جاباما
۹۳۶۹۶۸
۱۰ نظر
۵۰۲۵
۱۰ نظر
۵۰۲۵
پ

درخشش غیرمنتظره‌ی چند ستاره در لیگ ایران

چیزی به پایان نیم‌فصل اول لیگ نوزدهم نمانده است و شاید از همین حالا هم بتوان مؤثرترین و بهترین بازیکنان نیم‌فصل اول را انتخاب کرد. بازیکنانی که بعضی از آن‌ها به شکلی کاملاً غیرمنتظره در تیم‌شان درخشیده‌اند.

روزنامه هفت صبح: چیزی به پایان نیم‌فصل اول لیگ نوزدهم نمانده است و شاید از همین حالا هم بتوان مؤثرترین و بهترین بازیکنان نیم‌فصل اول را انتخاب کرد. بازیکنانی که بعضی از آن‌ها به شکلی کاملاً غیرمنتظره در تیم‌شان درخشیده‌اند.

مهدی ترابی (۵ گل و ۳ پاس گل)

درخشش غیرمنتظره‌ی چند ستاره در لیگ ایران

ستاره این روز‌های پرسپولیس بازیکن شماره ۹ این تیم است. البته درخشش او خیلی هم غیرقابل پیش‌بینی نبود. ترابی در یکی، دو سال اخیر در سایپا و تیم ملی هم درخشیده بود و می‌شد انتظار درخشش او را در پرسپولیس هم داشت. با این حال او در این فصل فراتر از انتظار ظاهر شده و در تیم پرستاره پرسپولیس، فعلاً بهترین و موثرترین بازیکن این تیم است و اگر او نبود، قطعاً پرسپولیس در این جای جدول قرار نداشت و حتی ممکن بود گابریل کالدرون هم از این تیم اخراج شود.

پرسپولیس تا پایان هفته سیزدهم ۱۴ گل زده که ترابی در بیش از نیمی از آن‌ها تاثیر مستقیم داشته است. او امسال برای تیمش پنج گل زده و سه پاس گل هم داده است و این یعنی تاثیرگذاری روی بیش از ۵۰ درصد کل گل‌های فصل پرسپولیس! ترابی در جام حذفی هم زننده تک‌گل تیمش مقابل صنعت نفت آبادان در تهران بود. البته که ماجرا فقط به آمار برنمی‌گردد و ترابی در بیشتر بازی‌هایی که حتی موفق به گلزنی یا دادن پاس گل نمی‌شود، باز هم بهترین بازیکن تیمش بوده است.

او تقریباً تنها بازیکن پرسپولیس بود که در نیم‌فصل اول تحت تاثیر نوسانات کلی تیم قرار نگرفت و همواره در بهترین و بالاترین سطح بازی کرد. البته یک نکته را درباره ترابی نباید فراموش کرد و آن اینکه از پنج گل او، دو گل با ضربات پنالتی به دست آمده است.

شهریار مغانلو (۷ گل)

درخشش غیرمنتظره‌ی چند ستاره در لیگ ایران

او قطعاً غیرمنتظره‌ترین ستاره نیم فصل اول لیگ نوزدهم است. مغانلو در سال‌های گذشته هم سابقه بازی در پیکان و ملوان را داشت و مشخصه اصلی بازی او قدرت سرزنی‌اش بود. با این‌حال او تا همین چند ماه پیش یک بازیکن ناشناخته و معمولی در فوتبال ایران بود. مغانلو فصل گذشته به پیکان برگشت و این بازگشت برای او بهترین اتفاقات عمر فوتبالی‌اش را رقم زد و حالا کار به جایی رسیده که در میان مهاجمان گران‌قیمت داخلی و خارجی حاضر در لیگ برتر، او فعلاً آقای گل است!

پیکان تا پایان هفته سیزدهم، با ۱۸ گل دومین تیم گلزن لیگ نوزدهم است و هفت گل از این ۱۸ گل را مغانلو زده است. البته این را هم در نظر بگیرید که پیکان دو بازی کمتر از دیگر تیم‌ها دارد و در واقع مغانلو این هفت گل را در ۱۱ بازی زده و اگر این دو بازی برگزار می‌شد شاید تعداد گل‌های او بیشتر از این هم می‌شد. نکته دیگر درباره مغانلو اینکه او پنالتی‌زن اول تیمش هم هست و از هفت گلی که زده، سه گل از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده است.

درباره او یک نکته غافلگیرکننده دیگر هم وجود دارد. مغانلو تا همین دو روز پیش فقط با ضربات سر و پنالتی گل زده بود، اما روز پنجشنبه دروازه نفت آبادان را روی یک ضربه ایستگاهی زیبا و با پای چپ باز کرد تا نشان دهد که یک مهاجم تک‌بُعدی نیست.

مهدی قائدی (۶ گل و ۴ پاس گل)

درخشش غیرمنتظره‌ی چند ستاره در لیگ ایران

رکورددار جنجال و حاشیه در دو فصل گذشته در استقلال، این بار تغییر رویه داده است. او در فصل اول حضورش در استقلال با مربیگری علیرضا منصوریان و در ادامه وینفرد شفر، انتظارات را برآورده نکرد و در یک فصل گل نزد و فقط دو پاس گل داد. فصل بعد با شفر باز هم اوضاع قائدی تغییر چندانی نکرد.

او در لیگ هجدهم سه گل زد و یک پاس گل داد تا آمار او در این دو فصل به سه گل و سه پاس گل برسد. در این دو فصل، قائدی مجموعه‌ای از حواشی و جنجال‌های ریز و درشت را هم رقم زد که در عملکرد ضعیفش نقش زیادی داشت، اما آندره‌آ استراماچونی، ستاره بوشهری استقلال را کاملاً متحول کرده است. قائدی زیر نظر او تبدیل به بازیکنی فوق‌العاده، بی‌حاشیه، آماده و تاثیرگذار شده است.

او تا پایان هفته سیزدهم و در حالی که هنوز حتی نیمی از لیگ نوزدهم هم سپری نشده، شش گل برای استقلال زده و چهار پاس گل هم به هم تیمی‌هایش داده است. در واقع او موفق شده در کمتر از یک نیم فصل، آماری بهتر از مجموع دو فصل گذشته خود را در استقلال ثبت کند. با این آمار. او در حال حاضر موثرترین بازیکن لیگ نوزدهم است و این برای بازیکنی که در دو فصل گذشته یک بازیکن معمولی و نیمکت‌نشین بود، یک اتفاق بزرگ به شمار می‌رود.

نکته مهم‌تر درباره قائدی، تغییر سبک زندگی اوست. او مدتی پیش ازدواج کرد و حالا مدت‌هاست که هیچ خبر حاشیه‌ای و جنجالی درباره او در رسانه‌ها وجود ندارد و قطعاً یکی از مهم‌ترین دلایل پیشرفت او در این مدت همین دوری از حاشیه‌هاست. درخشش او در این فصل به حدی بوده که شایعه انتقالش به لیگ برتر انگلستان هم شنیده می‌شود.

اتفاقی که البته بعید است به این زودی رخ دهد چرا که او از نظر قانونی، شرایط بازی در لیگ برتر انگلستان را ندارد، اما در صورت ادامه این روند و دعوت شدن به تیم ملی و انجام چند بازی ملی، او احتمالا در آینده‌ای نه‌چندان دور می‌تواند به لیگ‌های معتبر اروپایی ترانسفر شود. او جزو بازیکنانی بود که کسی منتظر درخشش فوق‌العاده‌اش نبوده و باید از او به عنوان ستاره غیرمنتظره لیگ نوزدهم نام برد.

عیسی آل کثیر (شش گل)

درخشش غیرمنتظره‌ی چند ستاره در لیگ ایران

مهاجم جنوبی صنعت نفت آبادان فصل پرنوسانی را در این تیم می‌گذراند. او شروع نسبتاً خوبی در آبادان داشت و در پنج هفته ابتدای لیگ نوزدهم دو گل برای صنعت نفت زد، اما در مقطعی با مدیران تیمش به مشکل خورد و قصد داشت از این تیم جدا شود که خیلی زود منصرف شد. بازگشت او به ترکیب تیمش با یک گل دیدنی به تراکتور و تحمیل اولین شکست فصل به این تیم پرستاره همراه بود.

آل کثیر در دو هفته اخیر سه گل از چهار گل تیمش را هم زده و فعلاً با شش گل در رده دوم جدول گلزنان لیگ نوزدهم قرار دارد. او دیروز مصاحبه‌ای انجام داد و مدعی شد که به دلیل مشکلات مالی باشگاه، در نیم فصل از صنعت نفت جدا خواهد شد. به نظر می‌رسد درخشش در نیم فصل اول، پیشنهادات خوبی را برای او به همراه داشته است. حتی گفته می‌شود یکی از این پیشنهاد‌ها از سوی پرسپولیس است که جونیور براندائو را کنار گذاشته و به دنبال جذب یک جایگزین مناسب برای اوست.

آل کثیر در دو سه سال اخیر هم همواره مهاجمی دونده، با تکنیک و سرزن نشان داده و مختصات یک مهاجم کامل و همه فن حریف را دارد. او هم پنالتی‌زن اول تیمش بوده و یکی دو گل زیبای انفرادی هم زده است. نکته مهم و البته منفی درباره او، کم‌طاقت بودنش است که باعث شده در تیم‌های مختلف با مربیان و مدیران باشگاهش به مشکل بخورد.

شیخ دیاباته (شش گل و یک پاس گل)

درخشش غیرمنتظره‌ی چند ستاره در لیگ ایران

وقتی خبر پیوستن او به استقلال رسماً اعلام شد، پیش‌بینی‌ها این بود که او جدی‌ترین مدعی آقای گلی لیگ نوزدهم خواهد بود. او در بوردوی فرانسه آماری فوق‌العاده به جا گذاشته و مشخص بود که بازیکن با کیفیتی است. دیاباته در بازی‌های پیش‌فصل هم درخشید و استقلالی‌ها از حضور او در تیم‌شان خوشحال بودند، اما لیگ برای او خوب شروع نشد.

در سه بازی اول کار خاصی نکرد و چند موقعیت گل را هدر داد و در بازی سوم مصدوم شد! او چند بازی تیمش را از دست داد و تا پایان هفته هشتم نه گلی زده بود و نه موفق به دادن پاس گل شده بود. کار به جایی رسید که برخی او را با جونیور براندائو مقایسه می‌کردند و معتقد بودند استقلال با جذب او پولش را دور ریخته است؛ اما در اوج ناامیدی از او، از بازی با تراکتور ناگهان همه چیز عوض شد... دیاباته در آن بازی هت‌تریک کرد و عامل اصلی پیروزی تیمش در تبریز شد.

روند خوب او تا امروز هم ادامه پیدا کرده و او حالا با شش گل و یک پاس گل دومین بازیکن موثر استقلال در لیگ نوزدهم است. او به سپاهان و شهرخودرو هم گل زده و نشان داده که مقابل تیم‌های مدعی و در بازی‌های بزرگ هم می‌تواند مؤثر باشد. نکته غیرمنتظره درباره دیاباته، تسلط او در بازی با توپ و حرکات تکنیکی است و این برای بازیکنی با اندام درشت واقعاً غافلگیرکننده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • غلام ج

      سلام
      چرا اول ترابی را معرفی کردید
      در صورتیکه مهدی قائدی ار نظر امتیاز بندی جلوتر از ترابی است.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برای اینکه نگارنده وجدان کاری نداره بویی ازانسانیت نبرده شرف چیزه خوبیه

      • م.ر.ا

        دمت گرم این برترینه دیگه خیلی لنگیه

      • بدون نام

        چون سرورشه ترابی 20 20

      • بدون نام

        بخاطر 1360 روز برتری♠

      • بدون نام

        کیسه کشه عقده ای

      • بدون نام

        چقدر نو خری
        خب چ فرقی میکنه

      • بدون نام

        عجب آدم بیشعوری هستی چه ربطی داره اخه.یه خورده بفهمید فوتبال برای منوشما که هیچ درآمدی نداره فقط جنبه سرگرمی داره حالا تعصبم چیز خوبیه ولی نه دیگه درحد افراطی بودن

      • بدون نام

        غلام جون جنست چیه داداش.معرفی کن شاید به کار چندنفر بیاد

      • بدون نام

        چ فرقی داره اخه؟
        مهم اینه جفتشونم هستن
        چقدر دنبال حاشیه این شماهااااا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج