۹۳۱۸۳۱
۱۹ نظر
۵۰۰۰
۱۹ نظر
۵۰۰۰
پ

پرسپولیس با چهار شکست می‌تواند قهرمان شود؟

جایگزینی مربی قهرمان همیشه مأموریت دشواری است، با این حال کالدرون حاضر شد هدایت پرسپولیس را پس از سه قهرمانی متوالی با برانکو بپذیرد و البته تأکید کرد که هدفش چیزی جز تداوم قهرمانی‌ها‌ نیست.

ایران ورزشی: جایگزینی مربی قهرمان همیشه مأموریت دشواری است، با این حال کالدرون حاضر شد هدایت پرسپولیس را پس از سه قهرمانی متوالی با برانکو بپذیرد و البته تأکید کرد که هدفش چیزی جز تداوم قهرمانی‌ها‌ نیست. با این حال اوضاع برای مربی آرژانتینی خوب پیش نمی‌رود و او دیروز در هفته یازدهم، برای چهارمین بار مزه تلخ شکست را چشید.

اگر سه شکست قبلی برابر مدعیان قهرمانی ثبت شده بود، او این‌بار مغلوب تیم بی‌ادعای نفت مسجدسلیمان شد. تفاوت دیگر این شکست با موارد قبلی که در شش هفته نخست ثبت شد در این است که او فرصت کافی برای شناخت تیمش و حریفان را داشته. اگر آزمون و خطاهای هفته‌های نخست را به حساب تلاش او برای پیدا کردن ترکیب ایده‌آل بگذاریم، ادامه تغییرات در ترکیب پرسپولیس پس از گذشت بیش از یک سوم فصل نگران‌کننده به نظر می‌رسد.

او هنوز در هیچ‌کدام از خطوط به ترکیب ثابت نرسیده و جابه‌جایی‌ها هم کمک زیادی به بهبود کیفیت تیم نمی‌کند. مثلاً استفاده از نادری در خط میانی گره‌گشا نشد و ترکیبی که او برای دفاعش در هفته‌های اخیر در نظر گرفته، عملکرد متزلزلی داشت.

خط دفاع چهار نفره پرسپولیس که باید انسجام پیدا کرده باشد، حتی از روزهای شروع فصل ناهماهنگ‌تر به نظر می‌رسد. نشانه این افول دفعات تک به تک شدن مهاجمان نفت است که با یک پاس عرضی خودشان را مقابل دروازه و بیرانوند می‌دیدند. آفسایدگیری مدافعان این تیم به قدری ناشیانه بود که اگر مهاجمان میهمان دقت می‌کردند این شکست می‌توانست سنگین‌تر شود.

به ادعای اول فصل کالدرون برگردیم: آیا پرسپولیس هنوز بختی برای چهارمین قهرمانی متوالی دارد؟ آنچه این روزها در زمین می‌بینیم نشانه‌های یک تیم قهرمان نیست، ولی می‌خواهیم نگاهی آماری به این موضوع داشته باشیم. آیا با چهار شکست هنوز بختی برای قهرمانی وجود دارد؟

در ۱۸ دوره قبلی لیگ تنها ۵ تیم با کمتر از ۴ شکست قهرمان شده‌اند. ۱۳ قهرمان ادوار مختلف لیگ برتر در این مسیر ۴ بار یا بیشتر شکست خورده‌اند. دو قهرمانی پرسپولیس با برانکو (لیگ شانزدهم و هفدهم) با ۴ شکست به دست آمده است، ولی او موفق شد آخرین قهرمانی‌اش را با تنها یک شکست ثبت کند. بیشترین شکست در راه قهرمانی مربوط به سپاهان (لیگ دوم، ۲۶ بازی) و استقلال (لیگ هشتم، ۳۴ بازی) است که ۶ بار شکست خوردند. ولی در ده دوره اخیر لیگ برتر هیچ تیمی با بیش از ۵ شکست قهرمان نشده است.

اگر تعداد شکست‌ها را ملاک بگیریم، پرسپولیس برای تکرار قهرمانی در دو سوم باقی‌مانده مسیر (۱۹ بازی) یک یا حداکثر دو‌ بار اجازه شکست دارد. در عین حال متوسط امتیازات پرسپولیس (۷۲/۱) فاصله نسبتاً زیادی با استانداردهای تیم قهرمان دارد. کافی است به یاد بیاوریم سه قهرمانی اخیر سرخ‌‌پوشان به ترتیب با متوسط امتیاز ۲/۲، ۱۳/۲ و ۰۳/‌۲ به دست آمده است.

تیم کالدرون برای ثبت روند بی‌شکستی و ارتقای متوسط امتیازاتش در ادامه فصل کار خیلی سختی دارد، مگر اینکه تیم کاملاً متحول شود. آیا کالدرون این توانایی را دارد و مهم‌تر از آن می‌تواند تا آخر این مسیر کنار پرسپولیس باقی بماند؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • zafar

      فقط بازگشت برانکو میتونه پرسپولیسو به ریل برگردونه چون این تیم برانکوئه که حفظش کردن ولی بازیکنا همه سرگردونن و هیچکی تو پست خودش نیست یا مرتب جاهاشون عوض میشه ضمن اینکا پرسپولیس برنامه خاصی هم برای حمله نداره..مشخصه با کالدرون به جایی نمیرسه..با نظر من اگه کالدرون رو هم ننیتونن بیرون کنن یکی مث کریم باقری که سالها درکنار تیم بوده وشناختش وروابطش با بازیکنا خوبه ،گزینه قابل قبول تریه..ماموریت عرب برای زمین زدن پرسپولیس به خوبی انجام شد

    • بدون نام

      به جهنم و درک که قهرمان نشود انگار همه بدهکار این تیم هستند!!

    • محمدرضا هلاکویی

      سلام.با کالدرون هرگز.با برانکو به احتمال زیاد

    • بدون نام

      آقا چرا سفسطه میکنید؟
      کدام مربی؟
      کدام بازیکن؟
      پرسپولیس هرجه جام آورد از صدقه سری دولت و وزیره.

      پاسخ ها

      • tiger

        بلشه تو خوبی

      • بدون نام

        دقیقا

    • بدون نام

      عمرا" .‌‌‌...

    • علیبرززز

      با کالدرون ۸ ام هم نمیشه

    • علیبرززز

      با کالدرون ۸ ام هم نمیشه

    • بدون نام

      برانگو ه هم نمیتونه غلطی بکنه چون همه حامیاشون که کمک میکردن عقده چندساله جام نگرفته بودن رو بگیرن باباسلطانم بره دیگه رنگ جامم نمیبینید

      تا کی حق بقیه رو باید میخوردن بسه دیگه بابا

    • یاسر ملکی

      پرسپولیس نیاز شدید به یک تمام کننده ماهر دارد،

    • بی انگیزه

      حسن زاده و فتاحی چطور یکباره برکنار شدن جواب این سوال رو اگه بدونید طرز قهرمانیهای لنگ توسط عابربانکی ک مدتهاست دربنده دستتون میاد وبرانکویی ک ب یکباره فرار کرد و دیگه هم پشت سرشو نگاه نکرد.همه اینارو کنار هم بذارید تا بفهمید قضیه چی بوده فساد در ایران تو هرسطحی شایع هست و بشدت فراوان.....

      پاسخ ها

      • رویا

        موافقم شدیدا

      • صفا

        همینکه دو سال آخر خبری از هدایتی نبود اما پرسپولیس باز هم قهرمان شد و هتتریک کرد و دبل کاپ گرفت مشخص شد که پول همه چیز نیست اگر هم هدایتی بوده فقط اسپانسر بوده نه برای پرسپولیس که حتی برای تیم ملی چارتر هم میگرفت. اثرات سوزشِ هتتریک تا سالهای سال در وجود منحوستون همچنان موندگاره و بایدم چرندیات تحویل بدید

    • latifmor

      خوش خیالی بسه این تیم انگار فقط بلده توپ روببره پشت ۱۸ وبس بازیکن ها میگن توپ بیاد پیش ما پشت حریف قایم میشن

    • ملاکت

      کیسه کش تو دیروز هم میگفتی تارتار از قصد میبازه خجالت بکشید کثیف ها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خجالت تو بکش که دقیقه ۸۰ به بعد برای تیمت پنالتی میگیرن همیشه.
        دیروز پیام حیدری پنالتی نگرفته فحشش دادن.سید بلال هم میگفت داوری بد بوده
        خجالت بکشین لنگیها

    • عشق ابی

      آره شکی توش نیس.... با این وزارتیکه داریم... داوران شریف.... فدراسیون محترم ... شک نکن با ده تا باختم قهرمان میشه شما ناراحت نباش

    • عشق ابی

      آره شکی توش نیس.... با این وزارتیکه داریم... داوران شریف.... فدراسیون محترم ... شک نکن با ده تا باختم قهرمان میشه شما ناراحت نباش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج