جاباما
۹۲۸۸۸۴
۷ نظر
۵۰۰۸
۷ نظر
۵۰۰۸
پ

هیوندای صدای خارج از خودرو را نصف کرد

شرکت هیوندای موفق به ساخت یک فناوری جدید شده است که صدای ورودی محیط به خودرو را با استفاده از فناوری رفع سر و صدا تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

ایسنا: شرکت هیوندای موفق به ساخت یک فناوری جدید شده است که صدای ورودی محیط به خودرو را با استفاده از فناوری رفع سر و صدا تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

به نقل از گیزمگ، هیوندای ادعا می‌کند اولین سیستم کنترل صدا سر و صدای جاده در جهان را که از بلندگوهای خودرو برای مقابله با صدای سطح جاده و همچنین سر و صدای موتور خودرو استفاده می‌کند، ساخته است.

هیوندای صدای خارج از خودرو را نصف کرد

این سیستم با تولید صدای معکوس محیط و موتور، موجب می‌شود کابین خودرو آرام و ساکت‌تر باشد و سرنشینان آرامش بیشتری داشته باشند.

این سیستم این کار را با استفاده از یک مجموعه ابزار سبک وزن انجام می‌دهد که به مراتب سبک‌تر از عایق سنگین جذب سر و صدایی است که معمولاً زیر خودرو نصب می‌شود.

شتاب سنج‌های نزدیک هر چرخ، ارتعاشات منتقل شده از جاده به خودرو را ردیابی می‌کنند و یک سیگنال معکوس را که از طریق سیستم استریوی خودرو پخش می‌شود، تولید می‌کنند تا این صداهای مزاحم را طی ۰.۰۰۲ ثانیه خنثی کنند.

هیوندای می‌گوید این سیستم اطلاعات را با استفاده از میکروفن‌ها و بلندگوهای موجود پردازش کرده و سپس سیگنال به موقعی تولید می‌کند و نسبت به صداهای غیرعادی یا در حال تغییر و صدای جاده پاسخگوتر است.

میکروفن‌های موجود در کابین یک مکانیزم واکنشی را برای سیستم فراهم می‌کنند، اطلاعات را به پردازنده سیگنال ارسال می‌کنند و در صورت امکان سیگنال لغو نویز را تصفیه می‌کنند.

این سیستم قصد دارد تا نه تنها برای راننده، بلکه برای باقی سرنشینان نیز محیط آرامی فراهم کند که این به معنای یک الگوریتم پیچیده است.

هیوندای با آزمایش این سیستم در جاده‌ها، سرعت‌ها و صندلی‌های مختلف می‌گوید: سر و صدای داخل کابین سه دسی‌بل کاهش یافت که تقریباً از کاهش حدود ۵۰ درصدی سر و صدا حکایت دارد.

هیوندای لغو فعال سر و صدا را یک فناوری اساسی در گذار به خودروهای دارای موتورهای الکتریکی می‌داند. چرا که در این خودروها که صدای موتور در مقایسه با موتورهای احتراقی تقریبا هیچ است، صدای جاده و باد بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد و می‌تواند موجب آزار سرنشینان شود.

هیوندای نخستین شرکتی نیست که روی چنین مواردی تمرکز دارد. زیرا شرکت‌های فورد و تویوتا نیز تاکنون سعی در استفاده از میکروفن‌ها در کابین و نصب شتاب سنج‌ها در نزدیکی سیستم تعلیق داشته‌اند. بنابراین در حالی که هیوندای مجموعه‌ای از ثبت اختراعات را در دست بررسی دارد، ما دقیقاً مطمئن نیستیم که کدام قسمت از این سیستم برای اولین بار در جهان است که ابداع شده است، اما به هر حال از رانندگی در خودرویی ساکت استقبال می‌کنیم.

هیوندای می‌گوید این سیستم به زودی در مدل جدید جنسیس(Genesis) نصب و عرضه خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به این سیستم و روش کنترل فعال صدا گفته میشه فناوری جدید نیست که

      پاسخ ها

      • به امید پیروزی بر نیو مغولان

        اگه منبع صدا و شدت آن ثابت بود جدید نبود ولی منبع و شدت صدای متغیر نیاز به طراحی یک سیستم هوشمند با الگوریتمهای پیچیده و سخت افزارهای متنوعتری دارد

    • بدون نام

      ولی برعکسش ایرانخودرو و سایپا هرچه جلوتر میروند کیفیت پایین تر از صدای داخل کابین دیگه نگو وقتی باهم صحبت میکنی به زور صدای همدیگه متوجه میشی

    • بدون نام

      دقیقا مثل پراید ما روز به روز صداش بیشتر میشه

    • بدون نام

      تازه دارن به فناوری پراید یه کم نزدیک میشن

    • م

      اگه میخوایی صدای بیرون از ماشین رو نشنوی باید صدای صبط ماشین رو بیشتر کنی. بدون هزینه .

    • بدون نام

      یکشنبه تو همین برترینها یه مطلب در مورد خودروهای کم مصرف و پر مصرف بود که نوشته بود پژوهای ۲۰۶ ساخته شده قبل از سال ۹۱ مصرف کمتری نسبت به مدل‌های ساخته شده بعد از سال ۹۱ دارن..!! این یعنی تکنولوژی کمپانی های خودرو سازی ایران!!!! خخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج