۹۳۰۴۶۱
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

امید سرگروهی ایران هنوز زنده است

پس از دو شکست اخیر تیم ویلموتس، مسابقه امشب عراق و بحرین در امان برای تیم ملی اهمیت فوق‌العاده‌ای پیدا کرده است.

ایران ورزشی: پس از دو شکست اخیر تیم ویلموتس، مسابقه امشب عراق و بحرین در امان برای تیم ملی اهمیت فوق‌العاده‌ای پیدا کرده است. در اولین بازی از مسابقات دور برگشت گروه C مقدماتی جام جهانی در آسیا، تیم‌های اول و دوم جدول با یکدیگر روبه‌رو می‌شوند و توقف عراق صدرنشین بهترین اتفاق برای تیم ملی خواهد بود.

در حال حاضر عراق، بحرین و ایران به ترتیب ۱۰، ۸ و ۶ امتیاز دارند و اگر عراق امشب بتواند به سه امتیاز برسد، به احتمال بسیار زیاد سرگروه خواهد شد. دو بازی بعدی مردان کاتانچ مقابل هنگ‌کنگ و کامبوج است و احتمال پیروزی آنها بسیار زیاد به نظر می‌رسد. در این‌صورت آنها پیش از بازی آخر در تهران حداقل ۴ امتیاز بیشتر خواهند داشت و دست‌نیافتنی خواهند بود. در عوض تساوی یا پیروزی بحرین این فرصت را به تیم ملی می‌دهد که با بردن هر ۴ بازی باقی‌مانده سرگروه شود و با خیال راحت به مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی برسد.

بحرین هر چند در آخرین بازی‌اش مقابل هنگ‌کنگ متوقف شد، ولی برای امتیاز گرفتن از عراق بدون شانس نیست. در بازی رفت این تیم موفق شد در دقیقه ۹ پیش بیفتد و عراق تنها در دقیقه ۸۶ با گل مهند علی از شکست گریخت. بحرین در ۵ مسابقه آخرش (یک برد، ۴ تساوی) مقابل عراق بدون شکست بوده و این‌بار هم با هدف برد به امان رفته است.

رشید ال‌بواینین، مدیر تیم ملی بحرین معتقد است که پیروزی در این بازی صعود این تیم را قطعی می‌کند: «بازیکنان مصمم‌اند که بهترین نمایش را داشته باشند و اهمیت این بازی را خوب می‌دانند. آنها همچنین به قدرت تیم ملی عراق واقفند، ولی به توانایی‌های‌شان اعتماد دارند.»

احمد بوغمار، بازیکن بحرین هم نظر مشابهی دارد: «تساوی بدون گل مقابل هنگ‌کنگ را فراموش کرده‌ایم. تمام تمرکز ما روی این بازی سرنوشت‌ساز است و برد کمک می‌کند که به صدر جدول برسیم.»

در همین حال هلیو سوسا، سرمربی بحرین اعتراف کرد که تساوی مقابل هنگ‌کنگ ناامیدکننده بود: «این نتیجه‌ای نبود که انتظارش را داشتیم، ولی از جنگندگی بازیکنانم راضی هستم. بازی خوبی بود و هنگ‌کنگ هم خوب بازی کرد و تمام فرصت‌های گل ما را گرفت. ما باید در این بازی قوی‌تر باشیم و بتوانیم فرصت‌های بیشتری خلق کنیم.»

سرکو کاتانچ، سرمربی عراق هم گفت که شاگردانش پس از پیروزی مقابل تیم ملی ایران نباید مغرور شوند: «مقابل بحرین باید با تمرکز بالا بازی کنیم. ما تنها به نیمه راه مسابقات رسیده‌ایم. باید نگاهی کلی به وضعیت جدول داشته باشیم و نباید به خاطر پیروزی مقابل ایران از رقابت دست بکشیم. هنوز چهار بازی دیگر باقی‌مانده و شرایط ممکن است تغییر کند، پس باید تمرکزمان را حفظ کنیم.»

علی عدنان، مدافع چپ عراق در این بازی حساس غایب است. او پس از کارت زردی که به خاطر خطا روی مسعود شجاعی گرفت از این بازی محروم شد. البته عدنان خوش‌شانس بود که داور با او مهربانانه رفتار کرد. او بابت خطای دقایق اولیه بازی مقابل رضاییان مستحق دریافت کارت زرد بود و در این صورت خطای او مقابل شجاعی می‌توانست به کارت قرمز منجر شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایران نمیره جام جهانی...

    • بدون نام

      سرگروهی پیش کش فدراسیرن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج