۹۳۰۷۲۱
۸ نظر
۵۰۱۲
۸ نظر
۵۰۱۲
پ

تاثیر اختلال در اینترنت بر بازار سرمایه

تاثیر اختلال در اینترنت بر حجم و ارزش معاملات در داد و ستدهای امروز بورس تهران محسوس تر از روزهای پیشین بود و پیشنهاد مدیر عامل بورس تهران به سهامداران برای تماس با کارگزاران در صورت نداشتن اینترنت به نظر چندان کارساز نبوده است.

تابناک: تاثیر اختلال در اینترنت بر حجم و ارزش معاملات در داد و ستدهای امروز بورس تهران محسوس تر از روزهای پیشین بود و پیشنهاد مدیر عامل بورس تهران به سهامداران برای تماس با کارگزاران در صورت نداشتن اینترنت به نظر چندان کارساز نبوده است.

امروز (سه‌شنبه) شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران با افزایش ۱۹۷۱ واحدی تا سطح ۳۰۴ هزار و ۶۹۸ واحدی افزایش یافت

شاخص کل هم‌وزن با ۱۵۶۵ واحد افزایش رقم ۸۶ هزار و ۷۹۰ را تجربه کرد.شاخص آزاد شناور نیز با ۳۴۱۷ واحد افزایش تا تراز ۳۵۴ هزار و ۹۲ بالا رفت و شاخص بازار اول با رشد ۱۱۴۱ واحدی تا کانال ۲۲۰ هزار و ۹۶۹ واحد پیش رفت و شاخص بازار دوم نیز با رشد ۵۲۶۸ واحدی نتا سطح ۶۲۱ هار واحدی رشد کرد.

امروز نمادهای بانک صادرات(وبصادر) وبانک تجارت(وتجارت) ،ایران خودرو (خودرو) و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران(حکشتی) بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل پالایش نفت بندرعباس(شبندر)، پالایش نفت تبریز(شبریز) و صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) بیشترین نقش کاهنده روی شاخص‌های بازار سرمایه داشتند.

نگاهی به ارزش معاملات

ارزش معاملات بورس تهران به ۹۲۰ میلیارد تومان رسید و تاثیر قطعی اینترنت بر ارزش و حجم معاملات کاملا مشهود و حجم معاملات نیز ۱.۹ میلیارد سهم و اوراق مالی بود.

فلزات اساسی با ارزش معاملات ۱۰۴ میلیارد تومانی بیشترین ارزش معاملات و نمادهای بانکی‌ها ، در رتبه دوم از نظر ارزش معاملات قرار گرفتند و با معامله نزدیک به ۶۹۹ میلیون سهم و اوراق مالی به ارزش بیش از ۷۶ میلیارد تومان این جایگاه را تثبیت کردند.

صنايع‌خاك‌چيني‌ايران‌ (كخاك) صندوق سرمایه گذاری پاداش سهامداري توسعه۱ (سپاس)، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت كمند (كمند)، صندوق سرمایه گذاری پارند پايدار سپهر (پارند)، ايران‌ارقام‌ (مرقام) و صنايع‌ آذرآب‌ (فاذر) با بیشترین صفوف خرید و تقاضا همراه بودند و در مقابل نمادهای نوش‌ مازندران‌ (غنوش) ، صندوق سرمایه گذاری پاداش سهامداري توسعه۱ (سپاس)، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت كمند (كمند)، ايران‌ياساتايرورابر (پاسا)صندوق درآمد ثابت امين يكم فردا (امين يكم)، صكوك اجاره خليج فارس (صفارس۴۱۲) و سيمان فارس نو (سفانو) با بیشترین صفوف عرضه و فروش مواجه شدند.

رفت و آمدهای بازار

امروز نماد معاملاتي شركت های شيمي داروئي ‌داروپخش‌(دشيمي۱)، ‌گروه‌صنايع‌بهشهرايران‌ (وصنا۱) به منظور برگزاري كنفرانس اطلاع رساني توسط ناشر، سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي كاركنان بانك ها(وسكاب)جهت تشكيل جلسه هيئت مديره در خصوص افزايش سرمايه ، قند لرستان(قلرست)،سيمان كردستان(سكرد)جهت برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه بمنظور تصويب صورت هاي مالي سرمايه ،سرمايه گذاري ساختمان ايران (وساخت۱) با توجه به افشاي اطلاعات با اهميت گروه ب، باتوجه به تغييرات بيش از۵۰درصدي قيمت سهام واطلاعيه منتشر شده در سايت كدال متوقف شدند.

نماد معاملاتي شركت كارخانجات ليزينگ ايران(وليز)،توليدي فولاد سپيد فراب كوير(كوير) با توجه به تغييرات بيش از ۵۰ درصدي قيمت سهام و اطلاعیه منتشر شده در سایت کدال، كمك فنر ايندامين سايپا(خكمك) با توجه به افشاي اطلاعات با اهميت گروه الف بازگشایی شد.

نماد معاملاتي شركت پمپ‌ سازي‌ ايران‌ (تپمپي۱) با توجه به تغييرات بيش از ۲۰ درصدي قيمت سهام وقفه همراه شد و نماد معاملاتي حق تقدم استفاده نشده شركت هاي كارخانجات داروپخش(داروح)، داروسازي دكتر عبيدي(دعبيدح)با توجه به عدم كشف قيمت در روز معاملاتي قبل حراج شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر جوکری

      اینترنت تا ساعت 8 وصل کنین تورو جون هرکی دوست دارین

    • بدون نام

      اره

    • سعیدی

      اخبار که نشون داد بدون مشکل داشتن کار میکردن و همه چی گل و بلبل بود

    • بدون نام

      اگر خواهد چنین باشد، همان بهتر که قطع باشد،

    • بدون نام

      بابا پدر مردم رو در آوردید با این قطعی اینترنت! اینجوری میخواید حمایت کنید از اقشار کم درآمد یا همه مردم رو نابود کنید ! خجالتم نمیکشن

    • بدون نام

      بابا صدای ما که درامدمون از این اینترنته به کجا باید برسه من تو این اوضاع اقتصادی ی کسب و کار اینترنتی راه انداخته بودم که باش نون دوتا خانوار رو میدادم من بدبخت الان چیکار کنم من که نه اغتشاش کردم نه حتی اعتراض باید به پای ی عده بسوزم آخه این انصافه عدالته

    • بدون نام

      سلام خواهش میکنم بهشون بگین اینترنت وصل کنند، من کارم با اینستاگرام هست، و در آمدم روز مزد هست، از جمعه هیچی درآمد ندارم، توی این فشار اقتصادی و بی پولی دیگه قطعی اینترنت یه مشکل به مشکلات اضافه میکنه،
      امروز از شدت بی پولی، به ده نفر زنگ زدم تا یکم پول قرض کنم، واقعا دیگه نمیدونم چیکار کنم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دعا کنید زود وصل بشه اگه نشه من خودم رو میکشم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج