جاباما
۹۲۸۸۲۸
۳ نظر
۵۰۱۳
۳ نظر
۵۰۱۳
پ

پُشت‌پرده عکس بن‌سلمان با وزیر خارجه قطر

در روزهای اخیر عکسی در شبکه های اجتماعی و به خصوص توئیتر در حال دست به دست شدن است که «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان را در کنار «محمد بن عبدالرحمن» وزیر خارجه قطر و یکی از وزیران اماراتی نشان می دهد.

ایرنا: در روزهای اخیر عکسی در شبکه های اجتماعی و به خصوص توئیتر در حال دست به دست شدن است که «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان را در کنار «محمد بن عبدالرحمن» وزیر خارجه قطر و یکی از وزیران اماراتی نشان می دهد.

در این تصویر علاوه بر "محمد بن سلمان" و "محمد بن عبدالرحمن"، یکی از وزیران اماراتی و مقامی از وزارت خارجه عمان هم دیده می شوند.

این عکس بسیار زود جنجال آفرین شد و بسیاری از کاربران آن را دلیلی بر نزدیکی پایان بحران دیپلماتیک میان عربستان سعودی و قطر دانستند.

اما بلافاصله مشخص شد که این تصویر در تاریخ ۱۲ نوامبر ۲۰۱۶ (۲۲ آبان ۱۳۹۵) و قبل از آغاز محاصره قطر از سوی چهار کشور عربستان، امارات، مصر و بحرین گرفته شده و در همان زمان در صفحه توئیتر "عبدالله بن زاید" وزیر خارجه امارات منتشر شده بود.

این عکس حاشیه حضور اعضای هیئت امور اقتصادی و توسعه ای شورای همکاری خلیج فارس را به ریاست "محمد بن سلمان" ولیعهد سعودی در ریاض نشان می دهد.

پُشت‌پرده عکس بن‌سلمان با وزیر خارجه قطر
تصویر دیدار ولیعهد عربستان و وزیر خارجه قطر که پخش آن در روزهای اخیر بسیار جنجان آفرین شده است

امیر قطر در پنج خرداد ماه سال ۱۳۹۶ در یک سخنرانی جمهوری اسلامی ایران را هژمونی (قدرت برتر) منطقه و از دو جنبش حزب الله لبنان و حماس به عنوان مقاومت منطقه یاد کرد؛ سخنانی که موجب خشم آل سعود گردید و منجر به قطع روابط میان ریاض و دوحه شد. به همین دلیل کشورهای امارات، بحرین و مصر به پیروی از عربستان از ۵ ژوئن ۲۰۱۷ ( ۱۵ خرداد ۹۶) تمامی روابط خود با قطر را قطع و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود با این کشور را بستند.

کشورهای تحریم کننده قطر ۱۳ شرط برای از سرگیری روابط با دوحه تعیین کردند، اما دولت قطر با بیان اینکه تحریم کنندگان هیچ دلیل قانع کننده برای اثبات ادعاهای خود در اختیار ندارند، تاکید دارد که این شروط در تناقض آشکار با حق حاکمیت این کشور است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رحیم. شکری

      ترامپ فقط بدنبال فروش صلاح درمنطقه وبردن نفت ومنابع دیگرمنطقه است .ترامپ برده پول گرفتن و آهن پاره فروختن به ایادی خوددرمنطقه است.

    • محمدرضا بختیار

      حالا زیاد دور از ذهنم نیست که عکسی با همین موضوع در آینده نزدیک به روز انتشار یابد بالاخره همگی از یک قوم هستند نباید تعجب کرد!!!

    • بدون نام

      قطر یه کشور کاملا وابسته هست هیچ چیزی جز نفت و گاز نداره زر بی مورد هم بزن عاقبتش همین میشه قطع رابطه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج