جاباما
۹۳۷۸۰
۳۶ نظر
۵۰۰۰
۳۶ نظر
۵۰۰۰
پ

ظریف سرانجام عصبانی شد

دیپلمات خندان بالاخره عصبانی شد.

خبرآنلاین: دیپلمات خندان بالاخره عصبانی شد.

مرد اول دستگاه دیپلماسی چند ساعت بعد از ورود به تهران برخلاف همیشه، در گفت وگو با خبرنگاران لحنش منتقدانه بود و دیگر لبخند به لب نداشت. مثل روزی که برای توضیح درباره مذاکرات هسته ای به صحن علنی مجلس رفت و در میانه صحبت هایش درباره اظهارات مقامات آمریکایی گفت:« آمریکایی ها حرف های نامربوط زیاد می زنند.» او در آخرین ساعات حضور در وین هم منتقد بود. منتقد انتشار حرف های نامربوط و ترجمه های غلط از مذاکرات ژنو و سوالاتی که هیچ پایه و مبنایی ندارد.

برخلاف چهره خندان ظریف در کنفرانس خبری هتل «پالایس کوبورگ» بعد از سه روز مذاکره در وین، شهر موسیقی و کافه، ظریف از سایت غیر معروفی که باید با هزار ذره بین در اینترنت آن را یافت،گلایه مند بود.

گفت«یک فرد نامربوط حرفی نامربوط گفته که آنچنان در سایت های داخلی انعکاس پیدا می کند که بعد هم می خواهند ما به این حرف پاسخ دهیم.». او اشاره کرد که همواره روش های مختلفی بوده که گروه های مختلف برای تاثیرگذاری بر روند سیاست سازی حرفهایی می زنند که از نظر او «بسیاری از این حرفها نیز کاملا نامربوط است.»

متذکر شد حرفهایی که با آب و تاب فراوان نشر داده می شود و جز در رسانه های داخلی آنها را هیچ جا نمی بینیم، دروغ است. بعد هم تصریح کرد:«دلیلی وجود ندارد، هر حرف نامربوط یا مربوطی که در خارج از ایران گفته شد ما مجبور باشیم فورا به آن واکنش نشان دهیم.»

اشاره های ظریف به انتشار اخباری است که رسانه های غربی درجریان مذاکرات وین، درباره بحث در خصوص موضوع موشک های بالستیک در جریان مذاکرات ایران و ۱+۵ روی خروجی های خود فرستادند و توسط رسانه های داخلی منتشر شد.

وزیرامور خارجه برای اینکه به فتنه انگیزی یک پرسش بدون مبنا در رسانه های بین المللی اشاره کند، به خاطره ای از سوال خبرنگاری در سفر خود به قم اشاره کرد و گفت: در سفری که به قم برای دیدار با مراجع رفته بودم خبرنگاری از من پرسید که نظرتان درباره حضور نمایندگان رژیم صهیونیستی در مذاکرات چیست؟ و من به طور صریح گفتم که آنها هیچ جایگاهی در مذاکرات ندارند.

ظریف می گوید این سوال بین حد فاصل ملاقات ها با مراجع در خیابان از وی پرسیده شده و وقتی او به هتل بازگشته، در سایت ها منبع این خبر را جستجو کرده که کجا کسی گفته است نمایندگان رژیم صهیونیستی می خواهند در مذاکرات حضور داشته باشند.

ظریف می گوید: هیچ جایی به زبان انگلیسی چنین موضوعی منتشر نشده بود، جز یک سایت داخلی به نقل از یک سایت نامعروف عبری که پس از آن پاسخ من بر روی سایت های انگلیسی قرار گرفت. خبرگزاری های بین المللی آن خبر را نداشتند و کسی نیز برای رژیم صهیونیستی موقعیتی قائل نیست که پشت میز مذاکرات بنشیند اما متاسفانه سوالی که دوستان ما مطرح کردند این امکان را فراهم کرد که پاسخ من در دنیا طرح شود تا برای رژیم صهیونیستی در مذاکرات جایی پیدا شود.

وزیر خارجه با انتقاد از برخی اخبار که در سایت های داخلی بدون اشاره به منبع موثق منتشرمی شود، تصریح کرد: متاسفانه برخی دوستان حرف های نامربوطی را می زنند که هیچ منبع موثق و جدی ندارد اما به طور جدی در سایت های داخلی منتشر می شود.

ظریف با بیان این که به اشاعه کذب و حرف مفت معتقد نیستم، گفت: چیزهایی وجود خارجی ندارد و یا ترجمه غلط منتشر می کنند و گاهی حرف های نامربوط به تیتر یک تبدیل می شود.

ظریف اضافه کرد که آنچه بعضا برخی خبرنگاران مطرح می کنند نکاتی است که برخی موسسات غیردولتی آمریکا مطرح می کنند و خلاف آن نکات هم مطرح می شود بعد هم اضافه کرد: برخی در آمریکا حرف های بدتری را مطرح می کنند اما این دلیل نمی شود هر لاطائلی که یک نفر در آمریکا گفت، مدام در ایران مطرح شود و ما مجبور به پاسخ باشیم.

وزیر امور خارجه گفت: رسیدن به اینکه برنامه ایران غیر نظامی باقی خواهد ماند یک روش نیست، روش های مختلف دارد. یک روش نیست که فلان سایت در آمریکا نوشته و آنها نیز یک روش را در این جلسات مطرح نکرده اند.

ظریف ادامه داد: روش هایی که مطرح می شود روش هایی نیست که شما در سایت ها می خوانید بلکه آن روشها حرفهایی است که گروه های صهیونیستی برای تاثیرگذاری بر مذاکرات مطرح می کنند پس ما لطفا تکرار نکنیم.

برخلاف لحن گلایه مندانه ظریف در پایان مذاکرات وین، او در روز پایانی با لبخند همراه با اشتون در کنفرانس خبری مشترک شرکت کرد. کنفرانسی که حرف مشترک دو طرف در آن یک عبارت بود:«شروع خوبی داشتیم.»

اظهاراتی که مشابه آن را سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پایان دور اول مذاکرات جامع ایران و ۱+۵ بیان کرد و از« سازنده و مفید» بودن مذاکرات گفت.

ادامه مذاکرات هسته ای هم در اواخر اسفند تنها چند روز مانده به نوروز باستانی ایرانی انجام می شود. قبل از دور جدید مذاکرات، قرار است اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران بیاید. ۱۸ اسفند تاریخی بود که عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده برای سفر این مقام اروپایی به خبرنکارانی ایرانی اعلام کرد. حالا همه منتظر نحوه ورود و پوشش اشتون در جریان سفر به ایران هستند.

همزمان آژانس بین المللی انرژی اتمی روز پنج شنبه گزارشی از برنامه صلح آمیز هست ای ایران منتشر کرد. گزارشی که در آن آژانس تاکید کرده که ایران به تعهدات خود بر اساس توافق ماه نوامبر موسوم به برنامه اقدام مشترک برای کاهش ذخیره اورانیوم با غنای ۲۰ درصد عمل کرده است. این گزارش آژانس چند ساعت بعد از آن منتشر شد که ایران و ۱+۵ مذاکرات خود برای دست یافتن به توافق جامع را به پایان رساندند وبرای دور بعدی مذاکرات در ۱۷ مارس (۲۶ اسفند) برنامه ریزی کردند.

آیا مذاکرات ۲۶ اسفند مثل رسیدن بهار، خبرهای خوبی برای ایران دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      یه پیشنهاد برای جناب ظریف دارم . این دفعه که میخواهید از میز مذاکرات به ایران برگردید برنامه تون را به گونه ای تنظیم کنید که از فرودگاه اول به مجلس بروید و بعد به منزل تا اینقد نمایندگان منتظر نمونند . یه بیسواد حرفهای شما را مغرضانه ترجمه میکنه و چند تا دیگه بزرگش میکنن و بعد هم تو مجلس شما را احضار می کنند !!!!!!!!!!!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نمایندگان مجلس هم نمایندگان مردم هستند چرا اینقدر راحت توهین می کنی ؟ یه حرفی افتاده تا کسی بخواد یه ذره نقد کنه سریع یه برچست بی سواد می زنند روش شما که با سوادی بگو چرا وزارت امور خارجه جواب مقامات آمریکایی رو نمی ده اونا که که دیگه یه سایت کوچیک ذره بینی نیستند اگه قبلا هفته ای یه بار می گفتند می گفتند گزینه ها روی میزه حالا هر روز 5 بار 5 نفرشون می گه

      • یک معلم

        اگه ریگی به کفش آقایون نیست ، چرا
        می ترسند که به مجلس جواب بدهند،آنها نماینده مردم هستند و دولت باید برای کارهای اشتباهش به مجلس جوابگو باشد.

    • جواد

      ظریف جان مقصر خودتونید اگه ملت ایران رو غریبه نمیدونستید و همه چیز رو محرمانه نمیکردید کسی به سراغ دیگر اخبار پراکنده نمیرفت.در ضمن اکثر این حرفهای به قول شما لاطائلات رو مسئولین رده بالای آمریکایی بیان میکردن و شما هم سکوت میکردید.

    • شیرفرهاد

      ها وگویم اواینا همه اش فیلم برای رد گم کنیه - یه بار بگن ما با آمریکا رابطه برقرار کردیم - اینهمه برو بیا هی مسیر ژنو تهران داریم کارمیکنیم - اینهمه مقدمه چینی لازم نداره - آقایون راحت بیان به مردم بگن الان سیاست ایجاب میکنه بگیم درود برآمریکا - والسلام (دیگه دوران این فیلمها گذشته )

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقا بکشید بیرون از این برره اینا

      • بدون نام

        خدا به بعضی ها شفا بده!!!

      • بدون نام

        به نظرمنم اینا همش بهانه س کار مذاکره خیلی پیچیده سخته ولی دیگه اینقدر ناز کردن نداره این رفتار های رسانه ای همه جایی برای بازیگر ها برای بازار برای همه چی هست ظرفیت هم خوب چیزیه

    • بدون نام

      مرگ بر آمریکا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خائنین به امام و رهبر به این نظر منفی می دهند.

    • عباس

      ظریف عزیز ما پشت تو هستیم ازت خواهش میکنم به حرفهایی مشتی منتقد بیسواد توجه نکن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برو ببین دانشجوهای شریف چه نامه ای زدن به روحانی بعد سواد خودتو با اونا مقایسه کن میفهمی بی سواد یعنی چی

      • اسی

        کاربر13.52منم برا بررسی ام پی تی یه نامه زدم بم گفتن بیسواد .حالا هرچی فکر میکنم نمیدونم چرا همچین توهینی به من ه نخبه کردن......

    • امیر

      ای خدا . . .
      بد نظران و در عین حال کم سوادان و بی سوادان را از ما دور کن.

    • بدون نام

      وظیفه ما مردمه که 2 سال دیگه مجلس رو سر و سامون بدیم و به کمک دولت بریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره واقعا چون این مجلس زیادی به دولت رو داده حالا اگه دولت احمدی نژاد بود تا الان 10 تا از وزرا رو استیضاح کرده بودن

      • بدون نام

        مسئله به این مهمی مجلس نباید خبر دار باشه آخه اگه ریگی به کفشتون نیست چرا اینهمه خفقان دارید مجلس هم یکی از سه رکنه

    • هرکی

      ظریف جان قربون اون ریش پرفسوریت برم تو کارتو بکن بزار هر چه میگن بگن ولا نمیشه همه دهنها رو بست دوستت داریم ماها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      • بدون نام

        از طرف خودت نظر بده.

    • بدون نام

      نه تنها رئیس جمهور بلکه طرفدارانش منتقدان رو بی سواد میدونن حالا اگه بگن گفتید بی سواد میزنن زیرش
      آقای ظریف اگه مردم رو از خودشون میدونستن و همه مذاکراتشون محرمانه نبود الان این وضعیت ما نبود خیلی رک و مردونه بگه مملکت رو فروخته متری چند تموم شد و رفت همه پیشرفت ایران تو دوران همون بی سوادایی اتفاق افتاد که با مردم رک بودن تو دوره اونا انرژی هسته ای اینقدر پیشرفت کرد، ماهواره فرستادیم فضا ببینم این دولت با سوادتون چیکار میکنه به جز فروش آرمان ها

      پاسخ ها

      • رضا

        تا تعريف آرمان تو ذهنت چي باشه!!!! انر»ي هسته اي يا زندگي راحت و بي دغدغه و بدون تورم

      • بدون نام

        زرشک

      • بدون نام

        چرا حرف الکی می زنی حضرت اقا فرمودند اینا فرزندان انقلابن و ما به تیم مذاکره کننده اعتماد داریم مردم هم حمایت می کنن چرا بهشون می گی وطن فروش؟

      • بدون نام

        نیه سوال داشتم ما که بیشتر مراکز هسته ایمون رو بستیم دیگه باید با چی مذاکره کنیم؟جدیدنم که گفتن موشکاتونم باید تحویل بدین همین جوری پیش بره زیر شلواری هامونم باید بدیم

    • رسول

      واقعاً دوستت دارم کاری که هیچ دولتی نمی توننست بکنه تو کردی دست مریزاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آآآآره تعلیق غنی سازی اکسید کردن سوخت بازدید سرزده از همه جا در عوض دریافت 4% اموال ایران به صورت قسطی اون هم به سازمان های آموزشی خارج از کشور نه به خود ایران لا اقل شما هم سوخت رو قسطی اکسید می کردید یا 4% رو اکسید می کردید

      • بدون نام

        تازه گفتن موشکاتونم بدین

      • بدون نام

        این پیشنهاد ها رو خیلی وقت پیش به گروه مذاکره کننده قبلی داده بودن ولی انقدر احمقانه بود حتی به مذاکره هم نکشید اتفاقا همین آمریکایی ها که الان میگن سرمون تو ژنو کلاه رفته این پیشنهاد رو اورده بودن حالا میگن کی بود کی بود من نبودم

    • بدون نام

      دكترظريف خسته نباشيد امارابطه كفر و ايمان به معناي واقعي امكان پذير نمي باشد غارت گران بين المللي دست از غارت بر نمي دارند ولي تلاش شما قابل تقدير است

    • بدون نام

      نکه به حرف های لاطائل مقامات بلند پایه آمریکایی جواب داده دسته پیش می گیری که پس نیوفتی

    • رضا 48

      کسى که با دشمن بخنده,بايدم به دوست اخم کنه.عيبى نداره, اين نيز بگذرد!

    • درود بر ایرانم

      سیاست یعنی این که بعضی مسائل باید محرمانه باشه تا با شم سیاسی بتونیم اون مشکلاتو حل کنیم نه اینکه همه جا جار بزنیم بعد اثراتش در جامعه با سلایق مختلف اون مشکلو چندبرابر کنه . باید بزرگان دولت رو درک کنیم و مث بچه ها ایراد از مذاکرات نگیریم خودمونو جای آقای ظریف بذاریم .با آرزوی موفقیت برای ایران.

    • بدون نام

      در هر صورت نباید با آنها نیش باز کرد

      پاسخ ها

      • رضا ۴۸

        به گمانم اونهایی که منفی دادند منظورشون اینه که باید با آنها نیش باز کرد!

    • بدون نام

      جانم فدای یک وجب از خاک ایران

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج