۹۳۴۶۳۸
۱۷ نظر
۵۰۰۱
۱۷ نظر
۵۰۰۱
پ

زاهدی‌فر هَند کی‌روش را دید، اما تمرکز نداشت!

عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: سطح فنی داوران پشت دروازه پایین است و در عمل نمی‌توانند کمکی به داور وسط کنند.

خبرگزاری میزان: فریدون اصفهانیان در ارتباط با خطای هند مشهود کی‌روش استنلی بازیکن سپاهان در محوطه جریمه این تیم مقابل استقلال اظهار داشت: فاصله داور تا صحنه خطای هند کمتر از ۵ متر بود و تنها دستی هم که بالا بود، دست کی‌روش بود. به نظرم داور خطای هند را دید، اما در آن لحظه تمرکز نداشت و نتوانست پنالتی اعلام کند.

وی در ادامه در خصوص نحوه خطای هند کی‌روش استنلی تصریح کرد: کی‌روش در زمان پرش دستش را بالا برد و زمانی که در حال فرود بود توپ به دستش برخورد کرد. موضوع اینجاست که کی‌روش از انگشتان دستش استفاده نکرد و در واقع انگشتانش را جمع کرد که به توپ نخورد، اما توپ به ساعد او برخورد کرد. به نظرم همین موضوع باعث شد داور در آن لحظه سردرگم شود هرچند برخورد توپ با ساعد دست بازیکن سپاهان برای اعلام پنالتی کافی بود.

عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال پیرامون قضاوت محمدحسین زاهدی‌فر افزود: وی یکی از داوران خوب فوتبال ما است و عدم تمرکز در آن لحظه موجب این اشتباه شد، اما من تعجب می‌کنم چطور داور پشت دروازه به او کمک نکرد. داور پشت دروازه خیلی مهم است و باید هم‌سطح داور وسط زمین باشد، اما متاسفانه داورانی برای پشت دروازه انتخاب می‌شوند که سطح فنی پایین‌تری دارند.

اصفهانیان در مورد اشتباه داور دیدار سپاهان و استقلال در اعلام پنالتی برای شاگردان استراماچونی گفت: در صحنه هند کی‌روش علاوه بر داور پشت دروازه، کمک داور هم می‌توانست به داور کمک کند و نمی‌دانم چرا این کار را نکرد. شاید داور پشت دروازه وقتی می‌بیند داور وسط پنالتی اعلام نمی‌کند، ترجیح می‌دهد چیزی نگوید.

وی درباره معضلات داوری در فصل جاری اظهار داشت: یکی از مشکلات ما این است که داوران، چون خود فوتبال بازی نکرده‌اند، فهم درستی از فوتبال ندارند و این به داوری آن‌ها لطمه می‌زند. متاسفانه، چون داوری پولی ندارد جوانان وارد این حوزه نمی‌شوند و فوتبالیست‌های جوان هم نمی‌آیند. یک داور حتما باید خودش فوتبال بازی کرده باشد تا فوتبال را بفهمد.

عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال در ارتباط با وضعیت داوری در کشور تصریح کرد: باید علاوه بر مدارس فوتبال، مدارس داوری هم داشته باشیم تا داوران از سن کم در آنجا پرورش یابند و در کنار داوری، فوتبال هم بازی کنند. فغانی که الان داور خوبی است به این دلیل است که خودش فوتبال بازی کرده و درک فوتبالی دارد. در داوری ضعف وجود دارد و برای لیگ بیستم به دنبال این هستیم تا حتما سیستم VAR اجرایی شود.

اصفهانیان در پایان در خصوص کیفیت داوری‌ها در فوتبال امروز خاطرنشان کرد: ضعف داوری فقط مختص ایران نیست، می‌بینید که در بازی‌های اروپایی هم اشتباهات متعددی به وجود می‌آید و داوران کیفیت قبل را ندارند. در ایران در گذشته داوران حقوق خوبی می‌گرفتند و بازیکنان پول زیادی دریافت نمی‌کردند، اما حالا برعکس شده است. امروز داوران پول زیادی دریافت نمی‌کنند، اما بازیکنان درآمد میلیاردی دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چی میزنی انگشتشو دیده بعد ندید خورده توچ به ساعدش خدا شفا بده شما رو امام علی میگفت عادل باشید عدالت داشته باشید حتی به ضرر شما باشد

    • بدون نام

      خدا لعنت کنه این زاهدی فر رو چطور میتونه تمرکز نداشته باشه ولی برا بازی ب این حساسی انتخاب میشه؟واقعن دیگ شما اخرشید گند زدید ب بازی ب اون خوبی
      تمرکز این اقا فقط برا استقلال بهم میریزه گند میزنه ب بازی

    • توماس

      نمردیم و معنا و کارکرد عدم تمرکز رو هم فهمیدیم. به نظرم اونایی که مرسومه قتل می کنند و بعد میگن قبلش شیشه کشیدن و تو حال و هوای خودشون نبودن از این پس همینکه بگن تمرکز نداشتیم تبرئه میشن. اون بهانه شیشه هم قدیمی شده .در مسخره بودن ادعای این جناب اصفهانیان همین بس که اگه یک شیشه ای ک کراکی هم میومد داوری می کرد بهتر از این زاهدی فر عمل می کرد .

    • بدون نام

      اره فکرش به پول حرامی که قرار بود بگیره مشغول بود تف به ذاتش

    • بدون نام

      داور کور بود

    • م.ر.ا

      تو دیگه خفه شو
      این اشتباهات فقط بر علیه استقلاله
      مشکوک میزیزین

    • بدون نام

      بهتــره بگیــد، دیـــــــد... ولی نخواست که بگیـره، حالا برید دنبال دلیلش... وگرنه آدم نیمه بینــا، شایدم کـور اونو میدید... ولی این بی وجدان دید و نگرفت...

      راستـی گل آفســاید چــی؟؟؟؟... کلا بــو میدیــد...

    • بدون نام

      دید ولی نخواست بگیره. کافی بود با با داوران کنار مشورت می‌کرد. هرچند همه با هم دست داشتند از فدراسیون و هیئت داوران بگیر تا.....

    • بدون نام

      وا گذار همتون به خدا!!
      بازی‌های شش امتیازی رو براشون در میارید بعد روبرو یه تیم شهرستانی بدبخت به حسابآ جبرانش میکنید!!! بابا یکی به اینا بگه این بازی فرق داره با بازی با تیم پارس و.....
      قهرمانی تو این بازی‌ها مشخص میشه نه بازی با شاهین شهرداری بوشهر

    • بدون نام

      زاهدی فر این نون سر سفره بردن خوردن نداره

    • بدون نام

      سپاهان فدراسیون ایران نه آبیهای وزارت ورزش!!!

    • پاسارگاد

      زاهدی فر اگر خطای تور یا ساعد ویا خطای پنجه هم می‌گرفت بازم پنالت بود!!!
      اینکه خطای حمل بود!!!

    • پاسارگاد

      زاهدی فر اگر خطای تور یا ساعد ویا خطای پنجه هم می‌گرفت بازم پنالت بود!!!
      اینکه خطای حمل بود!!!

    • بدون نام

      زاهدی فر خطای تور یا ساعد ویا خطای پنجه هم می‌گرفت بازم پنالت بود!!!!
      اینکه خطای حمل بود!!!!

    • تاج

      تو والیبال هم این پنالت بود

    • ح_ ن

      آقای سامره شمادرست میگویید،اگراین فدراسیون وداوران اجازه بدهند

    • بدون نام

      یادش به خیر.
      در بازی چندسال پیش استقلال توپ به ناخن دست خسرو حیدری خورد اعلام پنالتی شد.
      لیگ مهندسی شده...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج