۹۳۸۴۴۸
۶۲ نظر
۵۰۰۲
۶۲ نظر
۵۰۰۲
پ

از استراماچونی، غول نسازیم

در میان اخبار ضد ‌و ‌نقیضی که درباره بازگشت آندره‌آ استراماچونی به ایران به گوش می‌خورد، یک احتمالی منفی مثل غول خودنمایی می‌کند و آن احتمال، امکان تبدیل شدن وی به یک کارلوس کی‌روش ثانوی برای فوتبال ایران است.

ایران ورزشی: در میان اخبار ضد ‌و ‌نقیضی که درباره بازگشت آندره‌آ استراماچونی به ایران به گوش می‌خورد، یک احتمالی منفی مثل غول خودنمایی می‌کند و آن احتمال، امکان تبدیل شدن وی به یک کارلوس کی‌روش ثانوی برای فوتبال ایران است.

وقتی این مربی ایتالیایی ببیند که اینطور ناز او را می‌خرند و برای جذب مجدد وی حتی نهادهای درجه اول سیاسی کشور راهگشای رسیدن پول مورد ‌نظر او می‌شوند، بدیهی است که پس از رسیدن به تهران، خدا را هم بنده نباشد و برای سران جدید استقلال هم شرط و شروط بگذارد و انتظار داشته باشد که آنها بندگان و عبد و عبید وی باشند.

فقدان سیاست‌پیشگی لازم در برخورد با سرمربی پرتغالی سابق تیم ملی و مماشات شدید علی کفاشیان و مهدی تاج در قبال بداخلاقی‌های وی سبب شد کی‌روش در پنج سال آخر از زمامداری ۸ ساله‌اش بر تیم ملی به واقع ارباب کل فوتبال ایران هم باشد. او با استفاده از ضعف مفرط فدراسیون و خنده‌های ملیح کفاشیان و سکوت‌های تلخ تاج کاری کرد که از کارمند به درجه کارفرما ارتقا یابد و او به ما بگوید که چه بکنیم و چه کار نکنیم، حتی امورات داخلی فوتبال ایران و شروع‌ها و توقف‌ها و پایان‌های لیگ با نظر وی نگاشته و اجرا می‌شد و چنان مهار او را سست کردند که شروع به توهین به هر کسی که سر راه او قرار می‌گرفت، می‌کرد و مصونیتی را داشت که فقط سیاستمداران طراز اول دارند و دیدید که فرجام کار او به کجا انجامید و چطور حرف‌های مسأله‌ساز وی در جریان جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ در خاک امارات سران ورزشی را متقاعد و فدراسیون فوتبال را مجاب کرد که به همکاری با وی پایان بخشند.

پرخاشگری کی‌روش به ارکان و مقام‌های فوتبال ایران حتی پس از رفتن وی از کشورمان هم ادامه یافت و در بیانیه‌ها و پیام‌هایش روی صفحه شخصی‌اش هرچه را که دلش خواست به تاج نسبت داد و پیش از آن هم با توجه به کنار رفتن کفاشیان از پست ریاست فدراسیون ناگهان موضع مجیزگویی از وی را به سیاست انتقاد از او تبدیل کرده بود.

حالا اگر فردا و یا فرداهای آینده استراماچونی از نو در ایران مستقر و هدایتگر استقلال شود، چه کسی می‌خواهد او را جمع کند و سر جایش بنشاند و به او گوشزد نماید که حوزه کاری‌اش فقط مسائل فنی و ارنج و نگهداری و هدایت تاکتیکی تیم است و بقیه مسائل و حتی پرداخت‌ها هیچ ربطی به او ندارد و این کارها با مدیران باشگاه است.

استراماچونی با خود خواهد اندیشید که وقتی با یک قهر ساده و سفر به ایتالیا توانست مدیرعامل استقلال را کله کند و فرد دیگری را سر کار آورد، چرا تن به حکومت سایر سران باشگاه بدهد. او این دلگرمی را دارد که به محض دیر شدن قسط بعدی حقوقش می‌تواند همان سناریوی مرتبه قبلی را جور کند و دوباره مرگ را جلوی چشم استقلال بیاورد تا این باشگاه به تب راضی باشد و او را تحت هر شرایطی حفظ کند.

محبوبیت زیاد او نزد هواداران می‌تواند سلاح اصلی او در این ستیزها باشد و چون مطمئن است که روی سکوها تحولات زیادی به سود وی شکل خواهد گرفت و مردم نامش را به عنوان منجی استقلال بر زبان می‌آورند، مختار و صاحب این حق است که هر کار خواست بکند و طول مدت قرارداد و پول و درصدهایی را بطلبد که فقط در حیطه بزرگان این ورزش است و خیالش هم تخت خواهد بود که مقام‌های فوتبال و ورزش ایران مجبور به تأمین خواسته‌های وی خواهند بود زیرا اگر چنین نکنند، او یک‌بار دیگر دست به قهر و گروکشی خواهد زد و مقام‌ها را وامی‌دارد که به دنبالش تا استانبول و رم بروند و نازش را بکشند.

استراماچونی که به لحاظ رفتاری و نوع نگاه به مسائل اجتماعی بی‌شباهت به کی‌روش نیست و گاهی نظم‌طلبی مفرطش تبدیل به نوعی پرخاشگری و مؤاخذه از دیگران می‌شود، آمادگی کامل برای تبدیل شدن به یک کی‌روش تازه را برای فوتبال ایران دارد. کی‌روش کارهای مفید هم برای فوتبال ما کم انجام نداد اما به سبب درشت‌گویی‌ها و زیاده‌خواهی‌هایش خیلی‌ها را رنجاند و طیف بزرگی از اهالی فوتبال را مکدر کرد و تا به آنجا پیش رفت که حتی راجع به مسائل اجتماعی کشور و تبعات آن هم داد سخن می‌داد و این از هیچ چیز نبود الا بی‌کفایتی فدراسیون که وی را نه تنها مدیریت و مهار نکرد بلکه مثل یک کارمند در مقابل کارفرمای خود ایستاد و اعلام فرمانبری کرد.

اکنون که رئیس هیأت مدیره استقلال با حفظ سمت مدیرعامل موقتی این باشگاه هم شده چه ضمانتی در دست است که استراماچونی پس از بازگشت به تهران حرف وی را بخواند. کسی که با یک سفر ساده به رم کلک فتحی را کند (که البته فتحی ضعیف باید از همان یک سال پیش برکنار می‌شد) چطور با یک ناز و افاده ساده قادر به سرنگون کردن خلیل‌زاده نباشد و در حالی که زمین و زمان طی هفتاد ساعت گذشته در اختیار گرفته شده تا استراماچونی را به تهران برگردانند چگونه امکان دارد که وی با حالتی به جز یک امپراتور رومی‌(!) و صاحب قوه خلع و حذف هر نیروی مخالف و مسامحه‌گر به تهران ورود مجدد نکند و واقعاً چه کسی می‌تواند او را جمع و به وی گوشزد کند که فقط مربی باشگاه است و نه مدیر آن و نه حاکم سایر مناسبات فوتبال.

رواج مناسبات غلط و غیر‌معمول در فوتبال ما سبب شده که در سال‌های اخیر امثال کی‌روش سر برآورند و خون ما را در شیشه کنند و استراماچونی شبیه به ورسیون تازه‌ای از وی جلوه کند و ذهی تأسف بر این موضوع. موضوعی که به جای حاکمیت روح و نفس ایران بر مناسبات فوتبال، خارجی‌ها را به حاکم‌های بلامنازع این فوتبال تبدیل و اوضاع ما را به شدت تأسفبارتر خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      احمق جان همین اظهارات غیر کارشناسانه شما بود که کارلوس را فراری داد حالا برید از تیم‌های بحرین وعراق ببازین وبعد با چراغ دنبال کی‌روش بگردید مگه این بنده خدا چی میخواد حرفای غیر منطقی که نمیزنه چرا صورت مسئله رو پاک میکنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نمیدونم چرا وقتی برانگو سلطنت میکرد از این حرفها نمیزدید هشتک هی برانکو بگه رو فراموش کردید

      • بدون نام

        احمق جان مربی وظیفش یه چیزه مدیر وظیفش یه چیزه از کسی که چند تا بازی برده با بازی بیشتر رفته صور خدا نسازید

      • بدون نام

        تو کی هستی چی هستی چه مدرکی داری تو کارشناسی حتی داشته باشیم بیجا میکنی به کسی بگی احمق امیدوارم تایید بشه

      • M

        چشم دیدن ندارن ایناتوپنج هفته برسی به صدرجدول زرزیادی میزنن

    • سعید

      کیروش خون شما رو تو شیشه کرد ؟

    • بدون نام

      حالا اگه هفت تا جام مي آورد حتما براي رفتنش عزاي عمومي وسالگرد و..مي گرفتن

      پاسخ ها

      • yashar

        هفت جامو برانکو بامهندسی وکمک فدراسیون آورد

    • بدون نام

      اولا ما خیلی وقته خواهان رفتن فتحی بودیم پس ربطی ب استراا نداره دومن همین کی وش که میگی قدرت و ابوهت ب فوتبال ما داد اخر یکی باید جلو باند بازی و پارتی و تبانی ها میگرفت دیدیم که بعد کیروش چع سر فوتبال ما امدد

    • تاجی

      کی گفتع که قهر استرا باعث شد فتحی استعفا بده،این اعتراض هوادارایه ما بود ک تونست فتحی بی لیاقتو مجبور به استعفا کنه،لطفا خبر درست بدید دست مردم

    • حجت

      چرت نگو نویسنده لنگی،،شخصیت استرا به عنوان مربی حرفه ای ثابت شده هست و هرچی خواسته درجهت منافع تیم هست،بازیکناهم عاشقشن،بدجوری ترسیدین و سوختین که داره برمیگرده،از مدیرعامل لنگ و سید بلال مشخصه چه ترسی به جونتون انداخته،ولی ما همون نظم کیروش رو تو استقلال نیاز داریم شما نگران نباش، مدیریت ضعیف باید بهش اعتراض بشه، فقط استرا عشق است استقلال،عشق است استرا،

      پاسخ ها

      • فروغی

        عشق است استقلال عشق است استراماچونییییییییییییییییی

    • علی غنیمتی

      خوب
      قرداد داره،بغیر از قرارداد که پول اضافی نمیخواد،متاسفانه تو ایران این جوریه،

    • بدون نام

      حداقل مثل خیلی ها دروغگو نیست ،،،

    • بدون نام

      چقدر بدبین و منفی باف ....نویسنده ای که میخواد تفکر و حدسهای منفی خودش رو القا کنه....محض اطلاع تنها گناه کی روش این بود‌که پرده از مافیای کثیف لنگ و حمایت فدراسیون از تیم سرخ حکومتی برداشت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم میگم میخواد فکرهای منفی شو علیه اس اس بنویسه .لنگی بسوز

    • ایرانی

      ذقیقا!!!!!

      پاسخ ها

      • ناشناس

        بنده نزدیک به هفت دهه ازسنم میگذردوبقول معروف آردهارا الک کردیم این نوشته جای تامل دارد.به نوبه خودم ازرفتن استرا ناراحت شدم.اما شیوه بازگشت او ممکن است درآینده باعث بروز مسائل بغرنجی شود.واین بسته به مدیر بعدی استقلال دارد.

      • رسول

        چقدرابرانی بدبخت شده که برای یک مربی خارجی همه ازبالاتاپایین خواروذلیل شدن که اوبرگرده یه ذره غیرب هم خوب چیزیه

    • بدون نام

      نه از اون مربی کروات دلال که اینجا آدم حسابش کردین ولی اونجا محل سگ هم بهش نمیزارن

    • بدون نام

      این قهر ساده نبود. حسابش بلوکه شده بود. چرا هیچوقت نمیخواید واقع بین باشید

    • حسن

      خلایق هر چی لایق

      امثال شما(نویسنده لنگی) لیاقت امثال کیروش و استراماچونی را ندارید

      لیاقتتون همون ویلموتس و دلال کرواته.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخ دلال اسمالتیزه ایتالیایی بوده و هست حالا تیم حکومتی رو به خوبی نشان داده اگه مثل برانکو تمام جام ها رو درو میکرد مجسمشو میساختید فردا اگه بره همه چی رو میگه که وزیر پول منو داد ولی برای تیم اول پایتخت پول ندارن ولی ما خدا رو داریم

    • حسین عزیز

      مردک بیشعور ...

    • بدون نام

      احسنت بر نویسنده. معلومه فردی مطلع در مسائل اجتماعی و ورزشی هستی. به چه قیمتی می خواهید چونی را برگردانید؛ به قیمت لگد مال کردن عزت ایرانی مگر فوتبال چقدر ارزش دارد که بخاطر آن اینگونه از وزیر گرفته تا نمایندگان و فدراسیون التماس کنان دنبال فرد اجنبی افتاده‌اند.

      پاسخ ها

      • محمود اسلامی

        میشه حرف نزنی

      • محمود اسلامی

        میشه حرف نزنی

    • موحد

      ساکت شو ، غول معرفته، غول تکنیکه ، غول اخلاقه ، تنها ایرادی که داره به دروغ شنیدن عادت نداره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرت نگو مربی تون فهمیده که وزیر مثل کوه پشت تیمتون هست و پولشو یک جا گرفت ولی برای پرسپولیس پول نداره و عرب کیسه کش رو فرستاد تا برانکو رو فراری بده لعنت به تیم حکومتی کل وزات خانها رو بسیج کردن که برگرده ولی برای برانکو این کارها رو نکردن

    • موحد

      ساکت شو ، غول معرفته، غول تکنیکه ، غول اخلاقه ، تنها ایرادی که داره به دروغ شنیدن عادت نداره

    • بدون نام

      کی روش 8سال ایران رو آقای فوتبال آسیا کرد...ولی قدرش رو ندونستیم.....

    • بدون نام

      برگرده یا نه هردوتاش دوسرباخته دیگه نه استرا نه استقلال به جای قبلشون برنمیگردن شک نکنید

    • بدون نام

      خدا لعنتت کنه دنبال چی هستی با این متن
      خودتو بزار جای اون بندخدا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام مسؤلان اگه به قرداد پایبند باشن مطمئن باشین غولی که شما دارید میگید بوجود نمیاد

      • بدون نام

        سلام مسؤلان اگه به قرداد پایبند باشن مطمئن باشین غولی که شما دارید میگید بوجود نمیاد

      • بدون نام

        جایی دلال بگذاریم خودمون رو این کارها کار شما تیم حکومتی است لطفا اون کله بی مغزتون رو به کار بیندازید و این قدر ابله نباشید اگه نتیجه گرفتید بعد بیا

      • بدون نام

        اگر نتونستن برانکو رو. برگردونن بخاطر این بود که گفت من دلم با الاهلی هست نه با پرسپولیس، ولی استرا میگه من عاشق اس اس هستم

    • ممد دانیالی

      واقعا روزنامه ایران ورزشی با اینکه یه روزنامه دولتیه و باید بی طرف باشه ولی همیشه خبر هاش در مورد استقلال مغرضانه و با حب و بعض بوده و چشم دیدن موفقیت تیم بزرگ استقلال رو نداره.. اخه نگارنده بی وژدان تو به این رفتن استراماچونی میگی قهر ساده؟؟ لامصب تیم صدر جدوله و اختلافی نداره با رقباش و روز یه بازی کاملا حساس و حیاتی کاری با سرمربی تیم کردن و خونشو تو شیشه کردن که تیم صدرنشینو ول کرد فرار کرد رفت کشورش بعد شما میگید قهر ساده؟؟ در ظمن به شماها اصلا ربطی نداره تو استقلال چه خبره استراماچونی رییس ماست و تمام کارمندا و مدیرای تیم اعم از مدیرعامل هم زیر دستشن چون یه مربی کاملا حرفه ایه و مدیرای ما هم یه مشت بی سواد لنگی هستن که سلطانی فر لنگی برای ضربه زدن به استقلال اینارو گزاشت هیئت مدیره که راس اونا هم فتحی خائن بوده... در کل هر چی استرای ما بگه افتاددددددد!!!!

      پاسخ ها

      • معصومه

        مرسییییی. عالی جوابش رو دادین
        دقیقااا مدیر بی سواد؛حقشه که مربیش بهش دستور بده؛که اینم نبوده؛استرا پولش رو میخواد

    • بی انگیزه

      خب نویسنده لنگیه بیچاره الان میخواستی با این مطلبت هم انتقامتو از کارلوس موفق بگیری و هم عقده گشایی کنی بابت استرا واین دو مربی و مدیر لایقو خراب کنی ک چی.. خودتم خوب میدونی ک همه حرفات غرض ورزیی بیش نیست وهمشون از ترس هست. کیروش اگه اونجوری نبود الان نه ایفمارک بود و نه دودوره بی دردسر به جام جهانی رفته بودیم ووو... من از خدا میخوام به عنوان ی تاجی که استرا هم مثل کیروش باشه تا یک سری اصلاحاتی که به مذاق شما لنگیا و دشمنای تاج کبیر خوش نیادو در باشگاه تاج نهادینه کنه پس به امید اون روز...

    • رضا

      کاملا درسته

    • بدون نام

      چراان وقتی که ریس جمهورهم دست به دامن ربس جمهورترکیه شد لال بودی خبرورزشی لنگی

    • بدون نام

      اولا بودن کیروش در این ۸ سال نعمتی برای فوتبالمان بود و اونایی که میگفتن این تیمو دست هرکی بدین برندست الان باید پاسخگو باشن که هم نتیجه رو باختیم هم تو این وضعیت اقتصادی ۳ میلیون دلار رو درثانی خود استراماچونی و وکیلش که صحبت کردن گفتن بحث نوع واریز بود که منجر به بلوکه شدن حساب بانکیش شد وگرنه لنگ صدهزار دلار نبود و رفتنش به روم به علت احضار پلیس ایتالیا بود

    • بابک

      لطفا خفه شید وحاشیه نسازید
      حاشیه سازان از دشمن بدترند

    • بدون نام

      فعلا که بت شده

    • jalil. salari

      تاجایی که به نفع فوتبال باشد عیبی ندارد مگه همین الان حسرت جای خالی کیروش را نمیخورین؟؟ آقای کار نشناس

    • jalil. salari

      زمانی که برانکو لیگ ایران را به سیرک تشبیه میکرد کجابودی؟؟؟ آقای کار نـــــــشناس

    • بدون نام

      استرا دیگه خدارو بنده نیست رفتنش اشتباه بود و دنبالش رفتن اشتباه تر هوادار بفهم این مربی لیاقت حمایت مارو نداشت

    • مانی

      اون مثل شما بی فرهنگ نیست که توقع بیجا بکنه

    • محمود اسلامی

      نویسنده لنگی لطفا به امورات تیم خودتون برسید حالا که با برگشتن استرا دوباره قهرمانی از دستتون میره دارید می‌کوبیدش تا نیاد اصلا هر چی تو میگی درسته اون برای ما استقلالی‌ها و باشگاه کلاس میذاره به شماها چه ربطی داره

    • اسی

      مشکل اساسی ابن مملکت قلم به مزدهایی مثل نویسنده این مقاله است که حاضره بخاطر دوزار هر مزخرفی رو بنویسه و دنبال ماله کشی بی لیاقتی مدیران فاسد باشه.
      طرف طبق قراردادش عمل کرده و اگه کسی باید پاسخگو باشه اونایی هستند که حتی قرارداد بستن بلد نبودن

    • قلب آبی

      اخه مردیکه داغان شما یا دشمنی یا شعورت
      پایینه .تمام پرسپولیسیهای ایران آرزوی رفتن استراماچونی را دارند .آنوقت یه طرفدار بخواد انتقاد و سنگ اندازی کنه یعنی کار دشمنان رو راحت کرده .ماندن استراماچونی یعنی نابودی پرسپولیس .حالا اگه طرفدار استقلالی خواهشا فقط و فقط حمایت کنید

    • کارشناس

      حرفاتون تا اخر خوندم.... به نظرم کاملا بدون فکر نوشتی دوست عزیز

    • بدون نام

      استقلالی ها همیشه اول فصل میگن این فصل جام مال ماس ولی آخر فصل که میشه میگن لیگ بعدی.
      با استرا تونم هیچی نمیشین مطمئن باشید.
      بادمه شفر رو بازی با سپاهان انداختید هوا انگار که قهرنان شدیده بودید .ولی پیری بیچاره رو آخرش با لگد انداختین بیرون.

    • بی تدبیر و ناامید

      دوست نویسنده محترم . چطور ۸ سال پیش از کیروش غول ساختین ؟ غول که نه ، بلکه در حد اسطوره و قهرمان . قهرمانی که هیچ کاری نکرد و در تمام تونمنت های مهم حذف شد . در مراحلی حذف شد که قبلا هم حذف شده بودیم . دلمون به جام ملت های آسیا خوش بود که اونم با مربی ایرانی تا رده بندی رفتیم ولی با اسطوره قلابی شماها حذف شدیم . استراماچونی فوتبال میفهمه و اینو نشون داده . هیچ دلیلی نداره که اگه برگشت ، بخواد ناز و کرشمه بکنه . چون اونا برعکس ما هستن و از عشق و اعتماد طرفدار بعنوان انگیزه ای برای بهتر بودن استفاده میکنن و نه برای بازی درآوردن . شما ظاهرا اونو با مربی و بازیکن های ایرانی اشتباه گرفتی . ای کاش فدراسیون بی کفایت استراماچونی رو برمیگردوند و سریعا حکم مربیگری تیم ملی رو بهش میداد تا در آستانه و کوران انتخابی جام جهانی ، دور خودمون نچرخیم و بتونیم از آبروی رفته توسط ویلموتس ، دفاع کنیم .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        متاسفانه دست اندر کاران فوتبال و انهایی که در رابطه با ز گرداندن استرا ماچونی هستند سرنا را از ته ان زدند وبه خوبی نویسنده همه چیز را گفته

      • بدون نام

        بدون نام فرق ما واونا آنها قانون مندن ولی ما میخواهیم داعشی عمل کنیم.

    • هوادار

      نمیدونم نویسنده این مقاله کیه ولی مطمئنن فقط از روی نادانی یه چیزی نوشته عزیز من از قدیم گفتن برادریتو ثابت کن بعد ادعای ارثیه کن استرا که حرف بدی نمیزنه میگه حرف زدین ٬قرارداد بستین عین اونم اجرا کنین واقعا ادمهای متعصبی مثل استرا و کیروش به درد فوتبال ما نمیخورن باید امثال ویلموتس بیان بچاپن برن اونا خوبن

    • بدون نام

      ببینید اولا کیروش که رفت همه دیدند چه بلای سر تیم ملی امد...واضح است
      دوما آندره آ پولش را میخواهد و حق قانونی اوست .و واکنش او به دروغ گوی و وعده وعید های مدیران بوده .
      سوما رقیب سنتی استقلال مگر خودشان مربی نداشتند که برای او شعار ساخته بودند که همه جا ان را فریاد میزدند
      "هرچی برانکووبگه"با این ایسلندی تشویق میکردند .
      از مدیر برترینها خواهش دارم که به خبر نگاران خود بگویید تخریب نکنید .سپاس

    • تاج کبیرآسیا چهارفینال آسیا دوقهرمانی⭐⭐

      چرت نگید.‌استرا بهترین مربی شاغل درآسیاس.‌ مدام دروغ بهش میگفتن،‌‌از بی نظمی ها ناراحت بود. از داوریهای ضعیف ناراحت بود. از فساد ناراحت بود. ازاین سیستم فساد ناراحت بود. چرا دنبال نظم و پاکی و فوتبال پاک نیستید؟ چرا دنبال مربی کاربلد نیستید؟
      بعد برانکوه بزرگترین و بدترین حمله و خیانتو ب تیم ملی کشورمون کرد اما شما همش ازخوبیش میگیداونم دروغکی!

    • تاج کبیرآسیا چهارفینال آسیا دوقهرمانی⭐⭐

      رسانه لنگی حمایت کننده باند لنگی نابودکننده استقلال دست ب قلم شد. وزیر دستور داد؟

    • بدون نام

      انصافا فوتبالی که استقلال با استراماچونی بازی می کنه هیچ تیمی تا حالا به این زیبایی بازی نکرده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج