جاباما
۹۳۱۸۴۱
۲۵ نظر
۵۰۰۳
۲۵ نظر
۵۰۰۳
پ

زهر در بدن پرسپولیس

این یک شکست ۶ امتیازی بود. برای تیمی که بعد از سه قهرمانی پی در پی حالا در عصری متفاوت روزگار را سپری می‌کند و لیگ را تا اینجای کار سینه‌خیز جلو آمده، باخت برابر یک تازه‌وارد آن هم در تهران ناکامی تلخی بود که پرسپولیس را در مسیری که در آن لنگ‌لنگان تا بدین جا جلو آمده، دچار یک سکته بزرگ کرد.

ایران ورزشی: این یک شکست ۶ امتیازی بود. برای تیمی که بعد از سه قهرمانی پی در پی حالا در عصری متفاوت روزگار را سپری می‌کند و لیگ را تا اینجای کار سینه‌خیز جلو آمده، باخت برابر یک تازه‌وارد آن هم در تهران ناکامی تلخی بود که پرسپولیس را در مسیری که در آن لنگ‌لنگان تا بدین جا جلو آمده، دچار یک سکته بزرگ کرد. سکته‌ای که حالا سرخ‌ها را در بحرانی عجیب فرو می‌برد که خروج از آن در این مقطع از لیگ آسان نیست.

بعد از یک برد حداقلی در اهواز و برابر فولاد چغر نکو، به نظر می‌رسید که پرسپولیس آرام آرام به کرانه آرامش رسیده و مسیر موفقیت را بعد از چند هفته فراز و نشیب و عبور از تونل وحشت یافته اما این شکست نوبرانه برابر مسجدسلیمان، یک ناکامی عجیب بود که پرسپولیس را در شرایط ویژه‌ای قرار می‌دهد.

نفت مسجدسلیمان میهمان ناخوانده لیگ برتر که در عین ناباوری در فصل جاری هنوز شکستی را در لیگ تجربه نکرده، با اتیکت فوتبال دفاعی و فیزیکی در لیگ در کمرکش جدول قرار گرفته؛ تیمی که بیشتر از فوتبال بازی کردن به دنبال خراب کردن بازی حریف است. ضدتاکتیکی که از خاستگاه فوتبالی سرمربی نفتی‌ها می‌آید. مهدی تارتار در طول دوران فوتبالش یک هافبک دفاعی با مؤلفه‌های فیزیکی و خشونت بوده و حالا در دوران مربیگری نیز تیم‌هایش بیش و کم از همین سبک پیروی می‌کنند. تیمی که با یک فوتبال دینامیکی و فیزیکی جنگ تمام عیاری را به راه می‌اندازد و بازی حریف را تخریب می‌کند و در تک مضراب‌ها به دنبال گرفتن نتیجه است.

تارتار در برابر پرسپولیس نیز همین تاکتیک آشنا را به کار گرفت و موفق شد تا حدودی بازی پرسپولیس را خراب کند و در ادامه با ضدحملات برق‌آسا دروازه پرسپولیس را چند‌بار به سختی تهدید کرد اگرچه تک گل آنها روی یک ضربه ایستگاهی و آسانگیری مدافعان بی‌خیال پرسپولیس به دست آمد.

در مقابل پرسپولیس اگرچه توپ و میدان را به طور کامل در اختیار داشت اما بعد از یک نیمه نسبتاً آرام و از دست دادن تک موقعیت‌ها، بعد از گل ناگهان به هم ریخت و به بازی بازنگشت. این همان مشکل بزرگی است که پرسپولیس در فصل جاری از آن به شدت رنج می‌برد.

تیمی که بعد از عقب افتادن از حریف تمرکز خود را از دست داده و نمی‌تواند به بازی بازگردد.

سرخ‌ها بعد از گل کاملاً توپ را به زمین مسجدسلیمان بردند و حریف را در منگنه گذاشته و بازی به مراتب بهتری نسبت به دقایق ملال‌آور قبل از گل ارائه دادند اما ضعف در زدن ضربه آخر و عدم استفاده از موقعیت‌ها یک تنش و عدم تمرکز در اردوی سرخ‌ها را نشان می‌د‌اد.

تیمی که از ۶ قدمی و موقعیت تک به تک نمی‌تواند دروازه را باز کند، بی‌تردید از عدم اعتماد به نفس و به هم ریختگی و تشتت روانی رنج می‌برد و نداشتن مهاجم ششدانگ و گلزن نیز این مشکل را مضاعف کرده.

همیشه نخستین بازی‌ها بعد از اردوهای ملی، دشوار به نظر می‌رسند چه آنکه تیم با خروج ملی‌پوشان دوپاره شده و بدون نفرات اصلی‌تر تمرین می‌کند. از سوی دیگر با عدم حضور این نفرات و تعطیل شدن موقت بازی‌ها، تیم از فضای مسابقه نیز دور می‌افتد ضمن اینکه ملی‌پوشان در یک فضای متفاوت، با مربی متفاوت و انگاره‌های متفاوت‌تر از باشگاه تمرین و مسابقه می‌دهند و همین آنها را از فضای تیم دور می‌کند.

برای پرسپولیسی که هنوز مهره‌هایش با فضای جدید و تفکرات و فلسفه کالدرون کاملاً خو نگرفته‌اند و آقای سرمربی نیز کماکان در فضای آزمون و خطا قرار دارد، این شرایط، مثل یک سم است، سم مهلکی که حالا در برابر نفت مسجدسلیمان خود را نشان داد تا چهارمین باخت آنهم در خانه و در یک بازی به ظاهر آسان رخ دهد.

برای خروج این زهر از بدن، پرسپولیس نیاز به پادزهری قدرتمند دارد؛ آنچه به نظر در مجموعه فعلی سرخ‌ها یافت نمی‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      زهر مارشون بشه اونایی که چشم دیدنه پرسپولیسو ندارن خدالعنتشون کنه

      پاسخ ها

      • بی انگیزه

        تحفه بود ک کسی چش دیدنشو داشته یا نداشته باشه ی مشت لمپن پا پتی...

    • محمدرضا هلاکویی

      سلام.چرا زودتر این سهم را از بدن پرسپولیس خارج نمی کنید.آقای مدیر عامل محترم.معطل نکمید،خواهشا هر چه سریعتر برانکو را آورده و دل هواداران را شاد،کنید.ممنون

      پاسخ ها

      • بی انگیزه

        سم عزیز دل لنگیم سهم ی چیز دیگس خخخخخخ

    • علی اسکندری

      انشاالله این زهر خارج که نخواهد شد هیچ بهش اضافه هم خواهد .

      پاسخ ها

      • ده شصتی سوخته.،،

        توببندگاله رو کیسه کش

      • یوسف دهقان

        قهرمانیهای پرسپولیس خیلی بهت فشار اورده که اینجوری زخمی شدی خوب میشه جاش عمو جان

    • ادریس

      مقابل فولاد ناداوری شد اونم نمیبردند اگه اون خطای فولاد پشت محوطه گرفته میشد

    • حسن

      دوستان اصلا این فصل فوتبال کردن بلدنیستیم همه اش روبه عقب هستیم فوتبال روبه جلوبلد نیستیم همه ضعیف بودیم دروازه رواصلا نمیبینیم وراهش روگم کردیم این بازی نیست باید بازیکنان روسکوها روببیند پرسپولیس شاداب نیست همه دوست دارندمابه بازیم وامسال نباید قهرمان بشویم امسال پرسپولیس قربونی است ، چرا باید با پرسپولیس بااینهمه طرفدار اینکارها رومیکنند فقط بازی پرسپولیس ......

    • mostafa shasti

      چرک پولیس

    • بدون نام

      به عنوان یه استقلالی میگم پرسپولیس تیمی با بهترین بازیکناس ولی سرمربیشون چیزی از تاکتیک نمی دونه واسه همینه خوب نتیجه نمیگیرن. همه تیم ها یه سری مشکلات دارن ولی به بقیه تیم ها ربط نداره . درست نیست چون یه تیم خوب نتیجه نمیگیره تقصیر رو بندازن گردن فلان شخص یا فلان تیم.

    • بدون نام

      به عنوان یه استقلالی میگم پرسپولیس تیمی با بهترین بازیکناس ولی سرمربیشون چیزی از تاکتیک نمی دونه واسه همینه خوب نتیجه نمیگیرن. همه تیم ها یه سری مشکلات دارن ولی به بقیه تیم ها ربط نداره . درست نیست چون یه تیم خوب نتیجه نمیگیره تقصیر رو بندازن گردن فلان شخص یا فلان تیم.

    • ملاکت

      اون کیسه کشای که میگفتن تارتار مثل پیشکسوت های آشغال خودشون حروم خوره و تیمشو به باخت میده کجا هستن؟خجالت بکشید از این وحشی گری هاتون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ملاکت عزیز صفات و خصوصیات خودتون و به بقیه نسبت نده
        لنگی عزیزم

      • بدون نام

        ملاکت عزیز صفات و خصوصیات خودتون و به بقیه نسبت نده
        لنگی عزیزم

      • احمد حیدری

        اگر توجه کردی تارتار باز بازی کرد شما خودتون بی غیرتی کردین شما به مکانی باختین و گرنه تارتار بازش کرده بود

      • محمد

        لنگی چقدر این صفات آشناست
        آهان یادم اومد اینهایی که گفتی و زد و بند و حمایت شدن و دوپینگ و بازیکن منشوری و ترک زمین اونم فقط دو بار جلوی ما
        از صفات بارز شما هاست

    • رضا

      بیچاره ها هه هه هه دروازه بونتون را نفتی ها خریده بودند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چقدر این کیسه میسه ها پارس میکنن

    • S S

      ببینید چطوری مثل مار زخمی به خودشون می پیچند .اینا عادت کردن به مفت بری و گرفتن جام های دوزاری دولتی .امسال که دولتمردان پرسپولیسی پا پس کشیدن ببینید چطور پرسپولیس تو باتلاق گیر کرده
      خاک بر سرتون با اون جامهای تقلبی دولتی اگه مردانگی دارین و فوتبال بلدین امسال قهرمان بشین.

    • بدون نام

      پرسیولیس خوب بازی کرد کمی کند بودن ! تیم ها اتوبوسی دفاع میکند واتقاقی هم گل میزنند بازی زیبایی در مقابل تیم قوی نمیکند

    • مهدوی کیا

      پرسپولیس هم مثل همه قدرت های بزرگ فوتبال بعداز قهرمانی های متوالی دچار افت شده ولی میتونه به روزهای با صلابتش برگرده چون پتانسیل شو دار

    • صفا

      تنها افتخار کیسه چرکای شیش در دبل چهارتایی دسته‌سه‌ای توی این چهار سال: قشقایی، کاشیما، دو تا برد دربی، رفتن برانکو... تا قبل از رفتن برانکو میگفتن تا ۱۴۰۰ قهرمانین اما بعد از برانکو میگن وزیر دیگه هواتون نداره دیگه قهرمانی نمی بینین البته راست میگن چون خود وزیر گفته بود برانکو دیگه بستشه پولشو ندین زیر پاشو خالی کنین تا خودش بره.

    • استقلال کبیر ⭐⭐. چهارفینال آسیا و دوقهرمانی. لنگ موز خور آسیا

      ایشالله ک این نماد فساد ویران تر بشه

    • استقلال کبیر ⭐⭐. چهارفینال آسیا و دوقهرمانی. لنگ موز خور آسیا

      ایشالله ک این نماد فساد ویران تر بشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج