۹۳۷۰۶۸
۱۰ نظر
۵۰۴۰
۱۰ نظر
۵۰۴۰
پ

نکات آرایشی برای روز‌هایی که سرما خورده‌اید

مبتلا شدن به سرماخوردگی و آنفلوآنزا طی ماه‌های سرد سال چیز عجیب و دور از انتظاری نیست، اما مریض و بیحال به نظر رسیدن هم خوشایند نیست. در این مطلب نکات و توصیه‌هایی برای‌تان داریم تا حتی روز‌هایی که ناخوش هستید هم خوب و زیبا به نظر برسید.

برترین‌ها: مبتلا شدن به سرماخوردگی و آنفلوآنزا طی ماه‌های سرد سال چیز عجیب و دور از انتظاری نیست، اما مریض و بیحال به نظر رسیدن هم خوشایند نیست. در این مطلب نکات و توصیه‌هایی برای‌تان داریم تا حتی روز‌هایی که ناخوش هستید هم خوب و زیبا به نظر برسید.

برای بینی‌تان از دستمال مرطوب استفاده کنید

نکات آرایشی برای روز‌هایی که سرما خورده‌اید

سرما خورده‌اید و احتمالا آبریزش بینی دارید و ترشحات و گرفتگی بینی‌تان هم مجبورتان می‌کند زیاد فین کنید و بینی‌تان را تمیز کنید. این کار می‌تواند باعث شود بینی‌تان حساس شده و قرمز بشود. پس بهتر است از دستمال‌های مرطوب لوسیون دار برای تمیز کردن بینی‌تان استفاده کنید و جلوی قرمز شدن بینی‌تان را بگیرید.

بدن و پوست‌تان را هیدراته نگه دارید

وقتی سرما می‌خورید، معمولا بدن‌تان کمی دهیدراته می‌شود و همین باعث خواهد شد پوست‌تان خشک به نظر برسد. در روز‌های سرما خوردگی‌تان از کرم‌های مرطوب کننده‌ی قوی برای صورت و دست‌های‌تان استفاده کنید و لب‌ها و اطراف بینی‌تان را کاملا چرب نگه دارید. شما باید از پوست‌تان کاملا مراقبت کنید پس قوطی یا تیوپ کرم مرطوب کننده‌تان را همیشه در دسترس‌تان نگه دارید تا مرتبا از آن استفاده کنید. مخصوصا وقتی که قرار است از خانه بیرون بروید، پوست‌تان را کاملا مرطوب کنید. ضمنا نوشیدن آب و مایعات فراوان نیز بدن‌تان و از جمله پوست‌تان را به خوبی آب رسانی می‌کند.

پُف چشم‌های‌تان را با چای کیسه‌ای بخوابانید

نکات آرایشی برای روز‌هایی که سرما خورده‌اید

اگر چشم‌های‌تان به دلیل گرفتگی بینی و سینوس‌ها پُف کرده ، هنگام خواب بالش زیر سرتان را کمی بلندتر کنید تا مایعاتی که در صورت‌تان تجمع کرده‌اند به آرامی تخلیه شوند. برای خواباندن پُف چشم‌های‌تان، دو عدد چای کیسه‌ای سرد و مرطوب را روی آن‌ها بگذارید و به مدت ۱۵ دقیقه دراز بکشید. چای حاوی کافئین و آنتی اکسیدان است و وقتی آن‌ها را روی چشم‌های‌تان قرار می‌دهید، پوست‌تان آرام شده و از پُف چشم‌های‌تان کم می‌شود. چای سبز، سیاه و سفید همگی حاوی آنتی اکسیدان و کافئین هستند، اما چای سفید از همه بهتر است، زیرا کمترین فرآوری روی آن صورت گرفته است.

با پوست‌تان مهربان و ملایم باشید

طی روز‌های سرما خوردگی و نقاهت، بهتر است روتین مراقبت از پوست‌ تان را سبُک‌تر کنید. محصولات حاوی اسید گلیکولیک، اسید سالیسیلیک و اسید رتینوئیک یا هر محصول لایه بردار دیگری که می‌توانند پوست را تحریک کنند، در این روز‌ها مناسب شما نیستند. در عوض از یک محصول پاک کننده‌ی ملایم غیرفومی استفاده کنید یا فقط با پنبه و آب ولرم پوست‌تان را تمیز کنید. مخصوصا با پوست اطراف چشم‌های‌تان به ملایمت رفتار کنید. کرِم چشم‌تان را در یخچال نگهداری کنید تا هم هنگام استفاده خنک باشد و احساس شادابی به پلک‌های خسته‌تان بدهد، و هم پُف چشم‌های‌تان را کم کند.

برای قرمزی چشم‌های‌تان فکر بکنید

نکات آرایشی برای روز‌هایی که سرما خورده‌اید

یکی دیگر از اثر‌های سرما خوردگی بر چهره، قرمزی چشم‌ هاست. با استفاده از قطره چشم، چشم‌های‌تان را مرطوب و خنک کنید تا از قرمزی‌شان کم شود. یادتان باشد: اگر از قطره چشمی استفاده کنید که از ضد احتقان ساخته شده (قطره چشم‌هایی که به سفیدی چشم‌ها را به سرعت درخشان می‌کنند)، چشم‌های‌تان ممکن است قرمزتر از قبل شوند. سعی کنید از قطره چشمی استفاده کنید که حاوی نگهدارنده نیست، مثلا اشک مصنوعی.

از پرایمر استفاده کنید

وقتی دچار سرما خوردگی می‌شوید، عطسه می‌کنید، فین می‌کنید و چشم‌های‌تان را می‌خارانید بنابراین بهتر است پیش از آرایش، از پرایمر روی صورت‌تان استفاده کنید تا پوست‌تان به مدت طولانی‌تری یکدست و سرحال به نظر برسد. استفاده‌از پرایمر لب و پرایمر چشم نیز ایده‌ی خوبی است.

ترفندی دیگر برای قرمزی بینی

نکات آرایشی برای روز‌هایی که سرما خورده‌اید

همان طور که گفتیم یکی از عوارض سرماخوردگی روی صورت‌تان که خیلی به چشم می‌آید قرمزی بینی است. یک ترفند دیگر برای پوشش دادن این قرمزی این است که از یک کانسیلر تیره با ته مایه‌ی زرد استفاده کنید تا قرمزی بینی‌تان را پنهان کند.

از کرم پودر و پنکیک استفاده نکنید

در روز‌های سرماخوردگی از کرم پودر و پنکیکی که معمولا به کار می‌برید استفاده نکنید، زیرا پوست‌تان کم آب است و پودر روی صورت‌تان به راحتی ترک خورده و ظاهر بسیار بدی پیدا خواهید کرد. اگر فکر می‌کنید کمی کرم پودر نیاز دارید، اول پوست‌تان را با مرطوب کننده کاملا بپوشانید و سپس مقدار بسیار کمی کرم پودر بزنید.

از رنگ‌های گرم برای صورت‌تان استفاده کنید

اگر احساس می‌کنید رنگ پریده‌اید (ناخوش هستید و طبیعی است!)، بهتر است کمی به صورت‌تان رنگ بدهید. سراغ طیف صورتی نروید و در عوض از برنزه و هلویی برای رژگونه استفاده کنید تا چهره‌تان سرحال‌تر به نظر برسد.

چشم‌های‌تان را درخشان کنید

نکات آرایشی برای روز‌هایی که سرما خورده‌اید

از سایه چشم بژ روشن و درخشان یا طلایی روی پلک‌های‌تان و گوشه‌های داخلی چشم‌های‌تان استفاده کنید تا هر گونه قرمزی و بیحالی در نواحی چشم‌های‌تان خنثی شود.

ریمل نزنید

سرما خوردگی با عطسه و سرفه و آبریزی چشم‌ها همراه است و اگر از ریمل استفاده کنید احتمال اینکه پای چشم‌های‌تان بریزد زیاد است. اگر فکر می‌کنید مژه‌های‌تان به کمی ریمل نیاز دارند، فقط از ریمل ضد آب استفاده کنید، اما بعد از اینکه سرما خوردگی‌تان برطرف شد، از همان ریمل همیشگی‌تان استفاده کنید، زیرا ریمل‌های ضد آب می‌توانند مژه‌ها را خشک کنند.

یادتان باشد هر محصول آرایشی که ماندگاری بیشتری روی پوست دارد، خشک‌تر است، زیرا فولیکول را می‌پوشاند و می‌تواند بر ساقه‌ی مو اثر بگذارد. در نتیجه تعادل آب در مو بهم می‌خورد. ضمنا برای پاک کردن ریمل ضد آب، فقط از محصولی استفاده کنید که مناسب ریمل ضد آب طراحی شده است. این محصول به طور کلی چرب است و بدون اینکه پوست‌تان را بیشتر خشک کند، ریمل را پاک خواهد کرد.

لب‌های‌تان را نرم و درخشان نگه دارید

نکات آرایشی برای روز‌هایی که سرما خورده‌اید

وقتی سرما می‌خورید، به خاطر کم آب شدن بدن، لب‌های‌تان ترک می‌خورند. لب‌ها را با یک پارچه‌ی نخی و تمیز که به آب گرم آغشته کرده‌اید به آرامی بسابید تا پوسته‌های آن برداشته شوند و سپس لیپ بالم یا مرطوب کننده‌ی لب بزنید. در طول روز لب‌ها را چرب نگه دارید، خصوصا شب‌ها قبل از خواب لب‌ها را به خوبی چرب کنید.

منبع: besthealthmag

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تیتر بعدی: نکات آرایشی برای شب اول قبر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخخخخ

      • من

        خخخخخخ یعنی ملت اینقدر مرتب وشیکن که نمیتونن چندروز نامرتب باشن خخخخخخخ

      • بدون نام

        والا...اگه واقعا سرما خوردی حال داری اینکارارو کنی

      • بدون نام

        (:

    • بهاره

      چه قدر تباه یعنی کسی مریض شد هم بی آرایش نمونه؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اصلا مگه صورت نشون بده که تو سرما خوردی ننگ و عیبه که بخوای بپوشونیش جزام که نیست

    • بانو

      خجالت نمیکشین
      اینقد مطلباتون چرته ؟؟؟؟

    • بدون نام

      زرد زرد زرد در حد قهوه ای شده مطالب

    • بدون نام

      هه هه هه
      نظرات باحالی بودن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج