۹۳۰۹۷۶
۱۸ نظر
۵۰۰۷
۱۸ نظر
۵۰۰۷
پ

سن اعتیاد به ۱۵ سال رسید

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، در حال حاضر حدود ۳ میلیون معتاد به مواد مخدر در کشور وجود دارد. برخی از فعالان حوزه اعتیاد معتقدند که سن شروع اعتیاد کاهش یافته است؛ به طوری که میانگین سنی افراد معتاد از ۱۵ تا ۶۵ سال است.

خبرگزاری برنا: بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، در حال حاضر حدود ۳ میلیون معتاد به مواد مخدر در کشور وجود دارد. برخی از فعالان حوزه اعتیاد معتقدند که سن شروع اعتیاد کاهش یافته است؛ به طوری که میانگین سنی افراد معتاد از ۱۵ تا ۶۵ سال است.

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، در حال حاضر حدود ۳ میلیون معتاد به مواد مخدر در کشور وجود دارد. برخی از فعالان حوزه اعتیاد معتقدند که سن شروع اعتیاد کاهش یافته است؛ به طوری که میانگین سنی افراد معتاد از ۱۵ تا ۶۵ سال است.

این درحالی است که حدود یک درصد از حدود ۱۴ میلیون دانش آموزی که در حال تحصیل هستند با معضل اعتیاد دست و پنجه نرم می کنند. این آمار شاید به نظر کم بیاید اما وقتی نگران کننده می‌شود که بدانیم این آمار در حال رشد است.

مجید ابهری، آسیب شناس و رفتارشناس اجتماعی کاهش سن اعتیاد در ایران را تائید کرد و گفت: این اتفاق نگران کننده است چراکه گرایش به اعتیاد از مصرف سیگار و قلیان آغاز می‌شود که متاسفانه توسط خانواده‌ها نادیده گرفته می‌شود.

او ادامه داد: شایعات غلطی مانند «مواد مخدر گیاهی اعتیادآور نیستند» باعث می‌شود که جوانان گرایش بیشتری نسبت به مواد مخدر پیدا کنند بی‌آنکه نسبت به آن آگاه باشند. همچنین مصرف قرص‌های ریتالین و ترامادول توسط برخی از جوانان در ایام امتحانات نیز نگرانی‌ها را تشدید می‌کند و لازم است آن را کنترل کنیم.

ابهری با بیان اینکه علت کاهش سن اعتیاد، نفوذ افراد سودجو به مدارس است، عنوان کرد: از طرفی تغییر سبک زندگی‌ و بیشتر شدن مشغله والدین، باعث ایجاد شکافی عمیق بین والدین و فرزندان شده است.

این رفتارشناس تاکید کرد: برای مبارزه با اعتیادِ جوانان باید ارگان‌هایی نظیر سازمان صداوسیما، نهادها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی و همچنین خانواده‌ها دست به دست یکدیگر دهند تا جوانان کشور را که سرمایه‌های بزرگ این مرز و بوم هستند از آسیب دور نگه داریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      انشاالله با تدبیر مسئولین انیشتن به 5 سالگی میرسه

    • حسن

      علت خوشی و برنامه ریزی صحیح و امریکا

    • بدون نام

      ماشالا بزنید دست قشنگه رو بخاطر این همه پیشرفت

    • آزاد

      این از برکات حکومتیست که میخواهد جهانی شود فقر ،اعتیاد ،فحشا و فساد

    • داداش

      باعث عدم توزیع در داروخانه ها و قاچاق اعلام کردن مواد مخدر گیاهی است وقتی ۳ میلیون معتاد متجاهر و ۱۰ میلیون متعاد متظاهر(یعنی معتاد است تظاهر میکند معتاد نیست) باید فکری بشود ما در ایران کشت مواد مخدر چه برای مصرف و چه خودرو و چه بعنوان تزیین های گلی وجود داشت.ودر قرآن حرام نیست و آیا مراکز ترک اعتیاد کسی را ترک داده اند توزیع متادون میکنند واگر فردی اقدام به ترک کند تعویض مواد و یا الکل مصرف میکند علی برکت الله

    • بدون نام

      چه طوری شمردینشون

    • بدون نام

      واقعا خجالت بکشید, از مملکت داری تان

    • ir.

      از این بدتر هم میشه

    • امید

      شایعه هست
      امکان نداره ، فقط می خوان مسئولین را بد نام کنند

      پاسخ ها

      • AAAAAAAAAA

        اخه عین نو الله خودت برو در پارک ها قدم بزن مدیریت کشور را ببین
        هر‌چه بخواهی در پارک هست

    • بدون نام

      من برادر کوچیکم معتاد به مواد مخدر شیشه است! یه هفته پیش اونو فرستادیم کمپ، خیلی دلم براش سوخت، دلم برای همه ی اونایی که توی خانواده هاشون فرزندان معتاد دارن میسوزه :-‌( لعنت به کسانی که اقدام به خرید و فروش مواد مخدر می کنند، اعتیاد به شیشه توی نت سرچ کردم نوشته بودن خوب شدنی نیست، الان نگرانیم از اینکه از کمپ که بیرون بیاد باز هم امکان داره بره دوباره شیشه بخره و بکشه! چون همه جا پر از فروشنده ی مواد مخدر است! چون کار ندارن، زندگی ندارن، امید ندارن و هیچ آینده ای ندارن، شاید با تموم این بدبختی هایی که گفتم خیلی ها اصلا سیگار هم نکشن ولی بعضی ها توی دام این مواد فروشها می افتن و زندگی خودشون و خانواده های خودشون رو نابود می کنند!
      خدا لعنت کنه هرچی مواد فروش و ساقیه
      لعنت به همشون

      پاسخ ها

      • i.............

        ''' فرزند کوچک من هم ' اعتیاد به شیشه دارد' او را چهار ماه کامل در کمپ'' خانه دوست یاران' در شاد آباد بستری کردیم ' با هزینه چهار میلیون تومانی برای چهار ماه' و فردای بعد از ترخیص از کمپ ' دو باره همان برنامه را شروع کرد''

    • بدون نام

      کاش منم اعتیاد بودم هرسال از سال قبل سنش پایین تر میاد وجوونترمیشه

    • بدون نام

      مبارک باشه ...

    • بدون نام

      مسولین معتادپرور

    • بدون نام

      شما که میدونید از تعدات معتاد زیاده مواد جمع کنید واردکننده عمده فروش وخرده فروشان را بگیرید فقط اعدام کنید لطفا اگه معتاددیدید دیگه

    • بدون نام

      مواد رم بگید گرون کنن که همه ترک کنن

    • بدون نام

      باید یه شبه گرون بشه...اگه بشه چی میشه....تظاهرات خخخخخخخ همه معتادها جمع میشن کف خیابون..خیلی باحاله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج