۹۳۲۹۷۰
۱۶ نظر
۵۰۰۰
۱۶ نظر
۵۰۰۰
پ

تجمع انقلاب برای حمایت از نظام بود یا تخریب؟!

برخی به اعتراض به خیابان‌ها آمدند و خیلی زود اعتراض‌های مدنی جای خود را به اقدامات تخریبی داد. میدان از دست مردم معترض خارج شد و تخریبگران میداندار شدند. خشونت که گسترش یافت، مواجهه با آن هم به ناچار سخت و سفت شد. برخی هم در این میان فرصت را برای مانور دادن سیاسی علیه دولت مهیا دیدند و تدارک دامن زدن به جو ملتهب را کلید زدند.

روزنامه ایران نوشت: برخی به اعتراض به خیابان‌ها آمدند و خیلی زود اعتراض‌های مدنی جای خود را به اقدامات تخریبی داد. میدان از دست مردم معترض خارج شد و تخریبگران میداندار شدند. خشونت که گسترش یافت، مواجهه با آن هم به ناچار سخت و سفت شد. برخی هم در این میان فرصت را برای مانور دادن سیاسی علیه دولت مهیا دیدند و تدارک دامن زدن به جو ملتهب را کلید زدند.

چیزی نمانده بود که علاوه بر کف خیابان، از تریبون‌های رسمی هم بنزین روی شعله‌های اعتراض‌های بنزینی بریزند.
در چنین شرایطی رهبر معظم انقلاب صبح یکشنبه وارد میدان شدند و با اعلام حمایت از مصوبه سران قوا، راه را بر برخی فرصت‌طلبی‌های جناحی بستند.

در ادامه باز هم مردم بودند که در شهرهای مختلف کشور به خیابان‌ها آمدند اما این بار نه برای شعار دادن و اعلام مخالفت با مصوبه سران قوا بلکه در برائت جستن از اقدامات تخریبی که گفته می‌شود در برخی نقاط سازماندهی شده هم بود.

مردم آمده بودند تا این پیام را به رسانه‌های خارجی و بویژه رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور مخابره کنند که اغتشاش و آشوب خواسته مردم ایران نیست، انتقاد و اعتراضی هم اگر به بخشی از مجموعه نظام یا تصمیمی از مجموعه تصمیم‌سازی‌ها وجود دارد، به معنای زاویه داشتن با کلیت آن نیست، آنگاه که پای فرصت‌طلبی خارجی‌ها به میان آید رنگ‌ها و حزب‌ها و جناح‌ها در کنار همدیگر قرار می‌گیرند و در کل آمده بودند تا بگویند وحدت ملی گرانمایه‌تر از آن است که دستخوش برخی اقدامات کور و برخی بهره‌برداری‌های سیاسی و جناحی شود.

گزارش‌های منتشر شده از راهپیمایی‌های انجام شده در چند روز گذشته هم مؤید همین مهم بود. اگر چه در گوشه و کنار کم و بیش حاشیه‌هایی هم دیده شد، اما گویا مردم به حاشیه سازان فرصت عرض اندام ندادند. دیروز در ادامه همین تجمعات مردمی، تهرانی‌ها از مسیرهای مختلف اعلام شده برای راهپیمایی خود را به میدان انقلاب رساندند تا نمایش بزرگتری از وحدت و همبستگی ملی را در برابر بدخواهان ایران نشان دهند. در این میان اما برخی حاشیه سازان به طرق مختلف تلاش کردند این نمایش ملی را به یک حرکت غیر ملی تقلیل دهند و میدان انقلاب تهران و اجتماع مردم در حمایت از نظام را به سمت مخالفت با بخشی از نظام یا حمایت از بخش دیگری سوق دهند.
این گونه بود که در مسیرهای راهپیمایی و در محل سخنرانی فرمانده سپاه کم نبود پلاکاردها و دستنوشته‌ها و بنرهایی که گویا برای یک میتینگ سیاسی و انتخاباتی آماده شده بود.

با همه اینها دلخوری یا انتقاد بعضی شرکت‌کنندگان در راهپیمایی تهران از دولت را اگر از حساب سازماندهی‌های برنامه‌ریزی شده مرسوم جدا کنیم، بر همان منتقدان و معترضان هم حرجی نیست و فراتر از این، اعتراض و انتقاد حق آنهاست. اما نکته قابل تأمل و سؤال اساسی از تدارک دیدگان این ساز ناموافق است که آیا هیچ فرصت و تریبونی برای حمله و اعتراض به دولت نداشته و ندارند که حتماً باید یک اجتماع با هدف برجسته‌نمایی همبستگی ملی را میدان تُرکتازی‌های جناحی و انتخاباتی خود کنند؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تا زمانی که این افراد هستند دولت هر بلای سر این مردم میخواهد می اورد یا این افراد مشکلات که افرادی که به گرانی بنزین اعتراض کردند را ندارند و از جای دولتی تامین میشوند ویا مشکلات دیگران برای این افراد مهم نیست و فقط خود را میبینند باید به حال افرادی که نگران هم وطن خود نیستن تاسف خورد

      پاسخ ها

      • من شروین هستم

        مردم آمدن از نظام حمایت کنند و آن مشت بزرگ حمایت از نظام را در دهان دولت بی تدبیر بکوبند
        این دولت باید هر چه زود تر محاکمه شود.

      • بدون نام

        موافقم

      • بدون نام

        حالا چرا اینفدر کتابی حرف میزنید

      • بدون نام

        اینا یا کارمندن یا دانش آموز یا مواجب بگیرانی که فقط باری بر دوش بقیه مردمن

    • امین

      میشه از این ترک تازی استفاده نکنین

    • بدون نام

      سایکوز یعنی نداشتن توانایی تشخیص واقعیت از خیال
      یعنی مخلوط کردن واقعیت با خیال

      مخصوصا اونجا که گفتی مردم اومدن برای برائت از تخریب گران؛ دقیقا واژه مردم خیال تو بود و باید مینوشتی خودی های سیر نگه داشته شده نه مردم

      مردم واقعی فقط الان عصبانی هستند و بعد از سالها دیدن تبعیض و فساد و اختلاس های فراوان باید شاهد کمتر و کمتر شدن قدرت خریدشان باشند و گرانی های رسمی دولتی مثل نرخ بنزین و گاز این عصبانیت رو بیشتر کرده

      مردم

      پاسخ ها

      • mk

    • بدون نام

      به نظر شما بنزین ۳۰۰۰ تومنی به نفع کدام جناح است
      راست چپ ملت دولت ؟

    • چراغی دیماندول

      بانظرشماموافقم

    • چراغی دیماندول

      بانظرشماموافقم

      پاسخ ها

      • محمد

        آقای چراغ مردم بهترین کاررو کردن اعتراض داشتن نه دنبال حزبند نه تخریبگرهستند فقط دنبال یک زندگی خوب وبدون حاشیه اند که دخلشون باخرجشون بخونه.

    • بدون نام

      واقعا ببخشید اگه به خاطر اون پلاکاردها روحانی جونتون ناراحت شده...بمیرم واسش

    • بدون نام

      تا دولت و روحانی باشند به مردم چرت نگن از همه دعوت نکنند برای برخورد با مردم

    • بهنام

      تا زمانی که مردم کل کشور عزیزمان به این فکر باشند که فقط دارندگان مدرک بالای لیسانس می توانند در همه امور کشور حق تصمیم گیری داشته باشند همین اش و همین کاسه است - بزرگان گفته اند برخی کارها را باید به کاردان هم سپرد و تاریخ ان را نشان داده است

    • بدون نام

      اینا عامه مردم نیستن، یه عده مواجب بگیرن متاسفانه که همیشه در مواقع حساس بر علیه عامه مردم موضع میگیرن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج