۹۳۴۵۰۵
۴ نظر
۵۰۱۱
۴ نظر
۵۰۱۱
پ

تظاهرات هزاران نفر علیه نتانیاهو در تل‌آویو

هزاران نفر از ساکنان فلسطین اشغالی در تل‌آویو تظاهرات کرده و خواستار استعفای نتانیاهو شدند.

ایرنا: هزاران نفر از ساکنان فلسطین اشغالی شنبه‌شب در میدان هابیم در مرکز شهر تل‌آویو تجمع کرده و خواستار استعفای «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهونیستی شدند.

تظاهرکنندگان که رسانه‌های صهیونیستی تعدادشان را دست‌کم ۶ هزار نفر اعلام کردند، علیه نتانیاهو که به تازگی در چندین پرونده فساد علیه وی اعلام جرم شده، شعار دادند.

نتانیاهو پس از شکست در تشکیل کابینه تلاش زیادی برای ماندن در قدرت کرد اما به تازگی در درون حزب خود «لیکود» نیز با چالش مواجه است و اعضای این حزب خواستار کناره‌گیری وی از رهبری آن هستند.

تظاهرات هزاران نفر علیه نتانیاهو در تل‌آویو

نتانیاهو و همسرش در طول ماه‌های اخیر، درگیر چندین پرونده فساد مالی بوده‌اند و بارها اخبار آنها در صدر رسانه‌ها قرار گرفته است؛ پرونده‌هایی که در رسانه‌ها به «پرونده ۱۰۰۰»، «پرونده ۲۰۰۰»، «پرونده ۳۰۰۰» و «پرونده ۴۰۰۰» معروف شده است.

«آویخای مندلبلیت» دادستان کل رژیم صهیونیستی پنجشنبه گذشته رسماً علیه نتانیاهو اعلام جرم و او را به فساد مالی، تقلب و سوء استفاده از اعتماد عمومی متهم کرد. این نخستین بار است که علیه یک نخست‌وزیر مستقر در رژیم صهیونیستی اعلام جرم می‌شود.

با این اعلام جرم که همزمان با بن‌بست در تشکیل کابینه در دولت رژیم صهیونیستی انجام می‌شود، دادستان کل این رژیم در مرحله بعد به دنبال لغو مصونیت سیاسی نتانیاهو توسط کنست خواهد بود تا بتواند او را دستگیر کند.

نتانیاهو در پرونده موسوم به ۴۰۰۰ متهم است به «شائول ایلوویچ» مالک شرکت «بِیزِک» میلیون‌ها دلار تسهیلات مالی پرداخت کرده تا پایگاه خبری «واللا» وابسته به این سرمایه دار صهیونیست از او و همسرش حمایت رسانه‌ای بهتری داشته باشد.

زمستان سال ۹۷ مندلبلیت دادستان کل رژیم صهیونیستی، حکم بازداشت و تحقیق از «نیر حفیتز» سخنگوی خانواده نتانیاهو، «شلومو ویلبر» مدیر وزارت اطلاع رسانی این رژیم، ایلوویچ و دو تن از افراد خانواده او و مدیران بلندپایه شرکت بیزک را به اتهام فساد مالی و گرفتن رشوه برای پوشش رسانه‌ای مثبت عملکرد نتانیاهو، کلاهبرداری و سو استفاده از اموال عمومی صادر کرد و پلیس این رژیم پس از بازداشت، آنان را مورد بازجویی قرار داد.

همچنین نتانیاهو در پرونده موسوم به ۱۰۰۰، متهم است که مبلغی حدود ۳۰۰ هزار دلار رشوه به عنوان هدیه از سوی سرمایه‌داران دریافت کرده است.

در پرونده ۲۰۰۰ نیز نخست وزیر رژیم صهیونیستی، متهم به زد و بند با «ارنون موزس» ناشر روزنامه معروف «یدیعوت آحارونوت» رژیم صهیونیستی بوده تا پوششی مثبت از او و فعالیت‌هایش در این روزنامه داده شود؛ در مقابل روزنامه «اسرائیل هیوم» یعنی رقیب یدیعوت آحارونوت نیز توسط دولت تحت فشار قرار گیرد.

پر سر و صداترین پرونده نتانیاهو اما به ۳۰۰۰ شهره است؛ پرونده‌ای که مربوط به خرید سه زیردریایی آلمانی توسط رژیم صهیونیستی است و در سال ۱۳۹۵ جنجال زیادی به راه انداخت و برخی نمایندگان «کنیست» (پارلمان) و سیاستمداران اسرائیلی، نخست وزیر را به دلیل اعمال نفوذ و کسب منافع از مسأله‌ای مرتبط با امنیت ملی رژیم اشغالگر و بودجه جنگی کشور بشدت مورد انتقاد قرار دادند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هزاران نفر اومدن ولی کسی هم تیربارون شون نکرد کسی هم بهشون نگفت از خارج سازماندهی شدن

      پاسخ ها

      • بی نام

        بله چون جایی را به آتش نکشیدند بانک‌ها را آتش نزدند از خارج تحریک نشدند همزمان صد کانال ماهواره‌ای دستور اغتشاش و نافرمانی مدنی صادر نکردند و از خارج تغذیه نشدند دروغ نگوییم چون هیچ تیرباران هم انجام نشد

      • AAAAAAAAAA

        سانسور چی
        باز اول صبح قاط زدی
        چرا مدام‌نظرات‌مردم را حذف میکنی داداش شما حذف نکن جوابش با مردم

    • بدون نام

      نتانیاهو تا ملت یهود را نابود نکنه ول نمیکنه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج