جاباما
۹۲۹۷۰۶
۵۶ نظر
۵۰۷۰
۵۶ نظر
۵۰۷۰
پ

به این درخواست‌های همسرتان «نه» بگویید!

در زندگی مشترک خیلی اوقات افراد کار‌هایی می‌کنند که هیچ رغبتی به آن ندارند. خیلی‌ها این اقدامات را ایثار و همراهی می‌دانند. از «دوست ندارم با دوستت رفت‌وآمد کنی» گرفته تا جملاتی از این دست، مواردی هستند که شریک زندگی ما نباید ما را به تبعیت از نظرش مجبور کند.

ایرنا زندگی: در زندگی مشترک خیلی اوقات افراد کار‌هایی می‌کنند که هیچ رغبتی به آن ندارند. خیلی‌ها این اقدامات را ایثار و همراهی می‌دانند. از «دوست ندارم با دوستت رفت‌وآمد کنی» گرفته تا جملاتی از این دست، مواردی هستند که شریک زندگی ما نباید ما را به تبعیت از نظرش مجبور کند.

بعضی حرف‌ها بین زنان و مردان چنان آزاردهنده است که کم‌کم ارتباطات شریک‌های زندگی را مختل می‌کند. خیلی اوقات افراد کار‌هایی می‌کنند که هیچ رغبتی به آن ندارند. خیلی‌ها این اقدامات را ایثار و همراهی می‌دانند. از «دوست ندارم با دوستت رفت‌وآمد کنی» گرفته تا اینکه «چرا به حزب چپ‌گرا علاقه داری؟»، مواردی هستند که شریک زندگی ما نباید ما را به تبعیت از نظرش مجبور کند.

به این درخواست‌های همسرتان «نه» بگویید!

در ادامه به مواردی اشاره می‌کنیم که شریک زندگی شما، نباید به شما اجبار کند که آن را انجام دهید:

۱. مسائل را بدون اینکه حل شود رها کنید

دریافت پاسخ سوالات مهم و حل مسائل به تقویت پایه و اساس یک رابطه سالم کمک می‌کند. ممکن است شریک شما بخواهد مسائل را بدون اینکه به نقطه نظر مشترک برسید رها کنید. این اتفاق برای یک رابطه سالم زنگ خطر است و نباید هیچ یک از طرفین از یکدیگر چنین تقاضایی داشته باشند.

۲. از شما بخواهد کاملاً تغییر کنید

بسیاری از مشکلات از جایی شروع می‌شود که یکی از طرفین سعی در تغییر دادن دیگری دارد. به همین علت روانشناسان ازدواج توصیه می‌کنند که در پی تغییر دیگری نباشید و فکر تغییر کلی را از سرتان بیرون کنید.

۳. اصرار به همراهی در بعضی چیز‌ها که نمی‌خواهید

شما می‌خواهید یک لیوان نوشابه میل کنید و اهدافی از تناسب اندام و سلامت دارید که اگر شریک شما بخواهد در مورد آن با شما همراهی نکند و شما را مجبور به خوردن بیشتر بکند، کار شما سخت‌تر می‌شود. اهداف شریک خود را تضعیف نکنیم و او را مجبور به تخطی از اهدافش نکنیم.

۴. محدود کردن روابط

شاید اینکه بگوییم «تو برای من همه چیز هستی» در بیان عاشقانه نسل‌ها امتداد داشته باشد، اما آیا واقعیت روابط چنین است؟ انسان نیازبه ارتباطات اجتماعی دارد و سرگرمی‌های خارج از رابطه با شریک زندگی خود، برای او لازم است و او را آرام می‌کند.

هرگز از یکدیگر نخواهید که دوستی با فلان فرد را قطع کن، زیرا من او را دوست ندارم. بحث تقدم دوستی بر ازدواج مطرح نیست، بلکه تمامی افراد می‌خواهند استقلال و آزادی داشته باشند و نباید تحت نظر و اراده دیگری باشند.

۵. مجبور کردن به موافقت با تمامی نظرات

اگر فکر می‌کنید سلامت روابط در گفتن «بله» به همه چیز است، نگاه خودتان را ارزیابی کنید.

به این درخواست‌های همسرتان «نه» بگویید!

۶. رأی دادن به انتخاب‌های آن‌ها

سیاست امر شخصی است که هیچ یک از شرکای زندگی مجاز نیستند دیگری را مجبور به موافقت با رأی خود کند. بسیاری از مردم فکر می‌کنند اگر هر دو به یک فرد رأی ندهند، شکاف عمیقی بین آن‌ها وجود دارد.

در حالی که دو نفر می‌توانند علاقه‌مند به دو حزب باشند و زندگی خوبی هم داشته باشند، تنها نباید سعی کنند یکدیگر را متقاعد و به نوعی مجبور به پذیرفتن نظرات یکدیگر کنند.

۷. گریه نکن

شریک زندگی شما هرگز نباید از شما بخواهد که در مورد احساساتتان صحبت نکنید. نگه‌داشتن خیلی چیز‌ها در دلمان بسیار سمی است و در مقابل اگر در مورد آن صحبت کنید، می‌توانید به ریشه مشکلات برسید و آن‌ها را حل کنید.

۸. در مورد روابط گذشته خود صحبت کنید

اگر شریک شما علاقه داشته باشد که در مورد روابط گذشته شما بداند، باید بدانید این سوالات خصوصی هر فرد است و اگر در گذشته هر فرد اتفاقاتی افتاده است، نباید در زمان حال نبش قبر شود.

۹. به خاطر من دروغ بگو

شریک زندگی شما نباید از شما بخواهد که به خاطر او دروغ بگویید. دروغگویی و پنهان‌کاری برای شما عواقبی دارد که روح شما را آزرده می‌کند. بهتر است هر فرد با عواقب کار خودش مواجه شود و دیگری را فدای اشتباهاتش نکند.

۱۰. جمع‌وجور کردن لباس‌ها

بسیاری از مردان هنوز تصور می‌کنند، دختران یا همسرشان باید کار‌های شخصی آن‌ها را انجام دهند. در مقابل بسیاری از زنان گمان می‌کنند با این نحوه برخورد، از همسر خود مراقبت می‌کنند و در نقش مادرانگی فرو می‌روند.

به این درخواست‌های همسرتان «نه» بگویید!

۱۱. به بی‌احترامی خانواده من توجه نکن

شریک زندگی شما نمی‌تواند از شما بخواهد که اگر بی‌احترامی یا بی‌ادبی به شما می‌شود، آن را نادیده بگیرید. اگر بی‌احترامی از جانب خانواده و یا دوستان ما وجود داشته باشد، نمی‌توانیم از همسر خود بخواهیم تا به آن اهمیت ندهد.

۱۲. تلفن همراهت را به من بده

اگر نیاز به بررسی تلفن همراه یک‌دیگر دارید، باید از جایی که اعتماد دچار خدشه شده است، شروع کنید. اعتماد از پایه‌های یک زندگی مشترک سالم و محترمانه است.

۱۳. شغل خودت را ترک کن

شریک زندگی شما نباید به هردلیلی از شما بخواهد که بر خلاف میلتان استقلال مالی خودتان را از دست بدهید. در عوض می‌توانیم به یکدیگر در ساختن شرایط مناسب برای اجرای اهداف کمک کنیم.

۱۴. پوشش اعتیاد شریک زندگی خود

شما هرگز نباید به خاطر شریک زندگی خود دروغ بگویید و اعتیاد او را بپوشانید. خواه مواد مخدر و خواه سوءمصرف الکل؛ شما به آن‌ها در این حالت کمک نمی‌کنید، بلکه راه را برای آن‌ها هموارتر می‌کنید.

۱۵. بین او و مادرتان انتخاب کنید

شما هرگز نمی‌توانید و نباید بین خانواده و شریک خود، یکی را انتخاب کنید. اگر خانواده شما و همسرتان مایل به پیگیری و حل اختلاف خود نیستند، آن را بپذیرید و هرگز روابط خود را با هیچ کدام کنار نگذارید.

منبع: redbookmag

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی درسته!

    • رها

      گزینه ۱۲ را با همسرم در گیرم یهو ساعت ۵ صبح بدخوابم میکنه که گوشیمو چک کنه تمام رمانهامو هم میخونه و بعدش پاک میکنه خسته و زده شدم ازش به طوری که ازش متنفرم چون هیچوقت حق انتخاب ندارم همه بهم میگن حیف شدی.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ببخشید شما بجای رمان نوشتن فکرشوهربدبختت باش عزیزم

      • بدون نام

        روی گوشیت رمز بگذار و بگو گوشی یه چیز شخصیه و بعد هم نذار چک کنه از اول نباید کوتاه میومدی دو بار جلوش وایسی درست میشه. من یکی این رفتار رو باهام بکنه لهش میکنم

      • بدون نام

        طلاق بگیر احمق

      • بدون نام

        یه گوشی ساده بخر و به خودت قول بده تا 6 ماه به هیچ‌عنوان سمت گوشی اندرویدی نری . بهترین راه ارامش برای خودت و شاید اصلاح همسرت

      • بدون نام

        درکت میکنم خیلی سخته ولی وقتی نمیتونی شرایط رو عوض کنی خودتو عوض کن.همسر منم اینطوری بود و مدام گوشی منو چک میکرد.همه قسمتاشو.منم مثل خودش رفتار میکردم.الان رمز گوشی دوتامون عین همه.اوایل خیلی ازین قضیه رنج می کشیدم تا وقتی ک در اطرافیانم دیدم مردایی هستن که دائم سرشون تو گوشیشونه و رمز گورشونو از زنشون مخفی میکنن در صورتی ک همسر من چیزی رو ازم مخفی نمیکنه.

      • بدون نام

        متاسفم . اميدوارم قبل از اينكه بچه اي رو به زندگيتون بياريد براي اين وضعيت يك فكر اساسي بكنيد

      • بدون نام

        . حتما حتما برید مشاوره
        فردا هم دیده! همین امروز دنبال یه مشاور یا مرکز معتبر بگردید

      • بدون نام

        خانم عزیز اون همه که میگن بهت حیف شدی دشمنتن بعداز طلاق همونا کلی بارت میکنن. به عنوان کسی که باتجربه است بهت میگم اگرفقط در این حده چیزبزرگی نیست من و شوهرم هم گوشیای همدیگرروبرمیداریم و چیز خصوصی نداریم چندوقتی گوشیت رو دم دستش بذار خودش ول میکنه ولی اگرمیبینی دایم تحت کنترلی بدون فقط داری زمان میکشی ادامه زندگیت فایده نداره

      • بدون نام

        کاربر ۱۶:۳۴ تو از کجا می دونی به همسرش توجه نمی کنه ؟ مرد مظلوم تاریخ ! مرد نشانه ی استقامت ! مرد فلان و فلان ! باشه بابا شما خوبید همیشه ام در دعوا ها مقصر اصلی زنه !

      • بدون نام

        خانم محترم شما کە مشکلی نداری بزار چک کنە ولی من خیلی بدم میاد ازمردهای کە بە خانمشان شک دارن باید خانم خودشان بشناسند در اولین ماە زندگی

      • رابین هود

        یه رمان درباره خودتون و کارایی که میکنه بنویس آخرشم بنویس هرکی پاکش کنه خره. بعدشم کاری نداره که ۵صبح که بد خواب میشی دوباره اونایی که پاک کرده از نو بنویس

    • بدون نام

      خیلی از آقایون قبل ازدواج روشن فکر و دموکرات هستن اما همینکه ازدواج میکنن و خرشون از رو پل میگذره میشن یه دیکتاتور مستبد مغز سنگی
      اینه که بهتره موقع ازدواج حق طلاق رو تو شروط قید کنید بخدا دیدم ادم تحصیل کرده امروزی و روشنفکر چنان وحشی و متحجر شده که به زنش حق کار و خروج از منزل بدون هماهنگی نداده تو جامعه ای که همه دیوانه شدن زندگیتون رو به مرام و معرفت طرفتون واگذار نکنید بلکه حق و حقوقتون که براتون مهمه ثبت کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آخه اگرم حق طلاق داشته باشیم مگه بخاطر یه اجازه خروج از خونه طلاق میگیریم.با هر مردی ام ازدواج کنیم بالاخره یه مشکلی داره متاسفانه

      • بدون نام

        دقیقا

      • بدون نام

        وللە اون مردی کە نمیزارە خانمش بیاد بیرون یا با اجازە خانمش بیاد بیرون همون لحضە طلاق بگیرە بهتر تا وقت دیگە من خودم خدا شاهد بە خانمم گفتم هرکجا میخوای برو مگر گناە کردن کە خانم شدن اون مردهای کە اینطور در حق خانمشان خرابن نباید اثلا نزدیکشان بشی چون درک فهم ندارن

    • شهراد

      خیلی ببخشید دیگه خانوما سوارآقایونن چهارنعل میتازن ،بازم میگید حیف شدید دیگه خداوکیلی گندشودراوردید مساوات مردوزن همه جا باید باشه نه فقط مرد بیچاره صبح تا شب کارکننه خانوم هیچ اضافه ای نداشته باشه همه چی باهم که نمیشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اسب کی بودی تو ؟ ( نجیب ، سوارتم که میشن چهار نعل میتازن )

    • بدون نام

      شب که میایم خونه شما یه لیوان چای با آرامش بزارین بخوریم بعد هرچقدر خواستین نه بگین حتی تو خواب هم مدام بگین نه!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما برو فیلم عرق سرد رو ببین.به خانومتم بگو یه لیوان آب یخ بیاره خنک شی

      • بدون نام

        مگه چلاقی؟

      • بدون نام

        اصلا چایی هم نمیخوایم
        شما فکر کن چلاق هم هستیم
        هرچی هم میخواین نه بگین
        فقط زحمت بکشید بعد از این کارها برید خونه باباتون با خیال راحت زندگی کنید دیگه به این نه نگید

    • n

      متاسفانه توی جامعه ما بی ارزش ترین چیز زنه مردا حق دارن همه کاری بکنن حتی شکستن غرور یه زن با طعنه زدن بهش یا چک کردن مداومش ولی ما زنا هیچ وقت به خودمون اجازه نمیدیم شخصیت و اعتماد طرف مقابلمون رو زیر سوال ببریم چون میدونیم و میفهمیم بی اعتمادی چه حس بدی داره ولی شخص مقابل با افکار غلطش اجازه این توهینو به ما میده

      پاسخ ها

      • پرستو

        اره دقیقا.ولی خدایی دیدم مردایی ام ک خیلی مظلومن و اجازه هرکاری رو ب خانماشون میدن خانوماشون خیلی سواستفاده کردن.کلا زن مث اسب میمونه هرچقدر جاده بدی میتازه ولی نبایدم جلوی استقلال و خاسته های منطقیش گرفته بشه وگرنه بعد مدتها سکوت وتحمل و سازش یهو رم میکنه و میبینی زندگیت چطور به فنا رفت

      • بدون نام

        خیلی ممنون از این توصیف زیبایی که از زن ها کردید ! شما مرد ها هم مثل گرگ می مونید ، هر چی بزارند جلوتون می درید

    • بدون نام

      گول چرت و پرتای قبل ازدواج و قول های به ظاهر مردونه رو نخورید همش کشکه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من ی مجرد خوشحالم

    • S

      11 و تازگیا هم گزینه 12...داره زندگیمو از هم میپاشونه

      پاسخ ها

      • پری

        جای من بودید چی میکردید شوهر من با من ازدواج کرد چون من به قول خودش با نجابت ترین دختر دانشگاه بودم ولی چنان عرصه رو بهم تنگ کرد حتی ناخنامم چک میکرد که یه وقت بلند نباشه.پدرمووو درآورد.نمیدونم چرا تو نامزدی ازش جدا نشدم فقط خدا بهم رحم کرد کم کم بهتر شد.ولی هنوز بعد ۵سال یه رفتارهایی داره

    • بدون نام

      ممنونم از مطالب مفیدتون
      هرنظری داریم مطمئنا دلایل شخصی خودمون رو داریم
      اما امیدوارم طرف حق رو بگیریم

    • بدون نام

      خانما آخه چرا ازدواج میکنید با سر میرید تو چاه؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو رفتی تو چالە بقیە کە نرفتن

    • مریم

      سالهاست اسیر یک دیکتاتورم حق هیچ کار و اظهار وجودی رو ندارم جالبه که میگه منو خیلی دوست داره و اگه ترکش کنم میمیره!!!! سی ساله منو از خانواده ام جدا کرده. نمیذاره شبا بیدار بنشینم درس مطالعه و کارای مورد علاقمو انجام بدم و:؛::"" خلاصه که جسم و روح رو خریده مثل تمام مردای جهان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این افراد پارانوئیدی عاشق نیستند بلکه زندانبان هستند

      • بدون نام

        شوهر منم دقیقا اینطوری بود ولی من دائم باهاش صحبت میکردم یه روز گریه یه روز دعوا یه روز خاهش یه روز داد و فریاد تا بالاخره بهتر شد.ولی الان یاد گذشته دیوونم میکنه که چرا بامن اینجوری رفتار میکرد

      • بدون نام

        مقصر خودتی همون اول طلاق میگرفتی چون حالا بە چشم بردە بە شما نگاە میکنە فکر کردە زمان بردە داری هستش

    • بدون نام

      بیشتر مردا از خر هم بدترن. اون قدر نفهمن که هر چیزی رو حق خودشون میدونن. کم پیدا میشه مردی که انسان باشه. بیشترشون فقط نرن.. نره بی مغز

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینجارو باش تو این جامعه زن سالار و مرد ستیز که هیچ درک و اموزشی از نوع رفتار با همسر خود رو ندارنند چه مزخرفاتی مینویسند.خانومهای عزیز خوب شما که نگاهتون نسبت به آقایون انقدر بدبینانست چرا ازدواج میکنید؟؟؟!!!!
        اکثر شما خانومها از خانوادهایی هستید به محدودیت شدید که برای فرار از پدر و مادرهاتون ازدواج میکنید.
        شماها هیچ درکی از زندگی ندارید
        البته من شما رو سرزنش نمیکنم
        چون مادرهاتون و نسلهای قبل از اونها هم همین بودن
        هیچوقت یاد نگرفتین که با یک مرد چگونه رفتار کنید

      • بدون نام

        احمق خودتی ماده ی بیشعور بی فرهنگ

      • بدون نام

        متاسفانه جامعه و خانواده اینا رو اینطوری بار اورده

      • الناز واقعی

        به 15/40
        درست حرف بزن توهین نکن
        اگه زن در مقابل خواسته های شوهرش البته خواسته های مثبت جواب رد نده صددرصد زندگی بهتری خواهد داشت

      • الهام

        من تو زندگیم خیلی احساس خوشبختی میکنم
        چون شوهرم واقعا مهربان وبا محبت است نسبت به من
        توی زندگی مشترکمون که 15سال است درکنارهم هستیم احساس آرامش میکنیم شایداشتباهی از من سرزده که اصلا قابل بخشش نبود اما شوهرم گذشت کرده واز اشتباه من چشم پوشی کرده
        باید تو زندگی زن وشوهرتفاهم داشته باشن ودرکنار هم بودن لذت ببرن

      • بدون نام

        خودت باید قبول کنی که خیلی خیلی توهین کردی

      • بدون نام

        اینطور نیست شما با این حرفت شخصیت خودت نشون میدی البتە بعضی مردهاهستن کە حقوق رو رعایت نمیکنن نباید اونها با بقیە مقایسە کنی

      • رابین هود

        این مواردی که گفتی در،مورد،کسایی صدق میکنه که بی ادب،و بیتربیتی مثل تورو انتخاب کرده باشه و اصولا جزو آدم حسابت کرده باشه. پیشنهاد میکنم کتاب بیشعوری رو مطالعه کنی تا موقعیتای بهتری نصیبت بشه ماده با مغز پوک

    • بدون نام

      من بعد از ده سال زندگی مشترک و اینقدر که به خانواده ی شوهرم احترام و عزت کردم و اونا از خوبی بیش از حد سواستفاده کردند و انواع بی احترامی هارو بمن کردند تصمیم گرفتم روابطم رو بسیار محدود کنم و به خودم کارم و تفریحم بپردازم خیلی آرامش دارم فقط شوهرم اصرار داره که مثل قبل باشم وهمه چیو نادیده بگیرم خودش هم با بی مهری باهام رفتار میکنه و خیلی سرد هست باهام،که به خواسته هاش تن بدم و دوباره بذارم خانوادش سوارم بشن و هرجور میخوان باهام رفتار کنن!!!!!!!

    • بدون نام

      همه مواردو همسرم داره

    • بدون نام

      همسر من قشنگ نصفشو داره.اوایل زندگی خیلی عذاب می کشیدم ولی الان عادت کردم.خدا شوهر من و همه مردای اینجوری رو سر به راه کنه انشالله

    • Alireza..4

      اگه کسی چیزی برای مخفی کردن نداشته باشه این کارا بهش فشار نمیاره.....
      جالبه برابر بودن زن و مرد ینی اینکه زن با هرکی میخواد ارتباط داشته باشه و کسی کاری نداشته باشه....
      کند ذهنایِ متوهم....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اشتباه می کنی برابر بودن زن و مرد یعنی مرد هر کاری دلش خواست نکنه و همه چی کاملا مساوی باشه

      • بدون نام

        لطفا تشریف ببر پیش مشاور

    • بدون نام

      اینایی که میگن همسر من هم همینطوره مجردند:))))

    • بدون نام

      بیشتر موارد رو من بیچاره داشتم و دارم با این حرف نزن این ور بشین اون ور نشین خونه فامیلات نرو نخند اینو بپوش اونو نپوش راست برو کج برو نگاه نکن حرف نزن

      پاسخ ها

      • رابین هود

        عزیزم مگه نگفتم برترینهارو نخون پیام نده زود بیا خونه شام درست کن ببینم

      • بدون نام

        این حرفها بیشتر تو آرایشگاهها زدده

        میشود وانها هم اصلا زندگی خوبی ندارند واکثرا مطلقه هستند وبا هزار ویک قلم آرایش می خواهندخود را قالب مردان دیگر کنند وگرنه چرا این همه آرایش برای کی وچی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج