۹۳۷۰۴۳
۸ نظر
۵۰۰۷
۸ نظر
۵۰۰۷
پ

سبد متنوع اصولگرایان و تکرار اصلاحات در انتخابات

ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی مانند تمام انتخابات‌های دیگر در روز آخر به اوج خود رسید. سیاستمداران، نامدار و گمنام یکی پس از دیگری به وزارت کشور و یا فرمانداری رفتند تا نامزد انتخابات شوند. مشهورترین این افراد محمد باقر قالیباف شهردار پیشین تهران بود که عصر شنبه ثبت نام کرد. چهره‌های مشهوری هم بودند که به دلایل مختلف ثبت نام نکردند، علی لاریجانی و محمد رضا عارف از این دسته‌اند.

فرارو: ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی مانند تمام انتخابات‌های دیگر در روز آخر به اوج خود رسید. سیاستمداران، نامدار و گمنام یکی پس از دیگری به وزارت کشور و یا فرمانداری رفتند تا نامزد انتخابات شوند. مشهورترین این افراد محمد باقر قالیباف شهردار پیشین تهران بود که عصر شنبه ثبت نام کرد. چهره‌های مشهوری هم بودند که به دلایل مختلف ثبت نام نکردند، علی لاریجانی و محمد رضا عارف از این دسته‌اند.

چهره‌های سرشناسی که آمدند

در روز‌های ثبت نام انتخابات چهره‌های سرشناس زیادی آمادگی خود را برای نامزدی اعلام کردند. مهمترین آن‌ها محمد باقر قالیباف شهردار پیشین تهران بود که در آخرین ساعت ثبت نام به وزارت کشور رفت و با انتشار بیانیه‌ای علیه دولت وارد فرآیند انتخابات شد. قالیباف از تهران نامزد شد و اعلام کرد با طرح "مجلس نو" پا به عرصه گذاشته است.

سبد متنوع اصولگرایان و تکرار اصلاحات در انتخابات

غیر از قالیباف چهره‌های سرشناس زیادی نامزد انتخابات شده اند. علیرضا زاکانی فعال سیاسی اصولگرا از قم نامزد شده است.

از دیگر اصولگرایان مشهوری که ثبت نام کرده اند می‌توان به الیاس نادران، حسین مظفر، روح الامینی، حمید رسایی، مجتبی ذوالنوری، محمود نبویان، نظام الدین موسوی، مهدی کوچک زاده و... اشاره کرد. مصطفی میرسلیم، از اعضای شاخص حزب موئتلفه ثبت نام کرد. حسین الله کرم از رهبران انصار حزب الله با حضور در وزارت کشور نامزد شد.

شماری از همکاران سابق محمود احمدی‌نژاد و اعضای کابینه او در دولت‌های نهم و دهم نیز ثبت نام کرده اند.

سبد متنوع اصولگرایان و تکرار اصلاحات در انتخابات

محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم، صادق خلیلیان و محمد عباسی، شمس الدین حسینی وزیران جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان و اقتصاد دولت دهم و فاطمه واعظ‌جوادی، مسعود زریبافان رئیس بنیاد شهید در دولت دهم، معاون رئیس‌جمهوری در دولت نهم از دیگر همکاران سابق محمود احمدی‌نژاد هستند که در تهران ثبت‌نام کردند.

سبد متنوع اصولگرایان و تکرار اصلاحات در انتخابات

اما در میان اصلاح طلبان نیز، مجید انصاری معروف‌ترین نامزد است.

در کناری انصاری شهیندخت مولاوردی، علی شکوری راد، الیاس حضرتی، محمود صادقی، احمد نقیب زاده، علی افشانی، علی مطهری، قدرت الله علیخانی، حسین راغفر، جلال جلالی زاده و ... از دیگر نامزد‌های مشهور اصلاح طلب و میانه رو هستند.

جوان‌های جنجالی اصولگرا

در میان نامزد‌های باسابقه اصولگرایان خیل عظیمی از جوانان وابسته به این جناح انتخاباتی نیز کاندیدا شده اند. جوانانی که بسیاری از آن‌ها رویکرد‌های تندی دارند و تاکنون جنجال‌های فراوانی ایجاد کرده اند. وحید یامین پور از مجریان برنامه‌های سیاسی تلویزیونی به ویژه شبکه افق یکی از این نامزدهاست.

محمد صادق کوشکی که او هم نزدیک به جریان انصار حزب الله است در این طیف جوان قرار می‌گیرد. سعید زیباکلام برادر صادق زیباکلام از تهران ثبت نام کرد.

ژن‌های خوب و دو استاد برجسته دانشگاه

در اولین روز‌های ثبت نام، توحید نوبخت پسر محمد باقر نوبخت از رشت نامزد انتخابات شده است. توحیدنوبخت پیشتر به خاطر یک پرونده نزاع نامش در رسانه‌ها مطرح شده بود.

کامبیرمهدی‌زاده داماد رییس جمهور روز پنجم ثبت نام به همراه همسر و جمعی از همراهانش وارد فرمانداری تبریز و از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو قصد کاندیداتوری دارد.

علی رضایی میرقائد فرزند دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در انتخابات مجلس از حوزه مسجد سلیمان، لالی و هفتکل کاندیدا شده است.

همچنین امسال کمتر از ورزشکاران خبری بود و تعداد اندکی از آنها نامزد شدند. با این حالی عباس جدیدی کشتی گیر سابق و عضو پیشین شورای شهر تهران ثبت نام کرد.

چهره‌هایی که نیامدند

جدای از اینکه چه کسانی وارد عرصه انتخابات مجلس شدند چهره‌های شاخص زیادی از دو جریان اصولگرا و اصلاح طلب ثبت نام نکردند. مشهورترین آن‌ها علی لاریجانی از اصولگرایان و محمدرضا عارف از اصلاح طلبان است. ظاهرا لاریجانی از سال‌ها ریاست بر مجلس خسته شده و عارف هم گوشه چشمی به ریاست جمهوری دارد. سعید جلیلی نیز که پیشتر احتمال نامزدی او مطرح بود، ثبت نام نکرد تا گمانه زنی‌ها درباره تقسیم کار طیف جلیلی و قالیباف تقویت شد. احتمالا جلیلی خود را آماده انتخابات ریاست جمهوری می‌کند.

عده ای معتقدند با عدم حضور این چهره ها راه برای ریاست محمد باقر قالیباف بر مجلس باز شده است. البته برخی هم بر این باور نیستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من کجام ؟ صندوق کجاست؟ این بچه کی رای داده؟!

    • بدون نام

      بازیهای جدید وعده های متنوع مبارک

    • @

      اصلاحات به درک واصل شده و میشه. علی برکت الله :)

    • بدون نام

      با این مزخرفات و خزعبلات بازار انتخابات انتخاب شدگان داغ نمیشود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا میسوزی

    • م

      آقا به خدا تکراری هم خوب نیست عرصه رو بدین جوون ها ، مگه وزیر جوانمون عملکردش بده خدایی؟؟؟؟

    • بدون نام

      سرمایه داران وگران فروشان ومحتکران خودشان آماده کنن برای حمایت قالیباف ًً

    • علی

      افتضاح طلبان غرب ذلیل دستشان در برابر خلق الله رو شده و دیگر ورقی برای رودست زدن ندارند!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج