۹۳۰۹۶۸
۳ نظر
۵۰۱۲
۳ نظر
۵۰۱۲
پ

گزارش وزارت دفاع آمریکا در مورد توان نظامی ایران

یک نهاد وابسته به پنتاگون رفع تحریم تسلیحاتی ایران را دستاویزی برای بهانه‌جویی و البته ارائه گزارشی با موضوع بررسی توانمندی‌های نظامی ایران، قرار داده است.

خبرگزاری مهر: یک نهاد وابسته به پنتاگون رفع تحریم تسلیحاتی ایران را دستاویزی برای بهانه‌جویی و البته ارائه گزارشی با موضوع بررسی توانمندی‌های نظامی ایران، قرار داده است.

آژانس اطلاعات نظامی آمریکا در گزارشی مبسوط با عنوان «قدرت نظامی ایران» ارزیابی خود از توان دفاعی این کشور را ارائه داده است.

در این گزارش ادعا می‌شود که اگرچه ایران به لحاظ فناوری نظامی در مقایسه با سایر رقبا ضعیف‌تر است؛ اما نیروهای مسلح این کشور طی دهه‌های اخیر پیشرفتی ثابت داشته‌اند.

طبق این برآورد، ایران در حال حاضر مجهز به تانک‌های دهه ۷۰ شوروی سابق و ترکیبی از جنگنده‌های قدیمی است حال آنکه چنانچه تحریم تسلیحاتی این کشور در سال میلادی آینده رفع شود، به سرعت تسلیحات فرسوده خود را ارتقا خواهد داد.

حتی ادعا شده که ایران به دنبال خرید تانک‌های جدید از روسیه و چین است حال آنکه تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا بودجه نظامی ایران را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

آمریکا همچنین درباره پیشرفت توانمندی نظامی ایران در عرصه هوافضا ازجمله تولید پهپاد و برخورداری از موشک‌هایی که توان مستقر کردن ماهواره‌های مینیاتوری را در خارجی‌ترین مدار زمین دارند، ابراز نگرانی کرده است.

در این گزارش ۱۳۰ صفحه‌ای ادعا شده که ایران به دنبال برتری جویی در غرب آسیا است و با استفاده به‌جا از کارت‌هایی که با سقوط صدام، تحولات سوریه، ظهور و عقب‌نشینی داعش و درگیری در یمن به دست آورده، بیش از هر زمان دیگری به تحقق اهدافش نزدیک شده است.

از منظر این گزارش، ایران برای مقابله با رقبای مجهز به فناوری‌های برتر، تاکتیک‌های جنگ نامتقارن را در اولویت قرار داده است.

در این گزارش، تعریفی نیز از دکترین و راهبرد نظامی ایران داده شده مبنی بر اینکه راهبرد متعارف این کشور در درجه نخست بر بازدارندگی و توانایی پاسخ تلافی‌جویانه مبتنی است اما در صورتی که بازدارندگی ناکام بماند، ایران قدرت خود را از طریق تحمیل هزینه‌ سنگین به قدرت متخاصم به نمایش گذاشته و با استفاده از مجموعه کاملی از توانمندی‌ها که شامل جنگ نامتعارف نیز می‌شود، توان بازدارندگی خود را احیا می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • A

      خیلی باهوشانه بابالا بردن بنزین و از بعدسال قیمت انرژی که بازمیره بالا و شوک بعد که بدون شک ۱۴۰۰ هست پول خریدسلاحهای سال دیگه هم درومد .

    • بدون نام

      به امید ایران قدرتمند
      آرمان ما ایران قدرتمند هست و میشود

    • بدون نام

      در مقابل آمریکا در کمتر از یک روز شکست می خورد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج