۹۳۶۰۳۰
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

واکنش ترکیه به طرح ناتو درباره بالکان

رییس جمهوری لیتوانی روز چهارشنبه گفت: رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه توافق کرد که از برنامه‌های دفاعی ناتو در مورد لهستان و کشور بالتیک حمایت کند.

ایرنا: رییس جمهوری لیتوانی روز چهارشنبه گفت: رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه توافق کرد که از برنامه‌های دفاعی ناتو در مورد لهستان و کشور بالتیک حمایت کند.

به گزارش رویترز، «گیتاناس نوسدا» رییس‌جمهوری لیتوانی در بیانیه ای خاطر نشان کرد: این یک دستاورد بزرگ نه تنها برای کشور ما بلکه برای کل منطقه است، زیرا امنیت شهروندان ما را تضمین می کند.

واکنش ترکیه به طرح ناتو درباره بالکان

پیش‌تر ترکیه اعلام کرده بود در صورتی که اعضای ناتو شبه‌ نظامیانی نظیر «ی‌پ‌گ» را به‌عنوان گروه تروریستی نشناسند، با این طرح بالکان مخالفت خواهد کرد.

اردوغان امروز چهارشنبه بعد از نشست چهارجانبه‌ای که با سران کشورهای آلمان، فرانسه و انگلیس درباره سوریه در لندن و در حاشیه نشست ناتو برگزار شد، نسبت به همکاری این چهار کشور درباره سوریه ابراز امیدواری کرد.

در این نشست که با حضور هیات ترک به ریاست اردوغان، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه و بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس برگزار شد، طرفین درباره همکاری در ایجاد منطقه امن در شمال سوریه و موضوعاتی مانند پناهندگان، اعضای اروپایی داعش و سامانه اس-۴۰۰ روسی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بعد از این نشست چهارجانبه که ۵۰ دقیقه به طول انجامید، رییس جمهوری ترکیه در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر چگونگی جلسه گفت: جلسه بسیار پربار و خوبی بود.

در هیات ترکیه علاوه بر اردوغان، مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه، خلوصی آکار وزیر دفاع، فخرالدین آلتون رئیس مرکز ارتباطات نهاد ریاست جمهوری، هاکان فیدان رئیس سازمان اطلاعات و امنیت و ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه حضور داشتند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج