جاباما
۹۳۵۸۸۸
۶ نظر
۵۰۳۴
۶ نظر
۵۰۳۴
پ

مسی و ششمین توپ طلا؛ همان همیشگی!

دوشنبه شب، فوتبال جهان تحت‌تأثیر اتفاقات سالن تئاتر دوشاتله شهر پاریس بود، جایی که نشریه فرانس فوتبال مراسم اهدای جوایز بهترین‌های سال ٢٠١٩ جهان را در آن برگزار می‌کرد و قرار بود مهم‌ترین جایزه فردی جهان فوتبال یعنی توپ‌طلا، به منتخب روزنامه‌نگاران جهان اهدا شود.

روزنامه شهروند: دوشنبه شب، فوتبال جهان تحت‌تأثیر اتفاقات سالن تئاتر دوشاتله شهر پاریس بود، جایی که نشریه فرانس فوتبال مراسم اهدای جوایز بهترین‌های سال ٢٠١٩ جهان را در آن برگزار می‌کرد و قرار بود مهم‌ترین جایزه فردی جهان فوتبال یعنی توپ‌طلا، به منتخب روزنامه‌نگاران جهان اهدا شود. زمانی که لحظه معرفی بهترین بازیکن سال جهان فرا رسید، دیدیه دروگبا پاکت مخصوص را باز کرد و گفت: «توپ طلای‌سال ٢٠١٩ تعلق می‌گیرد به آقای لیونل مسی». صدای تشویق بی‌امان بزرگان جهان فوتبال که در سالن حاضر بودند، قطع نمی‌شد. با اینکه از چند روز قبل برای همه محرز شده بود نابغه آرژانتینی برنده قطعی توپ طلای سال ٢٠١٩ خواهد بود.

مسی و ششمین توپ طلا؛ همان همیشگی!

تبریک خانوادگی؛ لحظات خاص

قبل از اینکه لوکا مودریچ برنده توپ طلای سال ٢٠١٨ روی سن بیاید و جایزه فوق‌ستاره جهان فوتبال را اهدا کند، دیدیه دروگبا دو صندلی روی سن گذاشت و با تأکید بر بهترین‌بودن مسی گفت: «امشب شب تو است. بیا این تصاویر را با هم تماشا کنیم.» سپس بخشی از لحظات فوتبالی مسی و گل‌های تماشایی او در فصل گذشته، در سالن پخش شد تا اینکه نوبت به پخش مصاحبه ضبط‌شده همسر و فرزندانش رسید. آنتونلا روکوزو همسر مسی خطاب به او گفت: «خوشحالم که در کنار تو هستم تا ببینم از نظر حرفه‌ای و شخصیتی چگونه آن‌قدر موفق هستی. می‌بینم که همیشه در کنار مایی و در فوتبال هم هر روز بهتر از روز قبل می‌شوی. این جایزه پاداش تلاش‌ها و فداکاری‌های تو است؛ به‌ویژه عشقی که درون تو وجود دارد. تو الگو و امیدی برای من و بچه‌ها هستی لئو.»

سپس نوبت به تیاگو پسر بزرگ لیونل مسی رسید که این صحبت‌ها را مطرح کرد: «سلام بابا. به خاطر این جایزه به تو تبریک میگم. امیدوارم به خودت افتخار کنی. همون طور که ما بهت افتخار می‌کنیم. برات بوسه می‌فرستم و دوستت دارم بابا.»

متئو دومین پسر کاپیتان بارسلونا هم که شیطنت‌هایش چند ماهی می‌شود مورد توجه رسانه‌های جهان و کاربران فعال در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته با فریاد و گیتاری که در دست داشت، همین جمله را گفت: «آفرین بابا.»

مسی و ششمین توپ طلا؛ همان همیشگی!

دنیایی از القاب، عناوین و تعریف از مسی

در قسمت بعدی لوکا مودریچ روی سن آمد و با تحسین مسی و گفتن این جمله که تو شایسته این عنوان هستی، توپ طلای ٢٠١٩ را به بهترین بازیکن جهان اهدا کرد. (مودریچ بعد از مراسم در اکانت توییتر خود هم به تعریف و تمجید از مسی پرداخت و از او به‌عنوان یکی از بهترین بازیکنان تاریخ یاد کرد. حساب رسمی باشگاه بارسلونا با اشاره به این توییت مودریچ، ستاره رئال مادرید را جنتلمنی واقعی معرفی کرد). سپس پنج توپ طلای لیونل مسی را هم روی سن آوردند تا او با ٦ توپ طلای تاریخی خود عکس بگیرد.

اینجا بود که رسانه‌های جهان القاب و عناوینی، چون «بهترین بازیکن تمام تاریخ»، «آقای منحصربه‌فرد»، «تمام‌نشدنی»، «نابغه تاریخی»، «فوتبال فقط یک خدا دارد»، «اعتبار به توپ طلا بازگشت»، «و باز هم مسی؛ برای ششمین بار مسی»، «از جهانی دیگر»، «messix»، «خدای فوتبال» و ... در رسانه‌های معتبر جهان منتشر و نام لیونل مسی به ترند اول جهانی توییتر تبدیل شد. گفتنی است ستاره‌های بازنشسته مشهور دنیای فوتبال هم در صفحات ایسنتاگرام و توییتر خود این کسب ششمین توپ طلا را به مسی تبریک‌گفتند.

مسی و ششمین توپ طلا؛ همان همیشگی!

مسی: بازنشستگی نزدیک است

مرحله بعدی مراسم سخنرانی کوتاه بهترین بازیکن تاریخ فوتبال بود. مسی که همین چند هفته قبل برای ششمین بار جایزه معتبر کفش طلا را تصاحب کرده بود، توپ طلا‌های خود را هم به عدد شش رساند و در صحبت‌هایش گفت: «ابتدا باید از همه روزنامه‌نگارانی که به من رأی دادند، تشکر کنم، همچنین از هم‌بازی‌هایم ممنون هستم. بدون آن‌ها در تیم‌ملی آرژانتین و بارسلونا کسب این جوایز امکان‌پذیر نبود. ١٠‌سال پیش که نخستین توپ طلا را دریافت کردم، رخ‌دادن این اتفاقات خوب برایم غیرقابل تصور بود. به همین دلیل عاشق فوتبال هستم. بعد از آن از خانواده‌ام که همیشه کنارم هستند، تشکر می‌کنم.

امیدوارم خداوند کمکم کند این روند برایم تا سال‌های‌سال ادامه داشته باشد. از این جایزه احساس غرور می‌کنم. هنوز از بازی‌کردن من مانده، ولی لحظات بازنشستگی من هم نزدیک است و همه چیز به سرعت می‌گذرد. با این حال می‌خواهم با ادامه‌دادن با فوتبال و خانواده از زندگی لذت ببرم.» مسی بعد از مراسم در مصاحبه‌ای درباره اینکه آیا کسی می‌تواند رکوردش را بشکند، گفت: «قطعا این اتفاق می‌تواند رخ بدهد و رکورد‌ها برای شکسته‌شدن هستند، ولی نمی‌دانم چه کسی و در چه زمانی این کار را خواهد کرد.» او درباره شرایطش در بارسلونا هم گفت: «رابطه من با بارسلونا فراتر از امضا و قراردادهاست و از زندگی در آن‌جا راضی هستم.»

مسی و ششمین توپ طلا؛ همان همیشگی!

پیش‌بینی تاریخی کرایف در سال ٢٠١٢

یوهان کرایف بدون هیچ تردیدی اسطوره باشگاه بارسلونا و فوتبال هلند و جهان است. کسب ششمین توپ طلا توسط لیونل مسی، اما همه را به یاد پیش‌بینی تاریخی مردی انداخت که جهان فوتبال برای او احترام زیادی قائل بود. کرایف سال ٢٠١٢ درباره افتخارات مسی گفته بود: «لیونل مسی برنده بیشترین توپ طلای تاریخ فوتبال خواهد شد. احتمالا او فاتح ٥، ٦ یا ٧ توپ طلا یا بیشتر خواهد شد. او در سطح دیگری بازی می‌کند و هیچ‌کسی نمی‌تواند کار‌های او را تکرار کند». رسانه‌های جهان هم درباره این صحبت‌های کرایف در سال ٢٠١٢ بعد از رسیدن مسی به توپ طلای ششم مطالب زیادی منتشر کردند.

درباره سایر عناوین

ویرجیل فن دایک، کریستیانو رونالدو، سادیو مانه هم با رأی‌گیری انجام شده رتبه دوم تا پنجم بهترین‌های سال را از آن خود کردند. همچنین آلیسون بکر، دروازه‌بان برزیلی لیورپول جایزه بهترین دروازه‌بان سال موسوم به لئو یاشین را از آن خود کرد و هنگام سخنرانی‌اش ابراز امیدواری کرد نشریه فرانس فوتبال از سال آینده به بهترین دروازه‌بان‌سال زنان هم این جایزه را بدهد. گفتنی است مگان راپینو، ستاره جنجالی تیم‌ملی فوتبال آمریکا و باشگاه بارسلونا هم بهترین بازیکن زن فوتبال جهان شد.

مسی و ششمین توپ طلا؛ همان همیشگی!

سلفی تاریخی و پرستاره

کیلیان امباپه به‌عنوان ششمین بازیکن برتر سال از سوی نشریه فرانس فوتبال انتخاب شد. او با حضور در مراسم جایزه کوپا (بازیکن زیر ٢١ سال) را که خودش سال قبل دریافت کرده بود، به ماتیاس دلیخت اهدا کرد. منتهی اتفاق حیرت‌انگیز درباره حضور او روی سن عذرخواهی دیدیه دروگبا از این مهاجم جوان بود. دروگبا اسطوره باشگاه چلسی در حاشیه مراسم خاطره‌ای را از ۱۰‌سال پیش تعریف و به خاطر آن از امباپه عذرخواهی کرد و گفت: «۱۰‌سال پیش من حاضر نشدم با جوانی که به دوستان خود قول داده بود، با من عکس یادگاری بگیرد، عکس بگیرم.

امباپه از من خواست با او عکس بگیرم، اما قبول نکردم. عملکرد داوری در دیدار چلسی برابر بارسلونا شرم‌آور بود و همه ما عصبانی بودیم. در آن لحظه دوست نداشتم هیچ کاری انجام دهم. بعد از بازی به شدت عصبی بودم، به همین علت حاضر نشدم با امباپه عکس بگیرم و از او به خاطر این برخورد عذرخواهی می‌کنم. حالا می‌خواهم برای این عذرخواهی از جای خود بلند شود و در عکس سلفی که می‌خواهم روی سن با امباپه بگیرم، حضور داشته باشد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نه که طرفدار رونالدو باشم ولی اصلا از این مسی خوشم نمیاد یه حس بدی دارم بهش انگار یه نیمه تاریکشو قایم کرده و ادم خوبی نیست

    • Alireza..4

      فوتبال حالیت نباشه مخالف مسی هستی....اما اگه بدونی و بفهمی این پسر تو زمین چیکار میکنه....تو خیلی فوتبال حالیته....

    • بدون نام

      بازیکن فوق العاده ایه واقعآ.ولی حقش نبود توپ طلا رو بدن بهش.بازیکن های جوان تر و بهتری اومدن.

    • بدون نام

      من طرفدار رونالدو هستم و ب نظرم مسی خوبه ولی امسال حق رونالدو بود ک توپ رو ببره اون تیمش رو قهرمان جام ملت های اروپا کرد. و ی تنه یوونتوس رو ب 1/8 رسوند.

      پاسخ ها

      • عطا

        جام ملت ها ها واسه توپ طلای قبلی بود چون یورو دو سال پیش بود.

    • maedeh

      توپ طلا به کسی که لیاقتشو داشت رسید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج