۹۳۳۵۱۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

رئیس‌جمهور شیلی از ارتش کمک خواست

همزمان با تداوم ناآرامی‌ها در شیلی، رئیس جمهوری این کشور از قانونگذاران خواست مجوز بازگشت نیروهای ارتش به خیابان‌ها برای دفاع از تاسیسات زیربنایی را صادر کنند.

خبرگزاری ایرنا: همزمان با تداوم ناآرامی‌ها در شیلی، رئیس جمهوری این کشور از قانونگذاران خواست مجوز بازگشت نیروهای ارتش به خیابان‌ها برای دفاع از تاسیسات زیربنایی را صادر کنند.

رئیس جمهوری شیلی دیروز(سه‌شنبه) لایحه‌ای را به کنگره این کشور ارسال کرد که در آن از قانونگذاران خواسته شده از ارتش برای حفاظت از تاسیسات زیربنایی همچون خطوط نقل و انتقال، نیروگاهی برق، فرودگاه‌های، بیمارستان‌ها و دیگر مکان‌های مهم استفاده شود.وی گفته، در صورت استفاده از نیروهای ارتش برای حفاظت از تاسیسات زیربنایی، نیروهای پلیس نیز می‌توانند امنیت شهروندان را تامین کنند.

براساس گزارش روز چهارشنبه رسانه‌های غربی، این درخواست «سباستین پینرا» در حالی مطرح شده است که دیده‌بان حقوق بشر دیروز از سوءرفتارهای جدی نیروهای امنیتی شیلی در اعتراض‌های اخیر این کشور خبر داد.

ناآرامی‌های شیلی در حالی وارد پنجمین هفته شده که تظاهرات در این کشور از ۱۸ اکتبر (۲۶ مهر) در اعتراض به افزایش بهای بلیت مترو آغاز و به تدریج به مخالفت با وضعیت اقتصادی در کشور منتهی شد که پیامد آن غارتگری، آتش‌افروزی و درگیری‌های روزانه بین معترضان و نیروهای پلیس بوده است.
معترضان به دستمزدهای پایین، هزینه‌های بالای بخش آموزش و بهداشت و شکاف عمیق بین فقیر و غنی در کشوری اعتراض دارند که از نظر سیاسی و اقتصادی تحت سلطه چند خانواده قدیمی و نخبه است.
این بدترین بحران سیاسی شیلی در سه دهه اخیر است.

تداوم اعتراض‌های ضد دولتی در این کشور تاکنون ۲۶ کشته و بیش از ۱۳ هزار زخمی برجا گذاشته است. این تظاهرات در سیستم حمل‌ونقل عمومی سانتیاگو(پایتخت شیلی) اختلال ایجاد کرده و بخش خصوصی این کشور متحمل میلیاردها دلار ضرر شده است.

قانونگذاران شیلی به تازگی توافق کرده‌اند تا آوریل(فروردین-اردیبهشت) آینده، همه‌پرسی در مورد بازنویسی قانون اساسی این کشور برگزار شود. ۶۷ درصد از مردم شیلی معتقدند برگزاری این همه‌پرسی گامی مثبت در راستای تغییرات است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج