جاباما
۹۳۰۴۲۵
۱۰ نظر
۵۰۰۲
۱۰ نظر
۵۰۰۲
پ

شجاع و فرشید، منجیِ تیم ملی می‌شوند؟

دست سرمربی تیم ملی برای دعوت از فرشید اسماعیلی باز است. مخصوصا که این روزها در مورد حذف شجاعی از تیم ملی، زیاد صحبت می‌شود.

وب‌سایت نود: شجاع خلیل‌زاده و فرشید اسماعیلی دو بازیکنی هستند که این روزها نام‌شان دوروبر تیم ملی زیاد شنیده می‌شود. به خصوص بعد از دو باخت پی در پی که هواداران استقلال و پرسپولیس اعتقاد داشتند یکی از بازیکنان تیم‌شان می‌توانست منجی تیم ملی باشد! اگرچه شاید این دو بازیکن از نظر فنی شایستگی حضور در تیم ملی را داشته باشند اما این تفکر که حضور آنها می‌توانست مانع از باخت تیم ملی شود بسیار رویاپردازانه است. با این حال بررسی عملکرد این دو بازیکن در یک فصل اخیر نشان می‌دهد که شاید حضور آنها، در تیم ملی بتواند مثمرثمر باشد.

در لیست تیم ملی معمولا چهار مدافع وسط حضور دارند. کنعانی‌زادگان، پورعلی گنجی و مجید حسینی سه مدافعی هستند که در چند لیست اخیر پای ثابت بوده‌اند. سه بازیکنی که به نظر می‌رسد در تفکرات ویلموتس جایگاه مهمی دارند و با توجه به کیفیت و سن و سال‌شان هم اگر مصدوم نشوند تا سالها مدافعان ثابت حاضر در این لیست هستند. در این میان فقط گزینه چهارم گاهی اوقات با تغییر مواجه می‌شود. پیش از این روزبه چشمی به تیم ملی دعوت می‌شد که مدتی است جای خود را به سیاوش یزدانی داده است. اگر قرار به دعوت از شجاع خلیل‌زاده باشد احتمالا او جانشین مدافع استقلال خواهد شد که شرایط خیلی خوبی هم در تیمش ندارد.

شجاع خلیل‌زاده در آمار دفاعی در پرسپولیس عملکرد بسیار خوبی داشته است. بر اساس آمار متریکا این بازیکن در تکل و نبرد هوایی موفق و عملکرد دفاعی نفر اول پرسپولیس است. او حتی در لمس توپ هم با میانگین ۷۴.۵ لمس توپ در هر بازی بهترین بازیکن تیمش بوده. آماری که می‌تواند به بهبود دفاعی تیم ملی در صورت حضور شجاع در ترکیب اصلی کمک کند. به خصوص که او، هماهنگی زیادی با کنعانی‌زادگان پیدا کرده و ویلموتس، مدت‌هاست دنبال زوجی مطمئن برای این بازیکن می‌گردد.

برای دعوت فرشید اسماعیلی دست سرمربی تیم ملی بازتر است. یکی از گزینه‌هایی که این روزها در مورد حذفش از تیم ملی زیاد صحبت می‌شود مسعود شجاعی است. با توجه به سن و سال کاپیتان تیم ملی جدایی او از جمع ملی‌پوشان اتفاقی قریب الوقوع است. البته قبل از آن هم فرشید اسماعیلی می‌تواند جایگزین بازیکنان زیادی در لیست تیم ملی شود. قلی‌زاده نیمکت نشین است، ترابی خیلی بازیکن مجبوب ویلموتس نیست، امیری شرایط خوبی ندارد و فرشید اسماعیلی به نظر میرسد آماده‌تر از بعضی از گزینه‌های موجود باشد.

تیم ملی مدتهاست کمبود یک هافبک هجومی را احساس می‌کند و در بازی‌هایی که ویلموتس قصد بازی با آرایشی شبیه بازی با عراق را دارد، شاید فرشید اسماعیلی بتواند این جای خالی را پر کند. هافبک استقلالی‌ها در حال حاضر تنها گزینه موجود خوب و امتحان نشده برای این پست است و دعوت او می‌تواند اتفاقات خوبی را برای ویلموتس رقم بزند. او فاکتورهایی که سرمربی تیم ملی از بازیکنی مثل مسعود شجاعی انتظار دارد را داراست. اسماعیلی در دریبل و گرفتن خطا بهترین بازیکن استقلال است. دو فاکتوری که زمانی توانایی تخصصی شجاعی محسوب می‌شد و حالا اشتباهات او بیشتر از مهارت‌هایش شده‌اند. او در شوتزنی و همچنین چارچوب‌شناسی از بهترین‌های استقلال است و این خصوصیت هم به درد تیم ملی می‌خورد. تیم ملی بازیکنان زیادی را در پست اسماعیلی آزمایش کرده و حتی در زمان کی‌روش مدتی انصاری‌فرد هم آزمایش شد و شاید بازیکن استقلال، بتواند پازل تیم ملی را کامل کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برترینهای لنگی تو که مرض برانکو و شجاع گرفتی ..بس نبود با توهینهای همین لنگیها وخبرهای شما که بر ضد کیروش منتشر میکردید باعث رفتن اون و نابودی تیم ملی شدید؟چرا دست از سر تیم ملی برنمیدارید به خاک سیاه نشوندینش ولش کنید دیگه حالا میخواید با اوردن یک ادم بی تربیت که فقط کارش اخراج شدن و پنالتی دادن هستش کامل تیم. نابود کنید؟ ای خاک بر سر تیم ملی که این اقا بخواد نجاتش بده ..جالب اینجاست همه نظرهایی که برخلاف این اقاست و سانسور میکنه و کارش شده تبلیغ واسخ این عمو نمیدونم فامیلته ازش چیزی گرفتی که این طور واسه چپوندنش به تیم ملی بالاپایین میپری

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احمالا برترین ها هم دلالی را شروع کرده وبا این کارها یک چیزهای گیرش میاد.

    • علیبرززز

      فرشید دندون تمام حرکاتش خطاس داورا داخلی نمیگیرند چون ترس دارن

    • مسعود کلهر

      سلام.والا راستش دقیقا همینجوریه..متاسفانه اگه لابی بازان تیم ملی بزارن امثال رامین رضاییان و شجاعی از تیم رانده بشن بازیکنای واقعا لایق تری مث فرشید اسماعیلی وریا غفوری شجاع خلیل زاده و دیگران دعوت بشن و بازی بکنن نه فقط دعوت بشن..

    • استفراغ

      وقتی ترابی با این بازی خوبش نیمکت نشینه . چطور اسماعیلی رو دعوت میکنه

    • استقلال کبیر . چهارفینال آسیا و دوقهرمانی. لنگ موز خور آسیا

      شاید نه.‌ اسماعیلی حتمامیتونه. و همه هم‌میدونن بهترین هافبک لیگه. و چیزی که به وضوح مشخصه اینه ک تیم ملی بازیساز نداره

    • بهنام محمودیان

      بخدا اسماعیلی حقشه تیم ملی باشه

    • پیمان استقلالی

      خداوکیل چرا وقتی دفاع تیم ملی داغونه شجاع خلیل راده رو دعوت نمیکنه اقای ویلموتس والا کنعانی زادگان در حد تیم های لیگ یکی هم نیست.فرشید اسماعیلی خیلی بالاتر از مسعود شجاعی و قلی زاده بازی میکنه

    • بدون نام

      وقتی ووریا غفوری رو نیمکته دیگه چه انتظاری دارید!

    • بدون نام

      وقتی ووریا غفوری رو نیمکته دیگه چه انتظاری دارید!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج