جاباما
۹۲۶۴۵۴
۱۴ نظر
۵۰۰۰
۱۴ نظر
۵۰۰۰
پ

متخلفان مالیاتی نقره داغ می‌شوند

بررسی قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان نشان می‌دهد، برای عدم عضویت در سامانه مودیان و عدم صدور صورتحساب الکترونیکی جریمه ۱۰ درصدی از مجموع فروش انجام شده در نظر گرفته است.

خبرگزاری تسنیم: بررسی قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان نشان می‌دهد، برای عدم عضویت در سامانه مودیان و عدم صدور صورتحساب الکترونیکی جریمه ۱۰ درصدی از مجموع فروش انجام شده در نظر گرفته است.

بر اساس قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، جریمه‌های مختلفی برای مودیان متخلف لحاظ شده است.

برای عدم صدور صورتحساب الکترونیکی معادل ۱۰ درصد مجموع مبلغ فروش انجام شده بدون صورتحساب الکترونیکی یا ۲۰ میلیون ریال هر یک که بیشتر باشد، اعمال خواهد شد.

همچنین برای عدم عضویت در سامانه مودیان، عدم استفاده از پایانه فروشگاهی، عدم استفاده از حافظه مالیاتی، استفاده از حافظه مالیات متعلق به سایر مربیان یا واگذاری حافظه مالیاتی خود به دیگران معادل ۱۰ درصد مجموع مبلغ فروش انجام شده از آن طریق یا ۲۰ میلیون ریال هر یکی بیشتر باشد. از سوی دیگر بر اساس قانون برای این افراد محرومیت از اعمال معافیت های مالیاتی نرخ صفر و این موضوع قانون مالیاتهای مستقیم در همان سال مالی لحاظ شده است.

از سوی دیگر برای عدم اعلام شماره حساب یا حساب‌های بانکی واحد اقتصادی که گردش مالی واحد از طریق آن یا آنها انجام می‌شود به سازمان: معادل ۱۰ درصد مجموع مبلغ فروش انجام شده از طریق آن حساب یا ۲۰ میلیون ریال هر یک بیشتر باشد اعمال خواهد شد. همچنین محرومیت از اعمال معافیتهای مالیاتی نرخ صفر و مشوقهای موضوع قانون مالیاتهای مستقیم در همان سال مالی لحاظ شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درآمد مالیاتی کجا میره این مهمه

    • کامران

      حتما مثل دکترها
      کارتخوان گذاشتند متخصصان نرخ شون از۴۲شد۵۲ دولت گفت گذاشتید(نصف انهانگذاشتندولی گرون کردند!؟)گفتند بله؟
      -دولت راضی
      'دکتر راضی
      جیب ملت ناراضی!؟
      بودجه ور زمین است دکترهم کوتاه نمیاد
      جیب ملت بهترین مامن دولت تبخیر امید!؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منظورش همه اصناف است نه پزشکان. مالیات پزشکان تنها بهانه ای بود. همه اصناف بزودی باید کارتخوان متصل به اداره مالیات نصب وثبت کنند

      • م ب

        آقایان مالیاتی لطفا از این همه اذیت کردن مردم خجالت بکشید وبه این میزهای موقتی زیاد دل نبندید و از فکر نقره داغ کردن مردم بیایید بیرون واز بستوه آمدن این ملت مردم بترسد که الملک یبقی مع الکفر ولا یبقی مع الظلم.

      • م ب

        آقایان مالیاتی لطفا از این همه اذیت کردن مردم خجالت بکشید وبه این میزهای موقتی زیاد دل نبندید و از فکر نقره داغ کردن مردم بیایید بیرون واز بستوه آمدن این ملت مردم بترسد که الملک یبقی مع الکفر ولا یبقی مع الظلم.

      • بدون نام

        دوست خوب من.دکترها زرنگتر از مالیات چی ها هستند پول ویزیت کارت می کشند بقیه کارها شماره کارت می دهند بنام خانم کارت به کارت کنید .

    • بدون نام

      مالیات دادن حرام چون خرج بودجه منابع شغل کشورخرج۲۰ملیون افغانی میکنیدوخودموت بیکاروفقیرنه اسلام این وقبول دارنه خدا

    • CR7

      بخدا اگه زورتون بهشون برسه . شما مسئولین فقط میتونین قشر متوسط به پائین رو اعمال قانون کنین . دروغ نگین . وقتی کاری از دستتون برنمیاد لطفا لاف کشکی نزنین . حریف چهارتا دکتر نشدین ، حالا میخواین از گنده ها مالیات بگیرین ؟

    • بدون نام

      هی مالیات مالیات مالیات .بسه دیگه.پدر ملتو در آورید.یکبار هم که شده حرفی بزنید که روح ملت را جلا بده. بگذارید یکبار هم که شده کل ملت ایران نفس راحتی بکشن.

    • رضا

      چقدر خوب و عالی میشد قبل از اجرای قانون مالیاتها که به حق هم است برای افراد بی سواد یک کلاس آموزشی آن هم از جیب خودم صنف مربوطه دریافت میکردید و بعد اجرای قانون میکردید من خودم بیسواد هستم و ۲۸ سال است که کاسب بازار هستم و شغلم خرده فروشی میوه است حالا من و یا همکاران من چطوری میتوانیم با صندوق فروش مجهز مکانیزه به نحوه درست و قانونی کار کنیم تا عدالت و انصاف و پرداخت مالیات را به حق پرداخت کنیم نه اینکه بدون هیچ گونه آموزشی با این دستگاهها باید کلی جریمه بدهیم و مسولان مالیاتی باید فکر و اندیشه ای برای صنف میوه لحاظ کنند تا ما بتوانیم به حق مالیات خودمان را پرداخت نماییم چون واقعا وز یک آدم بیسواد چه توقعی است که بخواهد چشم بسته با این صندوق ها کار کند و آخر کار هم به علت ناتوانی با این صندوق های فروش کلی باید جریمه بدهد

      پاسخ ها

      • علی

        شمای میوه فروش برو از رفیقت که واسه پزشکان آموزش کار با کارت خوان گذاشته بود یاد بگیر.
        حالا دیدید. که کار با کارت خوان با ثبت کارت خوان تو سامانه مالیات فرق داره .

      • رضا

        شما که فرق دستگاه پوز ساده و صندوق فروش مکانیزه را نمی دانید چگونه اظهار نظر میکنید پوز بانکی را همه یاد دارند ولی صندوق مکانیزه فروش کار کردن با آن بسیار حساس و سخت است مخصوصا برای ما میوه فروش خرده فروش چون با کوچکترین اشتباه با دستگاه مخصوص فروش کلی باید جریمه پرداخت نماییم و البته که باید به ما در این صنف آموزش دهند چون در غیر اینصورت نمیتوانیم کار کنیم و آخرش هم مغازه را تعطیل میکنیم این بهتره تا بخواهیم جریمه چند ملیونی بدهیم و مسئولان سازمان دارایی باید فکر و اندیشه ای بحال ما خرده فروشان میوه در این صنف بکنند تا عدالت و انصاف برای پرداخت مالیات که حق دولت است رعایت گردد و همچنین میوه مثل صنف خوار بار و مشابه نیست چون زود فاسد و خراب میشود در اینجا ضرر من خرده فروش را کدام از آقایان مالیاتی حساب و جبران میکنند مالیات را باید از دانه کلی فروشان میوه بگیرند نه از خرده فروش بدبخت

      • علی

        فرقش رو میدونم. پزشکان هم مشکل ثبت کارتخوانشون تو سامانه مالیات رو داشتن که آموزش ندیده بودن. اونوقت اون میوه فروش بدون اینکه متوجه مشکل باشه فیلم کار با دستگاه پوز رو گذاشته بود.
        در هر صورت شتری هست که قراره در خونه همه اصناف بخوابه پس همدیگه رو اذیت نکنیم و مثل بچه های خوب بریم بسته به نسخه ای که مالیات واسمون پیچیده کارهامون رو راست و ریس کنیم و مالیات بدیم.
        با این تحریم فروش نفت دولت درآمدی بجز مالیات نداره.

    • بدون نام

      دیگه چیزی نمونده بزنید ملت و داغون کنید حتی اختلاسهاتون هم از مردم بگیرید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج