۹۲۷۸۰۵
۶ نظر
۵۰۰۱
۶ نظر
۵۰۰۱
پ

پنج‌ضلعی بالانشینی

ثلث اول لیگ در حالی تمام شد که طبق انتظار سپاهان، شهر خودرو، پرسپولیس، استقلال و تراکتور حساب‌شان را از سایرین جدا کردند و خود را به عنوان مدعیان جدی قهرمانی شناساندند.

اعتماد آنلاین: ثلث اول لیگ در حالی تمام شد که طبق انتظار سپاهان، شهر خودرو، پرسپولیس، استقلال و تراکتور حساب‌شان را از سایرین جدا کردند و خود را به عنوان مدعیان جدی قهرمانی شناساندند. در زیر نگاهی می‌اندازیم به پنج‌ضلعی‌ای که فقط با هدف اول شدن به ادامه لیگ برتر فوتبال نگاه می‌کنند.

سپاهان؛ طلسم قلعه‌نویی می‌شکند؟

سپاهان اصفهان از ۱۰ بازی ۲۲ امتیاز گرفته است تا به لطف یک بازی کمتر شهرخودرو، ثلث اول لیگ را با بالانشینی تمام کند. شاگردان امیر قلعه‌نویی، که به اتفاق نفت مسجدسلیمان تیم بدون شکست این مسابقات هستند، از همان اولین هفته که با سه گل شاهین را در بوشهر شکست دادند، نشان دادند عزم خود را برای قهرمان شدن جزم کرده‌اند.

این مساله با توجه به نوع نمایشی که زردپوشان از خود نشان داده‌اند و البته خط دفاعی‌ای کاملاً آماده و هماهنگ، اصفهانی‌ها را شایسته قهرمان شدن معرفی می‌کند. البته آنها می‌دانند که چهار مدعی دیگر هم تا بن دندان مسلح هستند و به راحتی کوتاه نمی‌آیند.

شهر خودرو؛ بالانشینی یحیی

شهرخودرو مشهد در حالی در رتبه دوم به تعطیلات رفت که با توجه به دیدار عقب‌افتاده‌اش با گل‌گهرِ قعرنشین می‌توان این تیم را به لحاظ امتیازگیری موفق‌ترین تیم ۱۰ هفته اول لیگ دانست. زرشکی‌پوشان به مانند تیم‌های قبلی یحیی گل‌محمدی در ۹۰ دقیقه فوتبالی روان با پاس‌های پرشمار را به نمایش می‌گذارند تا بتوان گفت فقط اتفاق‌های فوتبالی می‌تواند آنها را از کورس مدعیان قهرمانی جدا کند. باید دید شهرخودرویی‌ها می‌توانند در دومین سال پوست‌اندازی عنوان پرطمطراق قهرمانیِ‌ لیگ برتر را از آن خود کنند یا در کورس پنج‌ضلعی ناکام خواهند شد.

پرسپولیس؛ سایه پررنگ برانکو

کسب ۱۹ امتیاز از ۱۰ بازی حتی اگر توأم با سه شکست برابر رقیبان اصلی باشد، به خودی خود نمی‌تواند نتیجه‌ای ناامیدکننده باشد. پرسپولیس در حالی با ۶ پیروزی و سه شکست و یک تساوی سومین تیم جدول است که همچنان سایه پررنگ برانکو ایوانکوویچ،‌ گابریل کالدرون را رها نمی‌کند.

قرمزها مثل هر تیم دیگری که قرار است بعد از سه بار قهرمان شدن از عنوان‌شان دفاع کنند، کاری بسیار دشوار را پیش روی خود می‌بینند. اما با توجه به تجربه این تیم و بازیکنانی که در خطوط مختلف دارد، قهرمانی‌اش بعید نمی‌نماید. هرچند قهرمان نشدن حتی اگر تلخ باشد، برای تیمی که هت‌تریک قهرمانی را چند ماه پیش جشن گرفته است نباید اتفاقی ناگوار قلمداد شود.

استقلال؛ غیرقابل‌ پیش‌بینی مثل استرا

پنج بازی چهار گل سه امتیاز، پنج بازی ۱۷ گل ۱۵ امتیاز. این آمار استقلالِ استراماچونی را از پایین‌نشینی به بالانشینی رساند تا آبی‌ها به عنوان اتفاق خارق‌العاده پنج هفته دوم ثلث اول لیگ شناخته شوند. آبی‌ها اکنون هم اعتمادبه‌نفس بالایی دارند و هم اینکه به لحاظ فنی و آمادگی از شرایط خوبی برخوردارند و از همه مهم‌تر عادت به گل زدن پیدا کرده‌اند تا بتوان گفت استقلال برای رسیدن به صدر جدول و در نهایت قهرمانی فقط یک مشکل دارد، آن هم چیزی جز این نیست که رقیب‌هایی کاملاً آماده و جدی در راه قهرمان شدن دارند. باید منتظر ماند و دید استقلالِ استرا می‌تواند بعد از ۶ سال ناکامی طعم خوش قهرمانی را بچشد یا...

تراکتور، سقوط‌ آزاد

هیچ چیز برای یک مدعی بدتر از این نیست که در اوج کورس قهرمانی در باختن هت‌تریک کند. تراکتور که به لحاظ مهره به لطف پول‌های محمدرضا زنوزی همه‌جوره دستش پر است، در حالی به باختن عادت کرده است که همه را به یاد فصل‌هایی می‌اندازد که در لحظه موعود کم می‌آورند.

با این حال وقتی مصطفی دنیزلی قرار است با مهره‌هایی چون رشید مظاهری، احسان حاج‌صفی، مسعود شجاعی و چند بازیکن حرفه‌ای خارجی تیمش را برای رویاوریی با رقبا بفرستد،‌ می‌توان منتظر درخشش دوباره و اوج‌گیری قرمزها بود. تراکتور ۱۰ دوره با حسرت قهرمانی لیگ را تمام کرده است و این بار فقط قهرمانی می‌خواهد، حتی اگر حریف‌هایی قلدر و حرفه‌ای پیش روی خود ببیند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      امسال استقلال بزرگ قهرمانه اگه بزارن

    • بدون نام

      نگران نباشید تا 1400با روحانی و سلطانی فر معلومه کی قهرمانه!!!!!

    • تاج بزرگ آسیا چهارفینال آسیا دو قهرمانی آسیا . لنگ علی عبده هم پشمک حاج عبدالله

      اگ وزیر و فتحی بزارن و کارشکنی نکنن و نیم فصل استقلالو شخم نزنن و استقلال با جذب یه بازیساز و یه دفاع آخر تقویت بشه شک نکن قهرمانه. چون واقعا هیچ تیمی توایران فوتبال استقلال رو انجام نمیده

      پاسخ ها

      • مهران داوری

        پرسپولیسی هستم ولی امسال استقلال و پدیده شانس های اول قهرمانی هستند به لطف پول هایی که از قهرمانی پرسپولیس و نایب قهرمانی تو آسیا به حساب استقلال ریخته شده وگرنه استقلال کجا قهرمانی لیگ کجا

      • محمدحاجی صادقی

        تو چی میگی اینقدر تو توهمی کیسه کش.خیلی خودت رو کارشناس دیدی.فقط بگو چندساله زیرشی

    • آسمان ابی بلداجی

      اگه حاشیه سازی نکنن وبزارن مربی وبازیکنا کار خودشونا بکنن مطمئن باشین هم لیگ برتر هم حذفی هر دوجام مال استقلال حتی امسال تو بازیهای آسیای خوب نتیجه میگیره خواهشن حاشیه درست نکنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج