جاباما
۹۳۵۶۷۲
۲ نظر
۵۰۱۲
۲ نظر
۵۰۱۲
پ

آغاز تحقیقات باروری ممنوعه در ژاپن

کمیته‌ای از خبرگان وزارت علوم ژاپن با حضور دانشمندان این کشور، انجام تحقیقات باروری با استفاده از سلول‌های انسانی در رحم حیوانات را که پیش از این در دسته تحقیقات ممنوعه طبقه‌بندی می‌شد، مصوب کرد!

خبرگزاری تسنیم: تزریق سلول‌های انسانی در تخمک‌های باروری‌ شده حیوانات و سپس بهره‌برداری از این سلول‌ها، پیش از این در دسته تحقیقات ممنوعه جهان طبقه‌بندی می‌شد اما کارشناسان وزارت علوم ژاپن مصوب کردند که دانشمندان این کشور می‌توانند سلول‌های بنیادی پرتوان انسانی در تخمک حیوانات بارور کنند تا منجر به رشد اعضای بدن انسان‌ها در این حیوانات شود!

در این روش قرار است اندام‌های انسانی به‌دست آمده از این حیوانات مورد استفاده انسانی قرار گیرند البته تحقیقات مشابهی هم در امریکا انجام شده اما تعداد سلول‌های انسانی به‌کار رفته بسیار کمتر از میزان فعلی بوده‌ است.

تحقیقات تازه ژاپن با تولید لوزالمعده انسان در خوک آغاز شده است! این فرآیند با استفاده از سلول‌های بنیادی پرتوان القایی انجام می‌شود؛ به این صورت که تخمک‌های بارور شده خوک با سلول‌هایی که توان تولید لوزالمعده را دارند آمیخته شده و در رحم خوک ماده قرار می‌گیرند، بعد از این عمل، بچه‌خوک متولد شده مورد بررسی قرار می‌گیرد تا مشخص شود چه میزان از اندام انسانی درون آن شکل گرفته‌ است!

این حیوانات هم تا دو سال مورد بررسی قرار می‌گیرند البته به دلیل تفاوت‌های ژنتیکی انسان و حیوان، رشد اعضای انسانی در آنها کار بسیار دشواری است.

آغاز تحقیقات باروری ممنوعه در ژاپن

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چقدر جالب میشه مطلبِ بیشتری در این مورد بزارید

    • بدون نام

      فاجعه....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج