جاباما
۹۳۲۵۵۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

ترامپ از عفو نظامی متهم به جنایت جنگی دفاع کرد

رئیس جمهوری آمریکا پس از اخراج وزیر نیروی دریایی به دلیل مخالفت با او در پرونده عفو یک نظامی متهم به جنایت جنگی، از اقدام خود دفاع کرد.

ایرنا: رئیس جمهوری آمریکا پس از اخراج وزیر نیروی دریایی به دلیل مخالفت با او در پرونده عفو یک نظامی متهم به جنایت جنگی، از اقدام خود دفاع کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بامداد دوشنبه از اقدام خود برای عفو یک نظامی متهم به جنایت جنگی و همچنین اخراج وزیر نیروی دریایی به دلیل مخالفت با این عفو دفاع کرد.

ترامپ از عفو نظامی متهم به جنایت جنگی دفاع کرد

ترامپ در پیامی توئیتری از نحوه برگزاری دادگاه «ادوارد گالاگر» کماندو عضو یگان SEAL در نیروی دریایی ارتش آمریکا که به جنایت جنگی متهم و سپس تبرئه شده و در یک فقر عکس انداختن با جسد یک داعشی مجرم شناخته شده بود، انتقاد کرد و گفت که از محاکمه وی راضی نبوده است.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفت که هزینه‌های سنگین اضافی که از قراردادهای بسته شده در دوره دولت پیشین باقی مانده بود، آنگونه که مورد رضایت او باشد مدیریت نشده بود، به همین دلیل وزیر نیروی دریایی اخراج شده است.

«ریچاد اسپنسر» وزیر نیروی دریایی ارتش آمریکا ساعتی پیش به درخواست «مارک اسپر» وزیر دفاع دولت ترامپ استعفا خود را تقدیم کرد.

ترامپ در ادامه پیام توئیتری خود گفت که «کن بریت‌ویت» سفیر آمریکا در نروژ برای پست وزارت نیروی دریایی معرفی خواهد شد.

گالاگر در دادگاه نظامی به کاهش درجه محکوم شده بود، اما ترامپ بر اجرا نشدن این حکم تأکید کرد. وی پنجشنبه گذشته در توئیتی خواستار انصراف نیروی دریایی از اجرای این حکم شد.

با این حال، نیروی دریایی ارتش آمریکا تلاش تازه‌ای را برای کاهش درجه گالاگر و ۳ عضو دیگر نیروهای SEAL و اخراج آنها آغاز کرده است.

یک مقام ارشد پنتاگون که خواست نامش فاش نشود، گفت: ماندن یا اخراج گالاگر به تصمیم هیأتی از افسران SEAL نیروی دریایی بستگی دارد که ماه دسامبر تشکیل جلسه خواهد داد.

رسانه‌ها پیشتر گزارش دادند که اسپنسر توئیت ترامپ را یک فرمان رسمی نمی‌داند و گفته است که برای اقدام در ارتباط با گالاگر به دستور رسمی نیازی ندارد.

گالاگر ۱۵ سال است که در یگان کماندویی SEAL خدمت می‌کند. وی متهم شده بود که سال ۲۰۱۷ یک زندانی داعشی را در عراق با ضربات چاقو کشته است. او به تلاش برای قتل سایر غیرنظامیان و کارشکنی در اجرای عدالت نیز متهم شده بود.

دادگاهی در آمریکا در ماه ژوئیه وی را از این اتهامات تبرئه اما صرفاً به این متهم کرد که با همقطارانش با جسد یک عضو داعش عکس گرفته است.

گالاگر یکی از سه نظامی متهم به جنایت جنگی است که هفته گذشته توسط ترامپ مورد عفو قرار گرفتند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج