جاباما
۹۳۵۵۷۴
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

ترامپ و مکرون درباره اختلاف‌ها در ناتو گفتگو کردند

روسای جمهوری آمریکا و فرانسه طی دیداری دو جانبه در مورد اختلاف های بین اعضای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت و گو کردند.

ایرنا: روسای جمهوری آمریکا و فرانسه طی دیداری دو جانبه در مورد اختلاف های بین اعضای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت و گو کردند.

به گزارش شبکه خبری فرانس ۲۴، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و «امانوئل مکرون» همتای فرانسوی وی روز سه شنبه در محل اقامت سفیر ایالات متحده در لندن دیدار و گفت و گو کردند.

پس از این دیدار دو رئیس جمهور با حضور در بین خبرنگاران به پرسش های رسانه ها درباره نتایج این مذاکرات و دیدگاه دو طرف در مورد اختلاف بین اعضای ناتو پاسخ دادند.

ترامپ و مکرون درباره اختلاف‌ها در ناتو گفتگو کردند

ترامپ به پیوستن شمار زیادی از شهروندان اروپایی به گروه تروریستی داعش اشاره کرد و ادامه داد که اعضای بسیاری از داعش را دستگیر کرده ایم که بیشترشان تابعیت فرانسوی دارند.

وی بدون پرداختن به حمایت های کشورهای غربی از تروریست ها در سوریه افزود: نمی خواهیم بگذاریم داعش قوی تر شوند.
به ادعای ترامپ ناتو امروز نسبت به سه سال پیش که وی بر سر کار آمده، بسیار قدرتمندتر شده است.

رئیس جمهوری فرانسه نیز در این نشست با اذعان به وجود اختلاف در بین کشورهای عضو ناتو گفت: تعاریف ما از تروریسم در ناتو متفاوت است.

وی با بیان این که اعضای ناتو باید برای حل این اختلافات همکاری کنند افزود: ما دشمنان مشترکی داریم، از این رو باید در برابر تروریست ها واکنش کوبنده داشته باشیم.

مکرون در پاسخ به اظهارات اخیر ترامپ در مورد «مرگ مغزی» مطرح شده از سوی وی تاکید کرد: در این مورد که ناتو دچار مرگ مغزی است همچنان اصرار دارم .

در ادامه این نشست که پیش از نشست سران ناتو در پایتخت انگلیس برگزار شد، ترامپ مدعی شد که ناتو کارکرد بسیاری عالی دارد.

وی درباره مسائل مطرح شده در دیدارش با مکرون نیز گفت: ما در مورد مسائل مختلفی گفت و گو کردیم. به دنبال همکاری برای حل اختلاف هایی در مورد تعرفه های صادرات از طریق تعرفه های دیجیتالی هستیم.

کشورهای عضو ناتو باید سهم خود از هزینه های آن را بپردازند، برخی کشورها در این زمینه همکاری خوبی دارند اما برخی دیگر نیز باید تعهدات خود را کامل کنند.

نشست دو روزه سران کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در حالی امروز (سه‌شنبه) در لندن برگزار می‌شود که از یک سو تنش‌ها میان روسای جمهوری فرانسه و ترکیه بر سر حمله‌ آنکارا به شمال سوریه ادامه دارد و از سوی دیگر رئیس جمهوری آمریکا خواهان افزایش بودجه دفاعی کشورهای عضو این پیمان است.

«امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه ماه گذشته از فقدان هماهنگی میان اعضای ناتو و همچنین «پیش بینی ناپذیری» رفتارهای آمریکا انتقاد کرد. او در مصاحبه با نشریه اکونومیست نسبت به تداوم سیاست دفاع جمعی ناتو به رهبری ایالات متحده ابراز تردید کرد و گفت: آنچه ما در حال حاضر تجربه می‌کنیم مرگ مغزی ناتو است.

این سخنان واکنش های متفاوتی را در بین اعضای ناتو به دنبال داشت از جمله این که ترامپ اظهار نظر رئیس جمهوری فرانسه درباره ناتو را توهین آمیز خواند و گفت فرانسه بیش از سایر کشورها به این پیمان نیاز دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درود بر ترامپ ضد دیکتاتور ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج