۹۳۵۳۰۳
۵ نظر
۵۰۰۳
۵ نظر
۵۰۰۳
پ

بلبلی: بازیکنان زیادی مشکل مرا داشتند

برای بازگشت به میادین لحظه شماری می‌کند. پدیده فصل گذشته لیگ برتر و یکی از خوب‌های نیم‌فصل دوم لیگ هجدهم با هزار امید و آرزو به استقلال پیوست تا درخشش خود را با پیراهن آبی ادامه بدهد اما...

فرهیختگان: برای بازگشت به میادین لحظه شماری می‌کند. پدیده فصل گذشته لیگ برتر و یکی از خوب‌های نیم‌فصل دوم لیگ هجدهم با هزار امید و آرزو به استقلال پیوست تا درخشش خود را با پیراهن آبی ادامه بدهد اما این اتفاق تا به این جای کار هرگز رخ نداده چون این بازیکن هنوز به استقلال نپیوسته است و به خاطر یک قانون عجیب ۶ ماه محروم شد تا به قول خودش برای بازگشت به میدان لحظه شماری کند.

شنیده می‌شد قرار است این بازیکن جوان توسط کمیته استیناف در هفته جاری بخشیده شود اما این اتفاق فعلا محقق نشده و او نیز چشم انتظار یک خبر خوب است. گفت‌وگو با محمد بلبلی را در ادامه می‌خوانید.

رای استیناف هنوز صادر نشده؟

قرار بود این اتفاق امروز(دوشنبه) بیفتد و رای را صادر کنند. من هم منتظر اعلام رای و مشخص شدن تکلیفم هستم.

متوجه شدی یک عضو کمیته استیناف هم به خاطر تو استعفا کرده است؟

این اتفاق برای یک ماه پیش است. شاید این استعفا برای پرونده من باشد اما برای الان نیست و چند هفته پیش این امر رخ داد.

طبعا روزهای خوبی را سپری نمی‌کنی!

سوال من این است که چطور قوانین فیفا در اینجا اجرا نمی‌شود؟ طبق قوانین فیفا بازیکنانی که چنین پرونده‌هایی دارند چهار ماه جریمه می‌شوند. اگرچه در قانون نوشته شده چهار تا ۶ ماه محرومیت اما یک بند آن می‌گوید در صورت تکرار باید بازیکن را ۶ ماه محروم کرد، نه اینکه بازیکنی که اولین بارش باشد را در همان دفعه اول ۶ ماه جریمه کنند. من باید چهار ماه جریمه می‌شدم و در صورت تکرار جریمه محرومیتم ۶ ماه می‌شد.

همین امسال ۱۰ بازیکن بیشتر در لیگ که اتفاقا از باتجربه‌ها هم هستند مثل من قرارداد امضا کردند اما من که سال اولم بود و بی‌تجربه، ۶ ماه محروم شدم. آنهایی که سابقه زیادی در لیگ دارند و باتجربه هستند نه محروم شدند، نه جریمه و نه اصلا شکایتی از آنها شد. خیلی‌ها در این مدت به من زنگ زدند که چطور برخی بازیکنان با وجود مشکل مشابهی که با من داشتند جریمه نشدند.

کدام بازیکنان؟

اسم همه آنها را هم می‌دانم اما چیزی نمی‌گویم تا داستان نشود. روز اول به من گفتند فلانی را ببین محروم نشده پس تو هم محروم نمی‌شوی اما حالا چهار ماه گذشته و من یک دقیقه هم بازی نکرده‌ام. شاید قسمتم این بود.

امید داری که بخشیده شوی؟

شرایط برایم خیلی سخت است، تا به حال چنین اوضاعی را تجربه نکرده بودم. خیلی تجربه بدی است. هر روز تمرین می‌کنم و دست از سعی و تلاش برنداشتم اما هرچقدر هم تلاش کنم خروجی خاصی ندارد و نمی‌توانم در ترکیب باشم. خدا کند بخشیده شوم در غیر این صورت با محرومیت ۶ ماهه به نیم‌فصل دوم می‌رسم که ظلم بزرگی در حق من است.

اما سوال من این است چطور فیفا که آنقدر سخت می‌گیرد سامان قدوس را چهار ماه جریمه می‌کند اما فدراسیون ایران با علم به اینکه دفعه اولم بود من را ۶ ماه محروم کرد. من قبول دارم اشتباه کردم و آن را می‌پذیرم اما واقعا نمی‌دانستم که عاقبت اشتباهم چنین محرومیتی است. به من چیز دیگری گفته بودند. شاید هم برایم بهتر شد و این اتفاق را به فال نیک می‌گیرم که اول راه فوتبالم با چنین اشتباهی مواجه شده و تا آخر فوتبالم دیگر آن را تکرار نکنم.

از استقلال چه خبر؟ امسال این تیم پرامید ظاهر شده است.

لحظه شماری می‌کنم تا از فرصت استفاده کنم و برای تیمم مثمرثمر باشم. خدا را شکر تیم هم شرایط خوبی دارد و امیدوارم من هم در ادامه برای استقلال مفید باشم و بتوانم به این تیم کمک کنم.

استراماچونی چطور در این مدت‌انگیزه‌هایت را زنده نگه داشته است؟

همه دیگر او را شناخته‌اند. این مربی واقعا قوی است و خیلی جاها به بازیکنان ‌انگیزه می‌دهد و جایی هم که لازم باشد به آنها تلنگر می‌زند. او یکی از بهترین مربیانی است که تا به حال به ایران آمده و این را پرسپولیسی‌ها هم قبول دارند.

برخوردهای انضباطی‌اش هم نشان داده که نظم و دیسیپلین تیمی برای استرا از هرچیزی مهم‌تر است.

دقیقا و به همین دلیل است استقلالی ساخته که کل ایران از بازی با آن می‌ترسند و به آن احترام می‌گذارند.

امیدی به قهرمانی این استقلال بعد از سال‌ها هست؟

ابتدای فصل مصاحبه کردم و گفتم استقلال قهرمان می‌شود و الان هم هنوز روی حرفم هستم. این تیم امسال قهرمان است.

استعفای عضو کمیته استیناف به خاطر بلبلی؟

عباس موسوی که سال‌ها عضو کمیته استیناف بوده، استعفایش را به رئیس فدراسیون فوتبال ارائه کرده است. برخی رسانه‌ها مدعی شده‌اند که پرونده محمد بلبلی مهاجم جوان تیم فوتبال استقلال باعث اختلاف‌هایی بین اعضای کمیته استیناف شده و موسوی نیز به همین دلیل از سمت خود استعفا کرده است.

بلبلی به دلیل امضای قرارداد همزمان با دو باشگاه فولاد خوزستان و استقلال ۶ ماه محروم شد، اما موسوی اعتقاد داشت با استناد به بند سوم آیین‌نامه فیفا در بحث نقل و انتقالات بازیکنان، و بند ۴ آیین‌نامه نقل‌وانتقالات فوتبال ایران محرومیت بلبلی باید چهار ماه باشد. مخالفت برخی از اعضای کمیته استیناف با ناراحتی موسوی همراه شده و این فرد نیز ترجیح داد از سمت خود کناره‌گیری کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اونا قناری بودن تو بلبلی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        توچی هستی ؟؟؟
        جیگر؟؟؟
        جوووووون برات جیگر

    • بدون نام

      اقایان چرا ترابی رو محروم نکردن؟؟فیفا ۴ماه محروم میکنه اقایان ۶ ماه اون هم رنگی حکم میدن،فوتبال سرتاسر کثافت و لجنزار ایران فقط و فقط واسه خوش خدمتی به وزیر بیشرف داره جوانان و نابود میکنه
      تف به شرف وزیر و تاج و استیناف و انظباطی دارو دسته کثیف تاج

    • استقلال کبیر ⭐⭐. چهارفینال آسیا و دوقهرمانی. لنگ موز خور آسیا

      بله آقای بلبلی گناهت اینه ک بازیکن استقلال هستی. ترابی دقیقا همین مشگلو داشت اما وزیر و همه و همه توسکوت خبری درستش کردن و درخدمت تیمشه الان. فوتبال کثیف.

    • کیسه ۱۳۰۰

      نه ،مشکل شما فرق میکرد ،شما می خواستی هم از آخور بخوری ،هم از توبره . محترمانه تر اینکه هم خدا رو می خواستی ،هم خرما رو .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج