۹۳۸۳۷۶
۱۰ نظر
۵۰۱۱
۱۰ نظر
۵۰۱۱
پ

سوریه: آمریکا، نفت کشور ما را به ترکیه می‌فروشد

«بشار جعفری» رییس هیات مذاکره کننده سوریه در نشست موسوم به روند «آستانه»، گفت: آمریکا نفت کشور ما را سرقت و به ترکیه می‌فروشد.

خبرگزاری ایرنا: «بشار جعفری» رییس هیات مذاکره کننده سوریه در نشست موسوم به روند «آستانه»، گفت: آمریکا نفت کشور ما را سرقت و به ترکیه می‌فروشد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، جعفری که روز چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی پس از پایان چهاردهمین نشست روند آستانه در شهر نورسلطان پایتخت قزاقستان سخن می‌گفت، افزود: ما در این نشست درباره تلاش‌های ترکیه برای ترک سازی مناطق شمال سوریه که نقض قوانین بین‌المللی است صحبت کردیم.

وی گفت: ترکیه به توافق آستانه و سوچی درباره خارج کردن نیروهایش از اراضی سوریه عمل نکرد.

نماینده دایم سوریه در سازمان ملل متحد گفت که دمشق به مبارزه با گروه‌های تروریستی تا از بین بردن کامل آن از جمله در ادلب ادامه می‌دهد.

جعفری اضافه کرد: تروریست‌ها با حمایت کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، رژیم صهیونیستی، ترکیه، عربستان سعودی و شیوخ قطر به اقدامات تروریستی و مجرمانه خود در ادلب ادامه می‌دهند و هرچه دولت سوریه برای مقابله با آن‌ها تلاش کرده، این کشورها با سنگ اندازی مانع از آن شدند. این درحالی است که اقدامات این کشورها مغایر با قطعنامه های شورای امنیت است که گروه‌هایی مانند داعش و جبهه النصره و گروه‌های مرتبط با آن‌ها را در فهرست تشکیلات تروریستی قرار داده است.

وی در پایان تاکید کرد که دمشق مخالف هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی یا دخالت در کار کمیته بررسی قانون اساسی است و هرگونه تلاش برای تشکیل مناطق خود مختار در خاک سوریه است و کُردها جزئی جداناپذیر از مردم سوریه هستند.

در همین حال کشورهای ضامن صلح سوریه (ایران، روسیه و ترکیه) امروز (چهارشنبه) در پایان چهاردهمین نشست خود موسوم به روند «آستانه» در پایتخت قزاقستان با صدور بیانیه‌ای بار دیگر از حاکمیت ملی و یکپارچگی سوریه حمایت و مخالفت شدید خود را با تشکیل مناطق خودمختار در این کشور اعلام کردند.

سه کشور ضامن صلح سوریه برای تقویت ثبات در مناطق شمالی این کشور از توافق مهرماه گذشته میان روسیه و ترکیه و نیز توافق «آدانا» که در سال ۱۹۹۸ میان دمشق و آنکارا به امضا رسیده، حمایت کردند.

کشورهای ضامن صلح سوریه در بیانیه خود به تجاوزهای مستمر رژیم صهیونیستی به خاک سوریه هم واکنش نشان دادند و آن را در تناقض با قوانین بین‌المللی و خطری برای امنیت منطقه دانستند.

کشورهای ضامن صلح سوریه همچنین مقرر کردند تا دور جدید نشست آستانه ماه مارس آینده در شهر نورسلطان قزاقستان برگزار شود.

روند آستانه شامل ایران، روسیه و ترکیه است و این سه کشور ازحدود سه سال پیش مذاکرات آستانه را برای حل و فصل کامل مسائل سوریه بدون مداخله خارجی در امور داخلی این کشور و باتاکید بر مشارکت طرف های سوری شامل دولت این کشور و گروه های معارض آن پیش می برند.

سیزدهمین دور نشست آستانه درباره دستیابی به راه حل سیاسی برای بحران ۹ ساله سوریه روزهای ۱۰ و ۱۱ مرداد ماه در قزاقستان برگزار شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      گور پدر سوریه و امریکا به ایران چه مربوط

    • بدون نام

      شاید خیلی از هموطنان با این حرفم مخالف باشن اما باز هم حرف دلم را میزنم و اینکه عدم رابطه ایران و امریکا باعث شده که کشورهای همسایه ما که به ظاهر دوست ولی در اصل بزرگترین و خطرناکترین دشمنان ایران هستن ، سو استفاده کرده و منافع ملی مان را همیشه به خطر میندازن . از جمله ترکیه و عربستان

    • بدون نام

      ترکیه نفت و گاز نداره اما سود کلانی از نفت و گاز منطقه میبره و عامل اصلی امریکا در منطقه است . از ی طرف از فلسطین حمایت میکنن ولی عملا از بهترین دوستان صهیونیست ها هستن و به قولی یکی به میخ میزنن و یکی به نعل

    • بدون نام

      کشور عزیزمان بهترین مکانها را برای مسافرت و تفریح داره اما ترکیه با ساختن بهترین هتلها و امکانات سالانه مبالغ کلانی ارز از کشورمون خارج میکنه

    • بدون نام

      نصف ما نصف برا خودش...

    • بدون نام

      شما هم بوق تشریف دارید

    • بدون نام

      کدون احمق ترکیه میره خاشقچی بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا . آمریکا هیچ غلطی نمی کند

    • بدون نام

      ترکیه خودش تصرف کرده خاک سوریه را

    • بدون نام

      مرگ بر اومریکا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج