۹۳۵۲۲۸
۸ نظر
۵۰۰۴
۸ نظر
۵۰۰۴
پ

علی بیرو؛ پسری در آغوش خدا

علیرضا بیرانوند برای دومین سال پیاپی تا آستانه کسب جایزه بهترین بازیکن سال آسیا پیش رفت اما در رسیدن به آن ناکام بود؛ با این حال جای هیچ خرده و گله ای نیست. شاید قرار است مانند آن ضرب المثل معروف، او در سومین حضور خود جایزه اصلی را درو کند و بهترین بازیکن قاره کهن شود.

خبرگزاری ایرنا: مراسم برترین‌های فوتبال آسیا در سال ۲۰۱۹ امروز در هنگ کنگ برگزار شد و نمایندگان ایران نتوانستند در بخش‌هایی که نامزد شده بودند به جایزه اصلی دست پیدا کنند.

یکی از این نمایندگان، علیرضا بیرانوند بود. دروازه‌بان تیم ملی ایران و باشگاه پرسپولیس که در رقابت با اکرم عفیف قطری ناکام بود و نتوانست جایزه اصلی را به دست بیاورد. او یک سال و چهار روز قبل نیز تا رسیدن به این جایزه فاصله‌ای نداشت اما به یک باره نامش از بین سه نفر برتر خارج شد. با این وجود به هیچ وجه نباید به این گلر رشید فوتبال ایران لقب شکست خورده داد.

علی بیرو؛ پسری در آغوش خدا

همه ما مطلعیم که یک دروازه‌بان برای رسیدن به جمع نامزدهای عناوین مختلف قاره‌ای و جهانی چه کار دشواری را پیش روی خود دارد. معمولا نگاه‌ها به سمت بازیکنان و خصوصا کسانی است که دروازه رقبا را باز می‌کنند نه محافظان از آن قفس توری. با این حال علی بیروی فوتبال ایران برای دومین بار همه را به کسب این جایزه امیدوار کرد و نشان داد می‌توان دروازه‌بان بود و گل نزد اما در جمع برترین‌ها قرار گرفت.

بهترین نشدن ما در آسیا اتفاق تازه‌ای نیست. از آخرین بار حدود ۱۵ سال می‌گذرد. پس با یک فاجعه تازه از راه رسیده روبرو نشده‌ایم و اگر قرار است خرده‌ای بگیریم نباید این گله، متوجه بیرانوند باشد.

مشخص بود که علیرضای ۲۰۱۸ از علیرضای ۲۰۱۹ به مراتب برای کسب این عنوان بزرگ شایسته‌تر بود اما بازهم نباید به راحتی از کنار عملکرد خوب او درسال جاری بگذریم. او با پیراهن پرسپولیس و تیم ملی بازی‌های خوبی را به نمایش گذاشت و بارها خوش درخشید.

حالا پایان دنیا نیست و شیربچه لرستانی فوتبال ایران نباید ناامید باشد. او کاری کرده که پیش از این هیچ دروازه‌بانی موفق به انجامش نشده و همین حالا هم به افتخار بزرگی دست پیدا کرده است. از قدیم ضرب‌المثلی نقل محافل بوده و همچنان هم هست که می‌گوید "تا سه نشه بازی نشه".

شاید قسمت این است که شماره یک تیم ملی و باشگاه پرسپولیس بعد از صبری ۲ساله، جواب زحمات خود را بگیرد و در سومین حضور خود در جمع برترین‌های آسیا، به این افتخار بزرگ نائل شود. پس دلیلی برای ناراحتی نیست. بر هیچ کس پوشیده نیست که علی بیرو توسط خدا بغل شده است. مردم ایران به فاتح نبرد تن به تن با رونالدو و شکست‌دهنده ژاوی هرناندز، ‌می‌بالند و او را دوست دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دوست عزیز خودت میدونی ما هم میدونیم بیرانوند بخاطررنبود بازیکن تاپ تو فوتبال ایران تو بورسه وتو همچین مراسماتی هم واسه گرم کردن مجالس دعوت میشه هرچند راه بلندی رو گام برداشته ولی مطمئن باش اگه یه مهاجم یا هابک تاپ در حد اسیا تو تیم های ایرانی بود بیرانوند تو بورس نبود نصیر زاده راست میگفت خبرنگاران تهرانی همه پرسپولیسی هستن شما خداوکیلی نیازمند رو با این سن کم چطور پایین تر از بیرانوند مبدونید درحالی که بیرو بخاطر قد بلندش فقط رو توپهای هوایی تبحر داره

    • چهارفینال اسیا دوبار قهرمانی آسیا ..

      پسری با دماغ بلند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زر زدن ممنوع

    • بدون نام

      یه دروازه بان معمولیه،اصلا در حد و اندازه عابدزاده و حجازی نیست

    • م . شمس

      انشاالله ایشان در طی انتخابات دوره بعد چندین کلاس اخلاق و ادب ، آداب معاشرت و هنر خوب زیستن را برود و منبعد در میادین ورزشی و غیر ورزشی مواظب حرکات و حرف زدن هایش باشد تا شاید برایش فرجی بشود

    • تاجی

      بابا این برترینها خودش یه لنگی هست معلومه اینجور خبرایی بزنه بیرو پسری در آغوش خدا:)) مزخرفا آخه اون با دماغش تو آغوش کسی جا نمیگیره

    • ایران داغون

      ای بمیرید شما روزنامه ها که الکی یه چیزی رو کش میدید و بزرگش میکنید . ول کنید بابا . تموم شد و رفت . قطر زورش زیاده و جایزه رو گرفت . عفیف هم حقش بود . شماها هم بلدین اابی کنید جایزه بگیرید

    • علی پرسپولیسی.

      تا کور شود چشم حسودان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج