جاباما
۹۲۸۳۹۱
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

راه‌اندازی سامانه «سرباز ماهر» از ۲۶ آبان سال جاری

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه گفت: بعد از ۲۶ آبان ماه عملاً سامانه سرباز ماهر راه‌اندازی می‌شود و مقطع قبل از خدمت هم روی این سامانه قرار می‌گیرد.

خبرگزاری مهر: فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه گفت: بعد از ۲۶ آبان ماه عملاً سامانه سرباز ماهر راه‌اندازی می‌شود و مقطع قبل از خدمت هم روی این سامانه قرار می‌گیرد.

راه‌اندازی سامانه «سرباز ماهر» از ۲۶ آبان سال جاری

سردار سید مهدی فرحی ضمن ارائه توضیحاتی در مورد سامانه «سرباز ماهر» اظهار کرد: هدف اصلی این سامانه، مکانیزه کردن طرح جامع مهارت آموزی کارکنان وظیفه است که شامل سه سطح قبل از خدمت، حین خدمت و پس از خدمت است.

وی افزود: در این طرح با همکاری تمامی دستگاه های اجرایی کشور، در نظر است با انجام مشاوره شغلی و ارائه دوره های مهارتی متناسب با توجه به منطقه جغرافیایی آنها، توانمندی جوانان ذکور کشور در قبل از خدمت سربازی افزایش یابد.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه با اشاره به نقش این سامانه برای آینده مشمولان گفت: در این سامانه سعی داریم تا در حین خدمت سربازی، قابلیت های جوانان توسعه یافته و آمادگی لازم برای ورود به بازار کار آنها ایجاد شود و پس از خدمت، تسهیل گری لازم و زمینه سازی برای کارآفرینی و اشتغال این عزیزان ایجاد شود.

سردار فرحی ادامه داد: این سامانه با پیوند دادن متقاضیان، موسسات آموزشی(خصوصی و دولتی) و مراکز ارزیابی مهارتی، زمینه بهره گیری آموزش مهارتی متناسب با نیاز بازار را برای جوانان فراهم کرده و افراد می توانند با مراجعه به این سامانه و تکمیل مراحل ثبت نام، مدارک و گواهینامه های معتبر (اخذ شده از طریق سامانه و یا دوره های گذرانده از قبل) را ارائه نمایند تا پس از ارزیابی و صحه گذاری توسط مراجع ذیربط، از امتیازات و مشوق های بدو ورود به خدمت بهره مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: در واقع دامنه فعالیت این سامانه از قبل خدمت تا پس از خدمت است و می شود گفت که اطلاعات مربوط به خدمت و مهارت آموزی همه مشمولان، چه کسانی که دانش‌آموز هستند، چه آنهایی که سرباز شدند و چه افرادی که دوران سربازی آنها تمام شده بر روی چتر سامانه‌ای فضای وب سوار می‌شود.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه تصریح کرد: این سامانه را سال گذشته طراحی و افتتاح کردیم و اکنون در حال بارگزاری هستیم.

وی یادآور شد: قرار است سامانه سرباز ماهر ۵ خدمت را به مشمولان و افرادی که قصد استفاده از این سامانه را دارند ارائه دهند که این ۵ خدمت عبارتند از مهارت‌ها، امتیازها، مشوق‌ها، مراکزی که گواهینامه‌های مهارت آموزی را صادر می کنند و نقش هر استان در دوره‌های مهارت آموزی (یعنی چه مهارتی در چه استانی یاد داده می شود)

سردار فرحی در پایان گفت: بعد از ۲۶ آبان ماه عملاً سامانه سرباز ماهر در مقطع قبل از خدمت عملیاتی می‌شود، البته این سامانه را به صورت آزمایشی در چند محل عملیاتی کردیم اما بعد از ۲۶ آبان سامانه سرباز ماهر فراگیر می شود و تمامی سرفصل‌های طراحی شده برای این سامانه راه اندازی می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خداکنه شما به فکر پسران وآینده شغلی آنها باشید
      اما چشمم آب نمیخوره،چون هیچ طرحی که نفعش به مردم برسه ،در ایران ،به سرانجام نرسیده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج