جاباما
۹۳۷۰۲۸
۱۵ نظر
۵۰۰۹
۱۵ نظر
۵۰۰۹
پ

خنده‌ی «سردار» به روز‌های سخت «شیخ»

مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: شهردار سابق تهران مثل سرداران فاتح جنگ که میان کشتگان دشمن قدم می‌زنند وارد وزارت کشور شد و شناسنامه‌اش را به عکاسان نشان داد و آنها هم برای بار چهارم از این قاب تکراری عکس برداشتند.

مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: شهردار سابق تهران مثل سرداران فاتح جنگ که میان کشتگان دشمن قدم می‌زنند وارد وزارت کشور شد و شناسنامه‌اش را به عکاسان نشان داد و آنها هم برای بار چهارم از این قاب تکراری عکس برداشتند.

ژستی که قالیباف گرفته بود نه به خاطر دستاوردهای خودش بلکه به خاطر عملکرد حسن روحانی است. سردار از روزهای سخت شیخ به نفع خود استفاده می‌کند و این معنای سیاست است.

حسن روحانی و محمدرضا عارف باید از خود بپرسند در این سال‌ها چه اتفاقی افتاده است که آنهایی که در سال ۹۲ و ۹۴ در دو انتخابات ریاست جمهوری و مجلس از مردم «نه» شنیدند امروز با سری بالا راهی وزارت کشور می‌شوند، عکس می‌گیرند، کلید رییس جمهور را مسخره می‌کنند و حتی رییس بعدی پارلمان را هم معلوم می‌کنند.

هجوم اصول‌گرایان به وزارت کشور برای ثبت نام در انتخابات، تنها و تنها به دلیل انفعال حسن روحانی است. رییس جمهوری که امید زیادی به او می‌رفت اما ...

هرچه بیشتر از عمر دولت گذشت، ناامیدی جای امید را گرفت. امروز آنهایی که به حسن روحانی رای دادند شاید این شعر نیما یوشیج را با خود مرور می‌کنند:

«نازک آرای تن ساق گلی

که به جانش کشتم

و به جان دادمش آب

ای دریغا به برم می شکند»

گویا خود حسن روحانی هم به این نتیجه رسیده است که بعد از خروج آمریکا از برجام دیگر کاری نمی‌تواند انجام بدهد و فقط روزها را همچون زندانیان خط می‌زند تا عمر دولت دوازدهم به پایان برسد.

اصول‌گرایان می‌خواهند جواب فتح سنگر به سنگر را بدهند. آنها به این نتیجه رسیده‌اند که طرفداران روحانی و اصلاحات به دلیل سرشکستگی به همین راحتی‌ها دوباره پای صندوق نخواهند آمد، به خاطر همین می‌توانند به راحتی خاطرات مجالس سه گانه اصول‌گرا یعنی پارلمان‌های هفتم، هشتم و نهم را زنده کنند و بعد در سال ۱۴۰۰ به سراغ دولت بروند و بالاخره یک اصول‌گرا را به ریاست جمهوری برسانند.

رییس جمهور در سال ۹۹ باید خود را آماده روزهای سخت کند. روزهایی که وزرا و البته خودش هر روز باید راهی مجلس شوند و به سوالات و استیضاح‌های نمایندگان اصول‌گرا پاسخ بدهند. کسانی که به خاطر روحانی از قدرت کنار زده شده بودند به همین راحتی از «شیخ دیپلمات» نخواهند گذشت.

آنها هیچگاه تصور نمی‌کردند بعد از سال ۸۸، اصلاح طلبان توان قد راست کردن داشته باشند چه برسد که تمام نهادهای انتخابی را در اختیار خود بگیرند.

وقتی از اصول‌گرایانی که در انتخابات ثبت نام کردند حرف می‌زنیم از میانه‌روها حرف نمی‌زنیم از تندروترین راست‌گرایان سخن به میان می‌آوریم. از قالیباف، زاکانی، نادران، رسایی، کوچک‌زاده، یامین پور و ...

بیانیه انتخاباتی قالیباف را بخوانید تا بدانید آنها چه نقشه‌ای برای روحانی و دولت دوازدهم دارند.

روحانی و اعضای فراکسیون امید این روزها به جای گلایه بهتر است با مردم حرف بزنند و از شرایطی که بر آنها رفته است، سخن بگویند. آقای عارف بهتر است بعد از ۴ سال سکوت دیگر به زبان بیاید و از سختی‌های نمایندگی و چرایی محقق نشدن شعارهای انتخاباتی بگوید.

اعتماد و امید دو الماسی است که دولت روحانی و نمایندگان اصلاح طلب مجلس آن را گم کرده‌اند و اگر می‌خواهند دوباره عزلت نشین نشوند، باید آنها را پیدا کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا اینقدر راحت بمردم دروغ میگوئید خجالت نمیکشید شما عرضه رساندن چند کیلو گوجه وپیازو سیب زمینی ونان بدست مردم را ندارید وآنوقت در توهم فقط نسخه افزایش جمعیت را میدهید ...

    • محمد ریس

      متاسفانه فقط مغرضانه مینویسی... اصلاحات یک تعفن است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تا وقتی که مردم ما بفهمن هیچ فرقی بین اصلاحات و اصولگراها نیست وضع ما مردم همینیه که هست و بدترم خواهد شد.اینا همه باهم رفیق تشریف دارن و باهمدیگه دست تو جیب مردم میکنن و به راحتی اب خوردن دزدی میکنن

    • هالو

      اتفاقا من یه اصلاح طلبم اما اینبار به اصولگراها رای میدم تا بفهمن اینا هم کاری از پیش نمیبرن (خانه از بن بست ویران است)

    • بدون نام

      سراسرواقعیت است برادر؛ واقعیت!!!

    • بدون نام

      خدا رو شکر دیگر این نوبت اصول گرایان میان مردم ایران شونه به شونه توسعه یافته ها ی جهان میزنن

    • بدون نام

      قالیباف هم دروغ می گوید

    • @

      روزنامه اصلاح طلب مغز فندقی؟ مردم خیلیاشون فریب شماهارو خوردن هر باز زمان انتخابات بیشتر دروغ هارو به خورد مردم دادین و رای آوردین و دستاورد شما احمقا و نفوذی خودفروخته شرایط کنونی کشور هستش

    • بدون نام

      روحانی قدرت مانورش خوبه بد از انتخابات به شما می پیونده وبه ریش همه می خنده جانم تند نرو کمی صبر کن تا ببینی چی میشه اره

    • بدون نام

      جناب مدیریت گفتم جناب سرهنگ همشهری خودته . چرا پس در عالم سیاست ی شبه سرهنگ را سردار کردی هان !؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نظر ندادن مشکل است،به تمام مقدسات دو گروه بجای خدمت بخلق خدا فقط در تقابل باهم هستند.جنگ قدرتشان تمامی ندارد.فلسفه دفاع از میهن جبر خواست خودش داشت....

    • مجتبی

      من مستقل هستم ودراین استقلال به این رسیدم که در گروه اصولگراها هنوزم افرادی هستند که به انقلاب و امام وخون شهدا اعتقاد دارند البته بدون ایراد نیستند.
      ولی در فرقه ی تاکید میکنم فرقه ی اصلاح طلبها اساسأ اعتقاد به سه اصل انقلاب،امام وخون شهدا وجود نداره کاملاً لائیک وبی دین میتونم ثابت کنم.یاعلی

    • بدون نام

      اگررییس جمهور خنده کند اعتراض اگر اخمو باشد اعتراض ،چونکه بعضی ها دل شان می خواه فقط خودشان باشن وحکومت کنند

    • اکبری

      ای کاش دوره قبل قالیباف رئیس جمهور شده بود

    • سامان رضایی

      تنها کسی که ایران را ویران کرد اصول گرایان بود سیاست قرن هجری دارند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج