جاباما
۹۲۶۶۸۷
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

تا جمعه شب؛

۱۶۸ پس‌لرزه در شهرستان میانه ثبت شده است

مسئول مرکز لرزه‌ نگاری دانشگاه تبریز از وقوع ۱۶۸ پس لرزه از بامداد تا ساعت ۲۳ روز جمعه در شهر میانه خبر داد.

خبرگزاری مهر: علی مجرد،مسئول مرکز لرزه‌ نگاری دانشگاه تبریز با اشاره به آمار پس لرزه های شهرستان میانه ابراز داشت: از ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه بامداد امروز جمعه که نخستین زمین لرزه به قدرت ۵.۹ ریشتر در شهر«ترک» شهرستان میانه روی داد، تاکنون ۱۶۸ زمین‌ لرزه در استان ثبت شده است.

وی افزود: تا ساعت ۲۳ جمعه، ۴ زمین لرزه کمتر از ۲ ریشتر، ۱۲۳ مورد زمین لرزه با بزرگی ۲ تا ۳ ریشتر و ۳۷ مورد زلزله با بزرگی ۳ و ۴ ریشتر و ۴ مورد بین ۴ تا ۵ ریشتر ثبت شده است.

به گفته مجرد تضمینی برای نوسان زمین لرزه وجود ندارد و ممکن است پس از هر زلزله ای، شاهد پس لرزه‌ های بزرگ ‌تر بود یا حتی میزان و شدت پس لرزه‌ ها کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به تخلیه انرژی گسل‌ ها اذعان داشت: مطالب منتشر شده در فضای مجازی پایه علمی نداشته و قابل استناد نیستند و تنها موجب ایجاد تضاد و التهاب و اضطراب در جامعه می شود.

مسئول مرکز لرزه نگاری دانشگاه تبریز تاکید کرد: در مورد زلزله یا پس لرزه هیچ ادله‌ ای وجود ندارد و هیچ دلیل علمی برای تکرار یا قطع آن نیز وجود ندارد، اما به طور قطع وقتی گسل یک منطقه فعال می شود، تا مدتی پس لرزه‌ هایی خواهد داشت که به تدریج و با شیب ملایم کاهش پیدا می‌ کند.

مجرد عنوان کرد: تیم مرکز لرزه نگاری از همان ساعات اولیه وقوع زمین لرزه، در این مرکز حضور پیدا کرده و پس لرزه‌ های زلزله را رصد کردند.

وی در پایان با اشاره به اینکه مردم درایت و فهم بالایی از زلزله دارند، اما نیاز به همکاری بیشتر مردم داریم، تصریح کرد: مردم بیشتر دقت داشته باشند و خونسردی، آرامش و اضطراب خود را در لحظه وقوع زلزله حفظ کنند و اطلاعات خود را از رسانه های معتبر به دست بیاورند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جواد مقدم

      امیدواریم آذربایجان آرام بگیرد ! انشاالله .

    • بدون نام

      کار خودشونه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج