند و آشکارا کسانی رو دیدیم که به نا حق از منزل سازمانی استفاده میکنند و کرده اند اما باز هم همچنان به خاطر رهبر عزیز به خودمون اجازه ندادیم پامون رو کج بذاریم و خیلی شرکتهای خارجی بوده که دوست داشتند براشون کار کنیم با ده برابر حقوق فعلی... اما موندیم صادقانه در کنار رهبر عزیزمون ..حالا که این اختلاص ها رو میبینیم واقعا بهمون فشار میاد.. من هنوز شرمنده بچه هام هستم که نتونستم حتی خونه سازمانی برای چند سال تا بازنشستگیم بگیرم و استفاده کنم .. دهها برابر پول کل خونه های سازمانی شرکت نفت برای سیستم سود آوری داشته ام.. خدا عاقبت همه ما رو بهخیر کنه.. درد دلی بود لطفا نشر دهید.

    • بدون نام

      والا حواسم نبود فکر کنم یواشکی دادنش به داداش روحانی یا جهانگیرخان حالا خوب توی جیب این دوتا نگاه کنید شاید اونجا قایم شده باشند بنده حداها اینا همشون آدمهای دست پاکی هستند ولی یهو ی کارهایی هم میکنند چون آبرو دار هستن

    • رضایی

      شهدا شرمنده هستیم

    • بدون نام

      گم نشده هاپولی شده.

    • Sofia.mt.gh

      نه اینکه فکر کنید این پول خورده شده ها! مدیونید ! نه فقط گم شده..!

    • بدون نام

      فکر کنم دست آبدارچی باشه. یادش رفته بریزه حساب. گذاشته تو کابینت زیر سماور. جوری میگن گم شده حالا مگه چقدر ی هست

    • بدون نام

      خوبه تو بانک با اونهمه سیستم ثبت حسابداری ۱۱۰ میلیون درهم گم شده دیگه به ریال هم نمیگن که آبروریزی نشه پولو وام تپل اول به افراد خاص داده میشه چند هزار میلیاردی چند صد میلیونی به کارمندان بانک مردم بدبخت هم که ۱۰ میلیونم وام بخوان باید اجدادشون جلوی چشمشون بیاد

    • مهدی ضا

      همه خوردن وبردن این یکی هم روش...مملکت بخوروببره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج