۹۳۱۵۲۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

چین، کویت و عربستان رقبای احتمالی تیم ملی

تیم‌های دوم گروه‌های هشت‌گانه آسیا را بررسی کردیم تا مشخص شود چه تیم‌هایی شانس صعود بیشتری از مرحله مقدماتی دارند.

خبر ورزشی: تیم‌های دوم گروه‌های هشت‌گانه آسیا را بررسی کردیم تا مشخص شود چه تیم‌هایی شانس صعود بیشتری از مرحله مقدماتی دارند.

سه‌شنبه دور پنجم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ در آسیا به پایان رسید و در روزی که ایران استراحت داشت در حساس‌ترین بازی گروه C تیم‌های عراق و بحرین به تساوی رسیدند تا مسیر صعود تیم‌ملی هموار شود. ایران در حال حاضر با برد هر ۴ بازی پیش‌رو و کسب ۱۲ امتیاز، به امتیاز ۱۸ می‌رسد و بالاتر از عراق و بحرین راهی مرحله بعدی می‌شود. با پیروزی ایران در هر ۴ بازی پیش‌رو، برد‌های احتمالی عراق و بحرین برابر کامبوج و هنگ‌کنگ بی‌اثر می‌شود و این تیم‌ها در نهایت می‌توانند به ترتیب ۱۷ و ۱۵ امتیاز کسب کنند.

اما اگر ایران به‌عنوان تیم اول صعود نکند باید جزو بهترین تیم‌های دوم شود. ۴ تیم دوم که امتیاز بیشتری کسب کنند به مرحله بعدی می‌روند تا به جمع ۸ تیم سرگروه اضافه شوند و دو گروه ۶ تیمی را تشکیل دهند. در این بین قطر شانس اول سرگروهی، گروه E است و باتوجه به میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ قطری‌ها در مرحله بعدی مقدماتی حضور ندارند و پنج تیم دوم به مرحله بعدی می‌روند. در ادامه تیم‌های دوم گروه‌های هشت‌گانه آسیا را بررسی می‌کنیم تا مشخص شود چه تیم‌هایی شانس صعود بیشتری دارند.

A؛ چین سرگروهی دوم‌ها را می‌خواهد

سوریه در گروه A صعودش را تقریباً قطعی کرده و می‌تواند اولین تیم صعودکننده به مرحله بعد باشد. سوریه هر ۵ بازی ابتدایی‌اش را برده و با تیم دوم ۸ امتیاز فاصله دارد، اما دو تیم چین و فیلیپین با ۷ امتیاز برای دومی می‌جنگند. چین که به سوریه باخته و مقابل فیلیپین به تساوی رسید و حالا با یک بازی کمتر با فیلیپینی‌ها هم‌امتیاز است و در دور برگشت روی ۶ امتیاز تقابل با مالدیو و گوآم حساب کرده و در خانه هم با برد فیلیپین می‌تواند به راحتی دومی را کسب کند. چینی‌ها اگر سرگروهی تیم‌های دوم را می‌خواهند باید سوریه را در خانه شکست دهند و در غیر این‌صورت هم می‌توان آن را در مرحله بعدی دید.

B؛ کویت و اردن علیه هم

گروه B یک صدرنشین مقتدر به نام استرالیا دارد و نپال و چین‌تایپه هم زنگ تفریح هستند. در این گروه کویت و اردن برای دومی می‌جنگند و امتیازات خوبی را جمع کردند، اما در بازی برگشت نباید به تساوی رضایت دهند، چون شانس صعودشان به، اما و اگر خواهد کشید و آن موقع هر دو به مرحله بعدی صعود نمی‌کنند.

C؛ ایران محکوم به برد بحرین

ایران ۳ امتیاز از بحرین عقب است و یک بازی هم کمتر از این تیم دارد و در صورت برد رقیب مستقیمش باتوجه به تفاضل گل از بحرین پیشی می‌گیرد. ایران از تمامی تیم‌های دوم فعلی کمتر امتیاز دارد و حتی ۹ امتیاز از ۴ بازی آینده هم صعود ما را تضمین نمی‌کند و ما نباید تا پایان رقابت‌ها دیگر بازنده باشیم.

D؛ فعلاً عربستان، بعداً ازبکستان

در جدول فعلی دوم‌ها نام عربستان را می‌بینید، اما آن‌ها یک بازی کمتر از ازبکستان دارند که در صورت پیروزی در آن بازی، دوباره به صدر بازمی‌گردند و در این گروه ازبکستان شانس اول، دوم شدن است. ازبک‌ها امتیازات زیادی را جمع نکرده‌اند و اگر به دوم شدن هم دلخوش کنند نباید به عربستان ببازند و شرایط آن‌ها با ما تفاوت چندانی ندارد.

E؛ عمان را در مرحله بعد بدانید

عمان در گروه نسبتاً ساده‌ای حضور دارد و در حال حاضر صدرنشین تیم‌های دوم است. آن‌ها کافی است افغانستان و بنگلادش را در خانه‌های‌شان شکست دهند تا قطعاً در مرحله بعدی باشند. در این گروه قطر صدرنشین است که به این بازی‌ها نگاه دیدار تدارکاتی دارد و شاید راه را برای صدرنشینی عمان باز کند و خودش دوم شود.

F؛ هر تیمی که ژاپن را ببرد

قرقیزستان و تاجیکستان با هفت امتیاز برای دومی گروه F می‌جنگند، اما ۷ امتیاز از ۵ بازی یعنی ضعیف‌ترین نتایج ممکن و هر دو تیم با ادامه این روند شانسی برای صعود حتی به‌عنوان تیم دوم هم ندارند و اگر به صعود فکر می‌کنند، باید هر سه بازی پیش‌رو که شامل یک تقابل با ژاپن صدرنشین می‌شود را ببرند.

G؛ سورپرایز مالزی یا کام‌بک امارات؟

در این گروه ویتنام بدون باخت صدرنشین است و مالزی در کمال ناباوری دوم، اما امارات با یک بازی کمتر می‌تواند کام‌بک بزند و حداقل به رتبه دوم برسد. این گروه وضعیت پیچیده‌ای دارد و اگر سورپرایزی در کار نباشد، امارات در دور برگشت با توجه به ۳ بازی خانگی شانس بیشتری برای دومی و حتی صدرنشینی گروه دارد. شرایط امارات دقیقاً مشابه ایران است و می‌تواند اول هم شود و آن موقع ویتنام شانس زیادی برای صعود به عنوان تیم دوم دارد.

H؛ جنگ ناجوانمردانه

تیم دوم این گروه قابل پیش‌بینی نیست، چون لبنان، ترکمنستان و کره‌شمالی رقابت پایاپایی دارند، اما کره شمالی که فعلاً دوم است در بازی‌های خانگی با همین تیم‌ها به‌راحتی می‌تواند صدرنشین شود، اما تیم دوم بدشانس است و رقابت نزدیک امتیازات را کاهش می‌دهد.

ایران با بحرین و عراق به عنوان رقیب بالفعل می‌جنگد و اگر از پس یکی از آن‌ها برنیاید باید با حریفان بالقوه‌اش در گروه‌های دیگر رقابت کند.

بالاترین امتیاز برای یک تیم دوم ۱۹ امتیاز است که عمان یا قطر می‌توانند این عدد را کسب کنند و چین هم می‌تواند با این عدد دوم شود که کار ساده‌ای نیست، پیروزی در ۴ بازی پیش‌رو. در دیگر گروه‌ها هم شرایط مشابهی وجود دارد، اما در نهایت پیش‌بینی می‌شود تیم‌های دوم با ۱۷ امتیاز یا بیشتر قطعاً در مرحله بعدی باشند و ۱۶ امتیاز و کمتر کار را به تفاضل گل می‌کشد که در این صورت باتوجه به حضور کامبوج در گروه ما شانس با ایران یار بوده، ولی اگر می‌خواهیم به‌عنوان تیم دوم صعود کنیم باید باختن را فراموش کنیم و در غیر این صورت فقط باید دعا کرد! در پایان جدول فعلی تیم‌های دوم را می‌بینید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج