جاباما
۹۲۶۲۲۸
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

کریمی - اسماعیلی؛ زوج کلیدی خط میانی استقلال

دو بازیکن خط هافبک استقلال نقش پررنگی در موفقیت‌های اخیر این تیم داشته‌اند.

ایلنا: خوشبین‌ترین هوادار استقلال هم فکرش را نمی‌کرد از دل آن فصل نقل‌و‌انتقالات پربحث و در میان کوچ چند ستاره مهم، خط هافبک این تیم باز هم در میانه نیم‌فصل اول چنین ترکیب قشنگ و دوست‌داشتنی از بازیکن را در ترکیب تیم‌شان ببیند؛ تیمی با هافبک‌های مهارناپذیر که حالا در جمع بازیکنان استقلال بهترین عملکرد را دارند.

خط دفاعی استقلال همچنان پراشتباه ظاهر شده و در فاز هجومی هم اگرچه در آخرین بازی این تیم موتور شیخ دیاباته روشن شد اما در مجموع مهاجمان استقلال هم نمره قبولی نمی‌گیرند اما داستان در خط هافبک استقلال متفاوت است.

علی‌رغم همه کاستی‌هایی که استقلال با آن دست و پنجه نرم می‌کرد و با وجود مصدومیت‌هایی که در ادامه راه گریبان این تیم را گرفت در نهایت معماری خط هافبک استقلال به مدد سختگیری‌های استراماچونی شکل گرفت و حالا کمربند میانی زمین استقلال چنان محکم است که با عملکرد خوب خود می‌تواند ضعف‌های استقلال در دفاع و حمله را هم پوشش دهد.

بی‌شک یکی از نقاط قوت خط هافبک استقلال در این فصل بازیکن شماره شش این تیم است؛ بازیکنی که با از دست دادن پنالتی در دربی تا مرز منفورترین بازیکن این تیم پیش رفت اما خیلی زود با عملکرد عالی خودش توانست آن روزهای سخت را از ذهن هواداران پاک کند. بازیکن باهوشی که علی‌رغم شوت‌زن بودن، هوش بالایی دارد و در نظم دادن به حرکت استقلال از دفاع به حمله و انتقال توپ نقش بسزایی دارد. اینکه کریمی امسال کمی جلوتر هم بازی می‌کند به او کمک کرده تا در سیستم فوتبال رو به جلوی استراماچونی بیشتر به چشم بیاید و همین مسأله تأثیرگذاری او را در تیم بیشتر کرده است.

بی‌شک دیدار با تراکتور مهر تأییدی بود بر نقش علی کریمی به‌عنوان یک هافبک مرکزی قابل اتکا در میانه میدان استقلال. به همه ویژگی‌های خوب علی کریمی، شوت‌زن بودن او را هم اضافه کنید. دو گل در دو هفته روی دو شوت از پشت محوطه جریمه به‌همراه کلی شوت دیگر که کریمی و ریگی و دیگر هافبک‌های استقلال راهی دروازه حریفان کردند نشان از آمادگی توپخانه مرکزی استقلال دارد.

بعد از علی کریمی دومین مهره تأثیرگذار خط هافبک استقلال فرشید اسماعیلی است. بازیکن محبوب استقلالی‌ها که او هم مثل علی کریمی سابقه خراب کردن پنالتی در دربی را در کارنامه دارد. اسماعیلی این روزها در اوج دوران آمادگی قرار دارد و شاید این روزها بهترین زمان برای تحمیل‌ کردن خودش به تیم ملی است؛ هافبکی که در ترکیب این روزهای استقلال به بهترین نحو جای خالی پاتوسی را پر و استقلالی‌ها را امیدوار کرده است. با رفتن پاتوسی و مصدومیت شجاعیان حالا نقش اسماعیلی در خط هافبک استقلال از قبل هم مهم‌تر شده، چراکه او از معدود بازیکنان فانتزی این تیم است که می‌تواند گره بازی را در میانه میدان باز کند.

در کنار این دو مهره تأثیرگذار باید از جوانانی که تازه به این تیم پیوسته و کم‌کم در ترکیب تیم در حال جا افتادن هستند هم یادی کرد. آرش رضاوند، مسعود ریگی و علی دشتی که اولی و دومی کم‌‌کم خودشان را به ترکیب تیم تحمیل کردند و دشتی هم فعلاً نقش یک بازیکن تعویضی کم و بیش مؤثر را در تیم بازی می‌کند.

استقلالی‌ها البته به‌دنبال جذب یکی دو بازیکن در نیم‌فصل هستند. آنها هم به‌دنبال یک مهاجم جدید در کنار دیاباته هستند و هم می‌خواهند یک هافبک بازیساز جدید به تیم اضافه کنند که با توجه به در پیش بودن بازی‌های آسیایی این تیم تصمیم درستی است، اما بازیکنان کنونی این تیم هم به‌خوبی موفق شدند از پس وظایف محوله از سوی سرمربی برآیند و آینده امیدوارکننده‌تری را برای هواداران ترسیم کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تاج بزرگ آسیا چهارفینال آسیا دو قهرمانی آسیا . لنگ علی عبده هم پشمک حاج عبدالله

      چرا تحلیل الکی میکنید اولا دفاع استقلال خیلی ازاول فصل بهتر شده. دوما چطو روته بگی عملکرد مهاجمان استقلال هنوز خوب نیس؟ درحالی ک همین مهاجمان تو همین دوبازی آخر فقط هشت گل زدن چطو بدهستن؟ کل مردم دارن میبینن بهترین تیم لیگ و بهترین بازیها و پرموقعیت ترین بازیهاروانجام میده. حالا ی تیم دیگه بدترین بازیهارو انجام میده و فقط دو موقعیت داره چنان تشویقش میکنید و به به و چه چه میزنید براش ک نگو. اما چون استقلالله ب چشمتون نمیاد. چ بخاید چ نخاید بهترین تیم لیگه اونم با اختلاف .

    • خان

      عاقل،باهوش،یه مقداری انصاف رارعایت کن نویسنده جان،اخه تولیگ برترکدوم تیم خط اتشش بهترازاستقلال عمل کرده تازه ،دیاباته به گواه کارشناسان همون دوسه بازی اول که بازی کردومصدوم شددوپنالتی روش گرفته نشد،چهربازی نبودش،تواین سه بازی که بوده ۴گل زده،دوتاپنالتی روش انجام شده که بازهم شاهکارداوری نگرفته براش،خلاصه مرد،مردانه یه مقدارباانصافترقلم بزن.دررابطه باقائدی هم همینطور

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج