۹۲۶۸۹۳
۷ نظر
۵۰۱۵
۷ نظر
۵۰۱۵
پ

گوگل پزشک نیست!

بررسی جدید پژوهشگران آمریکایی نشان می‌دهد که جستجوی نشانه‌های بیماری در گوگل، در بسیاری از موارد به تشخیص نادرست و نگرانی منجر می‌شود.

ایسنا: به نقل از دیلی‌میل، بررسی‌های پژوهشگران آمریکایی نشان می‌دهند که از هر پنج نفر، دو نفر پس از مراجعه به گوگل، خود را مبتلا به بیماری‌های وخیم می‌پندارند.

گوگل پزشک نیست!

این بررسی که روی دو هزار نفر آمریکایی انجام شده نشان می‌دهد که ۴۳ درصد داوطلبان، با جستجوی نشانه‌های بیماری در گوگل، به این باور می‌رسند که به بیماری جدی و خطرناکی مبتلا هستند.

در این بررسی مشخص شد که ۶۵ نفر از داوطلبان، از اینترنت برای تشخیص بیماری استفاده می‌کنند؛ در حالی که ممکن است اینترنت، نتایجی متفاوت با مشکل آنها نشان دهد که حادتر و خطرناک‌تر نیز باشند.

۷۴ درصد کسانی که به جست و جو در اینترنت پرداخته بودند، اظهار داشتند که جستجو در مورد نشانه‌های بیماری، بیش از اینکه به کنترل اضطراب کمک کند، آنها را درباره سلامتی خود نگران کرده است. دلیل این نگرانی، پاسخ‌هایی است که در حوزه پزشکی از سوی گوگل عنوان می‌شوند و در بیشتر مواقع، کمتر از ۴۰ درصد مورد اطمینان هستند.

پژوهشگران دریافتند که جستجو در اینترنت، نخستین انتخاب همه داوطلبان نیست و نیمی از آنها ترجیح می‌دهند که ابتدا به پزشک مراجعه کنند اما حدود ۲۶ درصد داوطلبان که با توصیه‌های اینترنتی نجات یافته‌اند، از دیدن پزشک خودداری می‌کنند. بخشی از این خودداری، به خاطر هزینه درمان، بخشی به خاطر باور نداشتن به پزشکان و بخش دیگری نیز به خاطر نداشتن زمان کافی است. پژوهشگران در این بررسی، عوامل دیگری را نیز برای خودداری از مراجعه به پزشک مشخص کردند که توضیح بهتر، هزینه کمتر و برنامه‌ریزی بهتر را در بر می‌گیرد.

دکتر "رابرت موردکین"(Robert Mordkin)، از پژوهشگران این پروژه گفت: این بررسی نشان می‌دهد که شمار بالایی از مردم، با نشانه‌های منفی زندگی می‌کنند که درک درستی از آنها ندارند. بسیاری از این نشانه‌ها، مربوط به بیماری تیروئید هستند.

وی افزود: اگرچه کسب اطلاعات، کار درستی است اما باید به اهمیت آزمایش‌های واقعی نیز توجه داشت. حقیقت این است که بیش از نیمی از بزرگسالان برای کسب اطلاع در مورد نشانه‌هایی که در خود می‌بینند، به گوگل مراجعه می‌کنند؛ در حالی که مراجعه به پزشک با وجود نیاز به زمان و هزینه می‌تواند به بررسی و مدیریت بهتر سلامتی کمک کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • لوسیفر

      به نظر من که از پزشک های بی عرضه ایرانی بهتره

    • پزشک

      لطفاً این را خبر ویژه کنید ! من الان یه حرفی بزنم سریعا متهم به این موضوع می شویم که نگران کم شدن بیمار و درآمدمان هستیم ! ولی اگر از نزدیک ببینید خود درمانی و ( عطاری درمانی ! ) چقدر حجم بیماران را افزایش داده هیچ وقت چنین فکری نمی کنید ، به خاطر سلامتی خودتان نکنید خواهش می کنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بدتر از شما دکترا وجود نداره حیف که نمیتونم خیلی چیزارو بگم

    • بدون نام

      کار خطرناکیه، گاهی از خود بیمار شدن هم بدتر به افسردگی می کشه من دچارش شدم مدتی
      هم فکر می کنی بیماری هم اگه بیمار هستی به علائمی بر می خوری که شاید یک هزارم مربوط به تو نباشه و اون برای نمونه آمار جهانی در مکان و زمانی متفاوت گفته ولی ما همشو به خودمون می گیریم
      دانشجوهای پزشکی هم اوایل تحصیل دچارش میشن بعضا

    • بدون نام

      از پزشکای بی سواد و ادمکش ما ولی هزار بار بهتره
      طبق تجربه میگم

    • بدون نام

      حتی اون آدمکش ها هم هفت سال حداقل درس خوندن

    • بدون نام

      این مطلب رو برای امریکاییا نوشتن که پزشکاشون واقعا ماهرن نه اینجا که پزشکامون هیچی حالیشون نیست و مطالب گوگل خیلی بهتر از تشخیص ویزیت این پزشکای سهمیه ای بی سواده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج