جاباما
۹۳۱۳۸۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

سوال جنجالی از اسطوره فوتبال عربستان؛ اوراوا یا الهلال؟

تکرار جنگ استقلال و پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا

رقابت دو تیم باشگاهی الهلال و النصر در فوتبال عربستان شباهت زیادی به جدال استقلال و پرسپولیس دارد؛ به طوری که هواداران این تیم‌ها حاضر نیستند رقیبشان در فینال آسیا به پیروزی برسد.

ورزش سه: در حالی که الهلال به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده چالش فوتبالی عربستان جدال هواداران دو رقیب بزرگ این کشور است. رسانه های سعودی سعی دارند بین هواداران النصر و الهلال دست کم تا پایان روز یکشنبه اتحادی نیم بند را به وجود بیاورند و در این راه برخی از چهره های مطرح هم دست به کار شده اند.

نرجس العوامی خبرنگار زن بلند پرواز عربستانی با آرزوی جهانی شدن ، در حالی که چند روز به بازی برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا مانده به سراغ ماجد عبدالله اسطوره فوتبال عربستان رفته و از او درباره فینال لیگ قهرمانان آسیا یک سوال چالش برانگیز را می پرسد:" الهلال یا اوراوا؟"

ماجد عبدالله:" انشالله الهلال.." و این پاسخ حتی بزرگترین بازیکن باشگاه النصر را از گزند انتقادات هواداران متعصب این تیم دور نگه نداشت.

فوتبال ایران نیز در مقاطع مختلفی تجربه چنین اتفاقاتی را دارد. آخرین بار در لیگ قهرمانان آسیا اتفاق مشابهی رخ داد. پرسپولیس به فینال رسید و باید به مصاف کاشیما می رفت.

همزمانی این موضوع با جدال برانکو و کی روش و دو قطبی شدن فضای فوتبال ایران که کاملا رنگ سرخ و آبی به خود گرفته بود، باعث شد که فضای تندتری میان هواداران جدی دو تیم برقرار شود و این سوال حتی در مهمترین رسانه ها و برنامه ها مطرح شد که کدامیک درست است؟ آرزوی قهرمانی رقیب یا آرزوی شکستش؟

خبرنگار جوان عربستانی بعد از ابراز امیدواری ماجد عبدالله برای موفقیت الهلال در فینال می گوید:" اخلاق را از کاپیتان بیاموزید."

این ویدئو با توجه به رقابت جدی و همیشگی دو تیم النصر و الهلال در آستانه بازی برگشت فینال لیگ قهرمانان در عربستان با واکنش های مثبت و منفی از سوی رسانه ها و هواداران روبرو شده است.

الهلال در بازی رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا در زمین خودش با نتیجه یک بر صفر برابر اوراوا ردز به پیروزی رسید. عیسی الجوکم در واکنش به حرف های ماجد عبدالله در توئیترش نوشت:" این یک حرف گرانبها و یک حرکت قشنگ از یک اسطوره تاریخ فوتبال عربستان است.

تکرار جنگ استقلال و پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا

هواداران النصر شاکی هستند

اما عکس العمل های متفاوتی نسبت به این حرف های ماجد عبدالله و این موضوع که هواداران النصر چه نظری نسبت به حضور الهلال در فینال لیگ قهرمانان دارند، وجود دارد. یکی از هواداران النصر در فضای مجازی در پاسخ به حرف های این اسطوره پاسخی طنزآمیز داده و نوشته است:" خدا شفا بده"

این کاربر با نام کاربری رتیل نوشت:"ای جهان ببینید کار به کجا رسیده که یک اسطوره النصر آرزوی برد الهلال را می کند."

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج