جاباما
۹۲۶۹۸۰
۵ نظر
۵۰۶۹
۵ نظر
۵۰۶۹
پ

نکات جالب درباره مخدر فن سیکلیدین

امیرکشتی آرای؛ کارشناس ارشد شیمی تجزیه دانشگاه علم و صنعت ایران در برترین‌ها نوشت: شاید بیان این مطلب جالب باشد که بسیاری از مخدرهای امروزی که در جوامع مختلف استفاده می شوند در ابتدا با کاربرد دارویی و پزشکی پا به عرصه وجود گذاشته باشند و به مرور زمان بر اثر کشفیات افراد بی کار یا کنجکاو سو استفاده شده و در نهایت تبدیل به ماده مخدر شده اند.

امیرکشتی آرای؛ کارشناس ارشد شیمی تجزیه دانشگاه علم و صنعت ایران در برترین‌ها نوشت: شاید بیان این مطلب جالب باشد که بسیاری از مخدرهای امروزی که در جوامع مختلف استفاده می شوند در ابتدا با کاربرد دارویی و پزشکی پا به عرصه وجود گذاشته باشند و به مرور زمان بر اثر کشفیات افراد بی کار یا کنجکاو سو استفاده شده و در نهایت تبدیل به ماده مخدر شده‌اند.

نکات جالب درباره مخدر فن سیکلیدین

هرویین روزگاری داروی سرماخوردگی بوده ، کتامین برای جراحی چشم یا بیهوشی حیوانات استفاده می شده است.فن سیکلیدین هم همچون موارد بالا روزگاری کاربرد پزشکی داشته است.روزگاری از آن برای بیهوشی استفاده می شده اما در 1963 میلادی با کتامین که در هوش بری باعث توقف گردش خون و تنفس نمی شود جایگزین شد.

جالب است بدانید از فن سیکلیدین در داروهای لاغری نیز استفاده می شود.طبق تحقیق و آماری از سازمان غذا و داروی کشوراز 9 نمونه جمع آوری شده از داروهای لاغری موجود در بازار 3نمونه حاوی گرد فرشته یا همان فن سیکلیدین و 6 نمونه دیگر حاوی هورمون های تیروییدی بوده اند.

درحالیکه با تست های مخدر موجود در کشور آمفتامین ها تا 48 ساعت ، کوکایین تا 2 روز ،هرویین و مورفین تا 72 ساعت قابل اندازه گیری و شناسایی هستند ؛ فن سیکلیدین تا هشت روز قابل اندازه گیری است که این خود نشان از عدم دفع کامل و حضور پررنگ در بدن بوده و بیانگر حجم آسیب به قسمت های مختلف مغز و دیگر اندام هاست.

اسامی دیگری نیز در بازار وجود دارد که همگی فن سیکلیدین هستند عبارتند از :قرص صلح ،اسب آرام ،کریستال و سوخت راکت که با طرفندهای مختلف به مشتری فروخته می شوند.

شاید ذکر این نکته جالب باشد که مصرف این مخدرها به طور خالص و در صورتی که توسط یک شیمیست متخصص دانشگاهی تولید و سنتز شود به مراتب سالم تر و بی ضررتر از نمونه های تولیدی آشپزخانه ای است که سودجویان آنها را تولید می کنند و دارای عوارضی ناشناخته و مازاد بر مضرات اصلی ماده است. اما مهمترین مطلب قابل توجه این است که یک فرد دانشگاهی هرگز چنین محصولاتی تولید نخواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضاا

      این بابا ه داره تبلیع همکارشو میکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پرفسور اگاه کردن مردم ایرادی داره؟

    • بدون نام

      عموجان من بیسوادکه نمیتونم سردربیارم واین چیزارو بسازم‌..پس بایددرسش راخوانده باشم واین فورمولهاهم توی دانشگاه تدریس میشه نه دردوران ابتدایی ودبیرستان...میخواهی خالی ببندی یه جوری ببند که بیسوادهانفهمند

    • یهقوب

      حداقل ادرس ساقیوش بده یا فرمول ساختشو دمت گرم عژیژی

    • محمد ضیایی

      اخبار داغ تو خبرهایی که پخش می‌کنی دقت کن.من یه شهروند عادی هستم.دارم مو به مو رصدت میکنم.خیلی از اخبار رو پخش نمیکنی,اونایی که پخش می‌کنی رو همه میدونن،بعضی از اخبار شیوه تبلیغ غیر مستقیم دارن.خلاصه خیلی مواظب خودت باش.من آدم پیگیری هستم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج