۹۳۲۶۹۷
۷۰ نظر
۵۰۳۷
۷۰ نظر
۵۰۳۷
پ

آیا شما بسته‌ی معیشتی دولت را دریافت کرده‌اید؟!

طرح معیشتی به گفته ربیعی ۶۰میلیون نفر شامل بازنشستگان، بیمه‌های بازنشستگی و حقوق‌بگیران ثابت را در برمی گیرد و این طرح در سه نوبت در روز‌های ۲۷ و ۲۹ آبان و دوم آذرماه واریز شد. با وجود این هنوز هستند بسیاری از افرادی که از این کمک بازمانده‌اند و نکته طنز داستان اینجاست که کد دستوری جاماندگان طرح معیشتی هنوز فعال نشده است و به نظر می‌رسد دیگر نباید منتظر واریز پولی به حساب‌شان باشند.

روزنامه فرهیختگان - الهه قاسمی: «من هر روز در مسیر چهره‌های مردم را می‌بینم و نظرشان نسبت به خودم را نظرسنجی می‌کنم. از روی اینکه چند نفر می‌خندند، چند نفر عصبانی هستند، چند نفر قیافه‌شان گرفته است، پس نیازی نیست که روزنامه‌ها از مشکلات مردم بنویسند تا رئیس‌جمهور باخبر شود! رئیس‌جمهور و دولت درد مردم را می‌دانند.»

خردادماه امسال که آقای روحانی این حرف‌ها را زد، اینقدر به چهره‌های مردم توجه نکرده بودم، اما اگر به خوبی دقت کنید، نگاه غمزده و چهره‌های محزون مردم در این روز‌ها را که با آلودگی هوا و گرانی بنزین و سختی معیشت همراه شده است، به خوبی می‌توانید ببینید.

روز‌های سختی که مردم با بنزین سه تومانی می‌گذرانند و چشم‌شان به صفحه موبایل‌شان است تا شاید اندک کمک معیشتی برایشان واریز شود. سومین مرحله پرداخت کمک‌معیشتی شب گذشته درحالی واریز شد که بسیاری از مشمولان این طرح از این کمک بازماندند.

آیا شما بسته‌ی معیشتی دولت را دریافت کرده‌اید؟!

طرح معیشتی به گفته ربیعی ۶۰میلیون نفر شامل بازنشستگان، بیمه‌های بازنشستگی و حقوق‌بگیران ثابت را در برمی گیرد و این طرح در سه نوبت در روز‌های ۲۷ و ۲۹ آبان و دوم آذرماه واریز شد. با وجود این هنوز هستند بسیاری از افرادی که از این کمک بازمانده‌اند و نکته طنز داستان اینجاست که کد دستوری جاماندگان طرح معیشتی هنوز فعال نشده است و به نظر می‌رسد دیگر نباید منتظر واریز پولی به حساب‌شان باشند.

حتما برای شما هم این سوال پیش آمده است که چگونه بین این ۶۰ میلیونی که دولتی‌ها مدعی کمک به آن‌ها هستند، حتی یک نفر هم در دور و اطراف‌تان دیده نمی‌شود. سوم آذرماه است و عقربه‌ها ساعت ۱۰ را نشان می‌دهند. به سراغ اقشار مختلف مردم رفتم تا این مساله را با آن‌ها در میان بگذارم و ببینم کدام یک از اقشار مردم شامل این کمک معیشتی شده‌اند.

هیچ رقمی برایم نریخته‌اند

مغازه مرغ‌فروشی خلوت است و جز شاگرد قصابی کسی در آن نیست. از صاحب مغازه می‌پرسم آیا کمک معیشتی برایش واریز شده یا خیر که می‌گوید هنوز هیچ رقمی برایش ریخته نشده است.

برایم دیشب واریز کردند

پیک موتوری در کنار خیابان در حال بستن باری روی موتور خود است که از او می‌پرسم آیا این کمک معیشتی برای او واریز شده است؟ می‌گوید دیشب برایش واریز کرده‌اند.

برای خودم نریختند، اما برای همکارانم ریختند

نزدیک روزنامه که می‌شوم، مرد رنگ‌کار در حال رنگ‌زدن در و پنجره مغازه است. وقتی از او می‌پرسم که آیا این کمک معیشتی شامل حالش شده است به من می‌گوید که برای خودم نه، اما برای دیگر دوستانم ریخته‌اند، شاید برای ما را هم امشب بریزند.

گفته‌اند برای همه می‌ریزند

کمی دور می‌شوم و راسته خیابان را پایین می‌روم، به دکه روزنامه‌فروشی می‌رسم. به متصدی دکه می‌گویم آیا از کمک معیشتی مردم بهره‌مند شده‌ای یا خیر که در جوابم می‌گوید اطلاعی از این مساله ندارم، اما گفته‌اند برای همه می‌ریزند.

با ۳ فرزند و مستاجرنشینی پولی برایم نریخته‌اند

در همین گوشه و کنار دستفروشی کنار خیابان بساط خود را پهن کرده است و همه نوع جنسی در بساط خود دارد. از او نیز همین سوال را می‌پرسم که در جواب می‌گوید یارانه برایمان می‌ریزند و زندگی‌مان با همان می‌گذرد، اما از این کمک معیشتی خبری ندارم. مرد با شرمندگی می‌گوید که با سه فرزند قادر به پرداخت اجاره خانه خود هم نیستم و چاره‌ای جز دستفروشی ندارم.

برای من پولی نریخته‌اند

در ادامه راهی پاساژ ابزارفروشی می‌شوم، به داخل یکی از مغازه‌ها می‌روم. مرد در جواب سوالم می‌گوید که بین کاسب‌های محل برای دو، سه نفری واریز کرده‌اند، اما برای من نه.

اگر شما خبر دارید، ما هم خبر داریم

از پاساژ که بیرون می‌آیم، وارد مغازه‌ای می‌شوم که دوربین مداربسته می‌فروشد، وقتی سوال مشترک را از او هم می‌پرسم، می‌گوید که اگر برای شما ریخته‌اند، ما هم چنین پولی را دیده‌ایم. یارانه را سر ماه برایمان می‌ریزند، اما از این پول خبری نیست.

اطلاعی ندارم

کنار در پاساژ مرد جوانی در حال بردن املتی به درون پاساژ است. از او نیز می‌پرسم آیا شامل این کمک معیشتی شده است یا خیر که می‌گوید من بچه شهرستانم، من نه یارانه دریافت می‌کنم و نه کمک خاصی. همه امور در دست مادرم است و من اطلاعی ندارم.

دیشب برایم واریز کردند

به سراغ مغازه‌داری می‌روم تا خوراکی‌ای به‌عنوان صبحانه از او بخرم. وقتی از او می‌پرسم که آیا کمک معیشتی را به حسابش ریخته‌اند یا خیر، می‌گوید دیشب برایش واریز کرده‌اند.

کمک معیشتی به پرستاران ندادند

درباره باقی بچه‌ها از او سوال می‌کنم و او در جواب می‌گوید تا جایی که خبر دارم برای پرستاران و آن‌هایی که خانه یا ماشین داشتند، پولی واریز نشده است، تلفن را قطع می‌کنم و به راه خود ادامه می‌دهم.

آیا شما بسته‌ی معیشتی دولت را دریافت کرده‌اید؟!

کمک معیشتی دردی را دوا نمی‌کند

کنار این مغازه، لباس‌فروشی مردانه‌ای باز است که دو مرد سن و سال‌دار در آن هستند. وقتی وارد مغازه‌شان می‌شوم، از قیمت اجناس‌شان می‌پرسم و وقتی از چند‌برابرشدن‌شان متعجب می‌شوم، مرد فروشنده می‌گوید کارهایمان اکثرا ترک هستند و این قیمت قدیمی آنهاست.

از او می‌پرسم که آیا از این کمک معیشتی برخوردار شده است یا خیر که می‌گوید برای برخی شب گذشته ریخته‌اند، اما مگر شما با این ۵۰ هزار تومان وضعیت‌تان عوض می‌شود؟ این کمک معیشتی دردی را دوا نمی‌کند.

تاکنون برای پدرم هیچ پولی نریخته‌اند

در همین حین که از مغازه لباس‌فروشی خارج می‌شوم، یکی از دوستانم به من زنگ می‌زند و جویای زمان وصل اینترنت می‌شود، پاسخش را می‌دهم و در عین حال وقت را مناسب می‌بینم که از او نیز در این مورد سوال کنم که در جوابم با خنده می‌گوید برای پدرم که یک بازنشسته است، هنوز پولی نریخته‌اند و هرشب از پدرم این موضوع را جویا شدیم که آیا از این کمک بهره‌مند شده‌اند یا نه، اما پولی ریخته نشده است.

پولی برایم نریختند

شاید برای گرانی بنزین و سختی معیشت بتوان با قهوه ترک کمی تسکین پیدا کرد تا تلخی گرانی را کم کنیم. از مرد قهوه‌فروش می‌پرسم که آیا از این کمک‌معیشتی بهره‌مند شده است یا نه که می‌گوید تا دیروز پولی برایم نریخته‌اند. یکی از مشتریان که صدایمان را شنیده، می‌گوید باید به سامانه دستوری آن‌ها پیام بدهیم تا پول را به حساب‌مان واریز کنند.

مگر شما وعده مسئولان را باور دارید؟

از مغازه که بیرون می‌روم نگاهم به اسباب‌بازی‌هایی دوخته می‌شود که کودکان از بیرون ویترین مغازه با لبخند به آن‌ها خیره شده‌اند. داخل مغازه که می‌شوم از فروشنده درباره وضعیت کسب‌وکار می‌پرسم و او می‌گوید وضع‌مان بد نیست، ولی گرانی مشتریان‌مان را کم کرده است. از او درباره کمک‌معیشتی می‌پرسم که می‌گوید پولی برایمان نریخته‌اند، مگر شما به آنچه مسئولان در تلویزیون وعده می‌دهند، باور دارید؟

دیشب به حساب‌مان ریختند

نزدیک ظهر شده است و در دیزی‌سرا باز است، آرام وارد مغازه شان می‌شوم و با تعجب می‌بینم که خانمی پشت دخل نشسته است، از او می‌پرسم آیا این کمک معیشتی به حسابش واریز شده است که در جواب می‌گوید بله دیشب به حساب‌مان ریختند. با خوشحالی می‌گویم خداراشکر که برای یک نفر واریز شده است.

به نظرم برای ۶۰ میلیون نفر نریخته‌اند

مغازه کوچکی زیرپله دارد و در آن دستکش و لباس‌بافتنی می‌فروشد. وقتی قیمت اجناسش را می‌پرسم به من می‌گوید با این قیمت نمی‌توانی پیدا کنی. از او همین سوال را می‌پرسم که می‌گوید به نظرم برای ۶۰ میلیون نریخته‌اند، چراکه من از بیش از ۳۰ خانواده پرسیده‌ام و تنها برای یک خانواده دونفره ریخته بودند. هرچند رقمی هم نیست که بخواهد چندان کمکی باشد.

برای ما نریخته‌اند

در ادامه راه وارد صرافی‌ای می‌شوم که روی در قیمت دلار و یور و دیگر ارز‌ها را نوشته است، از او کوتاه می‌پرسم که قصد خرید یا فروش ندارم، اما آیا کمک معیشتی به حسابش واریز شده است که می‌گوید پولی به حسابش واریز نشده است، در حالی که یارانه را برایشان واریز می‌کنند.

آیا شما بسته‌ی معیشتی دولت را دریافت کرده‌اید؟!

سکوتی که بیانگر هزاران حرف بود

سیگار‌ها با مارک‌های مختلفی در بساطش پیدا می‌شود، در کنار سیگار، لواشک و آلوچه و تمر‌هندی هم دیده می‌شود. پیرمرد سیگارفروش وقتی سوالم را شنید، نگاهی عاقل‌اندر‌سفیه به من کرد و با سکوت از کنارم رد شد؛ گویی با نگاهش به من می‌گفت که چو دانی و پرسی سوالت خطاست.

ان‌شاءالله می‌ریزند

در کنار همه این‌ها رفتگری در خیابان مشغول تمیز کردن است، آرام به کنارش رفته و با گفتن خداقوتی از او همان سوال را می‌پرسم که در جوابم با لبخند می‌گوید خداراشکر از همین کار روزگار می‌گذرانم. با تعجب می‌پرسم واقعا برای شما نریخته‌اند. به آرامی می‌گوید یارانه را هرماه برایم می‌ریزند، ولی از این کمک بنزینی هنوز خبری نیست.

از پیرمرد می‌پرسم برای دیگر همکاران‌تان هم نریخته‌اند، اظهار بی‌اطلاعی کرده و می‌گوید ان‌شاءالله می‌ریزند. راستش را بخواهید رویم نشد به او بگویم که عملا دیگر واریزی وجود ندارد و بعید است پولی به حسابش بریزند. همین که امثال او هنوز امیدوارند، شاید جای امیدی باشد.

فکر می‌کنم برای خودشان ریخته‌اند

مغازه‌های فلافلی و سمبوسه‌فروشی در این خیابان کم نیستند، اما این یکی کمی خلوت بود و مشتری خاصی نداشت. وقتی به داخل مغازه رفتم به گمان اینکه مشتری هستم، بروشوری دستم داد. وقتی سوالم را از او پرسیدم به من گفت فکر می‌کنم برای خودشان ریخته‌اند، برای ما که نریخته‌اند.

ریختند، اما کم است

صدای غمگین علیرضا قربانی در مغازه‌اش بلند است، خودش هم در فکر فرو رفته. وقتی وارد مغازه‌اش می‌شوم از او درباره کمک معیشتی می‌پرسم که می‌گوید برایم ریخته‌اند، اما این رقمی نیست که کمک‌حال این شرایط باشد.

برای ما که نریخته‌اند

قبل از اینکه به سمت خیابان بروم و از مردم درباره واریز شدن کمک‌های معیشتی دولت پس از گران‌شدن بنزین بپرسم، نگاهی به معدود دوستان روزنامه‌نگارم می‌اندازم که اگرچه صبح است و بسیاری از آن‌ها نیامده‌اند، اما در همین جمع کوچک، اکثریت خبری از این کمک معیشتی ندارند و تک و توک از ریخته‌شدن چنین رقمی به حساب دوستان‌شان خبر دارند.

پولی به حسابم نریختند

اگرچه مشاوران سابق آقای روحانی پیش از این اعلام کرده بودند راننده تاکسی‌ها یا یک لبوفروش دانشی درباره مسائل کشور ندارند، اما من ابتدا به سراغ آن‌ها می‌روم تا نظرشان را در این‌باره بپرسم. انارفروش، لبوفروش و دستفروشان همگی در یک‌جا بساط علم کرده‌اند و بازارشان هم بد نیست.

به سراغ آب‌انارفروش می‌روم و از او می‌پرسم با گرانی بنزین چه می‌کنید، لبخند معناداری می‌زند. وقتی از او درباره کمک معیشتی می‌پرسم، می‌گوید پولی به حسابم ریخته نشده است و خبری هم از اینکه برای دوستانم ریخته باشند، ندارم.

نمی‌دانم

سوالم را لبوفروش کنار خیابان نیز شنید. او نیز با گفتن نمی‌دانم خود را خلاص کرد، هرچند نگاهش حرف‌ها داشت که اگرچه وضعیت زندگی‌اش در زمان تصویب برجام و گرانی بنزین نقشی در امور مملکتی ندارد، اما روزگار این روز‌ها بر این قشر سخت می‌گذرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      کجا ریختن.من هیچی به نامم نیس زن و بچه هم دارم.گردش مالی حسابم زیر ۳۰تومن سالانس.کجا ریختن.

    • babak

      ما که نگرفتیم خیلی از همکاران و دوستان و اقوام هم نگرفته اند حتی کسانی که وضعیت مالی بدی دارن اونا هم نگرفتن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما سه نفریم و برامون ریخته شد

      • بدون نام

        دروغ نگو من از خیلیها شنیدم گرفتن چرا شایعه پراکنی میکنید؟!!

    • بدون نام

      چیه روتون نمیشه بنویسید برای عده بسیار معدودی ریخته شده البته دستشون برای ما رو شده.

    • بدون نام

      مطمئنین رئیس جمهور و دولت با ظاهر محترم وضعیت مردم رو میدونن

    • بدون نام

      والا برای ما هم که نریختن

      یک بازنشسته

    • بدون نام

      برنج کیلوی سه هزار تومان شده 25 هزار وبقیه اجناس هم همین طور هالا شما حساب کنید پنچااه هزار تومان چه در دی را دوا می کند.

    • حامد

      دولت تزویر و ریا از این بهتر نمیشه فقط دروغ میگند
      واسه ۶ ملیون نفر هم نریختنند چه برسه ۶۰ ملیون

      پاسخ ها

      • ...

        برا شصت میلیون ریال نفر ریختن اینجا مملکت ریالهاست

    • بدون نام

      والا ما نمیدونیم به کی بگیم آقا ما اگه بخایم دولت به فکر کمک به ملت نباشه کی رو باید ببینیم بابا هروقت خواستیت البته به ظاهر به مردم کمک کنید مردم رو بدبخت تر کردید یه مشت پول هم دولت زد به جیب خودش

    • بدون نام

      بابا این که کاری نداره فقط یک برج سران مملکت بادوملیون آنها یک ملیون هم یارانه برداشت کنند وزندگی شان را بااین سه ملیون اگر اداره کردند اجاره خونه آب وبرق تلفن شهریه مدرسه لباس زنوبچه شان رادادند وهیچ صداشان درنیامد آن وقت ملت را مصر بدانند.

      پاسخ ها

      • در آرزوی وصل اینترنت

        احسنت

    • بدون نام

      سلام دوست من.عرض کنم اگر یک خانواده ۳نفره میانگین روزی۲ نان بگیرد و قیمت نان سنگ ۲هزارتومان بپردازد می شود ماهی ۱۲۰ هزارتومان که باید مقداری هم روی این کمک هزینه معیشتی گذاشت. یعنی بدون در نظر گرفتن گرانی ناشی از گرانی قیمت بنزین و اینکه فقط نان بخوریم این محاسبه ساده شده است. خوب خودت بخوان قصه را زین مجمل

      پاسخ ها

      • در آرزوی وصل اینترنت

        هی هی هی

    • بدون نام

      زنم دیابتی است فشار خون دارد ا درو زانو دارد الان یک برج است یک خانواده شب روز دنبال دارویی آنقدر هم پول نداریم که ه طوری شده ازبازاری آزاد بدست بیاریم چه باید کرد.

    • بدون نام

      بله دریافت کردیم خب که چی

      پاسخ ها

      • بی نام

        پس دیگه از گرونی ننال.تو که وضعت خوب شده الحمدالله

    • بدون نام

      من باز نشسته.اموزش.وپرورش.با 45.سال.سابقه.با.2.بچه.دم.بخت.بسته.نریختن .

    • بدون نام

      وقتی می بینید ملت ارگانی انبوه کار رنج می برند چرا باکشورهاازدر سازش رومی آید.

    • بدون نام

      برای ما ک نریختن بازنشسته

    • بدون نام

      شما فقط حرف میزنید اسلام میگوید باهم سایه مهربان باشید ازدشمنی دوری کنید ولی خودتان برعکس عمل میکنیدوباهیچ بنده خدا خوشتاریا نمی کنید.

    • بدون نام

      مردمو گدا کردن

    • حامد

      یارانه معیشتی هیچ دردی رو دوا نمیکنه . میتونن حقوق کارگر و کارمند رو هم سه برابر کنن

    • بدون نام

      بازهم دروغی دیگر

    • بدون نام

      بسته معیشتی
      خجالت نمیکشید ...
      با این گدا پروری دردی از دل مردم دوا نمیشه ....

    • محسن

      لعنت خدا بر دروغگویان. خدایا مردم را از شر ظالمان نجات ده

    • بدون نام

      زودتر از اون که فکر کنن اون دنیا باید جواب پس بدن انشاالله

      پاسخ ها

      • آزاد

        بسته بدبختی نه معشیتی

    • بدون نام

      سلام شوهرم طلبه هستن واریزنشدماشین پرایدداریم خونه ساده ۴تامحصل هم داریم ازبیشترافرادهم میپرسیم میگن واریزنشده براشون فقط دونفرگفتن واریزشده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب عزيزم شما كه نداشتي 4 تا بچه محصل ميخواستي چكار؟؟!!

      • بدون نام

        برای اینکه خانواده بزرگ داشتن یعنی زندگی واینکه همون خدای که روزی من وشماروتاالان داده مال ۴نفرهم میرسونه

      • بدون نام

        شوهر شما که وضعش خوبه

        الان طلبه هست چهارتا بچه
        آیت الله بشه چندتا؟

      • بدون نام

        آیت الله نمیشه چون طلبه اهل سنت هستن

    • بدون نام

      من وظیفه بگیر هستم برای من نریختن هر کاری می کنم کد را فعال کنم نمیشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با ی گوشی دگ

    • بدون نام

      ماهم یه خانواده ۵نفره اییم نریختن برامون

    • نسرین

      ماهم نگرفتیم

    • بدون نام

      درمجموع فکرکنم به ۱میلیون نفر پرداخت شده نزدیک ۳۰۰هزارخانواده

    • ww

      سلام برای منم که هیچی به نامم نیست،نریختند

    • zahra

      پس چراواریزنمیکنن این کدی هم دادن الکیه اصلاجواب نمیده این چه وضعشه به کیاواریزکردین به صابخونه هایااونایی ک چندمدل ماشین دارن ماکه نداریم هیچی چراواریزنکردین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط دل مردم بیچاره را خوش کردند. من شوهرم بیکاره با دوتا جوون بیکار و یه دختر دانشجو موندم که چکار کنم پسرام همش میگن خودکشی کنیم راحت بشیم از این زندگی. خیلی میترسم...

      • بی نام

        زهرا خانم برای اکثریت جامعه ریخته نشده چه صاحب خانه چه مستاجر.

    • بدون نام

      بدم میاد مکار هستند
      گفتن واسه شصت میلیون نفر جمعا در نظر گرفتیم
      ماها یارانمون قطع نشده . خانواده پنج نفره فقط پدر کارمند .
      چرا نریختن؟

    • بدون نام

      چند سالم اینطوری سر کار بریم ببینیم چی میشه

    • .....

      انقدر حال به هم زن و چندشه اسم یارانه و همین معیشتی و این چرت و پرت ها
      درست یاد آدمهایی میندازه که وقتی شکمشون سیره یه تیکه استخون یا تیکه های کپک زده ی نون رو جلوی سگ پرت میکنن و سگها تو هوا میپرن و میدوند برا گرفتن یه تیکه غذا و سرش دعوا میکنن
      برداشت و تفسیر دیگه ای نمیتونم بکنم

    • ....

      اونایی که گرفتن احتمالا بتونن باهاش بسته ی اینترنتی ماهانه بگیرن

    • ebi

      راننده اژانسم و مستاجر با حساب بانکی صفر
      هیچی نریختن برام
      خدا جواب تک تکشونو بده
      من بیشترین ضرر رو از افزایش نرخ بنزین کردم و حق کرایه بیشتر گرفتن رو هم که نداریم

    • محمد

      25 سالمه قدم 195 دیپلم تجربی لیسانس نرم افزار مترجم زبان انگلیسی و کمی هم چینی و ژاپنی بلدم بیکارم یعنی نه بیکار بیکار ترجمه میکتنم فیلم و سریال برا دوستان مفتی حالشو ببرن 3 ساله مدرک گرفتیم قابش کردیم گذاشتیم به دیوار این قدر دنبال کار گشتم دیگه بیخیال شدم ارزو مرگ دارم اما خدا نمیده خب بگذریم
      این داستان ادامه دارد جا نشد خب چه کنم

    • محمد

      ماشین داشتن که رویاست اما خونه داریم 2 اتاقه با مادرم زندگی میکنم (بدون پذیرایی دو اتاف کلا توشه با حموم و دسشویی همین )40 متری کارگری کار میکنم خرج زندگی رو در بیارم بعد میگید 50 تومن میخوان بدن به من که ندادن میخامم هم ندن گدایی کنم بیشتر در میارم ببخشید زیاد حرف زدم لطفا برا مرگ زودرسم دعا کنید التماستون میکنم

    • بدون نام

      سر كاريم! الكي آمار دادند كه براي چندين ميليون نفر ريختيم . همين چند نفر محدود رو هم جند وقت ديگه نمي ريزند دزداي كثيف

    • بدون نام

      دروغ میگید که واریز کردین من توی روستا زندگی می کنم و مردم اینجا نود درصدشون فقیر هستن هیچ کسی براش پولی واریز نشده. دروغ میگن مثل ...

    • ali

      با این کمک مصیبتی میشه یه دبه ماست خرید، خخخخخخخخخخخخخخخ

    • پت پستچی

      جناب سانسورچی زحمت بکش سانسور نکن
      چرامااینقدر ساده هستیم میخواستن بنزین راگران کنن وحالا هم دروغ دروغ دروغ

    • امیر

      نه

    • بدون نام

      دروغ میگن دروغ میگن دروغ میگن
      من بازنشسته تامین اجتماعی با یک و ششصد حقوق بدون ماشین و خودرو با چهار سر عایله بهم ندادن . ولی با پرروئی میگن به بازنشسته ها دادیم . دروغه دروغه دروغه....

    • حسن اراسته

      سلام‌خسته نباشید بنده یارانه میگیرم ولی این‌پول بنزین برام واریز نشده . تو بازار هستم و فروشندگی میکنم خونه و ماشینی هم بنامم نیست حتی از یکی از گاریچی ها تو بازار سوال کردم که امور زندگیش با همین گاری میگرده گفت برا منم نریختن واقعا برا ۶۰ میلیون ریختن این چه ادعایی هست کردن دورغ تا چه حد

    • بدون نام

      خانواده ما 4 نفر هستيم ولي جالبه يارانه سوخته 3 نفره ريختن ....!!!!
      دزد هاي دروغ گو ..........

    • سکینه

      تو اقوام ما هم به دو خانواده ریختن
      هردوشون دوتا خونه دارن
      ماشین هم دارن
      اونوقت من مستاجر رو پولدار حساب میکنن
      لعنت به دروغگوها
      فکر نکنم به 5 میلیون نفر هم ریخته باشن اونوقت میگن به 60 میلیون ریختم
      اخه تاکی دروغ !!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      من زن مستمری بگیر هستم و سه تا بچه یتیم دارم منم نگرفتم

    • مهشید

      برای ما فقط یارانه ریختن و از بسته خبری نشد، کد رهگیری هم نیومد، اینترنتمونم قطعه،
      ما نه ماشین داریم نه با بنزین کار داریم، نه پول میخوایم، نه اعتراض میکنیم.
      ما شهروند نمونه مطابق سلیقه دولتیم!

    • بدون نام

      خانواده سه نفره كارگر هستيم هنوز چيزي نگرفتيم

    • بدون نام

      مادرم 4 نفرهستند ولي 3 نفر به حسابشون واريز شده 1 نفر و پيچوندن

    • بدون نام

      من تازه ازدواج کردم هیچ املاک و مستغلاتی هم به نامم نیست حسایمم هم خالیه برای من نریختن.به سامانشونم مراجعه کردم هیچ پیامی نیومد.اینم مثل همه حرفای دیگشون دروغه

    • پریا یزدانی

      من یک بیمارم تنهایم خانواده ام خادم همچنین پسرم یادی از من هیچکس نمیکند فقط خدا بس دوستم مدتی پیشم بود ک منفی ب و نا حق کاری ب من کرد ک مردن بهتر ست خدا داند واگذارش ب خدا اول مهربان بعد ستیزه جو آبروی مرا ب گفته وکار هاش برد متعادل نبود ب سنگ حرف بزنی شرف دارد ب این نازن هاجر راسوزاندند ظلم ب یک بیمار نامردیست اعتماد ب هیچکس ندارم کدام حقوق میشی دروغ نگویید خدا شاهد من نگرفتم وجواب اون نازن دروغگو ب حق قاضی خداست واگذارش ب حق روز خوش نبیند کجایی خدا صدای من دردمند را میشنوی ب دادمان برس مرگ آرزوی مه واگذار ب الله روز خوش نبینی خود بهتر دانی کجایی خدا کجایی ؟ناله ما شنیدن دارد....؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟کجایی خدا شکر نعمتت ب دادمان برسید شاد ندهید عادل اوست وفقط سلامتی م را میخواهم فقط سلامتی

    • بدون نام

      نه برای ما و نه برای پدر بازنشستم که حقوقش یک و نیم هستش هم نریختن

    • س

      مادر من هم بازنشسته است وسرپرست خانوار سه نفری . واسه اون هم واریز نکردن

    • بدون نام

      مسئولین دروعگو

    • بدون نام

      مسئولین دروعگو

    • بی نام

      من یارانه عادی رو میگیرم و هیچی هم ندارم ولی این بسته حمایتی رو برام نریختن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج