جاباما
۹۲۶۱۱۰
۱۱ نظر
۵۰۰۶
۱۱ نظر
۵۰۰۶
پ

افشاگری زنده علیه کلاهبرداران اینترنتی

پاسخ زنده به تهمت‌های یک نماینده با میهمانان خاص و ویژه. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دیشب چند دقیقه‌ای بعد از ساعت ۸ در لایو اینستاگرام که پیشتر وعده داده بود «حسابی جنجالی خواهد بود» به مخاطبان از شگردهای کلاهبرداری سرویس‌های ارزش خدمات افزوده گفت و سلطان قربانیان وس را معرفی کرد.

روزنامه ایران: پاسخ زنده به تهمت‌های یک نماینده با میهمانان خاص و ویژه. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دیشب چند دقیقه‌ای بعد از ساعت ۸ در لایو اینستاگرام که پیشتر وعده داده بود «حسابی جنجالی خواهد بود» به مخاطبان از شگردهای کلاهبرداری سرویس‌های ارزش خدمات افزوده گفت و سلطان قربانیان وس را معرفی کرد.

محمدجواد آذری جهرمی دیروز همچنین حمیده زرآبادی، نماینده قزوین در مجلس را دعوت کرده بود در لایو شرکت کند و درباره‌ تهمت‌هایی که درباره او و خانواده‌اش زده صحبت کنند؛ دعوتی که اجابت نشد. او به‌شکل‌گیری جریان ناسالم اقتصادی در کشور اشاره کرد که بنا بود محتوای فاخر از طریق تلفن همراه به دست مردم برسانند که افراد آگاهانه انتخاب می‌کردند روزانه با پرداخت مبلغی آیه قرآن یا شعر حافظ دریافت کنند، اما این روند دچار دگرگونی شد و به‌گفته وزیر ارتباطات «حجم تجارت ناسالم در این فضا افزایش یافت و انواع کلاهبرداری‌ها شکل گرفت.»

آذری جهرمی گفت: بعد از مدتی عده‌ای کلاهبردار یاد گرفتند مردم را به شیوه‌های مختلف مثل دستکاری در اپراتور تلفن همراه در این سرویس‌های ارزش افزوده عضو کنند. سال گذشته ۵ شرکت با دستکاری در آمار، مردم را به اجبار عضو ارزش افزوده کرده بودند که با پیگیری مسأله ۳۳ میلیارد تومان برگرداندیم و پرونده شرکت متخلف را به دادگاه فرستادیم. او به اپلیکشین‌های مختلفی اشاره کرد که در گوشی‌ها نصب است اما «کاربران غافل از این هستید که عده‌ای سودجو از طریق این اپلیکیشن‌ها دسترسی می‌گیرند و پیامک عضویت ارزش افزوده جای کاربران از سوی این سرویس‌ها به شرکت موبایل ارسال می‌شود. شرکتی شناسایی کردیم که بیش از ۱۰۰۰ اپلیکیشن تهیه کرده بود و این باعث شده بود مردم زیادی از این طریق عضو شوند که پرونده‌شان را به فتا فرستادیم.»

وزیر ارتباطات در این لایو اینستاگرام که تا ۲۰ هزار بازدیدکننده داشت به شیوه‌های بخت آزمایی این سرویس‌ها پرداخت که حتی مراجع تقلید هم حرمت شرعی آن را اعلام کردند و گفت: با استفاده از برخی چهره‌های مشهور در فضای مجازی با انواع بهانه‌ها از قبیل گرفتن مچ شوهر تا پیدا کردن کسی که عاشقشان است درآمد زیادی کسب کردند. یک نماینده مجلس شورای اسلامی که فارغ التحصیل استنفورد است می‌گفت قبض تلفن همراه من هر ماه رقم ثابت دارد. او ۱۸ ماه قربانی سرویس خدمات ارزش افزوده بوده است.

در روز سالمند به خانه سالمندان رفتم. مادر پیری به من مراجعه کرد. گوشی داد به من و گفت پسرم خط من را شارژ می‌کند اما زود تمام می‌شود. دیدم او عضو ۳ ارزش افزوده است. این سرویس کجاست. ما ستاره ۸۰۰ ستاره ۶ مربع راه انداختیم. همه مردم از این طریق ببینید چقدر پرداخت کرده‌اند. آذری جهرمی سلطان قربانیان ارزش افزوده را معرفی کرد: شایان ۲۳ ساله کارگر مصالح ساختمانی از جوانرود کرمانشاه که ۱۲.۵ میلیون تومان در سه سال از حساب او کسر شده درحالی که گوشی نوکیا ساده دارد و از ارزش خدمات هوشمند استفاده نکرده است. او یکی از ۳.۵ میلیون نفری است که استعلام گرفتند و متوجه شدند چقدر از حسابشان کسر شده است. از یک نفر دیگر از قزوین ۴ میلیون تومان کسر شده است.

وزیر قول داد «تلاش می‌کنیم این پول‌ها را به مردم برگردانیم. برای ساماندهی این فضا مصوباتی تهیه شده که در یکی دو هفته آینده به اطلاع می‌رسانیم. هرچند سنگ‌اندازی زیادی کردند.هر چند منتظر موج‌های سهمگین تر از این هستیم.»

درآمد این خدمات ارزش افزوده در ۳ سال ۲۶۰۰ میلیارد تومان بوده که خود این شرکت‌ها رقم ۱۳ هزار میلیارد تومان را هم مطرح کرده‌اند. وزیر ارتباطات ادعای این شرکت‌ها که ۳۰ هزار شغل ایجاد کرده‌اند را به چالش گرفت و پرسید یک شرکت را به مردم معرفی کنید که این میزان شغل ایجاد کرده باشد.

بعد از این بخش سخنان آذری جهرمی، زهیر موسوی روزنامه‌نگار شروع به توضیح کرد. نماینده قزوین در سخنان خود با اشاره به انتشار توئیت این فرد درباره نطق خود قبل از انجام آن نتیجه‌گیری کرده بود که مکالمات تلفنی وی شنود می‌شود. موسوی در این رابطه توضیح داد که خبر نطق سیده حمیده زرآبادی علیه آذری جهرمی را از طریق یکی از دوستان خبرنگار خود در صدا و سیما دریافت کرده است.

وی از نماینده قزوین پرسید:«شما سه شنبه ساعت ۱۱ و ۵۰ دقیقه نطق خود را شروع کردید این در حالی بود که متن نطق شما ساعت ۱۱:۴۸ دقیقه روی سایت نماینده که متعلق به حدادعادل است، قرار گرفته بود. در این رابطه چه توضیحی دارید؟»همچنین علی نواب‌زاده شوهر خواهر همسر آذری‌جهرمی نیز نفر بعدی بود که درباره قراردادهای بیمه خود با شرکت‌های مختلف ارتباطاتی توضیح داد و گفت که تمام این قراردادها مربوط به قبل از دوران وزارت آذری جهرمی است. وی از نماینده قزوین خواست تا هر سندی دال بر اعمال نفوذ وزیر ارتباطات در رابطه با این قراردادها دارد منتشر کند. نواب‌زاده همچنین توضیح داد که درآمد فعالیت‌های بیمه او در ماه نه ۶۹ میلیون تومان بلکه ۶۹ میلیون ریال بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      احسنت بر وزیر جوان و سالم دولت...تا یک نفر سالم در کشور کار میکند واسش دردسر ایجاد میکنند.ونمیذارن کار درست. رو انجام بده

      پاسخ ها

      • ایرانی از هر قومی ایرانیست

        چرا نگفتید درامد میلیاردی این اپراتورها برای چه کسی هست جناب وزیر

      • AAAAAAAAA

        ...
        آفرین نماینده خوب مچ جهرمی را گرفتی.

      • AAAAAAAAA

        اینترنت همراه اول اصلا کار نمیکند اعتراض کردیم کارشناسان میگویند مردم شما بروید جای مناسب پیدا کنید مالک را به همراه اول بیاورید تا همراه اول مذاکره کنند
        من هم گفتم شما مذاکره کنید خسته میشوید شما بگذارید خود مردم مذاکره و آنتن را هم‌نصب میکنند
        همراه اول زیاد به خود فشار نیاورد کارشناسان خسته میشوند

    • لنگی

      زور بی خود میزنی دارن بهت میدون میدن که نظر ملت رو جلب کنی برای انتخابات خودت. رکبی دیگر برای ملت

    • بدون نام

      دم وزیر گرم، تا میتونی چهره دارو دسته رانت خوار و افراد سودجویی که به یک کارگر هم رحم نمی کنند رو افشا کن.

    • بدون نام

      روش خوبیه...چون صدا وسیما در انحصار یک عده خاصه بقیه میتونن اینطوری صداشون رو به مردم برسونن

    • حسینی سیدمرتضی

      با سلام به همه عزیزان. این خانوم نماینده تازه بعداز حدود ۴سال بخور و بخواب واسه جوسازی قبل از انتخابات داره فرافکنی میکنه و این مسئله رو میدونه که ما مردم قزوین دیگه بهش رای نمیدیم داره جون آخرشو میده !!

    • بدون نام

      در این کشور اخلاق وانصاف از بین رفته ‌مشکل از کجاست چرا در کشوری که اکثر مسئولینش دم از عدل وداد واسلام وانصاف میزنند اینگونه بی عدالتی رخ میدهد.چی درسته چی غلطه والا مردم دیگه قاطی کردند هیچکس اعتمادی به هیچ چیز ندارد واین خیلی بده یعنی زوال یک فرهنگ وکشور وحتی دین واعتقادات مردم ....

    • بدون نام

      وزیر که اطلاعاتی تمام تماسها و اینترنت مردم را کنترل می‌کنه.

    • نعمت الله علیزاده

      باسلام من با استفاده ازکد داده شده متوجه شدم ۱۵۶۱۵۰تومان برداشته شده برای جزعیات ۱،را به۸۰۰۷بفرستید آن هم شامل هزینه میشود.پول راکه پس نمیتوانیم بگیریم تازه هزینه دیگری پرداخت کنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج