جاباما
۹۳۸۴۴۴
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

قائدی: آقای گلی هدف دوم من است

ریزجثه و کوتاه‌قامت، اما برعکس خیلی خطرناک و زهردار. هفت گل زده و یکی از ستاره‌های استقلال لقب گرفته.

ایران ورزشی: ریزجثه و کوتاه‌قامت، اما برعکس خیلی خطرناک و زهردار. هفت گل زده و یکی از ستاره‌های استقلال لقب گرفته. مهاجمی ۲۲ساله از بوشهر که حالا در پایتخت و با پیراهن آبی لرزه بر اندام هر مدافعی می‌اندازد. مهدی قائدی بعد از ثبت گل زیبا مقابل پیکان، پاسخ سؤال‌ها را می‌دهد. با او بیشتر درباره تداوم در گلزنی و چرایی درخشش در ترکیب استقلال صحبت کردیم. قائدی اما از نقش ویژه استراماچونی گفت و البته ابراز امیدواری کرد مربی ایتالیایی زودتر به تهران برگردد و روی نیمکت استقلال بنشیند.

همین ابتدا سؤال اصلی را بپرسم. مقابل پیکان هفتمین گل فصل خودت را به ثمر رساندی و همراه با شهریار مغانلو و عیسی آل‌کثیر در صدر جدول بهترین گلزن‌های لیگ قرار گرفتی. آقای گل می‌شوی؟

کسب این عنوان بستگی به شرایط و گلزنی در دیدارهای آینده دارد. واقعیت این است که بازی‌های سختی پیش‌رو داریم و مدافعان لیگ برتری هم از ما شناخت دارند. تلاش اصلی‌ام را روی موفقیت استقلال گذاشته‌ام اما چه کسی بدش می‌آید آقای گل شود؟ بنابراین آقای گلی هدف دوم من است و برای رسیدن به آن سعی خودم را می‌کنم.

تو در سال‌های قبل هرگز تداوم حالا را نداشتی. چه اتفاقی افتاد و چه کسی به تو کمک کرد که پشت سر هم در ترکیب قرار بگیری و توانایی‌های خودت را بیشتر نشان بدهی؟ استراماچونی؟

جواب این سؤال مشخص است و خودتان هم به آن اشاره کردید. استراماچونی از من حمایت کرد، وقت داد و من هم توانستم جواب اطمینان او را بدهم. او اختصاصی خیلی با من کار و مدام نکته‌هایی را گوشزد کرد تا بتوانم از توانایی‌هایم به بهترین شکل ممکن استفاده کنم. به‌جرأت می‌گویم او بیشترین نقش را در تحول بازی من داشت.

از استراماچونی گفتی و نقش ویژه او. فکر می‌کنم یکی از نکته‌های مهم تغییر در پست بازی تو بود.

صددرصد همینطور است. در سال‌های قبل بیشتر در کناره‌ها بازی می‌کردم اما الان ۱۰ هفته است که به خط حمله منتقل شده و در این پست به میدان می‌روم؛ درست مانند زمانی که در ایران‌جوان بازی می‌کردم. اینجا راحت هستم و بهتر می‌توانم به استقلال کمک کنم.

این روزها زوج خوب و خطرناکی را همراه با شیخ دیاباته تشکیل داده‌ای. قطعاً او هم در درخشش تو تأثیر گذاشته. اینطور نیست؟

دیاباته جدا از مسائل فنی که در سطح بالایی قرار دارد، یک دوست خوب و انسانی فوق‌العاده است. من هم نظر شما را دارم که یک مهاجم خوب می‌تواند به زوج خودش هم کمک کند و دیاباته در استقلال این کار را انجام داده.

البته یکی از سوژه‌های فان، تفاوت در قامت شماست.

این دیگر ژنتیکی است و اتفاقاً دیاباته هم برخی اوقات به عکس‌های‌مان می‌خندد. مهم این است که ما توانسته‌ایم به استقلال کمک کنیم و برای تیم گل بزنیم.

در این مقطع وقتی با بازیکنان استقلال صحبت می‌کنیم، حتماً نظرشان را درباره جدایی استراماچونی می‌پرسیم. واکنش تو به این موضوع چیست؟

خبر فسخ قرارداد استراماچونی روی من خیلی تأثیر گذاشت و واقعاً شوکه شدم. حضور او در بازی‌ها و بخصوص کنار خط خیلی تأثیرگذار بود و حیف شد که مقابل پیکان استراماچونی را در اختیار نداشتیم.

یعنی غیبت استراماچونی در زمین هم اینقدر روی شما تأثیر گذاشت؟

غیبت او در عملکرد همه بچه‌ها مؤثر بود اما فکر می‌کنم روی من تأثیر بیشتری گذاشت چون نمی‌دانستم باید در زمین چه کار کنم و گاهی اوقات بچه‌های تیم به من می‌گفتند مهدی به خودت بیا. تازه آن زمان یادم می‌افتاد که وظیفه‌ام چیست و در زمین باید چه کاری را انجام بدهم.

حتماً امیدواری که استراماچونی خیلی زود به تهران برگردد و دوباره هدایت استقلال را بر عهده بگیرد.

ما هم اخبار را مثل شما می‌شنویم و امیدوار به وقوع این اتفاق هستیم. چطور بگویم، استراماچونی یک مربی فوق‌العاده فنی و کامل است که هم پرستیژ دارد و هم شخصیت. افتخار می‌کنم با ایشان کار کرده‌ام و خیلی دوست دارم دوباره برگردد و با او بتوانیم صدرنشینی‌مان را ادامه بدهیم.

چند روز قبل خبری منتشر شد که تو به انگلیس می‌روی تا در این کشور به فوتبال خودت ادامه بدهی. این خبر واقعیت دارد؟

دوست ندارم خودم را درگیر پیشنهاد انگلیس کنم. من دو سال و نیم دیگر با استقلال قرارداد دارم و علاقه‌مندم با این تیم عنوان قهرمانی در لیگ برتر را به‌دست بیاورم. فعلاً شما هم این بحث را فراموش کنید، چون من اصلاً به آن فکر نمی‌کنم.

تو یکی از بازیکنان کلیدی تیم امید هم هستی. فکر می‌کنی بتوانید طلسم 44ساله را بشکنید و به المپیک برسید؟

تیم امید کمتر از یک ماه دیگر باید به مصاف رقبای قدرتمند برود اما با اینکه می‌دانیم بازی‌های سختی پیش‌رو داریم، هرگز ناامید نیستیم. بازیکنان آماده و سرشناسی در اردوی تیم امید حضور دارند و هدف همه ما پایان این طلسم قدیمی است. تلاش‌مان را می‌کنیم و با امید به تایلند خواهیم رفت.

بعد از پایان بازی‌های تیم امید، برای دعوت به تیم ملی بزرگسالان هم برنامه داری؟

این یکی از آرزوهای من است و امیدوارم بتوانم نظر مربی بعدی را جلب کنم و پیراهن تیم ملی بزرگسالان را بپوشم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگه یائسه بشی نمیتونی قائدی

    • بدون نام

      برو جوجو چه غلطا اقای گل ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج